Megvan a pécsi győzelem
Herczig Norbiék megküzdöttek érte és megkapták
2012-06-06
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
749933401
Napi oldal:
121833
Jelenleg:
2717
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

megvan_a_pecsi_gyozelem_5

Nagyon régóta váratott már magára ez a mecseki abszolút győzelem, de Herczig Norbi éppoly kitartóan üldözte ezt, mint ahogyan a verseny során Turán Friciéket. Ezúttal skodálatos eredmény született és a Herczig-Bacigal páros állhatott a dobogó legfelső fokára.

Milyen volt a mecseki célban?
Nagyon jó érzés, már jó ideje nagyon-nagyon vágytam erre a mecseki győzelemre, ami először talán 2009-ben került kézzelfogható közelségbe, amikor is tudtuk vezetni a versenyt, egy defekt után óriási csata alakult ki a Turán-Zsiros párossal, de akkor ott ők voltak a gyorsabbak. Azóta viszont nekem valahogy nem akart ez sikerülni, hiszen a rá következő évben az első helyről az utolsó gyorsaságin estünk ki, tavaly – az IRC futamon – pedig egyetlen egy tiszta gyorsot sem tudtam menni. És ez volt az, ami számomra egy fájó pont volt, mert úgy éreztem, hogy a Mecsekben szeretek is, és tudok is jól menni, de a tavalyi technikai problémáinknak köszönhetően nem tudtam ezt bebizonyítani sem magamnak, sem a csapatnak, sem a környezetemnek. Nem mondhattam ezek után, hogy „jön nekem eggyel a Mecsek Rallye”, mert ez már nem igaz… de úgy érzem, hogy a sorstól most valamit visszakaptam.

megvan_a_pecsi_gyozelem_6

Nem sajnálod, hogy ezúttal nem IRC futam volt?
De igen egy kicsit bánhatjuk, de valójában nincs jelentősége számunkra. Az élmény, ahogyan mentünk, amit mi itt át tudtunk élni Igorral, azt már nem veszi el senki!

Kemény volt ez a küzdelem?

Igen, az volt. Minden futam előtt kitalálunk egy taktikát, és most sem volt ez másként. Talán a siker kulcsát most az jelentette számunkra, hogy a verseny folyamán végig tudtuk tartani a kitűzött célt, nem tértünk el a taktikánktól, és nyomás alatt sem jöttünk ki a saját magunk által diktált ritmusból.

megvan_a_pecsi_gyozelem_1

A gumiválasztás ezúttal jól sikerült nektek...
Mondjuk inkább úgy, hogy ezúttal is! Bükfürdőn is jól sikerült, és most is. Sokat gondolkoztam az első napi gumiválasztásunkon, amikor mi slickkel jöttünk ki, de megvágtuk a nedvességre. Az első gyorson azt éreztem, hogy nedves volt, de nem is mentem úgy, mint ahogyan lehetett volna ezzel. Nem volt még meg a megfelelő rutinom és ott egy picit mehettem volna bátrabban ezzel az abronccsal. Friciék intermédiát választottak, ott ők sokkal jobb időt futottak nálunk, de ennek a jelentős részét a második gyorson le tudtuk dolgozni, ahová már a mi választásunk volt a jobb. A második napon pedig abszolút a biztonságra mentünk, mi – az első körben - egy picit többet vágogattunk az abroncsba. Utólag is úgy látom, hogy jól döntöttünk, és ha még egyszer kellene döntenem, most sem tenném másként. Mindehhez persze hozzátartozik, hogy nagyon nagy segítségünkre volt a két Skoda Motorsportos mérnök, akik a rendelkezésünkre álltak ezen a versenyen. Korábban ilyen komoly mérnöki háttérrel még nem dolgoztunk, de most láttuk, hogy mennyire sokat számít ez a döntések során. A tavalyi év miatt szinte centiről centire ismerték a pályákat, tudták, hogy merre járunk, mit csinálunk és mit, hová kell állítsunk, ezek pedig együttesen nagyon sokat segítenek egy pilótának a döntésben.

Kevés különbségekkel, apró lépésekkel jöttetek fel...
Óriási meccs volt, nagyon jó, és nagyon nagy! Jó volt megélni, hogy Friciék és mi is nagyon jól küzdöttünk, és nem az volt, hogy bármelyikünk a másik hibájából tudott volna előnyt kovácsolni. Nem a másik hibázására - kicsúszás, vezetői hiba, defekt - alapoztunk, hanem végig küzdöttünk az akkori legjobb tudásunk szerint, abból pedig kialakult egy eredmény, és ebből szerintem mindketten nagyon sokat tanultunk.

