|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() 2003 óta minden évben szerepel az OB naptárban Komló, idén sincs ez másként. Kilenc éve ez az egyetlen önálló Rallye2 és Historic verseny ami ha kellett - nem is egy alkalommal - segített a Rallye 1-es bajnokságon is. Az augusztusi STEFANI Baranya Kupa előkészítése már javában zajlik, ezért a versenyről, annak státuszáról és a részletekről Markó Tibor rendezőt kérdeztem. STEFANI Baranya Kupa 2015…
…amint az elmúlt bő évtizedben is a legtöbbször: Rallye2 és Historic OB futamként került kiírásra, a Rallye 1 (ORB) versenyzők résztvételének lehetőségével (’M’ csoport).
Mit kínál az idei verseny és kinek?
Nem titkolt szándékunk, hogy olyan „szolgáltatást” nyújtsunk, amely egyaránt teszi érdekelté a Rallye2, a Historic és az ORB, azaz a Rallye 1 versenyzőit is. Sőt, idén igyekszünk a versenyre csábítani olyan MARB vagy más sorozatokban versenyző emberkéket, akik még nem próbálták ki magukat ezen a szinten, ebben a bajnokságban. Fontos! Az idei évben sajnos már nincs az úgy nevezett „napi licnce” így a vesrenyen szeretne indulni, annak normál Rallye2, Historic vagy ORB MNASZ licenc-et kell váltania, és gépkönyveztetnie kell versenyautóját! Mivel ezek időigényes dolgok, kérek mindnekit, hogy időben járjon utána, regisztráljon, intézkedjen.
A válasz rövidebben a „kinek kínál lehetőséget a verseny” kérdésre: minden potenciális versenyzőnek igyekszünk felkelteni az érdeklődését.
OK, azt értem, hogy kinek, és ismerve az eddigi MRT versenyeket, nem is annyira meglepő a szándék. A „mivel” azonban még kérdés.
Ismét lapot húzunk, már nem is a 20-ra, hanem a 21-re, és feltett szándékunk, hogy az idei évben több mint 100km gyorsasági szakaszt (!) tegyünk le a verseny asztalára. De ha alfától indulunk: kínálunk egy tesztet, időméréssel, egy országos hírű belvárosi prológot sok ezer nézővel és egy kő kemény versenynapot jó sok gyors km-rel.
Részletezzük egy picit kérlek! Kezdjük a pénteknél!
Amint az elmúlt években is, úgy az idén is komoly és színvonalas teszttel indítjuk a versenyhétvégét. Július utolsó napján, pénteken – az elmúlt években megszokott módon - Bakonya környékén rendezzük meg a verseny hivatalos tesztjét. A pálya kb. 3,5km hosszú és akad benne technikás és tempós rész egyaránt. A tesztelők, hogy valóban ne csak autókázásról legyen szó, az időmérésnek köszönhetően azonnal kontrollálhatják is teljesítményüket. A teszt térítéses és a részt vételhez előzetes regisztráció szükséges. Fontos kiemelnem, hogy az idei évben a Pirelli versenyabroncsok hazai forgalmazója, az autogumiplaza.hu itt rendezi meg kiemelt aszfalt tesztjét. Így, 12:00 és 16:00 óra között kizárólag a Pirelli ügyfeleké lesz a pálya, 16:00 óra után egészen 19:00 óráig azonban bárki csatlakozhat, még az is, aki a versenyen nem indul, de rendelkezik megfelelően szabályos és a közúti forgalomban használható versenyautóval és eleget tesz a részt vételre vonatkozó előírásoknak.
Teszteltünk, aludtunk, szombat van.
Még nincs! Mert pénteken este, hogy a versenyzők dolgát egyszerűsítsük, este 19:00 és 21:00 óra között fakultatív átvételt szervezünk. Ezzel valamelyest teher mentesedik a szombat délelőtt.
Most már akkor tényleg elérkeztünk a szombathoz.
A szokásos a program, reggeltől itiner átvétel és pályabejárás, közben pedig adminisztratív és technikai átvételek. A délután lesz egy picit izgalmasabb, hiszen idén ismét Komló belvárosában, több ezer néző előtt rendezzük meg a prológot, így a STEFANI Baranya Kupa mezőnye ebben az unikális környezetben, a város közepén, méltóképpen mutatkozhat be a publikum előtt.
És akkor végül, de nem utolsó sorban: vasárnap.
A közönségsikerrel zárult, jó hangulatú prológot követően :) alvás, majd vasárnap reggeltől estig verseny. És amint az már korábban kiderült, több mint 100km gyorsasági szakaszt kínálunk a hozzánk érkező versenyzőknek. Idén is klasszikus mecseki pályákkal készülünk, amint az az útvonallapból látható, egy hosszabbal, ami több mint 18km, és egy rövidebbel, ami kb. 9km.
…akkor ez szinte egy ORB versenytáv?
Túlozni azért nem kell, hiszen az aszfaltos versenyekre vonatkozó honi szabályok szerint az ORB versenyeknek 140-170, míg a Rallye2 versenyeknek 80-100km között távon kell zajlaniuk. Ugyan nem vagyunk messze egy rövidebb ORB futam km mennyiségétől, de ami sokkal érdekesebb, hogy végre felülről közelítjük a 100km-t. Még ha kevéssel is, de meghaladjuk a megadott maximum értéket! Ennek egyik eredménye, hogy a Historic Bajnokságban 1,5-ös szorzóval kerül értékelésre a verseny.
