Mikulás előtt mondták...
12. Mikulás Rallye
2008-12-04
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
807926658
Napi oldal:
300783
Jelenleg:
1175
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Próbáltunk csemegézni a nevezési listából...
Volt még több név a tarsolyban, de a srácok olyan elfoglaltak, hogy vagy nem veszik fel a telefont, vagy megígérik, hogy visszahívnak...
Eddig vártunk :)

Turi Tomi (Subaru Impreza WRC):
"Kaptunk egy lehetőséget, hogy kipróbáljunk egy Subaru-t. Nagyon örülök neki, és nagyon bízom benne a tesztek alapján, hogy minden rendben lesz a hétvégén. Nagyon tetszett a kocsi. Úgy gondolom, hogy könnyű megszokni egy Subaru-t, mert nagyon könnyű kezelni. Laci bácsi segített a beállításokban, úgyhogy azt gondolom, hogy jó lett. Ez a Subaru sem mai darab, mert 2001-es, de nem vagyok biztos benne, hogy a 2003-as Skoda jobb lett volna murván. A Subaru egy nagyon jó kis autó, de a verseny után azért jobban meg fogom tudni mondani, hogy milyen volt - egy a lényeg: nekem most nagyon tetszik. Vasárnapig már nem tudok beleülni, majd az első gyors lesz a tesztünk. De most csak a szurkolóinknak, akik egész évben vártak, és kitartottak mellettünk, csak nekik szeretnénk autózni és természetesen mi is csak jól akarjuk érezni magunkat."

Turán Frici (Subaru Impreza N4):
"Ha jól tudom, az autó már fel van dekorálva, és voltunk már üléspróbán is. Szombaton tudunk majd menni egy kicsit az autóval, a hivatalos teszten: jó nagy sár lesz, úgyhogy érdekes lesz. Nem a megszokott kocsinkkal indulunk, hanem egy N-es Subaruval, Tagai Tomi autójával. Már nagyon ki szerettem volna próbálni ezt: N-es Mitsubishi-t már vezettem Szentkirályszabadján, ott ez nagyon jól sikerült, mert sikerült nyernünk. De ami még az érdekessége  lesz a Mikuláson, hogy az unokatestvérem, Bánhidi Viktor fog navigálni nekem. Neki részben újdonság lesz, bár tapasztalata van már, hiszen Rallye2 bajnokságban indultak már két versenyen. Nem tudom, hányas rajtszámmal fogunk menni, pedig ez fontos lesz az "nyomcsinálás" szempontjából, de hogy milyen dagonyában menni egy N-essel, majd a gumiktól függ, és az első kör után biztos többet tudok mondani róla... Alapvetően nem vesszük majd túl komolyan ezt a versenyt, hanem csak szeretnénk egy nagyon jót játszani."

Asi (Mitsubishi Lancer EVO IX):
"Lazán veszem majd, de azért megpróbálunk minél jobb eredményt elérni. Próbálunk jól felkészülni, megfelelő gumikat és beállításokat találni - most esőre áll a hétvége, legalább tudunk majd tesztelni esőgumikat is. Alapvetően nem szeretem ezeket az autógyilkos pályákat, bár viszonylag jól megyek rajtuk, sokszor képes vagyok túlóvatoskodni, hogy ne legyen baja a kocsinak. Biztos lesznek helyzetek, amikor látványosan fogunk autózni, de ez nem feltétlenül azért lesz, mert akarjuk, hanem mert sárban csúszik-mászik az autó..."

Janika (Peugeot 207 S2000):
"Készülni kell erre is, mint minden versenyre, de ez nem lesz annyira komoly persze, olyan lesz, mint egy éles teszt. Minél többet ki kell hozni magamból és az autóból - ha ezt teljesítem, elégedett leszek. De én nem tudok félvállról készülni és félgőzzel versenyezni. Ha beülök, és működik az autó, úgyis próbálok gyorsan menni. Ha valakinek olyan stílusa, még látványosan is lehet menni vele, elvégre ez egy négykerék-meghajtású autó, csak az nem olyan gyors. Tavaly indultunk ugyanitt, bár nem tudom, hogy ugyanazok lesznek-e. Mindenesetre a veszprémi pályák nekem nagyon szimpatikusak, szeretem őket. Ha eső lesz, és dagonya, akkor is, hiszen egyrészt mindenkinek ez lesz a feladat, másrészt év közben nem ehhez vagyunk szokva. Nem túl sokat versenyzünk sárban és esős körülmények között, de ebben is jónak kell lenni, úgyhogy nem árt a gyakorlás."

