Mészáros Józsi eladta a Trabit...
RTE bajnokai - sorozat - A/1
2008-02-03
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765670034
Napi oldal:
118925
Jelenleg:
1252
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Mészáros József Járadi Gáborral ismét az A/1 kategória győztesei lettek. A Trabisok között már hosszú ideje nem találnak legyőzőre, ezért Józsival még a váltás gondolatát is feszegettük…

- Jól indult az évünk, mert egész télen tudtam fejleszteni, volt rá időm szerencsére, úgyhogy már az első versenyre úgy mentünk el, hogy sokat ültem az autóban. Legalább két hónapot tesztelgettem, kocsikáztam új motorral, úgyhogy szerintem elég nagy előnyünk volt a többiekhez képest, akik lehet, hogy csak egy héttel előtte ültek be az autóba.

- Mi mindent fejlesztettetek 2007-re az autón?
- Mindenképpen a motort fejlesztettük, de nem is a tartósságát, inkább az erejét. A tartósságával előtte sem volt baj, szerencsére mindig beértünk vele. Egy kicsit próbáltam húzni rajta, amennyire ez lehetséges. A váltót is egy kicsit átalakítottam, de az nem is volt kész az első versenyre, teljesen szériaváltóval mentünk. Máshoz nem nagyon nyúltam igazából. A féken egy kicsit próbálgattunk erősítgetni, de nagyjából ennyi. Lényegében ezektől eltekintve a 2006-os autó maradt.
- Nagyjából egyhangú volt az, ahogy ti versenyeztetek: négy első helyetek lett és egyszer lettetek másodikak. Hét versenyből ötöt kell mennetek ahhoz, hogy bajnokok legyetek. Ez azt jelenti, hogy ennyivel jobb technikájú az autótok?
- Jó az autó, az biztos. Összehangolt a kocsi. Raliautón a motor önmagában nem ér semmit. A futómű sem ér semmit. Ha nincs összehangolva, fityinget nem ér az autó. Tíz év alatt, amióta ezt csinálom, most már egész jól eltaláltam az autót. Ez a kettő együtt tökéletesnek bizonyult.

- Mennyit foglalkozol vele? Mondjuk nem a versenyen kívüli időszakra gondolok, mert gondolom, akkor nem mész le hetente szerelni, de a versenyek között mennyi időt töltesz az autó bütykölésével?
- Minimálisat. Általában lemossuk verseny előtt, a féket megnézzük és vége is.

- Ennyit számít az, hogy az elején egy biztos autót építetek?
- Pontosan így van. Ha csak nem jut az eszembe, hogy valamit még kipróbálok, különben nem is kéne hozzányúlni egész évben szinte, csak a fékhez, semmi máshoz.

- Korábban, mikor beszélgettünk már, említetted, hogy lehet, hogy befejeződik ez a Trabantos korszak.
- Ez be is fejeződött.

- Mi lesz veletek 2008-ban? Együtt maradtok Gáborral?
- Elvileg együtt vagyunk. Ő most egy kicsit külön fog válni két verseny erejéig úgy néz ki, mert én még nem tudom, hogy erre az évre mi lesz. Egy kicsit zűrzavaros, mert a gyermekem is hamarosan világra jön március vége felé, úgyhogy addig semmiképpen nem akarok menni, lehet, hogy áprilisban sem. Gábor egy volt ellenfelünknek fog navigálni. Ez jó dolog, mert legalább mással is fog menni, ami neki előny, mert több lesz a tapasztalata. Engem meg abszolút nem zavar, mert örülök, ha valamivel elfoglalja magát legalább.

- Kivel megy majd?
- Greffer Lajossal. Ő tavaly már nagyon jól ment és benne látom azt, hogy végül is össze van szedve agyilag is, tud koncentrálni. Átlátja az autót, tehát megvan az esélye arra, hogy nyerje a versenyeket idén.

- Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem fogsz indulni az A/1-ben Trabanttal?
- Valószínűleg soha többet, mert az autó sincs már meg.

- Ha indulsz valaha, akkor milyen autód lesz, azt tudod-e már? Vagy ezek még csak tervek?
- A garázsban ott áll egy A/2-es autó, egy 1300-as GT Suzuki, ez már megvan. Egy kész autót vettem, ment vele a Vankó Zoltán 2007-ben három túraversenyt, egyet meg is nyert. Gyöngyösön is megnyerte volna, csak feltette az oldalára az autót, mert kicsit sietett. Úgyhogy ő abban az évben azt hiszem öt versenyt ment amatőr versenyekkel együtt és egyszer nem állt ki az autó hibájából. Lényegében tankolt vele és ennyi.

