LCH Tavaszi LADA találkozó
Megkésve bár, de törve nem…
Lakatos Róbert, az egri rendező
2010-03-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685077985
Napi oldal:
42138
Jelenleg:
1295
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

...vagy egy kicsit mégis…

Talán többen izgultak az év eleji 2 futamos versenynaptárat "lapozgatva", de sokan már akkor biztosak voltak benne, hogy valami más állhat a háttérben, mintsem, hogy ilyen szűkös legyen az idei év a hazai rallyesportban. Lakatos Róbertet - a Start Autó - Eger Rallye - főszervezőjét kérdeztük a nyitófutamról.

Csupán pár héttel ezelőtt került fel az idei Start Autó - Eger Rallye a hivatalos versenynaptárba. Mi volt ennek a késlekedésnek az oka?
Az, hogy az MNASZ-nél az adminisztráció ilyen remekül működik. Bővebben? Az IB határozata, hogy amíg nincsenek aláírva a rendezői szerződések, addig nem kerülhet be egy adott verseny a hivatalos versenynaptárba. Az idei évben rendkívül későn készült el a Rallye Versenyek Szabályai (RVSZ), és mivel a rendezői szerződés szinte valamennyi pontja a 2010-es RVSZ-re hivatkozik, így azt gondolom, hogy egy felelős rendező ezt nem írhatta alá. Van rendező, aki mit sem törődve a szerződés valódi tartalmával, aláírta, így az ő versenye bekerült. Az összes többi rendezőé pedig - akinek kicsit is fontos volt ez a kérdés - nem került be. Úgy gondolom, hogy súlyosan hibás döntést hozott az IB ezzel a lépésével! Senki másnak nem ártott ezzel csak a saját versenyzőinek és a rendezőinek! Ez nem volt más, mint puszta keménykedés, ami úgy gondolom, hogy teljes mértékben értelmetlen volt! Az meg, hogy  hozott egy döntést - amit később visszavont - hogy pénzre is megbünteti a rendezőket, akik nem írták alá ezt a szerződést, nos ez a fajta viselkedés pedig, kicsit már, hogyan is fogalmazzak finoman: szóval zsebtolvajok viselkedésére emlékeztet!

Akkor most már teljesen biztos, hogy megrendezésre kerül az évadnyitó?
Eddig is ezért dolgoztunk, hónapok óta! Csak az MNASZ próbálta ennek ellenkező látszatát kelteni.

Mi az oka annak, hogy a Rali Túra Egyesület mezőnyének is versenye lesz a Start Autó - Eger Rallye?
Ha egy mondatban kellene erre válaszolnom, akkor ez egyfajta gazdasági szükségszerűség. De persze egy ilyen dolog csak úgy működhet, ha mindkét fél tényleges előnyére válik. Ma - március 3-án, mikor ez az interjú készül - kijelenthetem, hogy a magyar országos rallye bajnokság és rallye2 bajnokság a közeljövőben vélhetően egy jelentős átalakuláson és jelentős létszámcsökkenésen fog keresztülmenni. Ami viszont már ma is mindenképpen biztos, hogy a rendezvények, és ezek szponzori háttere az elmúlt években folyamatosan változik, és sajnos negatív irányba, azaz gyengülést mutat. A kiadási oldalon lévő tételek pedig - mint az élet bármely más területén is - évről évre nőnek. Ez azt jelenti, hogy az életben maradás, a rendezvények megvalósítása egyre nehezebb. Szponzorokat veszítünk el, az indulói létszám is vélhetőleg szűkül. Ez a helyzet indította el azt a gondolatsort, aminek a vége az lett, hogy Egerben rajthoz fog állni az RTE mezőnye is.

Milyen nevezési számra számítotok?
Tele vagyunk félelmekkel, mert a rendezvény gazdasági hátterét is befolyásolja az indulók által befizetett nevezési díjak összege, mivel ez is fontos része a verseny megvalósulásának, azaz a költségvetésének. Ha ez csorbul, akkor komoly problémák alakulhatnak ki az évad során. Nem csak az Eger Rallye-ról beszélek, hanem a teljes idei évadról. Több száz rendező és sportbíró, mentősök, műszaki mentők, rádiós szakemberek, stb. dolgoznak a rendezvények sikeres megvalósításán. Sokan nem vállalkozási céllal, hanem hobbyból és elhivatottan teszik a dolgukat. Alkalmanként számíthatunk a segítségükre, de úgy gondolom, hogy egy éven keresztül, több versenyen nem várhatjuk el az önzetlen segítséget. Nem tehetjük meg velük! Ha nem áll össze a háttér és az MNASZ sem képes "magához térni" akkor nem lesz teljes az idei rallye bajnokság!