Ősz Laci (Toyota Corolla WRC):
"Nagyon kellemes a szituáció, mert nem kell, hogy készüljek: Budai Béláék úgy gondolom, hogy eléggé fel vannak készülve erre a feladatra. Mi csak izgulunk, és örülök, hogy lehetőségünk nyílik egy ilyenre. Az autót megsimogattam már, de menni még nem sikerült vele. A Mecsek óta eddig szerelték, és pénteken, egy teszten fogok tudni megbarátkozni vele. Szeretnék majd az első tízben végezni, de fogalmam sincs, hogy mire számítsak. Csak autózni szeretnék, kiszolgálni a nézőket, megajándékozni magunkat és a támogatóinkat is egy kellemes hétvégével, és majd meglátjuk, hogy sül el."

Krupp Zoli (Mitsubishi Lancer EVO IX):
"Készülünk, az autót a fiúk csinálják, ilyenkor még romokban hever, de ezt már megszoktuk. De eddig sem volt gond, jók a srácok, most sem lesz, ez biztos. Buli is lesz, teszt is. Egy vadiúj gátló került az autóba, most ezt is kipróbáljuk versenykörülmények között. Éles versenyen lehet, hogy nem szívesen próbálgatnék, de ezen most megtehetjük. Viszont az is tény, hogy az elmúlt években annyira komoly rendezvénnyé nőtte ki magát ez a verseny, hogy majdnem akkora, ha nem nagyobb értékkel bír, mint egy OB futam. Egyébként ezt az időt szeretem - ha működik az ablaktörlőm és nem párásodok be. Egyetlen parám van a rendezvénnyel kapcsolatban: a köd. Tavaly is pont előttünk szállt le, és közöm nem volt a pályához. Össze-vissza tolatgattunk, kerestük a nyomvonalat, úgyhogy elég vicces volt. Remélem, idén nem lesz."

Matics Misi (Mitsubishi Lancer EVO IX):
"Az autó tulajdonképpen készen van, hiszen sok dolgot nem kellett vele csinálni, csak átépítettük murvára. Ezek a pályák mindig kiszámíthatatlanok, nagyon függnek az időjárástól. Ha előtte van eső, dagonya lesz és sár, és abban nem nagyon lehet majd haladni. Most is úgy tűnik, hogy esni fog, és ha így lesz, nem is az első kör lesz komoly, hanem a második: ott már nagyon szét lehet majd gyúrva a pálya. Az időeredmény most semmit nem fog számítani, csak egy kis körözés lesz, és ennyi."

Kazár Miki (Mitsubishi Lancer EVO IX):
"Az autó, a gumi és minden feltétel tökéletesen készen áll már a versenyre. A pályákat még nem láttam, szombaton majd megnézzük. Pénteken lesz egy tesztünk, ott majd felkészülünk. Spici eljön mérnöknek, csapatvezetőnek, beírónak a többiek mellé - lesz még egy csapatfőnököm. A licensz nélküli kategóriát szeretném megnyerni, úgyhogy szó sincs örömautózásról, versenyezni fogok. Szeretnék minél előrébb végezni, elvégre a versenyt mindig komolyan kell venni."

Gyarmati Ariel (BMW):
"Azért esett erre a választás, mert az országos bajnokságban mindig az idő ellen, a stopper ellen megyünk, és úgy gondoltuk, hogy év végén csinálunk egy olyan versenyt, ahol csak a látványért, csak az érzésért fogunk autózni és az időeredmények nem érdekelnek. Ehhez egy hátsókerekes autó szerintem tökéletes választás. Így lett ez a BMW. Igazából még sosem ültem hátsókerekes autóban, ha nem számoljuk az egyszeri, gyenge próbálkozásomat szintén egy Mikulás Ralin. Elméletben tudom a fizikáját, hogy hogyan működik, aztán majd megpróbálom ezt gyakorlatban is alkalmazni. De ha egyszer-kétszer hibázunk, ha bármi történik, nagy baj nincsen, mert most direkt ezért megyünk."

