Fischer Danival beszélgettünk:
Abban a szerencsés helyzetben vagytok, hogy idén Ti már versenyeztetek…
Szerencsések vagyunk, nekünk jó évünk van már!
Ráadásul kétszer is mehettünk!
Először hóban, Kovásznán és utána voltunk Ausztriában, ami talán az utoljára megtartott futamok között volt…
Kovászna milyen volt?
Szenzációs! Talán öt éve mentem utoljára versenyautóval hóban. Nagyon az utolsó pillanatban találtuk ki, nem vittünk elég gumit… Indulás előtt a raktárból túrtunk négy darab keskeny szöges gumit, amik 11 évesek voltak… Felszereltük, beraktuk a buszba és kimentünk… hatalmas élmény volt, csak a végére teljesen elfogyott a gumi, már csak korcsolyáztunk a havon, de még így is tuti volt!
Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire jó lesz az R5-el hóban menni. Mentem itt a Fiestával, utcai autóval és mentem az N11-es Subaruval is… Sokat megyek telente a hóban, de hát ezt Te jól tudod… :)
Igazi hóőrült vagy…
Igen, de most itthon nem volt hó, ott legalább tudtunk autózni… Mondjuk kellett két gyorsasági, hogy egyáltalán rájöjjünk, hogy mit kell csinálni… Az első húsz kilométeren végig beszélgettünk Zolival: nem megyünk túl sokat keresztben? jó ez így?
Annyit beszéltünk, hogy kaptunk egy negyvenest, de a végére már kisimult. A végére kicsit visszajött az önbizalmam is.
Az osztrák verseny teljesen új volt mindenkinek, ugye?
Ez még egy ’sosemvoltkorábban’ verseny volt! :)
Az egyik versenyző itt lakik és ő rendezte ezt a futamot. Semmilyen helyszín nem volt még korábban. Szőlőtőkék között versenyeztünk. A pályabejáráson nagy eső volt, de a futamot nagyon élveztük! Brutálisan jó volt! És kezdtünk egy kicsit megbarátkozni a Skodával.
Nem tudom, hogy a kocsi más, vagy én csináltam mindent máshogy… Amikor korábban mentünk a Skodával, akkor minden gyors után úgy éreztem, hogy én ezzel az autóval nem tudok menni és nem is akarok. Nincs kedvem hozzá… Háromszor törtem össze egy év alatt… Nem éreztem… És ezzel az új kocsival teljesen más volt minden. Volt önbizalmam, más volt a vezetési élmény, minden jó.
Akkor nem kell eladni…
Ennyi lehet a különbség a ’régi’ Fabia R5 és az Evo között?
Most egy alapbeállítással odamentünk és minden kisimult. Vigyorogva jöttünk le a gyorsról. kilométerenként egyen belül voltunk és tudom, hogy hol kaptunk… Tudom, hogy én hobbystaként nem nyomom át ott, ahol ők rutinból átszaladnak teligázon.
Valószínűleg nincs ekkora különbség az autók között, a fejembe lehetett a probléma. Frici a ’régivel’ az első gyorsot megnyerte vele és utána még többet is… Nem voltak nekem sikerélményeim, nem passzoltunk… Ezzel meg úgy jöttünk le, hogy a végén ezt mondtuk: erről van szó!
Lehet, hogy azért, mert bejelentkezett az autóra a bajnok?
(Értsd: Fischer Daniék autójával idén a Vincze-Bacigál páros fog menni, ha majd lesz verseny… - a szerk.)
:) Lehet! :)
Ferike ment már vele. Azt mondta, hogy nincs óriási különbség, de stabilabb az autó. Beült egy sárisápi tesztre, kipróbált háromfajta beállítást. Kívülről nézve, ahogy megy… Hát gyorsan megy vele! Ahol én rálépek a fékre a lassító előtt, Ő ott még nyomja egy másodpercig… Nagy rutinja van, nagyon ügyes és fejben is teljesen ott van… Nekem mindig az van a fejembe, hogy nagyon drága a kocsi és hogy ne törjem össze… Épp ennek ellenére, talán a görcsösség miatt törtem meg folyamatosan. A régit.
Mesélj, ilyenkor mi van? Ott áll a kocsi. naponta leporoljátok?
Egy külön ’szobája’ van. Kaja után mindig idejövünk hozzá, ide leülünk köré és itt beszélgetünk a srácokkal. Most mondjuk minden cucc kint van a Krestánál revízión. Váltót, difit és minden ilyet. Elvileg holnap kész van. Küldünk érte egy futárt és a héten összerakjuk. Nem rakjuk le kerékre, de itt áll versenykész állapotban és várja, hogy mehessen. Bármikor mehetünk. Addig meg építgetjük a versenyautókat.