Mi lesz veled Veszprém Rallye???
Interjú Lakatos Róberttel, a verseny rendezőjével
2010-05-29
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
737158616
Napi oldal:
96938
Jelenleg:
986
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_1Miközben az idei évben legendás helyszínek, gyorsasági szakaszok kerültek vissza a bajnoki sorozatba, addig a mai napon úgy tűnik, hogy ezek mellett most egy legendás verseny tűnhet el a versenynaptárból. A pletykák már szárnyra kaptak: elmarad a Veszprém Rallye!? A futam főszervezőjét – Lakatos Róbertet – kérdeztem a verseny sorsáról, a pletykák valóságtartalmáról.

Az a hír járja, hogy elmaradhat az idei évi Veszprém Rallye...

Bizony jelen pillanatban úgy tűnik, hogy el is maradhat...

A versenyünk, mint Veszprém Rallye, immár 17 éves múltra tekint vissza. 1994-ben volt először hivatalosan Veszprém Rallye-ként elnevezve ez a futam, de valójában 1984 óta vannak első osztálybeli futamok Veszprém megyében. 1989 óta van a verseny az ún. lőtéri területeken, melyek a Magyar Honvédség kezelésében vannak. Ekkor még az orosz csapatok itt állomásoztak Magyarországon… egészen szürreális képként tárul elénk még most is, amikor a null ponti bázison piros Marlboro-s molinók borították az épületet, és piros csíkos gatyában ott állt az orosz tábornok és szívta a Marlborot. A '93-as - gazdasági okok miatt - lemondott futamot és a 96-os évben egy hadgyakorlat miatt lőterek nélkül megrendezett futamot leszámítva minden évben megrendezésre került a Veszprém Rallye, aminek ezek a lőterek adtak otthont.

A pletykák szerint idén ez másképp lesz…

A mai napon sajnos már egyértelmű, hogy a Veszprém Rallye idén nem fogja tudni igénybe venni a lőtereket, egy egészen furcsa szituáció miatt. Úgy gondolom, hogyha egy normális Magyarországon élnénk, akkor ennek az igénybevételnek semmi akadálya nem lenne. Viszont sajnos egy nem normális Magyarországon élünk! A Honvédelmi Minisztérium és a Környezetvédelmi Minisztérium között létrejött megállapodás értelmében a teljes lőtéri területet bevonták a Natura 2000 Európai Uniós élőhely-megőrző program hatálya alá. Ez 2010. május 26-án emelkedett jogerőre. Ez egyébként még nem feltétlenül lenne baj, hiszen európai uniós szinten ez egy jól működő rendszer, ami bizonyos növény- és állatfajok élőhely-megőrzését szolgálja. Ez annyit jelent, hogy a kijelölt területeken korlátozott és szabályozott módon folyhat a gazdálkodás. Ezért a gazdálkodó szervezetek – amiatt, hogy csupán korlátozott módon gazdálkodnak - anyagi kárpótlást (támogatást) kapnak az államtól (EU-s finanszírozásból), de amennyiben  megsértik ezeket az irányelveket, ezeket a támogatásokat kőkeményen visszakövetelik tőlük.

Nem igazán értem, hogy a Natura 2000 program hogyan és miért kapcsolódik a lőterekhez?

A mi kis Magyarországunkon, ebben is átestünk a ló túloldalára, mint annyi minden másban is. Hazánk vállalta azt, hogy az ország 20%-a (tehát minden ötödik négyzetméter!) a Natura 2000 program hatálya alá kerül bevonásra. Például a Balaton teljes vízfelülete Natura 2000 terület, de még ez sem volt elég ahhoz, hogy ezt az EU-s önkéntes vállalást Magyarország teljesítse. Emiatt az unió megrótta hazánkat, hogy miért tesz olyan vállalást, amit nem tud teljesíteni. Erre persze nagy volt az ijedtség, és valami zseninek bevillant, hogy hát kinek vannak Magyarországon a kezében egybefüggő nagy területek? A válasz : magyar államnak, de azon belül a honvédség kezelésében... vonjuk hát be a lőtereket. A Honvédelmi Minisztériumot biztosították afelől, hogy semmiféle korlátozás alá nem fog esni a tankozás, a rakétázás, a bombázás, a katonai tevékenység, azaz ugyanúgy felgyújthatják évente ötször-hatszor a lőteret és robbantgathatnak, ahogy csak akarnak. Cserében - a bevonást követően - minden más tevékenységet illetően illetékessé válik a környezetvédelmi hatóság. És most ez megtörtént, illetékessé vált!

Támadnak a „zöldek”?

A zöldek már hosszú évek óta támadnak, de most aztán különösen felfedezték az igazi ellenséget! Ami nem más, mint az autósport! Ehhez még nagyon nagyban hozzájárult persze a két évvel ezelőtt megrendezésre került CER, ami óriási erkölcsi károkat okozott akkor és bizony sok addig semleges embert, döntéshozót igazi ellenséggé tett! Ezek miatt az autósport kiszorult erről a területről jelen állás szerint!

