Menni kell!
Varga Cigány Zoltán elkezdi egy interjúval az új évet...
2013-01-07
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765543344
Napi oldal:
146581
Jelenleg:
1104
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

menni_kell_1

Ismét szakágvezetőt váltottunk, ezzel talán remény csillan sokakban, a hazai rallye jövőjét illetően, de vajon hogyan látják a versenyzők mindezt? Varga Cigány Zoltánnal is beszélgettem, aki a maga stílusában ismét jól elmondta a véleményét!


Milyennek látod a hazai rallye jövőjét?
Az a baj, hogy ebből mindenki csak lehúzni akar. Vannak emberek ott elől, akiknél nem is értem, hogy mit akarnak?! A környező országokban mindenhol három emberrel működik ez az egész, és amíg nem így lesz ez nálunk is, addig csak szívás lesz folyamatosan!

Ott van például Móczár, aki nem hajlandó Szamos nélkül dolgozni, és ezek most összefogtak, Szamos Miki is azt mondja, hogy csak Móczárral dolgozik, és az elnök is csak evvel.
Gyerekek! Menni kell! Móczár már leszerepelt egyszer… most is a közgyűlésen elmondta a mondandóját és elaludt. Úgy aludt, hogyha lett volna egy kalap a kezében, dobáltak volna bele még pénzt is. Amíg ezek az emberek ott vannak, nálunk nem lesz soha autósport!

menni_kell_4

Egy Kassai? Aki már ezerkiláncszáz-hű-de-régen a Semperiten a nevezési pénzből színes tévét vett és elment vele haza? Mi meg a következőn már nem is kaptunk… Anno mi négyezer schilling rajtpénzt kaptunk… és hű de boldogak voltunk! És kijött - többek között - ez a Kassai is, és ezt csinálták!? Átmentek a rajtdobogón, és a színes tévével távoztak hazafelé. Majd ez az ember, ott van, és ha én Gyulayval szeretnék beszélni, akkor én azt csak rajta keresztül tehetem? Aki nekem azt mondta négy évvel ezelőtt, hogy nem kötelező a magyar elitben versenyezni, meg Magyarországon.
Most meg már nincs is versenyzőjük, elérték azt, hogy negyven ember megy. Amíg ezek az emberek ott rontják a levegőt, addig nem lesz Magyarországon autósport!

thumb_menni_kell_2Én nem vágyom semmilyen szerepre, de vannak itt olyan emberek, akik rendet tudnának rakni, mint például Pénzes Zsolt, aki nem lesz tehetségtelen én azt gondolom, de ő is, amíg nem küldi el ezeket az embereket a francba… Ezeket UV-festékkel kellene megjelölni és nem szabadna még a Sportok Háza közelébe sem engedni! Nekem az MNASZ még soha semmit nem segített, én csak raportra jártam oda, izgulásra járok oda.

Szerinted ez állapot? És így vannak az emberekkel, az összes versenyzővel. Képzeld el, hogy kevés a versenye a Historicnak, megkérnek, hogy menjek el erre a váci versenyre, népszerűsítsek. Elmegyek, elmondom nekik, hogy a navigátoromnak csak RTE licence van. Semmi baj, ez egy RTE verseny, csak hozzácsaptuk a historic versenyt, hogy meglegyen a bajnokság. Gyönyörűen leversenyeztük, ennyi.
Majd megint mondják, hogy menjek, Tatabányára, rallye2-re ugye, ORB rendezésre. Ott meg már nem engedtek el! De úgy, hogy átmentem a gépátvételen, én már otthon aludtam, jogilag már minden rendben lefutott, és még csak fel sem mertek hívni! Egy gerinctelen szar az összes! Az összes IB vezető! Wirtmannal hívattak fel, hogy nem engednek versenyezni ezzel a licenc-szel. Nem mindegy nekik? Mi lett volna, ha ott is végigmentem volna és megnyerem? Akkor én nyerem a bajnokságot, mert azzal, hogy elmentem egyetlen egy versenyen, és az év végén második lettem a bajnokságban, azzal most mindent elmondtam a bajnokság erősségéről. Mindent az égadta világon! Nem látom a jövőjét! Ezekkel az emberekkel nem látom!

