Megint először lettem magyar bajnok
Kazár Miki mesél a zárófutamról és a bajnoki címről
2012-11-08
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763299417
Napi oldal:
36874
Jelenleg:
638
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_1

Nem kellett mindenáron a legjobb eredménnyel végezni a Kazár-Ferencz párosnak a Baranya Kupán ahhoz, hogy magyar bajnokká váljanak az idei évben, mégsem volt feszültségektől mentes ez a futam számukra. A célt viszont elérték, és Miki immár nem csak a jobb1-ben szerzett abszolút bajnoki címére lehet büszke.

Hogyan készültetek a végső megmérettetésre?
A legfontosabb az volt, hogy technikailag nagyon felkészültünk, amit csak lehetett, azt kicseréltük a kocsin. Volt két tesztünk is, de az sem jött rosszul, hogy mi a kassai versenyen végig tudtunk menni és ott volt bennünk még a 160 versenykilométer is. Technikailag és minden más szempontból is maximálisan felkészültünk.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_6Könnyebb volt így odaállni a rajtba, hogy nem kellett mindenáron nyerned itt a bajnoki cím megszerzéséhez?
Mindenképp! Szerintem ez könnyebbség és nem teher, ha elég a harmadik helyen célba érni. Nem izgultam túl, viszont nagyon komolyan vettem a feladatot. Voltak persze olyanok is, akik megpróbáltak kizökkenteni, mint például amikor az első gyors előtt odajött hozzám néhány ellenfelem, és azt mondták, hogy az lenne igazán remek, ha én megnyerném ezt a futamot, az adná az igazi értékét a bajnoki címnek. Én meg persze rögtön visszakérdeztem, hogy biztosan úgy gondolják, hogy ezzel engem be lehet ugrasztani? Mire ők elkezdtek röhögni, és mondták, hogy „de legalább megpróbáltuk!”. :-) Nem rossz szándékkal tették ezt, inkább csak megpróbáltak a sportszerűség keretein belül kizökkenteni… Nem jött össze! :-)

Az első gyorson még csupán ötödik időt autóztál…
A verseny előtt nagyon sokan próbáltak tanácsot adni a taktikát illetően, legtöbben azt javasolták, hogy olyan lassan menjek, mintha ekét húznék. Az első gyorson tényleg nagyon lassan mentünk, majdnem mindenhol egy fokozattal lejjebb kapcsoltunk, így legalább 10 másodpercet benn hagytunk. Ezt követően mondta Asi, hogy hagyjuk ezeket a tanácsokat, autózzak 98 %-on, és a második gyorson autóztam egy abszolút első időt. :-)

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_3

Hogyan sikerült a vasárnapi „kocsikázás”?
Rögtön az első gyorssal az volt a gondom, hogy Árpádtetőn még életemben nem mentem lefelé, hiszen a Mecsek Rallye-n ott kaptam defektet, az IRC-n pedig kiestünk, így itt még nem mertem úgy lenyomni. A következő etap lett, majd ismét nyertünk egy gyorsot és így már fel is kapaszkodtunk a harmadik helyre. A második körben a nyárásvölgyin mentem lassabban, mert amikor az első körben ott etapként teljesítettük azt a pályát, megcsúszott az autó és akkor gondolkodtam el rajta, hogy ha én ott eldobtam volna etapon, akkor 20 évig röhögtek volna rajtam az emberek. Úgy gondoltuk ezután, hogy ami cikis, azt meg kell fékezni, ahol egyértelmű, azt át kell tolni, de észnél kell lenni. Nagyon jót versenyeztünk, Ramón is, a csapat is felnőtt ehhez a feladathoz, mindenki 100 % felett tejesített, egyedül nekem kellett 98 %-on menni.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_4

És az utolsó versenyen nyújtott 98 %-os teljesítményeddel is ti lettetek a bajnokok!
Azt kell mondjam, hogy a többiek ott vesztették el ezt az egészet, hogy hibáztak, Norbi is kétszer nullázott. Az év közepénél nekünk is volt egy kis törés, hogy hogyan tovább a veszprémi eset után, de szerencsére felálltunk, sosem adtuk fel, nem hátráltunk meg. A titkunk, hogy mi nem hibáztunk!

Milyen érzés bajnoknak lenni?
Jó érzés! Jó érzés, ha az embernek vannak céljai és azokat eléri! Mindehhez persze egyedül én kevés lettem volna! Mögöttem áll egy profi csapat, akik ezúttal is mindent megtettek a céljaink elérésének érdekében, és szerencsére Ramónnal is nagyon jól ment a közös munka az év folyamán. Nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, megvan az az összhang közöttünk, ami elengedhetetlen, hogy ilyen sikereket érhessünk el.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_2

Köszönettel tartozom mindazoknak, akik bármit is tettek azért, hogy idáig juthassunk az év végére! Szeretném megköszönni a csapatnak az egész éves kiváló munkát, a partnereinknek, hogy mellettünk állnak, Ramónnak, hogy mindig maximálisan számíthattam rá, és természetesen a szurkolóinknak, akik az egész évben végig bíztattak minket! Mindezek nélkül nem juthattunk volna idáig!
Nagyon jó érzés volt az utolsó beíróban látni, hogy harminc ember áll pirosban… Norbi és Igor is odajöttek gratulálni… Azt hiszem, hogy minden célomat elértem az idei évben, hiszen nem csak itt, de quaddal is bajnok lettem. A verseny után egy hatalmas nagy teher leesett rólunk! Még 2008-ban mondta egy barátom, hogy „Soha nem fog veled még egyszer megtörténni az, hogy először leszel magyar bajnok!” És ez most megdőlt! Megint először lettem magyar bajnok… csak a másik oldalon! De ezt már tényleg nem lehet túlszárnyalni… középre nem ülhetek! :-)

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_5

Milyen volt a verseny, ti hogyan láttátok?
Nagyon jó kis verseny volt, azt hiszem mindenki elégedetten térhetett  haza, a rendezésre egy szavunk sem lehet. Markó Tibi ismét kitett magáért, kiszolgálta a versenyzőket és a nézőket is egyaránt, hiszen egy olyan mezőnyt terelt össze, ami manapság igen ritka. Rengeteg ember volt a prológon is, de a késő esti árpádtetői gyorsaságin is nagyon sok szurkolót láttunk, mint ahogyan a vasárnapi pályák mellett is. A gyorsasági szakaszok nagyon tetszettek, ezek valóban igazi ralipályák. Mi nagyon jól éreztük magunkat a versenyen, reméljük ez már a jövőbe mutat, és hasonló rendezvényekkel találkozunk a 2013-as évben is!

Hogyan tovább?
Most a sport egy kicsit a háttérbe fog szorulni, megpróbálok a munkámra összpontosítani, hiszen ott most jön majd a főszezon, és természetesen szeretnék több időt tölteni a családommal.

Like-old a csapat facebook oldalát!
megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_7

Ez a hír most jelenik meg 3763. alkalommal
Share |
2012-10-20
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k