Itt tartunk most, és ezért is mondtam, hogyha egy normális országban élnénk, akkor nem lenne ennek semmi akadálya. Egyrészt azért, mert eszébe nem jutott volna senkinek, hogy egy olyan katonai területet bevonjon a Natura 2000-be, amit évente többször jelentősen tönkretesznek. És bár papírunk van róla a 2009-es évből - a Balaton felvidéki Nemzeti Park Igazgatóságtól - hogy a Veszprém Rallye semmiféle környezetkárosítást nem okozott, ennek ellenére markánsan elzárkóznak a verseny engedélyezésétől. A másik ok pedig, hogy a Natura 2000-es szabályozás egyáltalán nem tiltja a naturás területeken technikai sportok lebonyolítását, csupán engedélyhez köti. És ennek az engedélynek a megadása - bizonyos feltételek mellett - nem lenne túl nagy kérés…

A lőterek „élőhely-megóvása” akadályozza tehát a futam megrendezését?

A lőterek kiesése önmagában nem jelenteni a Veszprém Rallye megrendezésének kérdésességét, de azért az eddigiekhez képest jelentősen át kellene alakítani versenyt.

Emellé társul még a gazdasági válság, és társul az, hogy valójában szinte a teljes anyagi háttere hiányzik a versenynek. Se mezőny, se szponzor. Úgyhogy nagyon nehéz a helyzet... nem tudom, hogy hogyan lesz Veszprém Rallye... dolgozunk rajta, gondolkodunk rajta...

Elképzelhető mondjuk, hogy egy rövidebb futammal pótoljátok a három napos rendezvényt?

Ha így döntünk, akkor bejelentjük majd előre, nem úgy, mint a miskolci kollega, aki rallyesprint hosszúságú versenyt rendezett, teljes nevezési díjért cserében!

Nagyon rövid időn belül el kell döntenünk, hogy mit akarunk. Komoly problémám, hogy sokkal inkább kapok visszajelzéseket abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha elmaradna a Veszprém Rallye, semmint abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha valamilyen módon, de legalább megrendezésre kerülne. Nyilván nekem kell, hogy a legfontosabb legyen a Veszprém Rallye sorsa, de azt gondoltam korábban, hogy mind szövetségi, mind versenyzői oldalról esetleg számíthatok egy kis - nem feltétlen anyagi értelemben vett - támogatásra. Elég egyedül érzem magam... el kell döntenem, hogy érdemes-e küzdenem valamiért, ami rajtam kívül keveseknek fontos!

Bár nem egyszerű ilyen információk után szavakat - és kérdéseket - találnom, mert mindenképp megdöbbentő ez az egész... de legyünk kicsit optimisták: ha megrendezésre kerül - és a lőtér kihúzva - akkor milyen pályákra számíthatunk?

Erről nem szeretnék most beszélni. Vannak olyan pályák melyek még sosem szerepeltek... de nem szeretném, ha holnap már itt tréningeznének rajta. Ötleteink és lehetőségeink vannak a pályákat illetően...

Mikor válik véglegessé a Veszprém Rallye sorsa?

Heteken belül ennek el kell dőlnie, hiszen - ha lesz verseny - a Karpackie-Groupama Garancia Rallye-t megelőzően meg kell jelennie a versenykiírásnak.

A versenykiírásban már meg lesznek nevezve a gyorsasági szakaszok, vagy ismét üres sorokkal találkozhatunk?

Bizonyos versenyzők úgy tréningeznek, hogy lezárják a gyorsasági szakaszokat és semminek és senkinek az érdekeit nem veszik figyelembe... ennek az eredménye az, hogy lassan már a közutakat sem adják oda verseny szervezésére. Arról már nem is beszélve, mikor erdészeti úton „csapat” valaki hajnalban, miközben a vadász fenn ül a magaslesen… Egészen felháborító a mai versenyzői társadalom egy részének viselkedése. Egyébként minden verseny rendezőjének az lenne a célja, hogy a gyorsasági szakaszokat az itiner kiadásáig ne hozza nyilvánosságra. De addig, amíg bizonyos dokumentációkat kötelezően le kell adni a rallye sport bizottságnak, és miután leadtad, 2 percen belül bizonyos emberek számára publikussá válik, addig nem lesz itt rend!

Még valami, amit szeretnél megosztani másokkal?

A múltkori zsebtolvajos megjegyzésemet követően (MNASZ) néhányan ahelyett, hogy egy kicsit elgondolkodtak volna inkább megsértődtek és hisztiztek egy kicsit! Mert nekünk szövetségi tagoknak csak az a dolgunk, hogy befogjuk a szánkat, végezzük a dolgunkat és ne merjük az urakat kritizálni, mert rögtön nagyon megsértődnek. Pedig egy kicsit néha elgondolkodhatnának...

Bár komoly anyagi probléma is övezi a Veszprém Rallye megtartását, mégsem kértünk anyagi segítséget a szövetségtől, mert úgy látjuk, hogy egyéni érdekek határozzák meg az MNASZ döntéshozatalát. Elég nehezen fér bele a fejembe - bár egyetértek azzal, hogy szükség van komoly nemzetközi versenyekre - de mégse nagyon értem, hogy mitől fontosabb egy nyirádi rallycross EB-t megmenteni úgy, hogy közben az MNASZ anyagi bázisát kockáztatják, mint esetleg több alkalommal, kisebb segítségeket nyújtani más irányokba.

Megdöbbentő számomra, hogy mennyire egyéni üzleti érdekek mentén történik döntéshozatal az MNASZ-ben. (Egyébként pedig maximálisan drukkolok a nyirádi rallycross EB sikeres lebonyolításáért!)

Ilyen típusú döntések meghozatalakor bizony felmerülhet a felelőtlen gazdálkodás kérdése is…

Lehet majd nemsokára nem BKV, hanem egy kis idő múltán majd „MNASZ-gate”-nek leszünk tanúi…!?

Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_2

Ez a hír most jelenik meg 13174. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k