LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Michelisz teszt - Szpíd tollából
A Pannónia-ringen körözött a mi Norbink
2011-05-26
élménybeszámoló • Szpíd
h i r d e t é s
Összes oldal:
770393606
Napi oldal:
172286
Jelenleg:
825
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_2Az van, hogy most (11.05.26-15:59) értünk vissza a Pannónia Ringről. Ezt megelőzőleg pedig kora hajnalban, nyolc felé értünk oda. A kettő közt pedig sikerült alaposan megfigyelnünk a Zengő Dension csapatot, miközben WTCC versenyautót tesztel.

Én még nem jártam itt eddig, csak a jó hírekből ismertem a pályát. Tudtam róla, hogy jórészt osztrák törzsvendégkört tud magáénak, csak azt nem értettem pontosan, hogy miért jó nekik ide a túloldalra, a puszta közepére átjárni, bömböltetni a motrot. Nos, természetesen azért, mert nagyjából gombokért jutnak teljesen profi szolgáltatáshoz, meg jó minőségű aszfaltcsíkhoz. És a teljesen profi alatt azt értem, hogy teljesen profi. Ennek megfelelően a pálya naptára zsúfolásig tele van. Persze én ideológiailag nem vagyok elég képzett, de ha valaki lenne oly szíves, és tagoltan elmagyarázná, hogy a mogyoródi intézmény miért ilyen kihasználatlan, ez pedig miért van koppanásig.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_1

Reggel jól megálltunk az akkor még szellős parkoló közepén, és elkezdtünk szétnézni. A hátsó boxok mögött találtunk egy megfelelő helyet, ahonnan akciófotókat lehet lőni a későbbiekben. A parkolóba visszasétálva pedig Michelisz Norbit és édesapját találtuk a kocsink mellett, egyelőre a csapat nélkül, kissé nyúzottan pislogva. Pacsi, miujs, együtt ébredezünk: -hátacsapat még nincs itt, remélem a jó pályára jöttem tulajdonképpen. Eközben érkeztek sóműsorral párhuzamosan tartott pályanapra a további külsős résztvevők, gyűlt körülöttünk a nyáltócsa. GT3 RS, GT2, 370Z Nismo, SLS AMG, Cayman S, jó féltucatnyi, félelmetesen potensnek tűnő E30. Az X-Bow felhozatalt egy darabig számoltuk, de aztán meguntuk, hogy már kettesével jönnek. Egyszer csak feltűnt a főbejárat irányából a fekete sárga BMW, a csapat kisbusza mögé csomózva trélerestül, na akkor már tudtuk, hogy nem ússzuk meg a gumiszagot ma sem. 

Igazából ez a mai esemény nem kifejezetten közönségtalálkozónak indult, az csak egy médiakanyarral lett belőle. Szerencsére. Egy viszonylag apró, új alkatrészt kellett kipróbálni a kocsiban, amiről annyit tudtam meg, hogy hátul van, a keresztneve szelep, és nem annyira a gumihoz, hanem olyannyira inkább a hátsó fékhez tartozik, hogy az elődje lassításkor alaposan megnehezítette Norbi dolgát a féktávokon. Viszont remek alkalomnak ígérkezett ez kisebb tesztkör, hogy egy kis rajongótábor verődjön össze a helyszínen, abszolút alaphangot szolgáltatva a jövő hétvégi, 48 órás üvöltve szurkolásnak. Ezért tehát a csapat kérésére bemondta a rádió, meg rákerült a világhálóra, hogy a keménymagnak ott a helye.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_3

Kipakolás, beindítás (gond nélkül), beöltözés. Közben meg akartam egy rendes interjút csinálni a Norbival, de végül nem rögzítettem, inkább csak dumáltunk. Kezdem a legjobb hírrel. A srác őszintén lelkes. Imádja az autót, fekszik neki, embertelen tempóban nő fel hozzá. Beszélgettünk tavaly is, akkor még ugye a dízel SEAT volt műsoron. Azt is dicsérte, kedvelte, meg vitán felül tudott vele gyorsan is menni. Na ezt viszont szerintem perverzül élvezi. Ő természetesen profitól elvárhatóan árnyaltan fogalmaz, én viszont látom, ahogy csillog a szeme, meg tarkóig ér a vigyora. Jó ránézni a pasasra, szerintem nagyjából beérett, a képességei minden szempontból dobogósak. Ja, következő jó hír; az autó is dobogóképes.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_4

