Stepán Árpit a kereklámpás ladával ismerjük, amióta világ a világ. A Taxis most elengedte a kezét a jó Zsigulinak és egy Subaru Legacyval próbál barátságot kötni.
Mi történik? Mesélj! Oda a Lada?
Kezdem az elején: Hat hete még úgy volt, hogy változatlan felállásban Zsigulizunk idén is Historicban. Hirtelen egy barátomnak köszönhetően kaptam egy váratlan, de visszautasíthatatlan ajánlatot Somogyvári Zolitól. Nem tudtam és nem is akartam nemet mondani. Sokat nem gondolkoztam.
A kereklámpás kiautózva?
Év végén szerintem Ti kaptátok a legtöbb kupát: Lada, murva, murva lada…
Azt, hogy kiautóztuk, azért azt nem merném így kimondani. Vannak akik sokkal gyorsabban vezetik a Zsigulit.
14 évet éltünk együtt. Meg szeretnék próbálni egy komolyabb autót. Ha nem megy, akkor majd visszaülünk megint egy Zsiguliba, vagy valami hátul hajtósba, de most szeretnék egy kicsit össz-kerekes autóval is versenyezni.
A Zsiguli Debrecenbe ment, egy ügyes kezű srác vitte el. Azt gondolom jó helyre került. Méltó kezekben van.
Szerinted a Taxis tud, vagy szeretne az össz-kerekes kocsival is ugyanolyan látványosan menni, mint ahogy ezt tette a kereklámpással?
Szeretne! Mindenképpen szeretne!
Az A123 Teszt Rallyn próbálgattuk az autót, hogy ne Egerben menjünk vele először. Addig összesen talán két kilométert mentem az autóval, mert még külföldi papírja volt, nem volt lehetőség kipróbálni. A verseny végén, mikor a trélerre tettük, a váltója megadta magát, kibújt egy csavar az oldalán...
Sajnos nincs másik, így az első OB-t minuszolnunk kellett, viszont Miskolcon már ott leszünk.
Milyen kategóriában láthatjuk a Subaru Legacy-t?
Historicban szeretnénk, a korábbi replika csoportban, amit idén HobbyCar-nak neveznek az FIA megjelölés alapján. Van egy-két módosítás az autón, ami miatt nem lehet homológ Historic, de azt gondolom, hogy szinte mindegy.
Tavaly a Ladával Miskolcon az első napi versenyt, amikor minden klappolt technikailag is és nekünk is elég jól sikerült, akkor megnyertük az abszolútot is Historicban. Másnap sajnos egy apró technikai hiba miatt kiestünk, elég nagy előnyünk lett oda. Fehérváron másodikak lettünk, ott az utolsó gyors döntött. Szóval voltak bíztató részeredményeink. Most lesznek komolyabb autók, de természetesen a cél az idén is az, hogy Historic abszolútot nyerjünk.
Akkor szerettem bele a rallyba, amikor Markku Alen, Burns és McRae ezekkel a Subaru Legacykkal ment a világbajnokságon. Akkor láttam először rallyt a tévében és ez a Subaru egy újabb gyerekkori álom.
A csapatfelállás változatlan?
Persze! Viktor marad a navigátor (Bán Viktor – a szerk.). Ő volt az első ember, akinek szóltam, amikor megegyeztünk az autóra. Mondtam neki, gyere, nézd meg az új irodádat! Beült, tetszett neki. Ő is úgy gondolja, hogy egy nagy előrelépés.
Én is azt gondolom, és remélem, nagyon fogjátok élvezni az új autótokat és a nézők is fogják élvezni, ahogy mentek vele.
Abszolút tapasztalatlanok vagyunk.
Kaptam hozzá egy pályabejáró autót, ami még Tagai Tominak volt az edző autója, az a szürke. Most azzal járok utcán. Ezzel próbálok autózni. Még nagyon mellette járok. Azt sem tudom merre kell állni a kormánynak, ha megcsúszik. Annyira Zsigulis beidegződéseim vannak, de ez teljesen más.
Szerintem menni fog!
Murván kipróbáltam a szürkét. Óriási élmény! Ahol Zsigulival 100-al fordulok, ezzel kb.140-el, úgy, hogy még érzésem szerint sok van benne. Még menne. Gyorsabb, de csalóka, mert nem igazán lehet benne érezni.
Aszfalton meg… majd meglátjuk.
Hosszú távra tervezünk vele, hiszen a Zsigával is 14 éve járok, 9 évet versenyeztem vele. Annak minden rezdülését tudom, minden reakcióját, hogy mikor mihez kell nyúlni, ha valami zörög… Ennél még fogalmam sincs. De majd belejövünk.
Merjünk nagyot álmodni. Ezek a szavak jutottak először eszembe, amikor a lehetőséget kaptam a váltásra. Bízunk benne, hogy bejön.
a csapat partnerei: