ARÉNA KUPA - Versenyezz és nyerj!
Mi lesz veled Veszprém Rallye???
Interjú Lakatos Róberttel, a verseny rendezőjével
2010-05-29
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
615971461
Napi oldal:
1194
Jelenleg:
308
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 7.futam után
1. Martin Márkó
1150
2. Gál Krisztián
1101
3. Martinák Balázs
1094
4. Péntek Ádám
1056
5.
Fónagy Kristóf
994
6. Teglovics Kornél
943
7. Molnár Alex
907
8. Markó Zoltán
886
9. Budai Csaba
873
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 10. futam,
az Acropolis Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
154
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
131
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
116
5. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
100
6. Craig Breen
Ford Puma Rally1
77
7. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
49
9. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
36
teljes táblázat
European Rally Championship
a 7. futam,
a Barum Rally után
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
137
2. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
79
3. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
76
4. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
70
5. S. Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
70
6. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
57
7. Ken Torn
Ford Fiesta Rally2
55
8. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
55
9. Yoann Bonato
SKODA Fabia R5 Evo
54
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
az ötödik futam,
a Veszprém Rallye után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
165,4
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
164,5
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
149,5
4. Német Gábor
Skoda Fabia R5
85,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
79,7
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
7. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
64,1
8. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
56,9
9. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
54
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
az ötödik futam,
a Veszprém Rallye után
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
119
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
105,2
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
104,6
4. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
83,5
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
60,6
6. Veréb Zoltán
Lada VFTS
54
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
50,2
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
42
9.
Határ Attila
Peugeot 306
39,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a negyedik futam,
a Veszprém Rallye után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
43
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
38,4
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
18
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
11,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
5
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a negyedik futam,
a Veszprém Rally után
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
77
2. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
70
3. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
64
4. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
7. Ruszkai Attila
Lada 2101
37,4
8. Krehlik Nándor
Lada VFTS
33
9. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
31
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a 6. futam,
a Mediterrán Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
196,6
2. Geng Bence
Honda Civic
138,6
3. Takács István
BMW E36
87,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Jóna Gábor
Lada 2107
59
6. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
7. Géczi László
Lada 2107
52
8. Békési Richárd
BMW 320
51,2
9. Tejcsi
Lada VFTS
46
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a 6.futam után
1. Kárai Tamás
Audi S1
151
2. Benyó Máté
Ford Focus
119
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
113
4. Antal István
Mitsubishi Colt
97
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
35
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
29
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
25
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
25
9. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
24
teljes táblázat

thumb_Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_1Miközben az idei évben legendás helyszínek, gyorsasági szakaszok kerültek vissza a bajnoki sorozatba, addig a mai napon úgy tűnik, hogy ezek mellett most egy legendás verseny tűnhet el a versenynaptárból. A pletykák már szárnyra kaptak: elmarad a Veszprém Rallye!? A futam főszervezőjét – Lakatos Róbertet – kérdeztem a verseny sorsáról, a pletykák valóságtartalmáról.

Az a hír járja, hogy elmaradhat az idei évi Veszprém Rallye...

Bizony jelen pillanatban úgy tűnik, hogy el is maradhat...

A versenyünk, mint Veszprém Rallye, immár 17 éves múltra tekint vissza. 1994-ben volt először hivatalosan Veszprém Rallye-ként elnevezve ez a futam, de valójában 1984 óta vannak első osztálybeli futamok Veszprém megyében. 1989 óta van a verseny az ún. lőtéri területeken, melyek a Magyar Honvédség kezelésében vannak. Ekkor még az orosz csapatok itt állomásoztak Magyarországon… egészen szürreális képként tárul elénk még most is, amikor a null ponti bázison piros Marlboro-s molinók borították az épületet, és piros csíkos gatyában ott állt az orosz tábornok és szívta a Marlborot. A '93-as - gazdasági okok miatt - lemondott futamot és a 96-os évben egy hadgyakorlat miatt lőterek nélkül megrendezett futamot leszámítva minden évben megrendezésre került a Veszprém Rallye, aminek ezek a lőterek adtak otthont.