A legfőbb szempont, amit figyelembe kell vennünk a mezőnyt pillanatnyilag uraló Chevrolet Cruze-okhoz képest, a teszteléssel töltött, és a továbbiakban erre a célra fordítható idő (suska) mennyisége. Norbi szerint a kocsi megfelelően gyors. De a tesztlehetőségek érthető módon korlátozottak a tulajdonképpen soha el nem apadó forrásokból táplálkozó gyári gárdához képest.  Ezért a csapattagok mindegyike igyekszik hozzátenni egy picike pluszt a csomaghoz. Hogy sikerült-e feltenni a  végén a pontot az i-re, azt onnan lehet tudni, hogy vakarják-e a fejüket a Chevrolet-nál a köridőket nézve. És bizony, szerintem idén már volt, hogy vakarták.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_5

Jövő hétvégére, Norbi óvatos prognózisa szerint, ha minden patentul kiadja, akkor az első öt hely valamelyike reális cél lehet. Én szintén óvatosan azt kértem, hogy ha lehet, a díjátadó emelvényről locsoljon már agyon pezsgővel, mert ilyesmit a középsuli óta nem csináltam. Nem hinném, hogy rajta fog múlni. Pillanatnyilag ugyan a torkát fájlalta, de ránézésre top formában van, szép a színe, csomó haja van, jó irányba áll az orra, teljesen oké. Apropó. Orr.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_6

Hát nem hordja fönn. Szerény, közvetlen, végtelenül szimpatikus. Tulajdonképpen hetven közös kép után a büféssel is örömmel fényképezkedik, mindvégig őszinte mosollyal. Teljesen épeszű arc, még mindig, és szerintem ilyen is fog maradni. Kell mondanom, hogy az ilyen színvonalú autóversenyzők közt ez ritka-e, vagy nem? Élmény vele beszélgetni.  Mintha tegnap építettetek volna közösen homokvárat a nagycsopiban, amikor neki autó volt a jele, neked meg vadkörte.

Nyíltan beszélt a szezon kezdetét jellemző komoly stresszről. Lesz béemvé, nemlesz, fog-e egyenesen menni, nemfog, rásimítja-e az első villanyoszlopra, nem-e. Kemény időszak volt. És nincs vége. Elkomolyodott az arca, mikor erről beszélt.  És ha végiggondoljuk, igaza lehet. Ez egy WTCC mértékkel mérve kis csapat. Szerényebb költségvetéssel. Ebből rakták össze az eddigieket. És parádésan szerepelnek. Lelkesek. Eltökéltek. És mindjárt be is fog esni a gyümölcs, ami ilyenkor szokott, az apraja már potyog.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_7

Szabolcs (ha rosszul értettem a nevét, jár a tökönrúgás hétvégén), a csapat szoftvermérnöke (notebookal a kezében megmondja, hogy elég piros-e a féklámpa = szoftvermérnök ugye?), szintén arról beszélt, hogy beletesznek mindent a fazékba, de azért lássuk be, hogy a Chevrolet szinte külön versenyt vív. Egymás keze alá tudnak dolgozni a pályán is, ami szintén súlyos tizedeket jelent.

Zengő Zoltán később érkezett. Ahogy láttam , mindenki örömmel fogadta, ő pedig kőrbe járt, és mindenkinek személyesen bemutatkozott. Komolyan mondom, ez a közvetlen szimpatikusság ezeknél ilyen csapatbetegség. Öröm velük találkozni.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_8


Úgyhogy mindenki a Hungaroringre jövő hétvégén, a WTCC első magyarországi futamára, és szurkoljunk ezeknek a srácoknak közösen.

Ja, meg az Official Héngérien Monteiro Fanklub alapító naggyűlése is lesz egyúttal.

Szpíd
www.digitalsport.hu

>> további képek a tesztről <<

Ez a hír most jelenik meg 5499. alkalommal
címkék: Szpíd, Michelisz, WTCC
Share |
2011.06.04-05.
gyorsasági
WTCC - Hungaroring 2011
Mogyoród, Hungaroring
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k