- Ha jössz ezzel a Suzukival, akkor már ugyanúgy Gábor fog neked navigálni, ugye?
- Igen, pontosan. Ha megyünk, akkor ő mindenképpen benne fog navigálni. Hogy mikor megyünk, azt nem tudom. Az is lehet, hogy nem is megyünk ebben az évben. Talán nyáron valamikor, egyszer.

- Mióta versenyzel egyébként?
- '97 Mikulás Rallye-n kezdtünk el menni a Gáborral, felváltva vezettünk. Az ő autójával mentünk, egy szinte teljesen utcai Trabanttal. Mi Trabant szervizesek voltunk és innen lett a Trabant.

- Inkább a szervizelés, vagy inkább a szerelem miatt a Trabi?
- Szeretjük a Trabantot alapból, tehát egy nagyon megbízható, jó versenyautó szerintem. Hatalmas élményt ad, mert nagyon pici a kocsi és iszonyú gyorsnak tűnik benne minden. Olyan, mintha egy 80 lóerővel erősebb kocsival mennél. Mintha egy GTi Suzukival autóznál, körülbelül úgy kell elképzelni a Trabantot. Meg az anyagi vonzata, hogy minden olcsó hozzá és mindent meg tudtunk csinálni. Saját fejlesztésű motor, váltó, futómű, kipufogó, minden. Nagyban lendít, hogy nem kell megvenni százezrekért a dolgokat.

- Mennyire éreztétek, hogy egy édes kis kerekded, pufi Trabant pöfög a pályán, és a nézők nagyon szeretnek?
- Szerencsére majdnem minden versenyen volt egy olyan momentum, hogy na, ezért legalább megérte eljönni, hogy a jobb hajtűben a kanyar előtt már hárman térdeltek és hajlongtak, hogy Trabant, és milyen király.

- Akkor mégis miért váltasz, ha tényleg voltak ilyen élmények? A Suzukival lesznek ilyen élmények vajon, hogy meghajolnak előtted egy kanyarban?
- Biztos, hogy nem, mert ahhoz minimum egy év kéne nekem, hogy tudjak vele menni normálisan, én úgy érzem. Mert nem tartom magam egy baromi jó pilótának. Megyünk. De át kell szokni hozzá. Furán hangzik, de számomra a Trabantnak már nem volt értelme így 10 év után. Kétszer megnyertük a bajnokságot. Versenyeket néha percekkel nyerünk, tehát nincs verseny, nincs ellenfél. Semmi értelme. Ha nincs kihívás, inkább nem megyek, abbahagyom.

- Azt mondod, az autó nincs már meg. Akinek eladtad, vagy aki megvásárolta, az túrában fog indulni, nem tudod?
- Igen. Ő maga csak a bódét vette meg, tehát motor és váltó nélkül vette meg az autót. Segítek neki, ha kell neki motor vagy váltó, de három darabban ment el az autó. Azért külön, mert egyben senkinek nem volt pénze, hogy megvegye. A Trabantosoknak általában nincs pénzük, erről híres a kategória, hogy csóró mindenki.

- A hétköznapokban egyébként mivel foglalkozol?
- Régen autóklímát szereltem, egészen tavaly nyárig, és most éppen autót szerelek, mert különben autószerelő vagyok. Már nem Trabantokat szerelek, azt csak '95-ig szereltem.

- Egy fél mondattal említetted, hogy hamarosan megszületik a gyermeked. Ő az első gyerek lesz?
- Igen.

- Akkor viszont már van akkora, hogy tudjátok, hogy kisfiú lesz vagy kislány?
- Fiú lesz és a párom már retteg előre, hogy lesz még egy autóversenyző a családban. Amúgy remekül viseli ezt az egész autóversenyzősdit. Úgy ismerkedtünk meg, hogy én már versenyeztem akkor. Nyáron volt egy amatőr verseny Salgótarjánban és ő navigált. Ketten versenyeztünk egy erőset, megnyertük, hazamentünk és ennyi. Megvolt a kirándulás.

- Hogy fogják hívni a gyermeket?
- Még nem döntöttük el. Pár név van, de igazán jót még nem találtunk.

- Apás szülés lesz?
- Nagyjából igen. Ameddig bírom, addig maradok, ilyen szinten apás szülés lesz. De nem nagyon bírom ám ezeket a dolgokat. Ameddig szüksége lesz rám, bent maradok, de ha komolyabbra fordul a dolog, akkor elhúzom a csíkot. :)

 

Ez a hír most jelenik meg 6331. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k