A pletykák szerint idén ez másképp lesz…

A mai napon sajnos már egyértelmű, hogy a Veszprém Rallye idén nem fogja tudni igénybe venni a lőtereket, egy egészen furcsa szituáció miatt. Úgy gondolom, hogyha egy normális Magyarországon élnénk, akkor ennek az igénybevételnek semmi akadálya nem lenne. Viszont sajnos egy nem normális Magyarországon élünk! A Honvédelmi Minisztérium és a Környezetvédelmi Minisztérium között létrejött megállapodás értelmében a teljes lőtéri területet bevonták a Natura 2000 Európai Uniós élőhely-megőrző program hatálya alá. Ez 2010. május 26-án emelkedett jogerőre. Ez egyébként még nem feltétlenül lenne baj, hiszen európai uniós szinten ez egy jól működő rendszer, ami bizonyos növény- és állatfajok élőhely-megőrzését szolgálja. Ez annyit jelent, hogy a kijelölt területeken korlátozott és szabályozott módon folyhat a gazdálkodás. Ezért a gazdálkodó szervezetek – amiatt, hogy csupán korlátozott módon gazdálkodnak - anyagi kárpótlást (támogatást) kapnak az államtól (EU-s finanszírozásból), de amennyiben  megsértik ezeket az irányelveket, ezeket a támogatásokat kőkeményen visszakövetelik tőlük.

Nem igazán értem, hogy a Natura 2000 program hogyan és miért kapcsolódik a lőterekhez?

A mi kis Magyarországunkon, ebben is átestünk a ló túloldalára, mint annyi minden másban is. Hazánk vállalta azt, hogy az ország 20%-a (tehát minden ötödik négyzetméter!) a Natura 2000 program hatálya alá kerül bevonásra. Például a Balaton teljes vízfelülete Natura 2000 terület, de még ez sem volt elég ahhoz, hogy ezt az EU-s önkéntes vállalást Magyarország teljesítse. Emiatt az unió megrótta hazánkat, hogy miért tesz olyan vállalást, amit nem tud teljesíteni. Erre persze nagy volt az ijedtség, és valami zseninek bevillant, hogy hát kinek vannak Magyarországon a kezében egybefüggő nagy területek? A válasz : magyar államnak, de azon belül a honvédség kezelésében... vonjuk hát be a lőtereket. A Honvédelmi Minisztériumot biztosították afelől, hogy semmiféle korlátozás alá nem fog esni a tankozás, a rakétázás, a bombázás, a katonai tevékenység, azaz ugyanúgy felgyújthatják évente ötször-hatszor a lőteret és robbantgathatnak, ahogy csak akarnak. Cserében - a bevonást követően - minden más tevékenységet illetően illetékessé válik a környezetvédelmi hatóság. És most ez megtörtént, illetékessé vált!

Támadnak a „zöldek”?

A zöldek már hosszú évek óta támadnak, de most aztán különösen felfedezték az igazi ellenséget! Ami nem más, mint az autósport! Ehhez még nagyon nagyban hozzájárult persze a két évvel ezelőtt megrendezésre került CER, ami óriási erkölcsi károkat okozott akkor és bizony sok addig semleges embert, döntéshozót igazi ellenséggé tett! Ezek miatt az autósport kiszorult erről a területről jelen állás szerint!

Itt tartunk most, és ezért is mondtam, hogyha egy normális országban élnénk, akkor nem lenne ennek semmi akadálya. Egyrészt azért, mert eszébe nem jutott volna senkinek, hogy egy olyan katonai területet bevonjon a Natura 2000-be, amit évente többször jelentősen tönkretesznek. És bár papírunk van róla a 2009-es évből - a Balaton felvidéki Nemzeti Park Igazgatóságtól - hogy a Veszprém Rallye semmiféle környezetkárosítást nem okozott, ennek ellenére markánsan elzárkóznak a verseny engedélyezésétől. A másik ok pedig, hogy a Natura 2000-es szabályozás egyáltalán nem tiltja a naturás területeken technikai sportok lebonyolítását, csupán engedélyhez köti. És ennek az engedélynek a megadása - bizonyos feltételek mellett - nem lenne túl nagy kérés…

A lőterek „élőhely-megóvása” akadályozza tehát a futam megrendezését?

A lőterek kiesése önmagában nem jelenteni a Veszprém Rallye megrendezésének kérdésességét, de azért az eddigiekhez képest jelentősen át kellene alakítani versenyt.

Emellé társul még a gazdasági válság, és társul az, hogy valójában szinte a teljes anyagi háttere hiányzik a versenynek. Se mezőny, se szponzor. Úgyhogy nagyon nehéz a helyzet... nem tudom, hogy hogyan lesz Veszprém Rallye... dolgozunk rajta, gondolkodunk rajta...

Elképzelhető mondjuk, hogy egy rövidebb futammal pótoljátok a három napos rendezvényt?

Ha így döntünk, akkor bejelentjük majd előre, nem úgy, mint a miskolci kollega, aki rallyesprint hosszúságú versenyt rendezett, teljes nevezési díjért cserében!