Herr Matyi (Mitsubishi Pajero):
"Kicsit félszegen kezdek neki majd a versenyzésnek, mert sajnos az a Land Rover, amit szerettem volna, azt visszamondták, így béreltem egy másik autót. Ez egy Pajero, ami gyakorlatilag egy teljesen utcai autó, annyi plusszal, hogy kicsit meg van erősítve a futóműve és be van csövezve. Nagyon tetszik a Land Rover futóműve, alapvetően ezért szerettem volna ilyen nagy autóval rajthoz állni. Magáncéllal már kipróbáltam erdőkben, de kíváncsi lettem volna, mit tud versenykörülmények között. Ez sajnos most meghiúsult, de azért jól fogjuk magunkat érezni, elvégre bohóckodni megyünk. Egy olyan sráccal megyek, aki még életében nem ült ilyen autóban, ezért nem is írunk itinert, csak fejből megyünk. Kézifékkar ebben is van - csak nem működik, azt hallottam a gazdájától. Ezért abban biztos vagyok, hogy csak hátsókerekes módban fogok vele közlekedni..."

Zsíros Gábor (Subaru Impreza):
"Vasárnap volt egy tesztünk Jutaspusztán, Turi Tomival. Spici segített beállítani a futóművet meg Laci bácsi. Úgy gondolom, hogy az egész jól sikerült és jó irányba tartunk az autó beállításával, holott még sokkal több mindent be lehet állítani rajta, de kezdetnek ez azt hiszem nem rossz. Ezúton is köszönöm, hogy segített benne Laci bácsi és Spici is. Tavaly abszolút harmadikak lettünk ezen a versenyen, így remélem, hogy idén is egy jó eredményt tudunk elérni. Bízom benne, hogy nem lesz szakadó eső, mert az sem a nézők, sem a versenyzők szempontjából nem lenne túl jó. Még mindig ott tartok, hogy kilométergyűjtés lesz. A múltkor mentünk Királyszentistvánon egy rali sprinten, amit sikerült megnyerni, azt hiszem az egy örömautózás volt. Most inkább a jövő évre való felkészülés lesz a hétvégén, úgyhogy szeretném komolyan venni. Az a baj, hogy kicsit kishitű vagyok magammal szemben. Még nincs akkora önbizalmam, hogy azt mondjam, hogy megyek két-három versenyt és tényleg beleszoktam az autóba. Murván most mentem vele először vasárnap. Azt mondták a srácok, hogy nem vagyok hozzá ügyetlen és gyorsulni is fogok minden megtett kilométer után. Reméljük, hogy ez a murvás verseny, ez a 60 km még nagyobb rutint és még nagyobb tapasztalatot ad murván is."

Kalbantner Géza (Mitsubishi Lancer EVO VI):
"Szajky Pisti barátságból kölcsönadta az autóját, az Evo VI-ost, és ezzel fogok rajthoz állni vasárnap. Még ki sem próbáltam, és sosem vezettem még négykerekes autót, de szombaton, ha addig összeáll, megyek vele pár kilométert. Pisti azt mondta, olyan, mint a hátsókerék-hajtás, úgyhogy nagyon nem aggódom miatta. A döntést egyébként tulajdonképpen nem én hoztam meg, hanem Szajky Pisti, aki azt mondta, ez az utolsó lehetőség, hogy kipróbáljam... Igyekszem egy kis driftet belevinni, mert nagyon sok drifter barátom jön el nézni, úgyhogy mindenképpen csak a látvány a fontos ezen a versenyen."

