SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Mennyi? Még nincs 30!
Cselényi Balázs
2009-02-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773860223
Napi oldal:
30855
Jelenleg:
862
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Tavaly év végén sokan azt mondták, hogy fiatalítani kell a sportvezetést. Cselényi Balázs, az MNASZ új sportszakmai alelnöke 29 éves... Őt kérdeztük a munkájáról.

- Tavaly a technikai bizottság vezetője, idén pedig már sportszakmai alelnök. Ha nem ismernélek, azt gondolnám: ez a Cselényi Balázs milyen törtető... :)
De mivel ismerlek, tudom, hogy ez messze nem így van, ezért is kérdem így: hogy kerültél a sportszakmai alelnöki székbe?
- Már az előző közgyűlés előtt megkerestek bizonyos körök, hogyha változás lenne az elnökségben vállalnám-e a sportszakmai alelnöki tisztséget, akkor elvállaltam volna a változás érdekében, most a decemberi közgyűlés előtt újra megkerestek és ismét vállaltam a jelölést. A közgyűlés előtt többen támogatásukról biztosítottak, így gondoltam vállalhatom ezt a posztot.

- A sportszakmai alelnöki tisztség társadalmi pozíció.
Nem kapsz fizetést. Mivel foglalkozol a cilvil életben?
- Nyáron végeztem az egyetemen, utána még kis csúszással teljesítettem egy nyelvvizsgát, majd január óta egy hegesztéstechnikai nagykereskedésben dolgozom. Véleményem szerint az MNASZ helyzete sem gazdaságilag, sem morálisan nem olyan, hogy abból biztosan meg lehetne élni. Én már régebben is úgy gondoltam, hogy valamiből élni kell és emellett, ha időm engedi és szükség van az MNASZ-ben Cselényi Balázs munkájára, akkor fogok tevékenykedni.

- Mit gondoltál, mikor elvállaltad, mik lesznek a feladataid?
És mi lett másképp? Mik a feladataid?
- Legfontosabb feladatnak a béke megteremtése tűnik közös erővel. Ezután a sportszakmai vonal erősítését kellett feladatul tűzni. Ebbe beletartozik az Intéző Bizottság vezetése, valamint az Elnökségben a sportszakma képviselete.
Mindenkinek látnia kell, hogy a sportszakmai vonalon egy teljes generáció hiányzik, ezt pótolni nem fogjuk tudni, de folyamatosan építeni kell.
Ma közel 2 hónap elteltével úgy látom, ezek a feladatok egy időre elegendő munkát szolgáltatnak.
Az új alapszabály a bizottságok felépítését is megváltoztatta, így az új struktúrák kialakításában is segítek a szakágaknak.
Most égetően fontos a versenynaptár, és a hazai és nemzetközi szabályzatok megjelenése. Ebben mindenki tevékenyen kiveszi a részét.
Az Intéző Bizottság a nyár folyamán megpróbálja átalakítani az MNASZ szabályrendszerét, hogy a versenynaptár és legalább a bajnokságok kategóriái jóval előbb ismertek legyenek.

- Az tetszik, hogy nem játszod el az "alelnök urat".
Nemrég például feltűntél egy videón, ahogy az egyik gyorsasági szakágban induló csapatnak maticázod az autóját és ha jól tudom, a tankolózónában is szerepet vállaltál. Még ez is belefér?
- Úgy gondolom sajnos itthon kevés az olyan nemzetközi verseny ahol tanulni lehetne. Már jó pár éve részt veszek hasonló módon szinte minden szakágban külföldi versenyeken, hiszen rengeteget lehet ott tanulni.
Ennek a csapatnak a hosszútávú versenyeken - ha időm engedi - már több mint 3 éve segítek. Ebben a formában a matricázás és a tankolás mellett lehetőségem nyílik belelátni a gépátvétel folyamatába, az adminisztratív ellenőrzések folyamatába, részt vehetek a versenyzői és a csapatvezetői eligazításon, és az ott tapasztaltakat itthon tudom hasznosítani az autósport fejlődésének érdekében. 

