Rallycross fesztivál - RabócsiRing - 2024.május 19-20.
Michelisz Norbiékkal a SlovakiaRingen
Szenzációs élménybeszámoló egy szenzációs hétvégéről.
2012-05-02
élménybeszámoló • Csáki Péter (speed.demon)
h i r d e t é s
Összes oldal:
688238057
Napi oldal:
124788
Jelenleg:
1420
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 1.futam,
a Nyerges Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az öreg róka
Nem kúszott már. Felegyenesedve közeledett a tyúkketrec felé. Mindent látott már. Nem érhette meglepetés, minden fűszálat ismert. Nem óvatoskodott már. Neki ez a stílusa. Hadd tanuljanak a kicsik. Egyszer egy másik, hasonlóan öreg és büszke róka, aki még a nagy, formaróka bajnokságban is szerzett egy valódi pontot, meglökte hátulról futás közben. De Ő nem esett el, mert tudta, hogy az első lábaival kaparjon. A fiatalok ezt nem tudják. Rossz lábbal kaparnak. Felbuknak. Ostobák. Nem osont már. Kéken csillogó, kóreai bundáján megcsillant a holdfény. Pontosan tudta, merre van a ketrec. Büszke volt. Számtalanszor volt az év rókája. Minden kihívója rendre elbukott. Az erdő minden lakója megrezzent közeledtére, zsákmány iszkolt, vadász hajbókolt. Mindenható volt. .. Már látszik a ketrec. ..  Az ajtaja nyitva. Ilyen még nem fordult elő. Megelőzték.  A távolban még megpillantja a fiatal, narancs*fekete bundájú fajtársát. .. Megtámadhatja. Megalázhatja. Zsákmányát elveheti. .. De a fiatal vadász ma mégis megelőzte. És ettől, az oly megszokott éji szél simogatása ma szokatlanul kényelmetlen érzéssel töltötte el. A végzet közeledtét suttogta.

A WTCC idei negyedik futamának a Slovakia Ring adott otthont. A pálya új, nemcsak a mezőnynek, mert nekik aztán tényleg új, de az intézmény és az aszfaltcsík is kifejezetten fiatal. Namost ehhez képest nagyon rendben volt minden. Szálloda, vezetéstechnikai centrum, irgalmatlan méretű biztonsági őrök, akik rendesen, magyarul mondják, hogy mivanmivan??, sajtóközpont közel, parkolóhely van. A wi-fi monnyuk bitang lassú volt, de tulajdonképpen nem nagyon van mit hegyezni, a körülmények megfelelnek ahhoz, hogy jó sok embert kielégítsenek, ezzel nem is volt hiba. A magyar határhoz ennyire közel pedig nyilván ez egy afféle második hazai futam is. A Zengő drukkerek elsöprő többsége megadta az alaphangot.

michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_1

A szombati szabadedzések környékére sikerült beesnünk, és nekem már akkor nem nagyon tetszett, hogy a Gábor kissé szárnyaszegetten pislogott. Persze, hisz elveszett a HANS, és ha én elhagynék egy ilyen rohadás drága cuccot, tuti kapnék a pofámra anyámtól, tehát erről is szó lehet, de más is volt, gyengék voltak az idők;

michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_3

mink: - Szerbusz kedves Gábor, meglett a HANS-od?
W.G.: -  Nem lett meg a HANS-om, a Zolié van a nyakamon, tulajdonképpen ezért vagyok lassabb, ez eddig eszembe sem jutott, hogy ez védekezésnek jó lesz, nemtom hol van, a kamionban szoktuk tartani, de elhoztuk a kamionból, és egyszerűen eltűnt, mikor kijöttem, akkor döbbentem rá, de otthon sincs meg, nemtom, valahol eltűnt az éterben, és mint a mellékelt ábra mutatja, máséban nem tudok olyan jól menni.
mink: - De hogyan tűnhet el, hát az egy büdös nagydarab műanyag nem?
W.G.: - Annyira nem nagy darab, és egy ilyen hétvégére annyi a felszerelés, amit hozol, meg fekete a zsákja, elnyelte a föld, meg amúgy is nagyon nehéz észrevenni a szekrény mélyén.
mink: - Hogyan tetted túl magad a múlt versenyhétvégén kényszerkihagyott eseményeken?
W.G.: - Hát miután kihagytam, ezért gyorsan, azon nehezebben, ahogy eddig a két szabadedzésen mentem, de most jön még az időmérő, végül is ott dől majd el, de igazából egy jó van ebben a rosszban, hogy ilyenkor az egészet beáldozhatjuk arra, hogy a legkülönfélébb beállításokat teszteljük. Persze ez a legdrágább tesztfajta, merhogy élesben tesztelsz, viszont bőven van még mit megismernem az autón, rengeteg dolog van, amit ha nem próbálunk ki, akkor soha nem fogom tudni. Ilyenkor, ha nem érzi az ember a balanszot, akkor kipróbál sok mindent, amiből jó pár dolog megy a kukába, ahogy ma is, de mégis meglesz belőle egy alapvető irány, ami nagyon jól jöhet még, pillanatnyilag még ezt keressük. 
mink: - Van valami olyan átfogó problémád az autóval, amin változtatni kellene? Letolja az orrát, nem tapad meg kifelé, ilyesmi?
W.G.: - Az a legrosszabb, hogy nincs semleges, neutrális állapota az autónak, csak túl és alulkormányzott viselkedése van …
mink: - Folyamatosan izeg-mozog, nyugtalan?
W.G.: - Igen, és ez nem egy enyhe tünet, hanem csak a két állapot végértéke jellemzi folyamatosan, és vagy az történik, hogy gázra nagyon hirtelen meg akar pördülni, vagy ha túl nagy tempót próbálok bevinni a kanyarba, bízva abban, hogy csak betapad, akkor meg többször lesodródok a törmelékes ívre,  nyilván megvannak a tapadási korlátok, de ezzel együtt még nekem is változnom kell az autóhoz, de meglepően nem érzem most jól magam benne.
mink: - A Norbi autója is ilyen különben, ugyanígy viselkedik, csak ő másképp vezet? Vagy vannak befolyással bíró hardveres különbségek?
W.G: - Mások a beállítások, neki van egy év tapasztalata, és pontosan tudja, mit akar az autótól, ez sokat segít, persze másképp is vezet, de látom, hogy ő is ideges ma, viszont ők már tudják az irányt, de ezzel mi nem tudunk mit kezdeni, mert én annyira másképp vezetek, hiába tudjuk a Norbi beállításait, nekem egyszerűen nem működik.

michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_4

Ez után következett az időmérő, Norbi vigyorgott, tele volt inspirációval, magabiztosnak tűnt, a többit meg láttátok, remek munkát végzett, tegyük hozzá, úgy, hogy még hendikepnek két cementeszsák is volt a kocsikban a jobb egyben, és a plusz súllyal ez az első hely egészen egyszerűen eszellősen odab lenyűgöző teljesítmény. Annak ellenére, hogy a szabadedzés idők nem voltak rosszak, erre nagyon mégsem számított senki.  A Zoli örömében szétosztott a hátul fiesztázó szurkolói sereg közt egy másfél mázsa szendvicset, nem nagyon volt boldogtalan ember a környéken. Norbit szétszedték, feldobálták, az inuit nagymamák jégszobrász egylete is fotózkodni akart vele, én meg elcsíptem egy interjúra, de a szeméthegy telefonomon mámegin rosszul nyomtam meg a felvétel gombot, nem indult el. A Norbi meg észrevette, odanyúlt, és megnyomta. Ha ez így halad, a balfasz újságírók egylete is kifarag neki egy jégszobrot, én mondom.

michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_5

M.N.: - Nem is tudom mit mondjak, nagyon boldog vagyok, és büszke a csapatra, hogy ezt elértük, egyszerűen nem számítottam rá, hogy ez ma sikerül.
mink: - Én úgy vettem észre, hogy igazából senki nem számolt ezzel.
M.N.: - Igen, és ráadásul úgy, hogy tudtuk, hogy a vonalvezetés kedvez a BMW-nek, de kilókkal, amit kaptunk ugye Marrakesh-hez képest, egyszerűen nem számítottam rá, hogy időmérőn erőből be tudunk menni az első ötbe. Ugye a célunk az volt a hétvége előtt, hogy egy jó második futammal, egy dobogó közeli helyezéssel az érdeklődést a Hungaroring felé tereljük, de ez így jobban nem is alakulhatott volna …
mink: - Akkor tulképpen simán marketingből nyerted meg az időmérőt.
M.N.: - Igen, ahogy mondod, nyilván meg kell várni a holnapi futamot, de én azt hiszem, hogy néha egy pole pozíció is sokat jelent, még egy futamgyőzelem örömével is felérhet, mert azt mutatja, hogy haladunk előre a csapattal, még ha néha ez olyan esetlegesnek is tűnik kívülről, de ma sikerült elindulnunk egy jó úton, és jó vége lett.
mink: - A párod említette, hogy valamennyire izgulsz azért a hétvégék előtt, de ezt persze mi nem vesszük észre, de ilyenkor mikor nem tűnik úgy, te tulajdonképpen feszült vagy?
M.N.: - A második szabadedzés után azért magabiztos voltam, mert használt gumikon is jó volt a tempó, azért sejtettem, hogy gyorsak leszünk az időmérőn, de azért izgulok, és van bennem feszültség, egészen addig, amíg meg nem kezdem a gyors kőrt, de onnantól az ember csak arra figyel, és semmi másra.
mink: - Idén mégis úgy tűnik, hogy nyugodtabb vagy, hidegebb a fejed, a csapat is összeszedettebb, nyugodtabb a légkör.
M.N.: - Igen, bár ma az a helyzet, hogy egy jó alapbeállítással indultunk és nekem ennek köszönhetően egyszerűbb a feladatom az autóban, talán ez látszik kívülről is, nem gondolom, hogy hidegebb a fejem, mint tavaly, egyszerűen könnyebb dolgom van, és örülök neki, ha ez látszik kívülről is …
mink: - Egy világbajnoki cím azért alaposan megnyugtatna egyszer majd nem?
M.N: - Hát persze, természetesen.

michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_7


Így végződött a szombat, nyugovóra térve idillikus, tóparti környezetben kilencszáz béka kuruttyolása mellett valahogy elvesztettünk egy csomó sört, nemtom, hányszor hangzott el az este, hogy, ’Norbira, Gáborra, meg a Zengő Motorsportra!’.
Azonban jött a másnap, és megjöttek a sötét felhők. De persze nem úgy, mert ettől még szarrá égtünk a napon.

michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_8

Az első, repülőrajtos verseny előtt pár szót váltottam Norbival, megegyeztünk benne, hogy kábé alku nélkül el kell fordulni elsőnek, ezen tulajdonképpen minden is múlhat, de, bár nem tűnik megoldhatatlan feladatnak, ettől még nagyon nehéz lesz. A két versenyből hozzon össze egy dobogót, az simán realista, oszt cső. Puszi, pacsi, kocsiba be, magzatpóz. És összejött. A rajt centire mesteri volt, a Zengő boxban olyan rivalgás ment, hogy eggyel odébb, a Roal Motorsport boxában feldőlt a mobilretyó. Huff is porolt a pálya mellett, a fordoknak sem volt jó napja, a mi kedvünk azonban a harmadik körig megmaradt, amikor az első helyen tépázó Norbit lepöckölte az ívről az egyik értelmiségi öreg róka, és ezzel vissza is sorolta két hellyel. A Roal-nál megint feldőlt a budi. Szabálytalan volt, csak hát az igazi gyökér arról ismerszik meg, hogy őt ezek a dolgok nem érintik. Nem engedte vissza. Nem történt semmi. Mindig is rühelltem a kopaszt, ez se segített. Norbi mászott rá Alexey Dudukalo-ra, egyértelmű volt a szitu, gyorsabb volt. Erre megjön a másik öreg róka, Yván. És kiforgatja a Norbit. Most erre mit mondasz? Áthajtásos büntetést kap azért, amit ha a Norbi csinálna meg, akkor letolnák az iratmegsemmisítőn a licenszét. Remélem, lefordítanak neki majd egy-két molinót, ami a ringen lesz a Dévó boksz előtt. A dobogó ezzel természetesen odalett, a hatodik hely is kisebb fajta csoda, a Gábortól pedig legalább ugyanekkora a tízedik hely, azzal a kocsival, amiben megsérült a hűtéskör a kocogtatásban, el is folyatott vagy hat liter zöld trutymót még, miután leparkolt a boksz előtt. Na de ez ám a derekas helytállás. A verseny után a Norbi levette a maszkot, és mosolygott, jól érezte magát, nem vette a szívére, profi volt. Az jut eszembe, hogy például a legendás Ayrton Senna habitusával, most kéne éppen ementálira lőnie a sevrolé boxot, de szerencsére ezen csak magamban röhögök. A hivatalos kommunikáció szerint mindkét róka átment, meg elnézést kért, meg vitt tejszínhabos epret, én speciel egészen másképp tudom, dehá biztos éjjel történt, mikor nem voltam ott.

michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_9

Második verseny, állórajt. Azért ezt kezdi érezni a Norbi, lássuk be, olyat nyúlik helyből, hogy arra nincsen szó, ezzel a számmal a szombat éjjeli váci úti gyorsulás örökös réme lenne. A tempó megvan, de most meg a Gábort teszik bele a kavicságyba, ami külön megérne egy epizódot, mert olyan öklömnyi méretű félkilós kavicsokból van, hogy ami oda beesik, az jó eséllyel szeletben jön ki. Ebből se lesz boldog befejezés. Norbi meg darálóba kerül, ráadásul a futam előtt kierisztette a gumikból a levegőt, ami az elején küzdelmes íveket, meg tetemes visszaesést hoz, utána viszont jobb, mint bármikor. Bánatos francba, értem én, hogy innen még jól feljön, de ha ezt mondjuk a negyedik helyről kezdené intézni, akkora poharat kapna, hogy Antonovval kéne Pécsre vitetni. Hatodik hely megint, szép volt az, dobogót fotózni meg menjen, akinek háromannya van.  Az eredményekből nem látszik, hogy mindkét fiú zseniálisat tolt a hétvégén, szombat reggel nem sok előjele volt ennek.

Kapcsoljuk Wéber Gábort:
Nincs kedvem legépelni, érdemes meghallgatni, ne parázz, nem hosszú, szép hangja van, >> KATT <<

michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_10

A nap végén pedig Zengő Zoltánnal beszélgettünk:
Azzal kezdte, hogy nagyon hálás a szurkolóknak, akik kilátogattak és szorítottak. A csapat büszke az újabb történelmi pillanatra, az áldozatos munka meghozta a gyümölcsét, hiszen egy sornyi pontos adat nélkül kellett nekiugrani ennek az aszfaltnak. A többi csapat is szűztiszta füzetkével érkezett, ennek köszönhetően beszívták azt, amivel a Zengő Motorsport több, mint egy éve sakkozik, hogy nincs tízezer tesztkilométer, csak kétszer fél óra arra, hogy a legjobban beállítsák az autót. És ezért nagyon büszke, hiszen szombaton a csapat a világ leggyorsabbja lett, szemben a millió eurós költségvetéssel, meg az öreg rókákkal, úgy, hogy plusz súly is volt a kocsiban. A gyári csapatok óriási tapasztalatával szemben ez jelentős értékű presztízs.
A versenyt minősítve szerencsére nem az unalmas diplomatikus kőröket futottuk, egyértelmű kritikával illette, és inkorrektnek nevezte a történteket. Beszélt a Muller-rel is, aki nem fárasztotta azzal, hogy épeszű dolgokat mondjon, nagyjából majdnem megmagyarázta, hogy a Norbi volt a hibás, és ilyen esetben el kell venni a gázt, meg mittudomén. (Igen, mondjátok ki azt a szót, amit énis kimondtam.)
Nagyon köszöni a drukkerek által adott erőt, sok szeretettel vár mindenkit a Hungaroringre, reméli, hogy a belépő ellenére is a tavalyihoz hasonló, WTCC helyszínen egyedülálló hangulat lesz. Fontos részlet, hogy az 56-osok teréről, a MOL jóvoltából busz szállítja a Hungaroringre Michelisz Norbert, Wéber Gábor és a Zengő Motorsport szurkolóit! És természetesen hajrá magyarok.

Csáki Péter
(speed.demon@digitalsport.hu)

A végén egy kép a cikk szerzőjéről:
michelisz_norbiekkal_a_slovakiaringen_2
(a hölgy szemüvegében tükröződik... :))

Ez a hír most jelenik meg 2623. alkalommal
Share |
Mogyoród, Hungaroring • gyorsasági
gyorsasági
WTCC - SlovakiaRing - 2012
Orechová Proton, Slovakiaring
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.18.

részletes infóink

2024.05.19.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k