Mikulás biztos és tervben a jövő év
Benik Balázs
2010-11-24
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
791410720
Napi oldal:
158324
Jelenleg:
1638
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Benik Balázs nevét idén nem láthattuk rally nevezési listán. 2007 magyar rally bajnokát a 14. Mikulás Rallye-n láthatják újból a rallyongók.

Nekem nagyon hiányoztál idén. Kicsit játszottál, kocsiztál, de nem ez volt a legaktívabb, autósporttal eltöltött éved…
Valóban. Rallyban nem indultam, de egy nagyon szép szakágba sikerült belekóstolnom. A tereprally szenzációs dolog! A legtöbb improvizációt igényli, hiszen amit látsz, szinte ott kell tudni a leggyorsabban közlekedni. Nem igazán volt szerencsénk az évben, sok műszaki gondunk volt és az év közepénél abba is hagytuk, de ahogy mondtam: maga a szakág és a sportág nagyon tetszik.
Ahogy év közben is mondtam Neked: tervben volt végig, hogy egy-két rally versenyen elinduljunk. A Mikulás Rallye nekem régi álmom.

mikulas_biztos_es_tervben_a_jovo_ev_1

Életedben először indulsz ezen a versenyen, ugye?
Még sosem indultam! Csapattagként amikor Édesapám indult, vagy nézőként már többször, bár a legutóbbi két versenyen nem voltam és most először fogok indulni a versenyen, mint versenyző.
Kíváncsi vagyok, hogy mennyit felejtettem az elmúlt két évben…
Biztos, hogy valamennyire berozsdásodtam, de még véletlenül sem szeretnék már itt az elején mentegetőzni. Természetesen a legjobb tudásom szerint fogok menni, mint mindig. Egy tét nélküli örömautózást tervezünk, minél több kilométert akarunk megtenni.
Nem az eredmény lebeg a szemünk előtt, hanem a cél :)
Magunk miatt is és a szurkolóink miatt is szeretnénk egy jóízűt autózni. Az elmúlt két évben elmaradtak a beszélgetések a szurkolókkal és ezek is nagyon hiányoznak már.

Ki lesz a navigátorod és milyen autóval indultok?
Bunkóczi Laci lesz a navigátorom, akivel az idei tereprallye évadot is elkezdtük. Szerencsére navigátorból jól állunk, hisz Varga Pisti, Josy és Laci is beülhet. Josy már meggyógyult, de nem hiszem, hogy egy veszprémi verseny lenne az igazán alkalmas arra, hogy újra versenyautóba üljön. Lacival már korábban is megbeszéltük, ha lehet, akkor idén még autózunk egyet és most jött el az ideje.

thumb_mikulas_biztos_es_tervben_a_jovo_ev_5Egy N csoportos Mitsubishi Lancer EVO IX-el indulunk, Szabó Gergő biztosítja számunkra az autót. Ez is egy teljesen új dolog lesz, hiszen itthon még nem mentem ilyen autóval murván a rallyshow-n kívül. Kíváncsi vagyok hogyan fogunk ráérezni erre az autóra. Persze mentem anno a mexikói versenyen egy hasonló autóval, de az is jó régen volt…

Picit újból kell tanulnom az autót és újból bele kell rázódnunk abba - vagy legalábbis hasonló - tempóban autózni, mint ahogy korábban tettük.
Ezért is jó a Mikulás Rallye. Tét nélkül lehet próbálkozni.

Mondd, hogy ez a verseny esetleg egy jövő évi versenyévadnak az előhírnöke!
Van benne valami. Eljutottunk odáig, hogy gondolkozok azon, hogy a jövő esztendőben esetleg visszatérek. Ennek sok összetevője van. Hála Istennek most nem elsősorban az anyagi részen, nem a szponzori háttéren múlik. Úgy néz ki, hogy a pénz nagy része adott, hogy egy N-es autóval végigautózzunk egy szezont. De nem kizárt akár egy S2000-es idény sem...
Nekem kell eldöntenem, hogy az időm mennyire teszi lehetővé, hogy a versenyzésre, a támogatói kapcsolatok ápolására lenne e elég időm.
Sajnos tudjuk, hogy a rallyban egy versenyre minimum egy hetet rá kell szánni. Talán ezért is volt jó idén a tereprallye, ahol 3 nap alatt 'le lehet tudni' egy versenyt. A Rally sokkal intenzívebben igénybe veszi a versenyzők idejét.