- Mi változott az MNASZ életében az új vezetés óta?
- A három szakágtól független bizottságot - különböző okok miatt - új emberek fogják vezetni. A szakemberek oktatása és továbbképzése részben már az új vezetők által lesz irányítva. A munkatervek, feladatkörök megalkotása az elnökségben most van napirenden.
Sajnos már most lehet szembesülni a gazdasági válság hatásaival, így a rendezőknek versenyzőknek egyre nagyobb munkát jelent a biztos pénzügyi háttér előteremtése, így a lehetőségekhez mérten az Elnökségnek meg kell próbálni ebben is segíteni.
Az intéző bizottság létszáma várhatóan csökkeni fog, de én személy szerint várom, hogy a rendezők és a versenyzők képviselője megjelenjen ott. Hiszen az ő véleményükre a különböző döntések meghozatala előtt szükség van.

- Talán Te vagy a legfiatalabb az "új" csapatban. Mennyire érzed, hogy hallgatnak a szavadra? Mennyire kell bizonyítanod?
- Erre a kérdésre térjünk vissza a jövőben, ma még azt érzem bizonyítani kell, de úgy gondolom ez a természetes. Biztos figyelő szemekkel nézik egyesek munkásságomat, de a közgyűlésen a jelenlévők nagy többségének támogatását megkaptam, és próbálok ezeknek a tagoknak megfelelni. Hiszen a nevezők, a versenyzők a legfontosabbak ebben a rendszerben.

- Azt gondolom a gazdasági válság idén az autósportot és a támogatói köröket is nagyban súlytani fogja. Biztos vagyok benne, hogy az a licensz számokra, a nevezésekre is nagyon ki fog hatni. Mi az a plussz, amivel kicsit lassítani tudjátok a csökkenést?
- A költségvetés alakításakor fontos szempont volt, hogy a versenyzőkre és a rendezőkre háruló terhek a lehető legkisebb mértékben emelkedjenek. Az elkövetkező időszakban meg kell vizsgálnunk azt, hogy a szövetség központi költségeit milyen módon lehet majd csökkenteni.

- Tavaly Te voltál a technikai bizottság vezetője. Elindult egy munka, amit most átadtál, de azt hiszem, azért figyeled az eseményeket. Mik az irányok, mik fognak idén változni, mire lehet számítani?
- A Technikai Bizottság munkáját továbbra is figyelemmel kisérem, és szerintem ha időm engedi tevékenyen részt is fogok venni benne. Fontos dolog, hogy az elmúlt években a nemzetközi versenyeken mindig pozitívan értékelték a külföldi megfigyelők a technikai stáb munkáját, és igénylik, hogy évről évre ugyanazokkal az emberekkel dolgozzanak együtt. Tisztában vagyunk azzal, hogy folyamatosan fejlődni kell, és tapasztalatokat szerezni. A biztonság terén szép lassan sikerül rendet tenni, innentől a folyamatos és következetes technikai ellenőrzések lesznek napirenden. Szakágaknak is kiemelt szerep jut a munkában, hiszen az elmúlt években többször előfordult, hogy nem szabták ki, vagy felfüggesztett büntetésként szabták ki a +1 versenyes eltiltást. Sajnos ezzel a "barátságtalan" lépéssel lehet elrettenteni a szabálytalankodókat. Mindenki emlékszik, hogy még egy nagyobb turbószűkítő használatáért sem szabták ki ezt a büntetést…
Fontos az az FIA szabály is mely kimondja, hogy technikai szabálytalanság esetén nem fogadható el védekezésként, hogy ez nem jelentett előnyt a versenyző számára.

- Egyre több helyen olvashatjuk, hogy a HANS fejrögzítő szerkezet használata fokozottan ajánlott. Mi az álláspontod erről?
- Igen a 2009-es évben az MNASZ minden bajnokságában fokozottan ajánlott lesz használni, 2010-től pedig már lesznek olyan kategóriák ahol kötelező is lesz, erről az intéző bizottság év közben folyamatosan tájékoztatja majd a versenyzőket.
Tapasztalatunk azt mutatja, hogy Magyarországon főképp azok a versenyzők használják ma a HANS-ot akik sérülést szenvedtek hiánya miatt. Sajnos még mindig sokszor hallani azt versenyzőktől mikor kötelező biztonsági berendezés árairól van szó, hogy ennyi annyi gumit tudnánk vásárolni ebből az árból.  Tudomásul kell venni, hogy az autósport veszélyes üzem, és a biztonságra áldozni kell.

- Sok sikert kívánok és év közben is többször kifaggatunk még, hogy merre az arra... :)

Köszönöm! Kérek mindenkit akinek panasza, észrevétele van, ne tartsa magában hanem jutassa el felénk!

Ez a hír most jelenik meg 4136. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k