duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Megnyertük, de elvették a győzelmünket
Botka Rally Team - Ciprusi végjáték
2015-09-28
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
805684808
Napi oldal:
43237
Jelenleg:
1243
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

megnyertuk_de_elvettek_a_gyozelmunket_1

Megnyerte a Ciprus Rally-t az ERC2 kategóriában a Botka Dávid Szeles Péter kettős. A Botka Rally Team párosa a leggyorsabb volt az egész versenyen, hatalmas tömeg ünnepelte a Larnaca tengerparti sétányán felállított célceremónián a győzelmüket. Aztán jött a feketeleves, a verseny végén két perc büntetést kapott a csapat, így csak a második helyért járó pontokat adhatták hozzá a bajnoki tabellán a páros neve mellé.
 
A szombati váltó meghibásodás miatt kategóriája második helyéről kezdte a zárónapot Botka Dávid és navigátora a Ciprus Rally-n. Bizakodva indult neki a hátralévő 8 gyorsasági szakasznak a legénység, hiszen a szervizcsapat az összes hibát megjavította a versenyautón.

megnyertuk_de_elvettek_a_gyozelmunket_5
 
’Problémamentesen tudtunk vasárnap autózni. Az előttünk lévő párosnál, a ciprusi bajnoknál - minden gyorsasági szakaszon - gyorsabbak voltunk. Így az utolsó körre már ledolgoztuk a hátrányunkat és a verseny végén fél perces előnnyel a kategória legelején végeztünk.’ - összegezte a napot a pilóta
 
Mindenki gratulált a magyar egységnek, hiszen első ciprusi versenyükön az ERC2 éllovasai mellett a helyi versenyzők is erősítették a kategóriát, amelynek élére állhatott volna nyolc futam után a Botka-Szeles páros, ha a verseny legvégén nem kapnak két perc büntetést…

megnyertuk_de_elvettek_a_gyozelmunket_2
 
A céldobogóról a technikai ellenőrzésre vitték az autót, ahol 17 (!) tételben sorolták fel a megvizsgálandó alkatrészeket. Tényleg bontás volt a ’bontásként’ emlegetett verseny végi technikai ellenőrzés.
 
’A versenyautónkat teljesen szétszedték az ellenőrök, de természetesen semmilyen szabálytalanságot nem találtak, amin persze nem is lepődtünk meg, hiszen tudtuk, hogy minden rendben lesz. Amikor a széria autóban a jobb hátsó (gyári) oldalablakot kezdték el vizsgálni és a legvégén még az ülés tartó konzolon lévő furatokat is lemérték, akkor egy kicsit úgy éreztük, mindenáron ki akarnak minket zárni vagy záratni. ’

megnyertuk_de_elvettek_a_gyozelmunket_4
 
A technikai ellenőrzés után Földesi Csabát, a csapatfőnököt hívták fel, hogy a csapat a megengedett 18 gumi helyett 20 darabot használt el, így két perces büntetéssel sújtják.
 
’A verseny előtt a csapatfőnöki eligazításon felvetődött egy kérdés, miszerint mikor kezdődik a futam.' - emlékezett vissza Földesi Csaba - ’Ez azért is volt érdekes, mert a kvalifikáció előtti hajnali két szabad edzés rajtjához levihetik e a szerelők az autót. Ott egyértelműen azt mondták, hogy a verseny a kvalifikációs gyorsasági szakasz előtti beíróban kezdődik’

megnyertuk_de_elvettek_a_gyozelmunket_6
 
Valóban 20 gumit használtunk el, ’- folytatta Dudu - ’ hiszen - ahogy eddig is - minden versenyen a szabadedzés első körére felraktunk két nagyon használt gumit. Korábban nem volt ezzel gond, hiszen, ahogy a nevében is benne van, free practice a kvalifikáció előtti két szakasz. Valahogy most ez nagyobb hangsúlyt kapott és így a győzelmet a helyi versenyző szerezte meg, akiről úgy tudjuk, hogy a rendező rokona… '
 
A két perc büntetés miatt az abszolút értékelésben két helyet hátrébb csúszva a nyolcadikon, kategóriában a második helyen végzett a páros. Ahelyett, hogy átvette volna a vezetést az ERC2-ben a bajnoki összesítésben a Botka Dávid - Szeles Péter duó, továbbra is a második helyen állnak 184 ponttal, öt ponttal lemaradva a cseh versenyző mögött.

megnyertuk_de_elvettek_a_gyozelmunket_3
 
’Hazugság lenne azt mondani, hogy jó szájízzel jöttünk el a ciprusi versenyről. Egy bajnokságban veszünk részt, ahol minden pont számít és ezek a pontok most nagyon hiányoznak. A terveink szerint a zárófutamon nem indultunk volna, most úgy tűnik, hogy ezt nem tudjuk kihagyni.
Tovább kell lépnünk, a következő versenyre összpontosítunk, két hét múlva a híres Acropolis Rally-n szeretnénk gyarapítani a pontjainkat!’

 

Ez a hír most jelenik meg 3841. alkalommal
Share |
2015-09-24
Cyprus • külföldi rally
2015.09.25-27.
European Rally Championship 2015
Cyprus Rally 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k