LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Milyen a Polo R5? Herczig Norbi elmondja!
Az első kilométerek után kérdeztük a különbségekről és a tervekről
2018-12-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770066424
Napi oldal:
13815
Jelenleg:
1480
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_5

Pénteken volt a sajtótájékoztató, ott 30 métert ment vele, aztán szombaton a veszprémi Arénában volt kiállítva az autó, majd vasárnap az első gyorsasági rajtjában kezdték el a közös munkát. Herczig Norbertet a Volkswagen Polo GTI R5-ről és az első benyomásairól kérdeztük.


Gratulálunk, hogy a világpremier után ilyen hamar sikerült magyar versenyzőnek beülni egy ilyen top autóba. Talán erre nem is volt korábban példa...
Mi volt az ami lehetővé tette ezt?
Több dolog is kellett ehhez a váltáshoz. Az elmúlt 9 évben a Skoda márkát képviseltük, egy kicsit talán mondhatom, hogy összeforrt a nevünk a márkával. 3 bajnoki címet szereztünk, rengeteg élményt éltünk meg ezekkel az autókkal. Nehéz döntés volt, hogy átnyergeljünk a VW Polo GTI R5-re, de bevallom hajtott a kíváncsiság, illetve fontos szempont volt, hogy a Volkswagen nagy családjában tudjunk maradni. A másik érv természetesen az volt, hogy a Raimund Baumschlager részt vett ennek az autónak a fejlesztésében, első kézből voltak információink tőle.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_2
 
Egy métert nem mentél előtte a kocsival, majd az első gyors végén azt nyilatkoztad, hogy olyan, mintha PlayStationnal játszanál? Miben más vezetni, mint a Skodát?
Mivel a Mikulás rali nekünk egy nagy teszt volt, ezért tényleg csak az első gyorson mentem vele élesben. Azonnal érezhető volt a futómű fejlesztés pozitív hatása. Több olyan hely volt, ahol azt vártam, hogy milyen nagyot fog ugrani az autó, azonban a kerék alig emelkedett el a földtől.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_1

Az üléspozíciót is nagyon megkedveltem és ami még hihetetlen az a féktáv. Szerintem az egész verseny alatt jó, ha 3-4 alkalommal tudtam beletalálni egy-egy féktávba, ebben még nagyon sok van.
 
Mennyire sikerült összebarátkoznod a 70km alatt a Polo R5-el?
Ezen a rövid barátkozáson az alapokat leraktuk, sikerült elsajátítani a kezelőszervek használatát, kaptunk egy képet az autóról, így azért jobb elmenni a téli pihenőre. De nagyon szeretnék az első futam előtt akár 2-3 alkalommal is tesztelni.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_3
 
Visszatértél a régi gumimárkádhoz. Sikerült hamar 'visszaszoknod'?
Az abronccsal az érdekes az volt, mintha az elmúlt 3 évben is ezzel mentem volna. Azt tudni kell rólam, hogy a pályafutásom nagy részében Michelin abronccsal versenyeztem, ezzel a márkával van lényegesen nagyobb tapasztalatom.
 
Elmondtad a sajtótájékoztatón, hogy jövőre csak az olasz futamot szeretnéd minuszolni és az összes többin ott lesztek. Mi a terv, mik a célkitűzések, mivel lennél elégedett jövő ilyenkor?
Nagyon szeretnénk folyamatosan ott lenni valahol az első 5-ben az adott futamokon és pontokat gyűjtögetni, illetve azokon a szakaszokon ahol már mentünk ott gyorsítani a tempón. Ha ismét fel tudnánk állni a jövő évben a dobogóra egy-egy futamon, az nagy élmény lenne.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_4
 
Március végén kezdődik az ERC szezon az Azori szigeteken. Addig semmi autózás?
Igen, ahogy már említettem nagyon szeretnénk egy tesztprogramot összeállítani a holtszezonra és a márciusi Azori-szigeteki futam előtt 2-3 alkalommal menni az autóval.
 
Hóautózás?
Most épp nincs hóautóm…
 
Esetleg a Szilveszter Rallye-n így vagy úgy részt veszel?
Sajnos az idei évben nem fogok tudni ott lenni, de figyelem majd az eredményeket.
 
 
Kellemes Ünnepeket kívánok a szurkolók nevében is!
Kööööszööönjük szépen és Kellemes Ünnepeket az egész csapat nevében, köszönjük a szurkolást!
Be kell valljam korábban nem tudtam, hogy mekkora ereje van annak, ha az embernek ilyen sokan szurkolnak, de most a Barum rali után még jobban tudom ezt értékelni. 
  
Ez a hír most jelenik meg 4787. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k