HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Mi lesz veled Veszprém Rallye???
Interjú Lakatos Róberttel, a verseny rendezőjével
2010-05-29
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
681056476
Napi oldal:
78071
Jelenleg:
1140
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_1Miközben az idei évben legendás helyszínek, gyorsasági szakaszok kerültek vissza a bajnoki sorozatba, addig a mai napon úgy tűnik, hogy ezek mellett most egy legendás verseny tűnhet el a versenynaptárból. A pletykák már szárnyra kaptak: elmarad a Veszprém Rallye!? A futam főszervezőjét – Lakatos Róbertet – kérdeztem a verseny sorsáról, a pletykák valóságtartalmáról.

Az a hír járja, hogy elmaradhat az idei évi Veszprém Rallye...

Bizony jelen pillanatban úgy tűnik, hogy el is maradhat...

A versenyünk, mint Veszprém Rallye, immár 17 éves múltra tekint vissza. 1994-ben volt először hivatalosan Veszprém Rallye-ként elnevezve ez a futam, de valójában 1984 óta vannak első osztálybeli futamok Veszprém megyében. 1989 óta van a verseny az ún. lőtéri területeken, melyek a Magyar Honvédség kezelésében vannak. Ekkor még az orosz csapatok itt állomásoztak Magyarországon… egészen szürreális képként tárul elénk még most is, amikor a null ponti bázison piros Marlboro-s molinók borították az épületet, és piros csíkos gatyában ott állt az orosz tábornok és szívta a Marlborot. A '93-as - gazdasági okok miatt - lemondott futamot és a 96-os évben egy hadgyakorlat miatt lőterek nélkül megrendezett futamot leszámítva minden évben megrendezésre került a Veszprém Rallye, aminek ezek a lőterek adtak otthont.

A pletykák szerint idén ez másképp lesz…

A mai napon sajnos már egyértelmű, hogy a Veszprém Rallye idén nem fogja tudni igénybe venni a lőtereket, egy egészen furcsa szituáció miatt. Úgy gondolom, hogyha egy normális Magyarországon élnénk, akkor ennek az igénybevételnek semmi akadálya nem lenne. Viszont sajnos egy nem normális Magyarországon élünk! A Honvédelmi Minisztérium és a Környezetvédelmi Minisztérium között létrejött megállapodás értelmében a teljes lőtéri területet bevonták a Natura 2000 Európai Uniós élőhely-megőrző program hatálya alá. Ez 2010. május 26-án emelkedett jogerőre. Ez egyébként még nem feltétlenül lenne baj, hiszen európai uniós szinten ez egy jól működő rendszer, ami bizonyos növény- és állatfajok élőhely-megőrzését szolgálja. Ez annyit jelent, hogy a kijelölt területeken korlátozott és szabályozott módon folyhat a gazdálkodás. Ezért a gazdálkodó szervezetek – amiatt, hogy csupán korlátozott módon gazdálkodnak - anyagi kárpótlást (támogatást) kapnak az államtól (EU-s finanszírozásból), de amennyiben  megsértik ezeket az irányelveket, ezeket a támogatásokat kőkeményen visszakövetelik tőlük.

Nem igazán értem, hogy a Natura 2000 program hogyan és miért kapcsolódik a lőterekhez?

A mi kis Magyarországunkon, ebben is átestünk a ló túloldalára, mint annyi minden másban is. Hazánk vállalta azt, hogy az ország 20%-a (tehát minden ötödik négyzetméter!) a Natura 2000 program hatálya alá kerül bevonásra. Például a Balaton teljes vízfelülete Natura 2000 terület, de még ez sem volt elég ahhoz, hogy ezt az EU-s önkéntes vállalást Magyarország teljesítse. Emiatt az unió megrótta hazánkat, hogy miért tesz olyan vállalást, amit nem tud teljesíteni. Erre persze nagy volt az ijedtség, és valami zseninek bevillant, hogy hát kinek vannak Magyarországon a kezében egybefüggő nagy területek? A válasz : magyar államnak, de azon belül a honvédség kezelésében... vonjuk hát be a lőtereket. A Honvédelmi Minisztériumot biztosították afelől, hogy semmiféle korlátozás alá nem fog esni a tankozás, a rakétázás, a bombázás, a katonai tevékenység, azaz ugyanúgy felgyújthatják évente ötször-hatszor a lőteret és robbantgathatnak, ahogy csak akarnak. Cserében - a bevonást követően - minden más tevékenységet illetően illetékessé válik a környezetvédelmi hatóság. És most ez megtörtént, illetékessé vált!

Támadnak a „zöldek”?

A zöldek már hosszú évek óta támadnak, de most aztán különösen felfedezték az igazi ellenséget! Ami nem más, mint az autósport! Ehhez még nagyon nagyban hozzájárult persze a két évvel ezelőtt megrendezésre került CER, ami óriási erkölcsi károkat okozott akkor és bizony sok addig semleges embert, döntéshozót igazi ellenséggé tett! Ezek miatt az autósport kiszorult erről a területről jelen állás szerint!