Én a saját szórakoztatásomra megyek, a historic egy munkacsoport, nincs szavazati jogunk, nem is akarunk, de ők se szóljanak bele!

Ki akarják nyírni az RTE-t is, mert nem szeretik, hogy ők is versenyt rendeznek, holott ott is kurva sokan mennek. Érted? Ha az MNASZ rendezvényeken ilyen k**** nagy szigorlatok vannak, és ilyen g*** pénzeket elvesznek, akkor nem fog senki részt venni, megy mindenki a saját dolgára külföldre. Nemrég még 130-140 induló volt, most meg volt olyan, hogy 29-en indultak? Ez mindent elmond, és ők mégsem néznek magukkal szembe, hogy „ezt mi csináltuk?”, pedig ezt ők csinálták!

Persze más is hozzájárult, de nem ilyen mértékben… Nagyon szomorúan látom a jövőt! De addig itt nem is lesz jövő, míg ezek itt vannak… Móczár régen tudta a dolgát, áttaposott mindenkin… de ez már nincs! Elmúltak már ezek!

Megnézted te is, hogy Pénzes Zsolti milyen terveket szövöget?

Olvasgatom, de hülyeségekről vitatkozunk. Teljesen mindegy, hogy van-e WRC, vagy nincs, amíg nincs versenyszervezés. Jók az elképzelések, és állítólag most Miskolcon is karakán módon kiállt és elmondta, hogy nálam van a toll, amire engedélyt adok, az lesz, amire nem adok engedélyt, az nem lesz, és amíg szlovák cégeken keresztül csinálják az autósportot, és nem fizetnek adót, addig tolvajok. Ezek k****jó dolgok, teljesen jól elmondta, de nem fogja tudni megvalósítani az elképzeléseit, és nem a versenyzők miatt, azok legfeljebb dünnyögnek kicsit és kész, hanem a sok paraszt miatt – akiket az előbb már említettem -, ők nem fognak neki segíteni, érted? Már ott nevetség tárgyát képeztük, amikor Érdi is felállt az utolsó pillanatban. Nincs baj vele, mint versenyzővel, de soha nem tudott egy értelmes mondatot elmondani, most meg mit gondolt? Majd megváltja a világot? Csak beégette magát.

Én drukkolok Pénzes Zsoltnak, lesz persze zúgolódás is, de nem fogja tudni végigvinni ezt az egészet, amíg ezek az emberek ott vannak. Egyik sem foglal állást, mindig is az volt a bajom, hogy azt mondták, amit hallani akartál: „ez lesz… az lesz… amaz lesz…”, és tök mindegy, hogy melyik volt, Kokó, Szamos, stb. Nincs az, hogy „ez azért jó, mert… az azért jó… ez kell, ezt megcsináljuk!”. Hanem mindig jött a „hát majd így…”. Ő most tudja nagyjából, hogy mit akar, és csinálja… amíg nem tesznek keresztbe neki. Az a baj még, hogy vannak olyan dolgok is a programban, ami nagy pénzt igényelne, és ezt már nem fogják engedni neki. Ki vagyunk alakulva, Magyarországon három ember rendez versenyt, és ha más akar rendezni, akkor ezek áskálódnak, meg beleköpnek a másik levesébe. Ott is kéne egy kicsit rendet rakni. Na? Akkor azt hogy fogja engedni szerinted? Ilyen bajok vannak mindenhol!

Merre fogsz versenyezni 2013-ban?

Én már jól akarom érezni magam! A Historicban mindenképp szeretnék menni, ha normálisak a feltételek. De nem akarok egy Simon Gyurival beszélgetni, semmi esetre sem! Érted? Amíg ilyen emberek vannak, addig nem akarok beszélgetni velük. Sokan leszünk a Historicban, hiába izél mindenki, ez lesz a legnépszerűbb történet! Mert most a VFTS-eket is lehozták oda, úgyhogy mi itt egyre többen leszünk, fejlődünk, a hét indulóból már 25-29-en vagyunk, míg ők a 130-ról lefelé fejlődtek. Nem olyan egyszerű ez, de igen, megyek! Én jól érzem magam ezekkel az emberekkel, rajtuk nőttem fel, gyerekként nekik drukkoltam, majd felnőttem, és azt gondolom, hogy le is előztem őket. Leitold, Wirtmann, Földes… jól érzem magam velük. Vannak ott is pici konfliktusok, de sokkal jobban kezelhetőek. Mi meg tudjuk beszélni, és nem kell nekem egy IB ülést összehívni ahhoz, hogy Gaál Józsi rosszul lát, feltegye-e a nem odavaló xenon lámpasort az Opelre? Persze, tegye, csinálja meg azzal a sötét prológot és kész! Mi ezt három perc alatt eldöntjük, oszt megyünk tovább, érted? Rugalmasan, a magunk szórakoztatására, és ebbe az irányba kell tendálni!

