
Egy véradó kampányfilm forgatásán beszélgettem Michelisz Norbival, aki most is, mint mindig közvetlenül, vidáman társalgott.
Most indul a szezonod. Mennyivel lehetnek nagyobb reményeid, mint a tavalyi évben voltak?
Nagyon nehéz jóslatokba bocsátkozni, hiszen nagyon sok új résztvevője lesz a bajnokságnak. Tavaly nem tűnt jó ómennek, hogy viszonylag magas célokat tűztem ki magamnak és emiatt egy picit nagyobb nyomás is volt rajtam, hogy ezeket teljesítenem kell. Érkezett valamiféle nyomás a külvilág felöl is és a saját magam elvárásaival együtt ez nem feltétlenül hatott jól a versenyzésemre.
Az idei évtől én azt várom, hogy szeretnék minden egyes alkalommal elégedetten és boldogan kiszállni a versenyautóból, mert nagyon jó érzés, jó elégtétel úgy kiszállni az autóból, hogy érzem, hogy jól állítottuk be és nekem is sikerül úgy menni, hogy én is meg legyek elégedve magammal.
Helyezéstől függetlenül, ha ez az érzés meglesz, akkor már elégedett leszek.

Mit lehet tenni az ellen, hogy ne érezd ezt a nyomást, ezt a terhet? Hogy lehet felkészülni ez ellen?
Szerintem sehogy. 2010 év eleje óta egyre többen ismertek és a hungaroringi futamon aztán egy olyan hatalmas ismertségre tettem szert, amire én nem voltam felkészülve.
Az a hétvége iszonyatosan nehéz volt. Ismertem jól a pályát, de ott igazából nem a pályával kellett megküzdenem, hanem önmagammal. Nem számítottam rá, hogy ekkora felfordulás lesz, ami aztán még utána is nagyon sokáig tartott.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ezt első blikkre, csuklóból kezelni tudtam, mert nem voltam még soha ilyen helyzetben.
Azt gondolom, hogy a tavalyi szezonból nagyon sokat tanultam és itt nem feltétlenül az autókra, a pályákra gondolok, hanem olyan dolgokra, amikkel a saját személyiségemben kellett fejlődni. És talán ezáltal kicsit érettebben tudok majd idén versenyezni és ezért is remélem, hogy jobb eredményeket tudok majd produkálni, mint azt tavaly tettem.
Az autód mennyit fejlődött az előző szezonhoz képest?
Sajnos az autón semmiféle fejlesztést nem eszközöltek, minden BMW ugyanazzal a tavalyi specifikációval indul.
Biztos, hogy nehezebb lesz felvenni a küzdelmet, hiszen jönnek új gyártók is és a többiek is folyamatosan fejlesztenek. Kicsit egyhelyben toporgunk.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy már kiautóztam volna mindent a technikából, nyilván van még hova fejlődnöm vele.
Egy precíz, összeszedett munkával az egész csapat képes lesz a tavalyi mércét egy kicsit magasabbra emelni
Nem egyedül leszel, hiszen Wéber Gáborral egy csapatban fogtok versenyezni. Ez mennyi előnyt jelenthet?
Nagyon örülök neki, hogy Gabi csatlakozik a csapathoz. 2008-ban már versenyeztünk egymás ellen. Őt ismerem egyedül, mint csapattárs és boldog vagyok, hogy most újra együtt megyünk.
Félek, hogy két autóval még picit nehéz taktikázni ebben a mezőnyben, hisz sokan leszünk, de mindenképp jelent majd valami előnyt.
Most hétvégén kezdtek Monzában…
Nagyon szeretem a monzai pályát, várom már a futamot.

Sokszor találkoztam már Veled rallyversenyen…
Nem gondolkoztál még azon, hogy kipróbáld ezt a szép sportágat és ’ne csak körbe-körbe autózz’? :)
:) A bakancslistámon ott szerepel a rally!
Nem kaptam még komoly felkérést rá, vagy amikor kaptam, akkor a szerződéseim nem engedték, hogy más szakágban, más márkával versenyezzek, de ha itt leteszem a lantot, akkor biztosan kipróbálom!
Kíváncsian várom, hogy Talma hogyan tud majd teljesíteni. Azt gondolom motorról átülni nehezebb, mint négykerekes autóból.
Szeretnék még jó pár évet az én szakágamban versenyezni, de remélem amikor én beülhetek egy rallyautóba, akkor Talma is még versenyezni fog és összemérhetjük a tudásunkat.
Reméljük sok WTCC-s siker után tényleg láthatunk rallyautóban is!
Hétvégén pedig, ahogy egész évben is: szurkolunk Neked, Norbi!
