Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Miért pont a Baranya Kupa?
Minden részlet, a leghitelesebb forrásból. interjú a rendezővel!
2014-07-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684287051
Napi oldal:
49840
Jelenleg:
767
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 miert_pont_a_baranya_kupa_1

Rallye2, Historic és Rallye1 augusztusban a Mecsekben!

2003 óta minden évben szerepel az OB naptárban a komlói verseny, idén sincs ez másként. Hosszú évek óta ez az egyetlen önálló Rallye2 és Historic verseny ami már nem egyszer segített a Rallye 1-es bajnokságon is. Az augusztusi Baranya Kupa előkészítése már javában zajlik, de pár napja még nem volt tisztázott, hogy a Rallye2 és Historic mezőnyön kívül a Rallye 1-nek is bajnoki verseny lesz-e vagy sem. A versenyről, annak státuszáról és a részletekről Markó Tibor rendezőt kérdeztem.

Az elmúlt hetekben hallottunk híreket pro-, és kontra a Baranya Kupáról, arról, hogy Rallye1-es verseny lesz aztán, hogy mégsem, majd azt is, hogy más időpontban lesz. Mi történt pontosan? Mi van az ügy hátterében és mi az igazság?
Talán ez az első lehetőség, hogy én is megszólalhatok ebben a kérdésben. Mint érintett, a valóságot tudom elmesélni nem úgy, mint az időnként feltűnő kéretlen prókátorok. Egészen röviden: rallye-s berkekben elterjedt a hír, hogy bizonytalan a Bp Rallye helyzete. A nem hivatalos információt csak erősítette az érintettek néhány megnyilvánulása, kommunikációja is. Júniusban már konkrét kérdés vetődött fel, majd júliusban ez megismétlődött, válasz nem érkezett. Néhány versenyzői telefont követően írtam egy levelet az RSB vezetőnek, és ebben a levélben egyrészt felajánlottam, másrészt kértem, hogy a Baranya Kupa fogadhassa a Rallye 1-es mezőnyt is, előre gondolva az esetlegesen szükségessé váló 'B' tervre. Ebben a levélben hangsúlyosan szerepel, hogy a felajánlás nem a Bp Rallye ellen szól, nem a Bp Rallye helyettesítéséről szól - hiszen annak szükségessége hivatalosan nem nyert megerősítést -,  csupán, mint "védőháló" működhetne a Rallye 1-es bajnokság számára. A levél lényege, hogy nem valami ellen szól, hanem valami mellett. Minden ellenkező híreszteléssel szemben, amikor ez a levél megszületett, már kész volt a Rallye2+Historic versenykiírás, hiszen a verseny eredetileg és elsősorban Rallye2 és Historic bajnoki futam, így mi erre is készültünk és ezt a verziót adtuk be az MNASZ RSB-nek engedélyezésre.
 
A történetet nem mindenki ismeri így…
A versenyzőktől hallom, hogy a legutóbbi futamon többen is agitáltak ez ügyben rosszindulatú konteókkal. Ilyen - sajnos - volt és lesz is. A lényeget elmondtam, és ebben semmi ármány, gonosz szellem vagy vasorrú bába nincs, akár bele költi ezt valaki, akár nem. Hagyjuk is ezt a kérdést, elég volt már az újabb negatív történetből... 
 
Tehát akkor a Baranya Kupa 2014…
… amint az elmúlt évtizedben a legtöbbször: Rallye2 és Historic OB futamként kerül kiírásra, a Rallye 1 (ORB) versenyzők résztvételének lehetőségével ('M' csoport). 
 
Mit kínál az idei verseny és kinek?
A válasz egyszerű: egy hétvégét 100% rallye-val és mindenkinek!
 
Értem. Másként kérdezem: ki indulhat a Baranya Kupa 2014-en?
Rallye 1 (ORB), Rallye2 és Historic versenyzőket várunk, és jöhetnek az RTE/Amtosz és a sprintes/MARB-os versenyzők is!
 
???
Mondom. A tavalyi esztendőben bevezetett Rallye2 napi licence-szel ugyanis mindenki rajthoz állhat ezen a versenyen. Mindezt úgy, hogy amennyiben sprintes versenyzőről van szó, ott sem zárja ki magát a bajnokságból, hiszen ezt a megoldást a szabályok lehetővé teszik. Tehát, aki jelenleg RTE/Amtosz, vagy sprintes/MARB-os versenyző, a Rallye2 napi licence kiváltásával résztvehet a versenyen! Ami ehhez szükséges: sportorvosi igazolás, minimum vizsga valamint egy MNASZ gépkönyves autó. 
Aki élni kíván ezzel a lehetőséggel, kérem, hogy a versenykiírásban közölt email címen regisztráljon. Mint rendező, annyit tudok hozzátenni az egyszerűbb ügykezeléshez, hogy a verseny pénteki napján, a helyszínen szervezünk oktatást és vizsgalehetőséget, és ugyanott lesz sportorvosi vizsgálat is a napi licence-s versenyzők részére (részletek a versenykiírás: 2-3. oldal).
 
És az eredeti kérdés másik fele? Mit kínál a Baranya Kupa idén?
A Rallye2 és a Historic mezőny részére önálló és teljes értékű OB futam, míg a Rallye 1 (ORB) részére egy tökéletesen realisztikus verseny szimuláció és teszt egyben (Kassára, Mecsekre), ahol még díjat is kapnak a célban. 
 
Ha már így bele lendültél: tudhatunk többet is a pályákról?
Klasszikus mecseki pályák szerepelnek az étlapon: Zobákpusztán lesz a prológ, üldözéses rajtoltatással, másnap pedig Remeterét - Lapis - Árpádtető (4x) és a Hetvehely - Golgota (2x), Golgota - Hetvehely (2x) szakaszok szerepelnek az étlapon. Úgy érzem élvezetes és nagyon is "ralis" programot állítottunk össze a versenyzőknek! Mindenkinek!
 
Röviden?
2014.08.08. péntek: Pirelli teszt és TESZT Bakonyán, 
2014.08.09. szombat: átvételek, pályabejárás és prológ, 
2014.08.10. vasárnap: 2 helyszín, 3 féle pálya, 8 gyorsasági összesen 85 gyorskm-rel mindenkinek! Majd a belvárosban célceremónia és díjkiosztó kivétel nélkül minden mezőnynek. 
 
Belépők? Prológra? Gyorsokra? 
Ez egy állandó és nehéz kérdés. Alapvetően most is úgy terveztük, hogy ne legyen szükség belépő szedésre sehol. A versenyen minden programja ingyenesen - és saját felelősségre - látogatható.

miert_pont_a_baranya_kupa_2
 
ORB + Rallye2 + Historic: 2014. július 30. (szerda)

>> facebook esemény <<
( csatlakozz Te is, és hívd meg a barátaidat )
 
Ez a hír most jelenik meg 5613. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k