Váradi Mercis Gyuri (Mercedes Benz CE):
"Nálunk fejtetőre állt a világ: Kitúrtak minket a csajok! Elbeszélgettünk Csányi Botival és úgy döntöttünk, hogy nekünk sok ez, mi félünk ezeken a pályákon, így a lányok mennek majd. Pálla Barbi fog vezetni és a Revák Réka fog navigálni. Azt autót nagyon féltem, a lányokat kevésbé féltem, majd az autó megvédi őket. Ez hosszas vita volt. Minden évben a Barbi navigált nekem Mikulás ralin. Aztán úgy volt, hogy ők majd a Szilveszter Ralin mennek, mi meg itt a Botonddal, de elgondolkodtam rajta és úgy döntöttem, hogy inkább a murván tegyék fejtetőre, mint az aszfalton, úgyhogy menjenek ők a Mikuláson. Viszont a Szilveszter Ralin sem tudunk menni, idén már nem ülünk versenyautóba: a Szilveszter Ralin majd a szervizcsapat fog menni. Hozzá kell tenni, hogy nem az "éles" autóval: a lányok a kis motort kapják meg és a fiúk is. De még így is kicsit azért féltem az autót - én már elköszöntem tőle. De a hétvégén én leszek a csapatvezető. Kicsit talán feszült lesz, de megpróbáljuk jól érezni magunkat."

Nemes Csaba (Lada 2107 Dízel):
"Az autót nem én csinálom, azt úgy kapom majd Osváth Peti barátom egyik szervizesétől, Karcsikától, úgyhogy csak annyi dolgom lesz, hogy menjek vele. Szerintem egyébként lassan elkészülnek, mert holnap hozzák is, és akkor valószínűleg ki is próbálom egy teszten, mert még egy métert nem mentem vele. Egyébként ez egy különleges autó: egy dízel Lada, ami sokkal erősebb, majdnem 200 lóerős, és megközelítőleg 400Nm nyomatékkal rendelkezik. BMW futómű van alatta hátul, szervó-kormányos, úgyhogy elég komoly autó... Nehéz megülni, és nem könnyít rajta az sem, hogy 2005-ben utoljára versenyautóban, de bízom benne, hogy az a rövid, 20-30 kilométeres teszt, amit tervezünk, elég lesz, hogy visszarázódjak. Időre nem nagyon tudunk majd menni, mert a Mitsubishi-kkel vagyunk egy kategóriában, úgyhogy marad a látvány - de remélem, abban nem lesz hiány."

Bebtó Ferenc (Lada 2105):
"A készülődésünk még alakulóban van, de már csak finomítások vannak hátra: olajcserék, eltört kapcsolók, ilyesmik. Kimentünk próbálgatni a Ladát, és minden alkalommal eltört valami, ezeket kell pótolgatni. Legutóbb egy hónapja vezetettem egy amatőr versenyen, úgyhogy most tuti, hogy csak örömautózni fogunk. Az érzés lesz a lényeg, és hogy a nézők is élvezzék: csak keresztben fogunk közlekedni. Tuti, hogy nagy sár lesz, úgyhogy még a víz elleni védekezést is meg kell csinálni a kocsin, de dagonyában lehet igazán keresztbe csúszkálni..."

Magda Robi (Lada VFTS):
"Nagyon várjuk a hétvégét, a kocsi is készen van. A kereklámpásról visszanyergeltünk a VFTS-re - amivel tavaly ugyanitt mentem utoljára -, mert azt nem kell annyira félteni, mint a kereklámpást. Egész évben a mezőny előtt mentünk, most majd megpróbálunk időre menni. Természetesen örömautózás lesz, és majd az első gyorson eldől, hogy hogyan állunk majd a többiekhez képest. Ha jól, akkor időre kocsizunk, ha annyira nem közelítjük meg az elejét, akkor hagyjuk, és megyünk úgy, ahogy szoktunk. De nagyon jó érzés volt beleülni újra a VFTS-be - remélem, jól telik majd a hétvége vele." 

Emődi Balázs (Lada 21011):
"A készülődés már zajlik, már majdnem készen is vagyunk. Egész évben mentünk az N-es kocsival, most szétszedtük, és ellenőrzés meg cserék után összeraktuk. N-ben megyünk a 11-es Ladával, sok-sok Suzuki között: 8-an lesznek, meg mi. Úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogy alakul majd. Szeretnénk jól szerepelni, főleg az elmúlt versenyek bíztató eredményei után. Sokszor indultam már Mikuláson, remélem, hogy az eddigi tapasztalatok is segítenek majd. Egyébként az N-es autónak egy titka van szerintem az ilyen sáros, dagonyás pályán, amilyennek most tűnik a hétvégi verseny: át kell küldeni mindenen."


 

Ez a hír most jelenik meg 7945. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k