Nagyon rövid időn belül el kell döntenünk, hogy mit akarunk. Komoly problémám, hogy sokkal inkább kapok visszajelzéseket abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha elmaradna a Veszprém Rallye, semmint abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha valamilyen módon, de legalább megrendezésre kerülne. Nyilván nekem kell, hogy a legfontosabb legyen a Veszprém Rallye sorsa, de azt gondoltam korábban, hogy mind szövetségi, mind versenyzői oldalról esetleg számíthatok egy kis - nem feltétlen anyagi értelemben vett - támogatásra. Elég egyedül érzem magam... el kell döntenem, hogy érdemes-e küzdenem valamiért, ami rajtam kívül keveseknek fontos!

Bár nem egyszerű ilyen információk után szavakat - és kérdéseket - találnom, mert mindenképp megdöbbentő ez az egész... de legyünk kicsit optimisták: ha megrendezésre kerül - és a lőtér kihúzva - akkor milyen pályákra számíthatunk?

Erről nem szeretnék most beszélni. Vannak olyan pályák melyek még sosem szerepeltek... de nem szeretném, ha holnap már itt tréningeznének rajta. Ötleteink és lehetőségeink vannak a pályákat illetően...

Mikor válik véglegessé a Veszprém Rallye sorsa?

Heteken belül ennek el kell dőlnie, hiszen - ha lesz verseny - a Karpackie-Groupama Garancia Rallye-t megelőzően meg kell jelennie a versenykiírásnak.

A versenykiírásban már meg lesznek nevezve a gyorsasági szakaszok, vagy ismét üres sorokkal találkozhatunk?

Bizonyos versenyzők úgy tréningeznek, hogy lezárják a gyorsasági szakaszokat és semminek és senkinek az érdekeit nem veszik figyelembe... ennek az eredménye az, hogy lassan már a közutakat sem adják oda verseny szervezésére. Arról már nem is beszélve, mikor erdészeti úton „csapat” valaki hajnalban, miközben a vadász fenn ül a magaslesen… Egészen felháborító a mai versenyzői társadalom egy részének viselkedése. Egyébként minden verseny rendezőjének az lenne a célja, hogy a gyorsasági szakaszokat az itiner kiadásáig ne hozza nyilvánosságra. De addig, amíg bizonyos dokumentációkat kötelezően le kell adni a rallye sport bizottságnak, és miután leadtad, 2 percen belül bizonyos emberek számára publikussá válik, addig nem lesz itt rend!

Még valami, amit szeretnél megosztani másokkal?

A múltkori zsebtolvajos megjegyzésemet követően (MNASZ) néhányan ahelyett, hogy egy kicsit elgondolkodtak volna inkább megsértődtek és hisztiztek egy kicsit! Mert nekünk szövetségi tagoknak csak az a dolgunk, hogy befogjuk a szánkat, végezzük a dolgunkat és ne merjük az urakat kritizálni, mert rögtön nagyon megsértődnek. Pedig egy kicsit néha elgondolkodhatnának...

Bár komoly anyagi probléma is övezi a Veszprém Rallye megtartását, mégsem kértünk anyagi segítséget a szövetségtől, mert úgy látjuk, hogy egyéni érdekek határozzák meg az MNASZ döntéshozatalát. Elég nehezen fér bele a fejembe - bár egyetértek azzal, hogy szükség van komoly nemzetközi versenyekre - de mégse nagyon értem, hogy mitől fontosabb egy nyirádi rallycross EB-t megmenteni úgy, hogy közben az MNASZ anyagi bázisát kockáztatják, mint esetleg több alkalommal, kisebb segítségeket nyújtani más irányokba.

Megdöbbentő számomra, hogy mennyire egyéni üzleti érdekek mentén történik döntéshozatal az MNASZ-ben. (Egyébként pedig maximálisan drukkolok a nyirádi rallycross EB sikeres lebonyolításáért!)

Ilyen típusú döntések meghozatalakor bizony felmerülhet a felelőtlen gazdálkodás kérdése is…

Lehet majd nemsokára nem BKV, hanem egy kis idő múltán majd „MNASZ-gate”-nek leszünk tanúi…!?

Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_2

Ez a hír most jelenik meg 12815. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
19 20 21 22 232425
2627 28 29300102
03 04 05 06 070809
1011 12 13141516
17 18 19 20212223
2022.09.29-10.02.

részletes infóink

2022.09.12-10.02.

részletes infóink

2022.10.01-02.

részletes infóink

2022.10.07-08.

részletes infóink

2022.11.11-13.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Országos Rally1 Bajnokság 2022
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k