KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Mennek ezek ész(t)veszve...
Szabó Gergő élménybeszámolója
2006-01-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774583236
Napi oldal:
3853
Jelenleg:
1056
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Észtország messze van...
Szabó Gergőék bérbe adták a Focus WRC-t és ha már arra járnak, kivitték az N csoportos autót és kocsiztak egyet a havas pályákon.
Gergő hazafelé hívott és elmesélte az élményeit:

Kemény volt az út kifelé?
Azért nem kevés ez az 1700 kilométer egy ilyen szerelvénnyel… Kicsit kivoltunk mire kiértünk. Arra gondoltunk, hogy milyen állatság ez, elrángatunk egy autót majdnem kétezer kilométeren keresztül, hogy aztán 100 kilométert kocsizzunk vele. De megérte!

Már a tréningen tudatosult bennünk, hogy egy igazi EzertóRali-ra jöttünk, csak havon és jégen. Szenzációsak a pályák és az is, ahogy kezelik őket.
Hetekkel a verseny előtt már locsolják a pályákat, le van gréderezve a murvás pálya és majd 10 centi vastag jég van rajta és a hó is bele van döngölve. Gyakorlatilag majdhogynem épített pályákról van szó. Karbantartják, jegesítik.

Az első gyorson azért mellette jártunk a dolgoknak…
Vittünk ki gumit, de az hamar kiderült, hogy az a gumi, ami a Jannerre és úgy általában a havas európai pályákra jó, az itt szinte használhatatlan. Mondták, hogy itt a svéd szöges gumik játszanak itt…
Volt olyan tizenkétkilométeres gyors, hogy nagyszerűen végig tudtál volna menni rajta korcsolyával, olyan szinten volt tükörjég.

A bérlő segített, megmutatta, milyen gumi való ide, beruháztunk, vettünk egy garnitúrát és azzal mentünk végig.
lett volna lehetőségünk cserélni, hiszen a Focus-ról 20 kilométerenként ledobálták a gumikat, mondván, hogy az már nem az, de nekem ugyanolyan, mint amikor felraktam… Sokat nem koptattam rajta :)

Kicsit hibáztunk, hogy nem raktuk már fel a tesztre…
A szállásunk mellett, ami egy sípálya kellős közepén volt, este kicsit lefűztük, de még az itthonról hozott gumival… A srácok snowboardoztak, amíg én elmentem kicsit csúszkálni az autóval.
Az első gyorson ez visszaköszönt. Kellett hozzá bemelegedés, hogy elhiggye az ember, hogy mennyit fog ez a gumi a full jégen. Ezek alapjában murvás pályák, mint a finn rallyn. Mindenhol a púpon fordul el az út és nagyon tempós pályák. Az viszont szinte biztos, hogy ugyanezeken a gyorsokon nyáron nem tudnál ilyen időket menni, mint ezekkel a szöges gumikkal a jégen-havon. Nehéz volt ezeket elhinni féktávon…

A határon autóztatok?
Jellemző volt a versenyre, hogy nem éleztük azért teljesen ki a féktávokat, óvatosan közlekedtünk. Ha már ennyit utaztunk, rossz lett volna az elején kiállni…
Megnéztem az időket még a legelején és láttam, hogy nem nagyon kell küzdenünk a fiúkkal, nagyon képbe voltak.
Komoly a bajnokságuk. Ott volt a Markko Märtin is, nézelődött.

Az eredményeket nézve, jöttetek azért szépen felfelé…
Kicsit mindig tudtunk javulni, de igazából nem erről szólt.
Nagyon élveztük. Az elejében lévők nagyon rendbe voltak, láttak már ilyet…
Egy finn srác nyerte meg az N csoportot.
Kemény a mezőny, komoly Prodrive-os Subarukkal, komoly Evo8-asokkal.

Ahogy néztem, előtted végzett egy Toyota Starlet is… :)
Volt Starlet, több is…
Aki előttünk végzett, az egy 240 lóerős hátsókerék hajtású Starlet volt, egy finn őrülttel. A többiek, akik nézték a versenyt, azt mondták, hogy elmebeteg az ember.
11 éve megy a csávó ezzel a géppel… Full B-s építésű, 800 kilós kocsi wéberekkel és az ember üvegen, tiltáson ötödikben küldte végig ezeken a pályákon. A srácok azt mondták, olyanokat repkedett a muki, hogy az elmondhatatlan…
Na és a Truckok… azokon beszarsz…
Csőrös GAZ-ok, szögesgumikkal… Ááá, ilyen nincs és mégis van.

Néztétek az időket?
Dehogy!
Elvertek, de nem érzem úgy, hogy ez nagy baj lenne. A középmezőnyben végeztünk, voltak néhányan mögöttünk is, de nem fogalmatlanok a srácok.

A Focus jól muzsikált?
Igen, semmi probléma nem volt a kocsival.
Partiban volt a győztes Corollással. Egy gyorson megforgott, bent hagyott fél percet és azt már nem tudta ledolgozni.
Tetszett neki a kocsi, abszolút meg volt elégedve.
Lehetséges, hogy lesz folytatás. Jó volt a túra, jól éreztük magunkat.

Ez a hír most jelenik meg 9114. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k