Természetesen kötelező kérdés, mitől „diszkont” az ár?
Szeretném azt hinni, sőt! Meggyőződésem, hogy a hazai rallye versenyeken induló versenyzők nagy része – legyen az MARB, Historic, R2 vagy ORB versenyző – igenis lát, tapasztal különbségeket pro- és kontra a versenyek között. Ez azért fontos, mert szerintem hosszútávon az a verseny lehet sikeres és elfogadott a versenyzők körében, ahol megkapják mindazt, amiért oda utaztak, amiért beneveznek egy versenyre. Próbálunk minden alkalommal, ha nem is eget rengető dolgokkal, de több, kisebb aprósággal készülni, mert nem szeretnénk szürkét, átlagosat, sokkal inkább jó hangulatút, színvonalas versenyt, amiben minden résztvevő talál kedvére valót. Tökéletes verseny nincs, ez is ok, de szerintem az igenis lehet cél, különösen a jelenünkben tapasztalt gazdasági körülmények között, hogy az elvárhatót, a kötelezőt picit kiegészítsük, meghaladjuk, mert az mindenkinek jobbá, szebbé, élvezhetőbbé teszi a versenyt.
…tehát akkor mitől „diszkont”?
A Rallye2 2003 óta fontos számunkra, és a Baranya Kupa az egyetlen „aktív” önálló versenye az R2-nek – ami nem „másodosztály”, hanem Rallye2! – ahol Ők a főszereplők. Az idei verseny kínálta gyorsasági km mennyiséggel remélhetőleg a kedvükre tehetünk. Ez talán kedvezőbbé is teszi számukra a komlói kirándulást. A Historic mezőnye kicsit később csatlakozott a Baranya Kupához, de már Ők is a részévé váltak. Az utóbbi években mindig kedvezményes nevezési díjjal vártuk Őket, ami talán nyílt titok, hogy mindezt Wirtmann Ferencnek köszönhetik, hiszen Ő az a versenyző, aki az összes többi ellenfele dolgát igyekszik könnyíteni azzal, hogy összehozza a kedvezményes nevezés lehetőségét ezen a versenyen. Szóval a Historic most is kedvezményes nevezési díjjal és mellette 1,5-ös szorzóval teljesítheti a versenyt. És végül, de nem utolsó sorban az ORB. Az utóbbi években komoly visszatérő mag alakult ki, akik ellátogatnak hozzánk, és jelenlétükkel tovább emelik a verseny színvonalát. Az idei program is kitűnő lehetőség az ORB-s versenyzők részére, hogy teszteljenek a soron következő aszfaltos versenyükre, és egyben az évadzáró Mecsekre is. Rendelkezésükre áll a pénteki teszt, a pénteki Pirelli teszt, valamint a komplett STEFANI Baranya Kupa, ahol élesben próbálhatják ki a pénteki tesztek beállításait, azaz egy versenynél realisztikusabb verseny-szimuláció nincs! …és mindezt töredékéért az ORB-ben megszokott árnak.
Az sokak számára olykor még ma is meglepetést okoz, pedig sok-sok év óta tény, hogy a Rallye2 ár/érték aránya kiemelkedően jó.
Pedig ez nem titok, hiszen ott van miden versenykiírásban.
Mindemellett bátran vállalom, hogy a STEFANI Baranya Kupa érték számait összevessük más versenyek számaival is. A reklámokból ismert „másik mosópor” elvén a nevezési díjak és konkrét gyorsasági km-ek viszonyát:
![]() A táblázat nem kíván egyik verseny felett sem pálcát törni, csupán azt igyekszünk bizonyítani, hogy a STEFANI Baranya Kupa valóban jó és hasznos választás lehet Rallye2-nek, Historic-nak és ORB-nek egyaránt.
A versenyen lesz belépő?
A versenyek tető alá hozatala egyre nehezebb, és egyre több áldozatot kíván a rendezőktől. A STEFANI Baranya Kupát úgy tervezzük és készítjük elő, hogy Komló Városának és a Stefani Hungáriának köszönhetően nem szükséges belépőt szednünk a verseny megrendezhetőségéhez. Azaz, a verseny minden programja: prológ, szerviz, gyorsok – mivel az autósport különösen veszélyes üzem, ezért: saját felelősségre! – ingyenesen látogatható!
Ha már így belelendültél: tudhatunk többet is a pályákról?
Egyelőre legyen elég annyi, amit már elmondtam. Pár nap múlva beszéljünk újra, és talán majd akkor. Úgy érzem élvezetes és nagyon is „ralis” programot állítottunk össze a versenyzőknek! Mindenkinek!
Addig is még egyszer a hivatalos program röviden:
2015.07.31. péntek: Teszt és Pirelli teszt Bakonyán,
2015.08.01. szombat: átvételek, pályabejárás és belvárosi prológ,
2015.08.02. vasárnap: 7 gyorsasági szakasz összesen 101 gyorskm-rel mindenkinek! Majd a belvárosban célceremónia és díjkiosztó kivétel nélkül minden mezőnynek. A versenykiírást mindenki megtalálhatja pl. itt, a duen.hu-n.
Meddig lehet nevezni?
A hónap közepén, 2015. július 15-én van a nevezési zárlat!
Ez a hír most jelenik meg 3770. alkalommal
címkék: Markó Tibor
![]() 2015.08.01-02.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |