Michelisz teszt - Szpíd tollából
A Pannónia-ringen körözött a mi Norbink
2011-05-26
élménybeszámoló • Szpíd
h i r d e t é s
Összes oldal:
776635844
Napi oldal:
209874
Jelenleg:
977
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_2Az van, hogy most (11.05.26-15:59) értünk vissza a Pannónia Ringről. Ezt megelőzőleg pedig kora hajnalban, nyolc felé értünk oda. A kettő közt pedig sikerült alaposan megfigyelnünk a Zengő Dension csapatot, miközben WTCC versenyautót tesztel.

Én még nem jártam itt eddig, csak a jó hírekből ismertem a pályát. Tudtam róla, hogy jórészt osztrák törzsvendégkört tud magáénak, csak azt nem értettem pontosan, hogy miért jó nekik ide a túloldalra, a puszta közepére átjárni, bömböltetni a motrot. Nos, természetesen azért, mert nagyjából gombokért jutnak teljesen profi szolgáltatáshoz, meg jó minőségű aszfaltcsíkhoz. És a teljesen profi alatt azt értem, hogy teljesen profi. Ennek megfelelően a pálya naptára zsúfolásig tele van. Persze én ideológiailag nem vagyok elég képzett, de ha valaki lenne oly szíves, és tagoltan elmagyarázná, hogy a mogyoródi intézmény miért ilyen kihasználatlan, ez pedig miért van koppanásig.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_1

Reggel jól megálltunk az akkor még szellős parkoló közepén, és elkezdtünk szétnézni. A hátsó boxok mögött találtunk egy megfelelő helyet, ahonnan akciófotókat lehet lőni a későbbiekben. A parkolóba visszasétálva pedig Michelisz Norbit és édesapját találtuk a kocsink mellett, egyelőre a csapat nélkül, kissé nyúzottan pislogva. Pacsi, miujs, együtt ébredezünk: -hátacsapat még nincs itt, remélem a jó pályára jöttem tulajdonképpen. Eközben érkeztek sóműsorral párhuzamosan tartott pályanapra a további külsős résztvevők, gyűlt körülöttünk a nyáltócsa. GT3 RS, GT2, 370Z Nismo, SLS AMG, Cayman S, jó féltucatnyi, félelmetesen potensnek tűnő E30. Az X-Bow felhozatalt egy darabig számoltuk, de aztán meguntuk, hogy már kettesével jönnek. Egyszer csak feltűnt a főbejárat irányából a fekete sárga BMW, a csapat kisbusza mögé csomózva trélerestül, na akkor már tudtuk, hogy nem ússzuk meg a gumiszagot ma sem. 

Igazából ez a mai esemény nem kifejezetten közönségtalálkozónak indult, az csak egy médiakanyarral lett belőle. Szerencsére. Egy viszonylag apró, új alkatrészt kellett kipróbálni a kocsiban, amiről annyit tudtam meg, hogy hátul van, a keresztneve szelep, és nem annyira a gumihoz, hanem olyannyira inkább a hátsó fékhez tartozik, hogy az elődje lassításkor alaposan megnehezítette Norbi dolgát a féktávokon. Viszont remek alkalomnak ígérkezett ez kisebb tesztkör, hogy egy kis rajongótábor verődjön össze a helyszínen, abszolút alaphangot szolgáltatva a jövő hétvégi, 48 órás üvöltve szurkolásnak. Ezért tehát a csapat kérésére bemondta a rádió, meg rákerült a világhálóra, hogy a keménymagnak ott a helye.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_3

Kipakolás, beindítás (gond nélkül), beöltözés. Közben meg akartam egy rendes interjút csinálni a Norbival, de végül nem rögzítettem, inkább csak dumáltunk. Kezdem a legjobb hírrel. A srác őszintén lelkes. Imádja az autót, fekszik neki, embertelen tempóban nő fel hozzá. Beszélgettünk tavaly is, akkor még ugye a dízel SEAT volt műsoron. Azt is dicsérte, kedvelte, meg vitán felül tudott vele gyorsan is menni. Na ezt viszont szerintem perverzül élvezi. Ő természetesen profitól elvárhatóan árnyaltan fogalmaz, én viszont látom, ahogy csillog a szeme, meg tarkóig ér a vigyora. Jó ránézni a pasasra, szerintem nagyjából beérett, a képességei minden szempontból dobogósak. Ja, következő jó hír; az autó is dobogóképes.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_4