Itt tartunk most, és ezért is mondtam, hogyha egy normális országban élnénk, akkor nem lenne ennek semmi akadálya. Egyrészt azért, mert eszébe nem jutott volna senkinek, hogy egy olyan katonai területet bevonjon a Natura 2000-be, amit évente többször jelentősen tönkretesznek. És bár papírunk van róla a 2009-es évből - a Balaton felvidéki Nemzeti Park Igazgatóságtól - hogy a Veszprém Rallye semmiféle környezetkárosítást nem okozott, ennek ellenére markánsan elzárkóznak a verseny engedélyezésétől. A másik ok pedig, hogy a Natura 2000-es szabályozás egyáltalán nem tiltja a naturás területeken technikai sportok lebonyolítását, csupán engedélyhez köti. És ennek az engedélynek a megadása - bizonyos feltételek mellett - nem lenne túl nagy kérés…

A lőterek „élőhely-megóvása” akadályozza tehát a futam megrendezését?

A lőterek kiesése önmagában nem jelenteni a Veszprém Rallye megrendezésének kérdésességét, de azért az eddigiekhez képest jelentősen át kellene alakítani versenyt.

Emellé társul még a gazdasági válság, és társul az, hogy valójában szinte a teljes anyagi háttere hiányzik a versenynek. Se mezőny, se szponzor. Úgyhogy nagyon nehéz a helyzet... nem tudom, hogy hogyan lesz Veszprém Rallye... dolgozunk rajta, gondolkodunk rajta...

Elképzelhető mondjuk, hogy egy rövidebb futammal pótoljátok a három napos rendezvényt?

Ha így döntünk, akkor bejelentjük majd előre, nem úgy, mint a miskolci kollega, aki rallyesprint hosszúságú versenyt rendezett, teljes nevezési díjért cserében!

Nagyon rövid időn belül el kell döntenünk, hogy mit akarunk. Komoly problémám, hogy sokkal inkább kapok visszajelzéseket abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha elmaradna a Veszprém Rallye, semmint abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha valamilyen módon, de legalább megrendezésre kerülne. Nyilván nekem kell, hogy a legfontosabb legyen a Veszprém Rallye sorsa, de azt gondoltam korábban, hogy mind szövetségi, mind versenyzői oldalról esetleg számíthatok egy kis - nem feltétlen anyagi értelemben vett - támogatásra. Elég egyedül érzem magam... el kell döntenem, hogy érdemes-e küzdenem valamiért, ami rajtam kívül keveseknek fontos!

Bár nem egyszerű ilyen információk után szavakat - és kérdéseket - találnom, mert mindenképp megdöbbentő ez az egész... de legyünk kicsit optimisták: ha megrendezésre kerül - és a lőtér kihúzva - akkor milyen pályákra számíthatunk?

Erről nem szeretnék most beszélni. Vannak olyan pályák melyek még sosem szerepeltek... de nem szeretném, ha holnap már itt tréningeznének rajta. Ötleteink és lehetőségeink vannak a pályákat illetően...

Mikor válik véglegessé a Veszprém Rallye sorsa?

Heteken belül ennek el kell dőlnie, hiszen - ha lesz verseny - a Karpackie-Groupama Garancia Rallye-t megelőzően meg kell jelennie a versenykiírásnak.

A versenykiírásban már meg lesznek nevezve a gyorsasági szakaszok, vagy ismét üres sorokkal találkozhatunk?

Bizonyos versenyzők úgy tréningeznek, hogy lezárják a gyorsasági szakaszokat és semminek és senkinek az érdekeit nem veszik figyelembe... ennek az eredménye az, hogy lassan már a közutakat sem adják oda verseny szervezésére. Arról már nem is beszélve, mikor erdészeti úton „csapat” valaki hajnalban, miközben a vadász fenn ül a magaslesen… Egészen felháborító a mai versenyzői társadalom egy részének viselkedése. Egyébként minden verseny rendezőjének az lenne a célja, hogy a gyorsasági szakaszokat az itiner kiadásáig ne hozza nyilvánosságra. De addig, amíg bizonyos dokumentációkat kötelezően le kell adni a rallye sport bizottságnak, és miután leadtad, 2 percen belül bizonyos emberek számára publikussá válik, addig nem lesz itt rend!

Még valami, amit szeretnél megosztani másokkal?

A múltkori zsebtolvajos megjegyzésemet követően (MNASZ) néhányan ahelyett, hogy egy kicsit elgondolkodtak volna inkább megsértődtek és hisztiztek egy kicsit! Mert nekünk szövetségi tagoknak csak az a dolgunk, hogy befogjuk a szánkat, végezzük a dolgunkat és ne merjük az urakat kritizálni, mert rögtön nagyon megsértődnek. Pedig egy kicsit néha elgondolkodhatnának...

Bár komoly anyagi probléma is övezi a Veszprém Rallye megtartását, mégsem kértünk anyagi segítséget a szövetségtől, mert úgy látjuk, hogy egyéni érdekek határozzák meg az MNASZ döntéshozatalát. Elég nehezen fér bele a fejembe - bár egyetértek azzal, hogy szükség van komoly nemzetközi versenyekre - de mégse nagyon értem, hogy mitől fontosabb egy nyirádi rallycross EB-t megmenteni úgy, hogy közben az MNASZ anyagi bázisát kockáztatják, mint esetleg több alkalommal, kisebb segítségeket nyújtani más irányokba.

Megdöbbentő számomra, hogy mennyire egyéni üzleti érdekek mentén történik döntéshozatal az MNASZ-ben. (Egyébként pedig maximálisan drukkolok a nyirádi rallycross EB sikeres lebonyolításáért!)

Ilyen típusú döntések meghozatalakor bizony felmerülhet a felelőtlen gazdálkodás kérdése is…

Lehet majd nemsokára nem BKV, hanem egy kis idő múltán majd „MNASZ-gate”-nek leszünk tanúi…!?

Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_2

Ez a hír most jelenik meg 13100. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k