megvan_a_pecsi_gyozelem_2

Hogyan álltatok oda az utolsó gyors rajtjába?
Mikor Igorral elkezdtünk együtt menni, elmeséltem neki, hogy van pár olyan gyorsasági szakasz, amit nagyon kedvelek, és ezek közé tartozik az alsómocsoládi is. Nagyon megörültem, mikor megjelent a versenykiírás, és megláttam, hogy ez lesz az utolsó gyorsasági szakasza a futamnak, ráadásul most már életbe lépett az új pontozási szabály is. Majd ezt követően nem is beszéltünk többet erről, nem veséztük ki, hogy mit és hogyan kellene majd itt csinálni. Egyszerűen csak odaálltunk a rajtba, és annyit kértem Igortól, hogy bízza rám a döntést, ha fogom érezni – ami az első-második féktávon úgyis kiderül -, akkor hajtsunk, de ha nem jön az „érzés”, akkor ne legyen az, hogy ő mégis elkezd hajtani. Igor maximálisan tiszteletben tartotta ezt, majd miután elrajtoltunk „jött az érzés”, úgyhogy próbáltunk sietni…

Olyannyira, hogy az utolsó gyorsaságin elsők lettetek... ti is.
Igen, mi is. :-) Most egy ilyen helyzet állt elő, teljesen egált jöttünk Botka Duduékkal, és erre nem is igazán voltak felkészülve a szabályalkotók, mert nem tudták rögtön megmondani, hogy akkor a pontok ezúttal hogyan lesznek elosztva. Azóta hallottam, hogy talán 4,5-4,5 pontot fogunk kapni Duduékkal közösen. Azt gondolom, hogy ez egy korrekt eljárás a tények ismeretében, de most is el kell mondanom, amit már Bükfürdőn is elmondtam, hogy véleményem szerint túlzó ez a pontozás az abszolútban. Soknak tartom, hogy az első helyezett 5 pontot kap, sokkal korrektebb lenne a 3-2-1 pont kiosztása, vagy mondjuk a jelenlegi pontok felezése: 2,5 - 2 - 1,5 - 1 - 0,5.

megvan_a_pecsi_gyozelem_7

Hogyan tetszett ez a - viszonylag - új időbeosztású verseny?
Már a verseny előtt is elmondtam, hogy ez nekem nagyon-nagyon tetszik, jó ötletnek tartom, hogy a pénteki napot ilyen szinten kihasználjuk. Egyébként is pénteken kezdődnek az átvételek, van egy rajtceremónia, egy esetleges prológ, majd utána nincs semmi, szombaton-vasárnap pedig versenyzünk. Én azt mondom, hogy ez mindenkinek egy segítség lehet, hogy elkezdjük már pénteken és szombat este be is fejezzük. Nagyon jó ötletnek tartom, bízom benne, hogy ezt esetleg a többi verseny rendezője is megszívleli. Nekem nagyon tetszett az éjszakai, és szerintem a többieknek is... Egy nagyon jól szervezett verseny volt, nulla csúszással, nagyon-nagyon jó volt a Széchényi tér, ami kellően patinás helyszín volt mind a rajtceremóniához, mind a célceremóniához is. A Mecsek, az Mecsek! Úgy szoktam mondani, hogy ezúttal sikerült a magyar rallye-k Monte Carlo-ját megnyerni. :-)

megvan_a_pecsi_gyozelem_3

Igor ezúttal is jól vizsgázott? Itt már sokkal nehezebb volt az ő feladata, mint a bükfürdői gyorsokon…
Nagyon-nagyon jól vizsgázott, nagyon érezte! Számomra a navigátori munkának fontos momentuma, hogy meglegyen a megfelelő hangsúly, hogy hogyan tudja visszaadni az információkat, de ami talán még ennél is fontosabb: a ritmus. A Mecsek Rallye-n több pálya is olyan, ami megköveteli a ritmusváltást, és Igor ebben is maximálisan helytállt, nagyon jól érezte, mikor kell gyorsulni, mikor kell picit visszafogni a diktálást, és nagyon jól adta át az infókat.
Nem feltétlenül a navigátori munkához kapcsolódik, sokkal inkább egy nagyon pozitív emberi tényező, és talán nem is nekem kellene ezt elmesélnem, de azt hiszem Igor ezt magától el sem mondaná, egyrészt mert eleve kevesebb lehetősége nyílik a nyilatkozásra, másrészt a szerénységéből adódóan sem. A verseny hevében - a második nap első köre után - Zsiros Gabi kicsit elszámolta magát, majdnem kikéstek, és Igor volt az, aki azonnal szólt Gabinak, hogy „időtök van, be kéne menni!”. Ha nem szól, akkor kikésnek, ami ugye 10 másodperces büntetést von maga után, és azt hiszem, hogy ezek azok a momentumok, melyek igazi sportemberi magatartásról tanúskodnak!

megvan_a_pecsi_gyozelem_8

www.srth.hu

Ez a hír most jelenik meg 4214. alkalommal
Share |
Pécs • rally ob
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23242526
272829 30 310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2025.01.24-28.

részletes infóink

2025.01.23-26.

részletes infóink

2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k