Megint először lettem magyar bajnok
Kazár Miki mesél a zárófutamról és a bajnoki címről
2012-11-08
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776399238
Napi oldal:
97697
Jelenleg:
891
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

 megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_1

Nem kellett mindenáron a legjobb eredménnyel végezni a Kazár-Ferencz párosnak a Baranya Kupán ahhoz, hogy magyar bajnokká váljanak az idei évben, mégsem volt feszültségektől mentes ez a futam számukra. A célt viszont elérték, és Miki immár nem csak a jobb1-ben szerzett abszolút bajnoki címére lehet büszke.

Hogyan készültetek a végső megmérettetésre?
A legfontosabb az volt, hogy technikailag nagyon felkészültünk, amit csak lehetett, azt kicseréltük a kocsin. Volt két tesztünk is, de az sem jött rosszul, hogy mi a kassai versenyen végig tudtunk menni és ott volt bennünk még a 160 versenykilométer is. Technikailag és minden más szempontból is maximálisan felkészültünk.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_6Könnyebb volt így odaállni a rajtba, hogy nem kellett mindenáron nyerned itt a bajnoki cím megszerzéséhez?
Mindenképp! Szerintem ez könnyebbség és nem teher, ha elég a harmadik helyen célba érni. Nem izgultam túl, viszont nagyon komolyan vettem a feladatot. Voltak persze olyanok is, akik megpróbáltak kizökkenteni, mint például amikor az első gyors előtt odajött hozzám néhány ellenfelem, és azt mondták, hogy az lenne igazán remek, ha én megnyerném ezt a futamot, az adná az igazi értékét a bajnoki címnek. Én meg persze rögtön visszakérdeztem, hogy biztosan úgy gondolják, hogy ezzel engem be lehet ugrasztani? Mire ők elkezdtek röhögni, és mondták, hogy „de legalább megpróbáltuk!”. :-) Nem rossz szándékkal tették ezt, inkább csak megpróbáltak a sportszerűség keretein belül kizökkenteni… Nem jött össze! :-)

Az első gyorson még csupán ötödik időt autóztál…
A verseny előtt nagyon sokan próbáltak tanácsot adni a taktikát illetően, legtöbben azt javasolták, hogy olyan lassan menjek, mintha ekét húznék. Az első gyorson tényleg nagyon lassan mentünk, majdnem mindenhol egy fokozattal lejjebb kapcsoltunk, így legalább 10 másodpercet benn hagytunk. Ezt követően mondta Asi, hogy hagyjuk ezeket a tanácsokat, autózzak 98 %-on, és a második gyorson autóztam egy abszolút első időt. :-)

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_3

Hogyan sikerült a vasárnapi „kocsikázás”?
Rögtön az első gyorssal az volt a gondom, hogy Árpádtetőn még életemben nem mentem lefelé, hiszen a Mecsek Rallye-n ott kaptam defektet, az IRC-n pedig kiestünk, így itt még nem mertem úgy lenyomni. A következő etap lett, majd ismét nyertünk egy gyorsot és így már fel is kapaszkodtunk a harmadik helyre. A második körben a nyárásvölgyin mentem lassabban, mert amikor az első körben ott etapként teljesítettük azt a pályát, megcsúszott az autó és akkor gondolkodtam el rajta, hogy ha én ott eldobtam volna etapon, akkor 20 évig röhögtek volna rajtam az emberek. Úgy gondoltuk ezután, hogy ami cikis, azt meg kell fékezni, ahol egyértelmű, azt át kell tolni, de észnél kell lenni. Nagyon jót versenyeztünk, Ramón is, a csapat is felnőtt ehhez a feladathoz, mindenki 100 % felett tejesített, egyedül nekem kellett 98 %-on menni.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_4

És az utolsó versenyen nyújtott 98 %-os teljesítményeddel is ti lettetek a bajnokok!
Azt kell mondjam, hogy a többiek ott vesztették el ezt az egészet, hogy hibáztak, Norbi is kétszer nullázott. Az év közepénél nekünk is volt egy kis törés, hogy hogyan tovább a veszprémi eset után, de szerencsére felálltunk, sosem adtuk fel, nem hátráltunk meg. A titkunk, hogy mi nem hibáztunk!

Milyen érzés bajnoknak lenni?
Jó érzés! Jó érzés, ha az embernek vannak céljai és azokat eléri! Mindehhez persze egyedül én kevés lettem volna! Mögöttem áll egy profi csapat, akik ezúttal is mindent megtettek a céljaink elérésének érdekében, és szerencsére Ramónnal is nagyon jól ment a közös munka az év folyamán. Nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, megvan az az összhang közöttünk, ami elengedhetetlen, hogy ilyen sikereket érhessünk el.

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_2

Köszönettel tartozom mindazoknak, akik bármit is tettek azért, hogy idáig juthassunk az év végére! Szeretném megköszönni a csapatnak az egész éves kiváló munkát, a partnereinknek, hogy mellettünk állnak, Ramónnak, hogy mindig maximálisan számíthattam rá, és természetesen a szurkolóinknak, akik az egész évben végig bíztattak minket! Mindezek nélkül nem juthattunk volna idáig!
Nagyon jó érzés volt az utolsó beíróban látni, hogy harminc ember áll pirosban… Norbi és Igor is odajöttek gratulálni… Azt hiszem, hogy minden célomat elértem az idei évben, hiszen nem csak itt, de quaddal is bajnok lettem. A verseny után egy hatalmas nagy teher leesett rólunk! Még 2008-ban mondta egy barátom, hogy „Soha nem fog veled még egyszer megtörténni az, hogy először leszel magyar bajnok!” És ez most megdőlt! Megint először lettem magyar bajnok… csak a másik oldalon! De ezt már tényleg nem lehet túlszárnyalni… középre nem ülhetek! :-)

megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_5

Milyen volt a verseny, ti hogyan láttátok?
Nagyon jó kis verseny volt, azt hiszem mindenki elégedetten térhetett  haza, a rendezésre egy szavunk sem lehet. Markó Tibi ismét kitett magáért, kiszolgálta a versenyzőket és a nézőket is egyaránt, hiszen egy olyan mezőnyt terelt össze, ami manapság igen ritka. Rengeteg ember volt a prológon is, de a késő esti árpádtetői gyorsaságin is nagyon sok szurkolót láttunk, mint ahogyan a vasárnapi pályák mellett is. A gyorsasági szakaszok nagyon tetszettek, ezek valóban igazi ralipályák. Mi nagyon jól éreztük magunkat a versenyen, reméljük ez már a jövőbe mutat, és hasonló rendezvényekkel találkozunk a 2013-as évben is!

Hogyan tovább?
Most a sport egy kicsit a háttérbe fog szorulni, megpróbálok a munkámra összpontosítani, hiszen ott most jön majd a főszezon, és természetesen szeretnék több időt tölteni a családommal.

Like-old a csapat facebook oldalát!
megint_eloszor_lettem_magyar_bajnok_7

Ez a hír most jelenik meg 3786. alkalommal
Share |
2012-10-20
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k