A legfőbb szempont, amit figyelembe kell vennünk a mezőnyt pillanatnyilag uraló Chevrolet Cruze-okhoz képest, a teszteléssel töltött, és a továbbiakban erre a célra fordítható idő (suska) mennyisége. Norbi szerint a kocsi megfelelően gyors. De a tesztlehetőségek érthető módon korlátozottak a tulajdonképpen soha el nem apadó forrásokból táplálkozó gyári gárdához képest.  Ezért a csapattagok mindegyike igyekszik hozzátenni egy picike pluszt a csomaghoz. Hogy sikerült-e feltenni a  végén a pontot az i-re, azt onnan lehet tudni, hogy vakarják-e a fejüket a Chevrolet-nál a köridőket nézve. És bizony, szerintem idén már volt, hogy vakarták.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_5

Jövő hétvégére, Norbi óvatos prognózisa szerint, ha minden patentul kiadja, akkor az első öt hely valamelyike reális cél lehet. Én szintén óvatosan azt kértem, hogy ha lehet, a díjátadó emelvényről locsoljon már agyon pezsgővel, mert ilyesmit a középsuli óta nem csináltam. Nem hinném, hogy rajta fog múlni. Pillanatnyilag ugyan a torkát fájlalta, de ránézésre top formában van, szép a színe, csomó haja van, jó irányba áll az orra, teljesen oké. Apropó. Orr.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_6

Hát nem hordja fönn. Szerény, közvetlen, végtelenül szimpatikus. Tulajdonképpen hetven közös kép után a büféssel is örömmel fényképezkedik, mindvégig őszinte mosollyal. Teljesen épeszű arc, még mindig, és szerintem ilyen is fog maradni. Kell mondanom, hogy az ilyen színvonalú autóversenyzők közt ez ritka-e, vagy nem? Élmény vele beszélgetni.  Mintha tegnap építettetek volna közösen homokvárat a nagycsopiban, amikor neki autó volt a jele, neked meg vadkörte.

Nyíltan beszélt a szezon kezdetét jellemző komoly stresszről. Lesz béemvé, nemlesz, fog-e egyenesen menni, nemfog, rásimítja-e az első villanyoszlopra, nem-e. Kemény időszak volt. És nincs vége. Elkomolyodott az arca, mikor erről beszélt.  És ha végiggondoljuk, igaza lehet. Ez egy WTCC mértékkel mérve kis csapat. Szerényebb költségvetéssel. Ebből rakták össze az eddigieket. És parádésan szerepelnek. Lelkesek. Eltökéltek. És mindjárt be is fog esni a gyümölcs, ami ilyenkor szokott, az apraja már potyog.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_7

Szabolcs (ha rosszul értettem a nevét, jár a tökönrúgás hétvégén), a csapat szoftvermérnöke (notebookal a kezében megmondja, hogy elég piros-e a féklámpa = szoftvermérnök ugye?), szintén arról beszélt, hogy beletesznek mindent a fazékba, de azért lássuk be, hogy a Chevrolet szinte külön versenyt vív. Egymás keze alá tudnak dolgozni a pályán is, ami szintén súlyos tizedeket jelent.

Zengő Zoltán később érkezett. Ahogy láttam , mindenki örömmel fogadta, ő pedig kőrbe járt, és mindenkinek személyesen bemutatkozott. Komolyan mondom, ez a közvetlen szimpatikusság ezeknél ilyen csapatbetegség. Öröm velük találkozni.

michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_8


Úgyhogy mindenki a Hungaroringre jövő hétvégén, a WTCC első magyarországi futamára, és szurkoljunk ezeknek a srácoknak közösen.

Ja, meg az Official Héngérien Monteiro Fanklub alapító naggyűlése is lesz egyúttal.

Szpíd
www.digitalsport.hu

>> további képek a tesztről <<

Ez a hír most jelenik meg 5501. alkalommal
címkék: Szpíd, Michelisz, WTCC
Share |
2011.06.04-05.
gyorsasági
WTCC - Hungaroring 2011
Mogyoród, Hungaroring
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k