menni_kell_3

Az a bajom nekem, hogy a vezetőségben ezek keresnek vagy 300 ezer forintot a k**** anyját! Ha 130-an indulnak, akkor is 300 ezret keresnek a k**** anyjukat, meg ha csak 28-an, akkor is. És akkor én azt mondom, hogy ezek tudatosan építik le szeretett sportunkat, hogy enné meg a fene őket! Innen kéne megközelíteni! Csizi bácsi 15 éven keresztül társadalmi munkában csinálta, ezek meg horrorisztikus összegekért!

Visszatérve a kérdéshez, én tényleg a saját szórakoztatásomra megyek, ha jól érzem magam és meghívnak ilyen-olyan versenyekre, ott leszek. Meg a Historicban is, ha normálisak lesznek a körülmények, akkor azt szívesen végigcsinálnám. De ez megint egy külön történet, hogy Wirtmann elintézte Iharossal, hogy 20-30 ezres nevezési díjak legyenek, és ezért vagyunk ilyen sokan. Ha ki kéne itt is fizetni a 110 ezret, amire már volt példa, akkor itt is heten lennénk megint. Ha ez a kis közösség marad – és ne is legyünk többen -, akkor k****jó lesz, és tök mindegy, hogy az RTE-hez csapódunk, vagy az ORB-hez… csak az ORB-sek hagyjanak békén! És akkor azokon a versenyeken megyünk, amire azt mondjuk, hogy jó. Hozzá kell szokni a rendezőknek is, hogy nem csak kivenni kell egy vállalkozásból (mert volt amikor Lakatos Robi is dzsippeket vett egy ilyen versenyrendezésből), hanem amikor nullszaldós, akkor is kéne vele foglalkozni. Ha megcsinálják rendesen az utakat Egerben, akkor majd megyünk ott is, meg mittudomén! :-)

Végezetül?
Összegezve azt mondhatom, hogy a Historic bajnokságban abban a pillanatban megyek, ahogy nem kell valakit pofán ütnöm! De abban a pillanatban megyek is külföldre, amint nem érzem jól magam ott. Egyébként ott is mennék… például egy Rallye Legendet nem cserélnék semmire! Azt nem lehet űberelni… de nem is kell, hogy bármi is űberelje. Most is a Rallye Legendről hazajőve, egy Markó Tibi meghívott ebbe az All Stars kategóriába, és ez egy teljesen jó hozzáállás volt.

Régen, mikor S csoportban mentem, folyamatosan elmaradtak a gyorsaságik, akkor mindig én szoptam, most meg az első osztálynak elmaradt (mert beesett valaki), de az All Stars-osokat elengedték versenyben. Fordult egy kicsit a kocka! Meg azt mondja Markó Tibi, hogy nem lesz svédasztal – mert hallotta a riportomat -, de lesz helyette magyarasztal. És tényleg volt, minden második gyors után adtak ezt-azt-amazt! Jól működtünk, jól dolgoztak, el kell nekik gondolkodni néha… és csak úgy fogják tudni, ha együtt dolgoznak, és nem áskálódnak. Mindenki, az ORB, a rallye2, az RTE üljön le, beszéljék meg, hozzák a maguk versenyzőit, és akkor lesz 150 autó, és lehet komplett versenyeket rendezni. Az RTE menjen fél napot, a rallye2 egyet… És akkor lesz itt verseny, lesz hol menni! Nagyjából ennyi!

menni_kell_5

Ez a hír most jelenik meg 18246. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k