Miért pont a Baranya Kupa?
Minden részlet, a leghitelesebb forrásból. interjú a rendezővel!
2014-07-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776153480
Napi oldal:
91779
Jelenleg:
1082
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

 miert_pont_a_baranya_kupa_1

Rallye2, Historic és Rallye1 augusztusban a Mecsekben!

2003 óta minden évben szerepel az OB naptárban a komlói verseny, idén sincs ez másként. Hosszú évek óta ez az egyetlen önálló Rallye2 és Historic verseny ami már nem egyszer segített a Rallye 1-es bajnokságon is. Az augusztusi Baranya Kupa előkészítése már javában zajlik, de pár napja még nem volt tisztázott, hogy a Rallye2 és Historic mezőnyön kívül a Rallye 1-nek is bajnoki verseny lesz-e vagy sem. A versenyről, annak státuszáról és a részletekről Markó Tibor rendezőt kérdeztem.

Az elmúlt hetekben hallottunk híreket pro-, és kontra a Baranya Kupáról, arról, hogy Rallye1-es verseny lesz aztán, hogy mégsem, majd azt is, hogy más időpontban lesz. Mi történt pontosan? Mi van az ügy hátterében és mi az igazság?
Talán ez az első lehetőség, hogy én is megszólalhatok ebben a kérdésben. Mint érintett, a valóságot tudom elmesélni nem úgy, mint az időnként feltűnő kéretlen prókátorok. Egészen röviden: rallye-s berkekben elterjedt a hír, hogy bizonytalan a Bp Rallye helyzete. A nem hivatalos információt csak erősítette az érintettek néhány megnyilvánulása, kommunikációja is. Júniusban már konkrét kérdés vetődött fel, majd júliusban ez megismétlődött, válasz nem érkezett. Néhány versenyzői telefont követően írtam egy levelet az RSB vezetőnek, és ebben a levélben egyrészt felajánlottam, másrészt kértem, hogy a Baranya Kupa fogadhassa a Rallye 1-es mezőnyt is, előre gondolva az esetlegesen szükségessé váló 'B' tervre. Ebben a levélben hangsúlyosan szerepel, hogy a felajánlás nem a Bp Rallye ellen szól, nem a Bp Rallye helyettesítéséről szól - hiszen annak szükségessége hivatalosan nem nyert megerősítést -,  csupán, mint "védőháló" működhetne a Rallye 1-es bajnokság számára. A levél lényege, hogy nem valami ellen szól, hanem valami mellett. Minden ellenkező híreszteléssel szemben, amikor ez a levél megszületett, már kész volt a Rallye2+Historic versenykiírás, hiszen a verseny eredetileg és elsősorban Rallye2 és Historic bajnoki futam, így mi erre is készültünk és ezt a verziót adtuk be az MNASZ RSB-nek engedélyezésre.
 
A történetet nem mindenki ismeri így…
A versenyzőktől hallom, hogy a legutóbbi futamon többen is agitáltak ez ügyben rosszindulatú konteókkal. Ilyen - sajnos - volt és lesz is. A lényeget elmondtam, és ebben semmi ármány, gonosz szellem vagy vasorrú bába nincs, akár bele költi ezt valaki, akár nem. Hagyjuk is ezt a kérdést, elég volt már az újabb negatív történetből... 
 
Tehát akkor a Baranya Kupa 2014…
… amint az elmúlt évtizedben a legtöbbször: Rallye2 és Historic OB futamként kerül kiírásra, a Rallye 1 (ORB) versenyzők résztvételének lehetőségével ('M' csoport). 
 
Mit kínál az idei verseny és kinek?
A válasz egyszerű: egy hétvégét 100% rallye-val és mindenkinek!
 
Értem. Másként kérdezem: ki indulhat a Baranya Kupa 2014-en?
Rallye 1 (ORB), Rallye2 és Historic versenyzőket várunk, és jöhetnek az RTE/Amtosz és a sprintes/MARB-os versenyzők is!
 
???
Mondom. A tavalyi esztendőben bevezetett Rallye2 napi licence-szel ugyanis mindenki rajthoz állhat ezen a versenyen. Mindezt úgy, hogy amennyiben sprintes versenyzőről van szó, ott sem zárja ki magát a bajnokságból, hiszen ezt a megoldást a szabályok lehetővé teszik. Tehát, aki jelenleg RTE/Amtosz, vagy sprintes/MARB-os versenyző, a Rallye2 napi licence kiváltásával résztvehet a versenyen! Ami ehhez szükséges: sportorvosi igazolás, minimum vizsga valamint egy MNASZ gépkönyves autó. 
Aki élni kíván ezzel a lehetőséggel, kérem, hogy a versenykiírásban közölt email címen regisztráljon. Mint rendező, annyit tudok hozzátenni az egyszerűbb ügykezeléshez, hogy a verseny pénteki napján, a helyszínen szervezünk oktatást és vizsgalehetőséget, és ugyanott lesz sportorvosi vizsgálat is a napi licence-s versenyzők részére (részletek a versenykiírás: 2-3. oldal).
 
És az eredeti kérdés másik fele? Mit kínál a Baranya Kupa idén?
A Rallye2 és a Historic mezőny részére önálló és teljes értékű OB futam, míg a Rallye 1 (ORB) részére egy tökéletesen realisztikus verseny szimuláció és teszt egyben (Kassára, Mecsekre), ahol még díjat is kapnak a célban. 
 
Ha már így bele lendültél: tudhatunk többet is a pályákról?
Klasszikus mecseki pályák szerepelnek az étlapon: Zobákpusztán lesz a prológ, üldözéses rajtoltatással, másnap pedig Remeterét - Lapis - Árpádtető (4x) és a Hetvehely - Golgota (2x), Golgota - Hetvehely (2x) szakaszok szerepelnek az étlapon. Úgy érzem élvezetes és nagyon is "ralis" programot állítottunk össze a versenyzőknek! Mindenkinek!
 
Röviden?
2014.08.08. péntek: Pirelli teszt és TESZT Bakonyán, 
2014.08.09. szombat: átvételek, pályabejárás és prológ, 
2014.08.10. vasárnap: 2 helyszín, 3 féle pálya, 8 gyorsasági összesen 85 gyorskm-rel mindenkinek! Majd a belvárosban célceremónia és díjkiosztó kivétel nélkül minden mezőnynek. 
 
Belépők? Prológra? Gyorsokra? 
Ez egy állandó és nehéz kérdés. Alapvetően most is úgy terveztük, hogy ne legyen szükség belépő szedésre sehol. A versenyen minden programja ingyenesen - és saját felelősségre - látogatható.

miert_pont_a_baranya_kupa_2
 
ORB + Rallye2 + Historic: 2014. július 30. (szerda)

>> facebook esemény <<
( csatlakozz Te is, és hívd meg a barátaidat )
 
Ez a hír most jelenik meg 5920. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k