Mennek ezek ész(t)veszve...
Szabó Gergő élménybeszámolója
2006-01-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765385550
Napi oldal:
134353
Jelenleg:
990
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Észtország messze van...
Szabó Gergőék bérbe adták a Focus WRC-t és ha már arra járnak, kivitték az N csoportos autót és kocsiztak egyet a havas pályákon.
Gergő hazafelé hívott és elmesélte az élményeit:

Kemény volt az út kifelé?
Azért nem kevés ez az 1700 kilométer egy ilyen szerelvénnyel… Kicsit kivoltunk mire kiértünk. Arra gondoltunk, hogy milyen állatság ez, elrángatunk egy autót majdnem kétezer kilométeren keresztül, hogy aztán 100 kilométert kocsizzunk vele. De megérte!

Már a tréningen tudatosult bennünk, hogy egy igazi EzertóRali-ra jöttünk, csak havon és jégen. Szenzációsak a pályák és az is, ahogy kezelik őket.
Hetekkel a verseny előtt már locsolják a pályákat, le van gréderezve a murvás pálya és majd 10 centi vastag jég van rajta és a hó is bele van döngölve. Gyakorlatilag majdhogynem épített pályákról van szó. Karbantartják, jegesítik.

Az első gyorson azért mellette jártunk a dolgoknak…
Vittünk ki gumit, de az hamar kiderült, hogy az a gumi, ami a Jannerre és úgy általában a havas európai pályákra jó, az itt szinte használhatatlan. Mondták, hogy itt a svéd szöges gumik játszanak itt…
Volt olyan tizenkétkilométeres gyors, hogy nagyszerűen végig tudtál volna menni rajta korcsolyával, olyan szinten volt tükörjég.

A bérlő segített, megmutatta, milyen gumi való ide, beruháztunk, vettünk egy garnitúrát és azzal mentünk végig.
lett volna lehetőségünk cserélni, hiszen a Focus-ról 20 kilométerenként ledobálták a gumikat, mondván, hogy az már nem az, de nekem ugyanolyan, mint amikor felraktam… Sokat nem koptattam rajta :)

Kicsit hibáztunk, hogy nem raktuk már fel a tesztre…
A szállásunk mellett, ami egy sípálya kellős közepén volt, este kicsit lefűztük, de még az itthonról hozott gumival… A srácok snowboardoztak, amíg én elmentem kicsit csúszkálni az autóval.
Az első gyorson ez visszaköszönt. Kellett hozzá bemelegedés, hogy elhiggye az ember, hogy mennyit fog ez a gumi a full jégen. Ezek alapjában murvás pályák, mint a finn rallyn. Mindenhol a púpon fordul el az út és nagyon tempós pályák. Az viszont szinte biztos, hogy ugyanezeken a gyorsokon nyáron nem tudnál ilyen időket menni, mint ezekkel a szöges gumikkal a jégen-havon. Nehéz volt ezeket elhinni féktávon…

A határon autóztatok?
Jellemző volt a versenyre, hogy nem éleztük azért teljesen ki a féktávokat, óvatosan közlekedtünk. Ha már ennyit utaztunk, rossz lett volna az elején kiállni…
Megnéztem az időket még a legelején és láttam, hogy nem nagyon kell küzdenünk a fiúkkal, nagyon képbe voltak.
Komoly a bajnokságuk. Ott volt a Markko Märtin is, nézelődött.

Az eredményeket nézve, jöttetek azért szépen felfelé…
Kicsit mindig tudtunk javulni, de igazából nem erről szólt.
Nagyon élveztük. Az elejében lévők nagyon rendbe voltak, láttak már ilyet…
Egy finn srác nyerte meg az N csoportot.
Kemény a mezőny, komoly Prodrive-os Subarukkal, komoly Evo8-asokkal.

Ahogy néztem, előtted végzett egy Toyota Starlet is… :)
Volt Starlet, több is…
Aki előttünk végzett, az egy 240 lóerős hátsókerék hajtású Starlet volt, egy finn őrülttel. A többiek, akik nézték a versenyt, azt mondták, hogy elmebeteg az ember.
11 éve megy a csávó ezzel a géppel… Full B-s építésű, 800 kilós kocsi wéberekkel és az ember üvegen, tiltáson ötödikben küldte végig ezeken a pályákon. A srácok azt mondták, olyanokat repkedett a muki, hogy az elmondhatatlan…
Na és a Truckok… azokon beszarsz…
Csőrös GAZ-ok, szögesgumikkal… Ááá, ilyen nincs és mégis van.

Néztétek az időket?
Dehogy!
Elvertek, de nem érzem úgy, hogy ez nagy baj lenne. A középmezőnyben végeztünk, voltak néhányan mögöttünk is, de nem fogalmatlanok a srácok.

A Focus jól muzsikált?
Igen, semmi probléma nem volt a kocsival.
Partiban volt a győztes Corollással. Egy gyorson megforgott, bent hagyott fél percet és azt már nem tudta ledolgozni.
Tetszett neki a kocsi, abszolút meg volt elégedve.
Lehetséges, hogy lesz folytatás. Jó volt a túra, jól éreztük magunkat.

Ez a hír most jelenik meg 9109. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k