Az biztos, hogy fogok versenyezni a jövő évben! Lehet, hogy az a rally lesz, de lehet, hogy egy csendesebb szakágban. Mindenképp gondolkodok azon, hogy visszatérjek a rallyba!

Nyáron találkoztunk, ahol egy örömautózáson mozgattad meg a Ford Focus WRC-t.
Most raktunk fel egy videót, amin a Ford gyár búcsúzik a Focus WRC-től… Neked milyen emlékeid vannak az autóval kapcsolatban?
Két év pihenés után engedtük el a 03-as Focus WRC kezét. Így talán könnyebb volt a búcsú, mintha két évvel ezelőtt, rögtön az utolsó verseny után viszik el.
Mindemellett nagyon sajnálom. Főleg, ha ránézek egy makett autóra, vagy egy fényképre, vagy a videókon látom, akkor természetesen megdobban a szívem.
Sajnos ezeknek a kategóriáknak már nincs jövőjük, másban kell gondolkozni, ha vissza akar térni az ember. Elment. Kész. Már a múlté…

mikulas_biztos_es_tervben_a_jovo_ev_4

Forddal háromszor tudtunk bajnokok lenni és ezzel a 03'as Ford Focus WRC-vel kétszer tudtam bajnoki címet szerezni. Nagyon kellemes emlékek fűződnek hozzá. Nagyon jól autózható versenyautó volt…

Te hogy látod a jövőt a rallyban? Mi a jó irány?
Az 1.6-os WRC-kkel szerintem majdnem olyan jól lehet majd autózni, mint a nagyobb köbcentisekkel. Nemrég láttam egy összehasonlítást, kicsit forgósabb az új motor. De szerintem majdnem azokkal a képességekkel bírnak, mint a korábbiak. Nyílván a kisebb köbcenti felé megy el a világ is, emiatt kell ezeket a motorokat erőltetni. Kíváncsian várom, hogy mikor láthatunk Magyarországon is ilyen újszerű WRC-ket dübörögni.
mikulas_biztos_es_tervben_a_jovo_ev_3

Beszéljünk néhány szót a családról! Már óriási a fiad!
Mikor ül volán mögé?
:) Még csak másfél éves! Az ölemben már vezet autót, ragaszkodik a volánhoz, hogy mindent kapcsolhasson. A távirányítós autókat már nyüstöli.

mikulas_biztos_es_tervben_a_jovo_ev_2

Az én gokartjaimat Kesjár János bácsi csapatánál Szép Ferenc szerelte anno és a mai napig is nagyon szoros a kapcsolatunk. Ő szinte minden héten megkérdezi, hogy mikor kezdheti építeni a gokartot? … Mindig megnyugtatom, hogy Ő fogja építeni majd, ha eljön az ideje és ha Benett is akarja. Természetesen erőltetni nem fogjuk, de ha ez fog neki tetszeni, akkor mindent megadok neki, mint ahogy én is megkaptam.

Tudjuk, hogy kik azok, akik a Mikulás Rallye indulásod segítették?
Az EURONICS, a Right Guard, a Ford Autonett, a PROFI, a SAL, a HP, a Scorpio Trans, Kunság-Szesz, a NovaKolor, PRINTRIÓ Kft., Material-Plastik Kft. és a CKM. Természetesen nagy köszönettel tartozunk a FELIX Promotionnak és nem szeretném kihagyni a verseny rendezőjét sem, hiszen ha Lakatos Robi nem futna minden évben neki a rendezvénynek, akkor azt gondolom nagyon sokan kevesebbek lennénk ezzel az év végi élménnyel…

Ez a hír most jelenik meg 7179. alkalommal
Share |
2010.12.04-05.
amatőr rally
14. Mikulás Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
13141516171819
20 21 22 23242526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k