Az Eger Rallye esetében - ahol várhatóan azért mindenki megpróbálja összeszedni magát így az év elején - ha az első osztályban kb. 100 fős, a rallye2-ben 40 fős, a historicban pedig 8-10 fős indulói létszám meg tud valósulni, akkor ugyan rosszabb a helyzet, mint az elmúlt években volt, de még működőképes tud maradni. Amennyiben jelentősen ez alá csökken a létszám, akkor ki merem jelenteni, hogy nem lesz 7 futamos a magyar bajnokság idén!

beérkezett nevezések 2010. március 4-ig
nevezési határidő: március 8. hétfő

Milyen mértékben csökkentek a kiváltott licencek számai?
Úgy tudom, hogy az RTE-ben a kiváltott licencek száma érdemben nem változott a korábbi évekhez viszonyítva, viszont az MNASZ-nél az igényelt licencek számánál drámai csökkenés figyelhető meg… nagyjából feleannyian váltottak licencet a 2010-es évre, mint az ideit megelőző évben.

Hogyan állnak az előkészületek?
Se jól, se rosszul nem állunk, ott tartunk, ahol tartanunk kell. Nem megy minden könnyen és zökkenőmentesen, például Parádsasváron elmosta az eső az utat, ezáltal egy komolyabb útépítés is vár ránk. Az erdészet ugyan - tavasszal mire jó idő lesz - megjavítja az utat, de az nekünk már késő! Szeretnénk versenyt csinálni, ezért egy ideiglenes javítást nekünk kell finanszírozni. Érthetően az erdészet nem is akar és nem is tud erre duplán költeni! Nekünk kell megoldani és ebben kértük az MNASZ segítségét is. Majd meglátjuk, hogy képesek-e ebben segítséget nyújtani. Mindemellett nem könnyíti meg a munkánkat a magyar és szlovák bajnokság összehangolása sem! Sokadszorra zajlik itt a szlovák bajnokság nyitó futama . A rallyebizottság jelentősen megváltoztatta a hazai bajnokság szabályait az idei évre. Például az A8-as és WRC autókat kizárta az abszolút bajnokságból. Mindeközben Szlovákiában lehet indulni A-sal és WRC-vel a bajnoki címért, sőt, talán az előzetes információk alapján a szlovák bajnokságban minden eddiginél komolyabb számú WRC-vel fognak rajthoz állni. Sajnos az MNASZ-ben vannak olyan tisztségviselők, akik azt az álláspontot képviselik, hogy nincs szükség Magyarországon a szlovák bajnokság mezőnyére, de mindenképpen a magyar bajnokság szabályai az előrébbvalók, és nem szabad engedni, hogy Magyarországon szlovák WRC-k, a mi bajnoki mezőnyünkben rajthoz álljanak. Szóval ezek az értelmetlen, felesleges harcok sem könnyítik meg a mindennapokat. A saját véleményem egyébként az, hogy kimondottan a magyar autósport érdekét szolgálja, hogy nemzetközi versenyeink legyenek, minél több külföldi indulóval. A szlovák bajnokságnak nagyon jók a nemzetközi kapcsolatai, vélhetőleg hoznak magukkal cseh, lengyel, osztrák, esetleg német versenyzőket is.

Milyen programok várhatóak a Start Autó - Eger Rallye-n?
Nincs komoly átalakulás a korábbi évekhez képest A versenyt megelőző pletykák ugyan nem nélkülöztek minden alapot, hiszen valóban volt arról szó, hogy a nulladik nap (péntek) Budapesten kerül megrendezésre. Végül mégis maradt minden a régiben, és gyakorlatilag a Dobó téri rajtceremóniával indul meg az országos rallye bajnokság idén is. Szombaton és vasárnap pedig a versenynapokkal folytatódik a rendezvény. Két nap 3-3 különböző gyorsasági szakaszon teljesít a mezőny, ahonnét majd vasárnap délután ismét a Dobó térre érkeznek a céldobogóra.

A versenykiírásból már láttuk, hogy ismét nem lesz prológ...
A prológ hiánya nekünk is egy hangsúlyos kérdés, de ezzel nem tudunk mit kezdeni, mert Egerben nincs arra megfelelő lehetőség, hogy prológot rendezzünk. Mi is örülnénk, ha egy látványos prológot tudnánk beiktatni, aminek örülnének a nézők is, ahol mi is tudnánk belépőjegyet szedni - mint ahogy teszik azt más futamon is, Miskolcon vagy Pécsett például. Segítené a költségvetés biztosítását, de sajnos erre nincs lehetőségünk. Korábban próbálkoztunk prológgal, de az a pálya nem igazán felelt meg. Egyrészt messze - 30 km-re - van Egertől, másrészt rendkívül drága volt, hiszen nem csak a prológot vittük oda, hanem ott két napon keresztül egy komoly bázis volt felépítve. Körgyors volt és ott kapott helyet a szervizpark is. Messze is volt, és valójában nem volt egy költséghatékony dolog. Például csak a kerítsek milliós nagyságrendű költségeket jelentettek. Végül, de nem utolsó sorban a versenyzők sem igen szerették, mert a beton nagyon koptatta a gumikat… Így aztán inkább mellőzzük ezt a projektet.

E helyett próbáltátok - a pletykák szerint - a budapesti Műjégpályát?
A műjégpályát és a Hősök terét lehetett hallani, de valójában nem, nem ilyen célzattal kerültek azok szóba. Azt világosan kell látni, hogy a Start Autó - Eger Rallye léte nem tőlünk függ. Jó érzés, hogy mi vagyunk a rendezők, de hogyha nincs a Start Autó Kft, ha nincs Eger városa, meg persze ha nincsenek a versenyzők, akkor nincs verseny. És itt gyakorlatilag ők mondják meg, hogy mik az elvárások. A névadó partnernek vannak ez irányú ambíciói, hogy Budapest felé mozdítsuk el a dolgokat… Beszélhetünk világosan: idén nem valósult meg, de ennek meg kell valósulnia a jövőben. Itt is piac van, üzleti alapon működik, még akkor is, ha személyes elkötelezettsége is van a tulajdonosnak a rallyesport iránt. Itt elvárnak valamit a rengeteg pénzért cserében, előbb-utóbb itt valaminek történnie kell. Nekik volt ez az elvárásuk, és ez egy markánsan megfogalmazott elvárás a jövőt illetően!

Beszéljünk kicsit a költségek másik oldaláról, azaz arról, ami a nézőket terheli. Idén bejuthatnak a nézők is a szervizparkba? És mennyiért?
Ez mindig egy kényes téma, én szoktam vállalni a véleményemet, még akkor is, ha nem nagyon szeretnek érte. Ma már a rallyeversenyek szerte Európában sem járnak ingyen. Nem túl nagy számokat jelentenek ezek, de egy minimális összeggel - ami külföldön 10-20 eurót jelent - igenis megterhelik a nézőket is. Valamivel nekik is hozzá kell járulni, mert ott sem tudnak fedezni mindent a szponzorokból. Ugyanakkor mindenki közös érdeke, hogy legyenek versenyek. Én azt hiszem, és tudom, hogy ez nem népszerű vélemény, de ha itt nem jelenik meg számos szponzor rövid időn belül - amire ugye azért kicsi az esély jelenleg - akkor egyre inkább afelé közelítünk, hogy lesz belépő egy-egy futamon. Úgy gondolom, hogy a határt kell megtalálni, hogy működjön is, "jó szívvel" adják oda a belépőjegy árát, ne a lehúzást érezzék, hanem, hogy azért kell, hogy tudjanak működni a versenyek.
Játszottunk a gondolattal az Eger Rallye-n is... bár valószínűleg nem lesz általános belépőjegy, de az elmúlt éveknek megfelelően, a szervizparkba várhatóan fogunk belépőjegyet szedni.

Melyik gyorsasági szakaszokra várjátok a nézőket?
Minden pálya nyitott lesz a nézők számára, egyet leszámítva: a Parádsasvár-Szuha gyorsasági szakasznak a Parádsasvár felőli része tájvédelmi körzet, és ezt csak úgy adják oda, hogy nézők elől elzárt területté tesszük. Kérünk szépen mindenkit, akinek fontos a rallyesport, az tartsa ezt tiszteletben! Ne a rendező miatt, hanem az autósport érdekében!

Ha mégis elkezdenek oda bemenni az emberek, akkor ezt nem fogják odaadni legközelebb, és akkor megint egy remek pályát fog elveszíteni a magyar autósport.

Mi a helyzet a Szuha felőli végével? Azon a "felén" igen népszerű sport a rallye, és ha már ilyen közelre kapnak egy Start Autó - Eger Rallye gyorsot a szurkolók...
Ott csak annyi lehet a probléma, hogy nem lehet majd felmenni kocsival, hiszen nagyon korán - már 24 órával előtte - le lesz zárva. De aki valóban lelkes rajongó, annak be lehet sétálni és lehet nézni a versenyt. Voltak itt tavaly is, csupán annyit kérnénk, hogy kulturáltan viselkedjenek (itt is)!

Amit esetleg a nézőktől kérni szeretnél még?
A biztonság mindennél előrébbvaló! Ne csak magukra vigyázzanak, hanem egymásra is! Bár nagyon sok rendező lesz a pálya szélén, de nem foghatják mindenkinek a kezét. Ne szemeteljenek, és a tűzgyújtási tilalom az tényleg nagyon fontos, hiszen az elmúlt két évben mindig sikerült felgyújtanunk valahol valamit… Várunk mindenkit szeretettel!

 

Ez a hír most jelenik meg 8350. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k