Milyen a Polo R5? Herczig Norbi elmondja!
Az első kilométerek után kérdeztük a különbségekről és a tervekről
2018-12-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
551317031
Napi oldal:
109429
Jelenleg:
1148
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_5

Pénteken volt a sajtótájékoztató, ott 30 métert ment vele, aztán szombaton a veszprémi Arénában volt kiállítva az autó, majd vasárnap az első gyorsasági rajtjában kezdték el a közös munkát. Herczig Norbertet a Volkswagen Polo GTI R5-ről és az első benyomásairól kérdeztük.


Gratulálunk, hogy a világpremier után ilyen hamar sikerült magyar versenyzőnek beülni egy ilyen top autóba. Talán erre nem is volt korábban példa...
Mi volt az ami lehetővé tette ezt?
Több dolog is kellett ehhez a váltáshoz. Az elmúlt 9 évben a Skoda márkát képviseltük, egy kicsit talán mondhatom, hogy összeforrt a nevünk a márkával. 3 bajnoki címet szereztünk, rengeteg élményt éltünk meg ezekkel az autókkal. Nehéz döntés volt, hogy átnyergeljünk a VW Polo GTI R5-re, de bevallom hajtott a kíváncsiság, illetve fontos szempont volt, hogy a Volkswagen nagy családjában tudjunk maradni. A másik érv természetesen az volt, hogy a Raimund Baumschlager részt vett ennek az autónak a fejlesztésében, első kézből voltak információink tőle.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_2
 
Egy métert nem mentél előtte a kocsival, majd az első gyors végén azt nyilatkoztad, hogy olyan, mintha PlayStationnal játszanál? Miben más vezetni, mint a Skodát?
Mivel a Mikulás rali nekünk egy nagy teszt volt, ezért tényleg csak az első gyorson mentem vele élesben. Azonnal érezhető volt a futómű fejlesztés pozitív hatása. Több olyan hely volt, ahol azt vártam, hogy milyen nagyot fog ugrani az autó, azonban a kerék alig emelkedett el a földtől.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_1

Az üléspozíciót is nagyon megkedveltem és ami még hihetetlen az a féktáv. Szerintem az egész verseny alatt jó, ha 3-4 alkalommal tudtam beletalálni egy-egy féktávba, ebben még nagyon sok van.
 
Mennyire sikerült összebarátkoznod a 70km alatt a Polo R5-el?
Ezen a rövid barátkozáson az alapokat leraktuk, sikerült elsajátítani a kezelőszervek használatát, kaptunk egy képet az autóról, így azért jobb elmenni a téli pihenőre. De nagyon szeretnék az első futam előtt akár 2-3 alkalommal is tesztelni.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_3
 
Visszatértél a régi gumimárkádhoz. Sikerült hamar 'visszaszoknod'?
Az abronccsal az érdekes az volt, mintha az elmúlt 3 évben is ezzel mentem volna. Azt tudni kell rólam, hogy a pályafutásom nagy részében Michelin abronccsal versenyeztem, ezzel a márkával van lényegesen nagyobb tapasztalatom.
 
Elmondtad a sajtótájékoztatón, hogy jövőre csak az olasz futamot szeretnéd minuszolni és az összes többin ott lesztek. Mi a terv, mik a célkitűzések, mivel lennél elégedett jövő ilyenkor?
Nagyon szeretnénk folyamatosan ott lenni valahol az első 5-ben az adott futamokon és pontokat gyűjtögetni, illetve azokon a szakaszokon ahol már mentünk ott gyorsítani a tempón. Ha ismét fel tudnánk állni a jövő évben a dobogóra egy-egy futamon, az nagy élmény lenne.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_4
 
Március végén kezdődik az ERC szezon az Azori szigeteken. Addig semmi autózás?
Igen, ahogy már említettem nagyon szeretnénk egy tesztprogramot összeállítani a holtszezonra és a márciusi Azori-szigeteki futam előtt 2-3 alkalommal menni az autóval.
 
Hóautózás?
Most épp nincs hóautóm…
 
Esetleg a Szilveszter Rallye-n így vagy úgy részt veszel?
Sajnos az idei évben nem fogok tudni ott lenni, de figyelem majd az eredményeket.
 
 
Kellemes Ünnepeket kívánok a szurkolók nevében is!
Kööööszööönjük szépen és Kellemes Ünnepeket az egész csapat nevében, köszönjük a szurkolást!
Be kell valljam korábban nem tudtam, hogy mekkora ereje van annak, ha az embernek ilyen sokan szurkolnak, de most a Barum rali után még jobban tudom ezt értékelni. 
  
Ez a hír most jelenik meg 4114. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2223 24 25 262728
0102 03 04 050607
0809 10 11 12 13 14
15 16 17 18 192021
2223 24 25 26 27 28
2021.03.05-08.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.07.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021.03.14.

hivatalos honlap


2021.03.14.

részletes infóink


2021.03.26-27.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k