Észtország messze van...
Szabó Gergőék bérbe adták a Focus WRC-t és ha már arra járnak, kivitték az N csoportos autót és kocsiztak egyet a havas pályákon.
Gergő hazafelé hívott és elmesélte az élményeit:
Kemény volt az út kifelé?
Azért nem kevés ez az 1700 kilométer egy ilyen szerelvénnyel… Kicsit kivoltunk mire kiértünk. Arra gondoltunk, hogy milyen állatság ez, elrángatunk egy autót majdnem kétezer kilométeren keresztül, hogy aztán 100 kilométert kocsizzunk vele. De megérte!
Már a tréningen tudatosult bennünk, hogy egy igazi EzertóRali-ra jöttünk, csak havon és jégen. Szenzációsak a pályák és az is, ahogy kezelik őket.
Hetekkel a verseny előtt már locsolják a pályákat, le van gréderezve a murvás pálya és majd 10 centi vastag jég van rajta és a hó is bele van döngölve. Gyakorlatilag majdhogynem épített pályákról van szó. Karbantartják, jegesítik.
Az első gyorson azért mellette jártunk a dolgoknak…
Vittünk ki gumit, de az hamar kiderült, hogy az a gumi, ami a Jannerre és úgy általában a havas európai pályákra jó, az itt szinte használhatatlan. Mondták, hogy itt a svéd szöges gumik játszanak itt…
Volt olyan tizenkétkilométeres gyors, hogy nagyszerűen végig tudtál volna menni rajta korcsolyával, olyan szinten volt tükörjég.
A bérlő segített, megmutatta, milyen gumi való ide, beruháztunk, vettünk egy garnitúrát és azzal mentünk végig.
lett volna lehetőségünk cserélni, hiszen a Focus-ról 20 kilométerenként ledobálták a gumikat, mondván, hogy az már nem az, de nekem ugyanolyan, mint amikor felraktam… Sokat nem koptattam rajta :)
Kicsit hibáztunk, hogy nem raktuk már fel a tesztre…
A szállásunk mellett, ami egy sípálya kellős közepén volt, este kicsit lefűztük, de még az itthonról hozott gumival… A srácok snowboardoztak, amíg én elmentem kicsit csúszkálni az autóval.
Az első gyorson ez visszaköszönt. Kellett hozzá bemelegedés, hogy elhiggye az ember, hogy mennyit fog ez a gumi a full jégen. Ezek alapjában murvás pályák, mint a finn rallyn. Mindenhol a púpon fordul el az út és nagyon tempós pályák. Az viszont szinte biztos, hogy ugyanezeken a gyorsokon nyáron nem tudnál ilyen időket menni, mint ezekkel a szöges gumikkal a jégen-havon. Nehéz volt ezeket elhinni féktávon…
A határon autóztatok?
Jellemző volt a versenyre, hogy nem éleztük azért teljesen ki a féktávokat, óvatosan közlekedtünk. Ha már ennyit utaztunk, rossz lett volna az elején kiállni…
Megnéztem az időket még a legelején és láttam, hogy nem nagyon kell küzdenünk a fiúkkal, nagyon képbe voltak.
Komoly a bajnokságuk. Ott volt a Markko Märtin is, nézelődött.
Az eredményeket nézve, jöttetek azért szépen felfelé…
Kicsit mindig tudtunk javulni, de igazából nem erről szólt.
Nagyon élveztük. Az elejében lévők nagyon rendbe voltak, láttak már ilyet…
Egy finn srác nyerte meg az N csoportot.
Kemény a mezőny, komoly Prodrive-os Subarukkal, komoly Evo8-asokkal.
Ahogy néztem, előtted végzett egy Toyota Starlet is… :)
Volt Starlet, több is…
Aki előttünk végzett, az egy 240 lóerős hátsókerék hajtású Starlet volt, egy finn őrülttel. A többiek, akik nézték a versenyt, azt mondták, hogy elmebeteg az ember.
11 éve megy a csávó ezzel a géppel… Full B-s építésű, 800 kilós kocsi wéberekkel és az ember üvegen, tiltáson ötödikben küldte végig ezeken a pályákon. A srácok azt mondták, olyanokat repkedett a muki, hogy az elmondhatatlan…
Na és a Truckok… azokon beszarsz…
Csőrös GAZ-ok, szögesgumikkal… Ááá, ilyen nincs és mégis van.
Néztétek az időket?
Dehogy!
Elvertek, de nem érzem úgy, hogy ez nagy baj lenne. A középmezőnyben végeztünk, voltak néhányan mögöttünk is, de nem fogalmatlanok a srácok.

A Focus jól muzsikált?
Igen, semmi probléma nem volt a kocsival.
Partiban volt a győztes Corollással. Egy gyorson megforgott, bent hagyott fél percet és azt már nem tudta ledolgozni.
Tetszett neki a kocsi, abszolút meg volt elégedve.
Lehetséges, hogy lesz folytatás. Jó volt a túra, jól éreztük magunkat.
