|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Pénteken volt a sajtótájékoztató, ott 30 métert ment vele, aztán szombaton a veszprémi Arénában volt kiállítva az autó, majd vasárnap az első gyorsasági rajtjában kezdték el a közös munkát. Herczig Norbertet a Volkswagen Polo GTI R5-ről és az első benyomásairól kérdeztük. Gratulálunk, hogy a világpremier után ilyen hamar sikerült magyar versenyzőnek beülni egy ilyen top autóba. Talán erre nem is volt korábban példa... Mi volt az ami lehetővé tette ezt?
Több dolog is kellett ehhez a váltáshoz. Az elmúlt 9 évben a Skoda márkát képviseltük, egy kicsit talán mondhatom, hogy összeforrt a nevünk a márkával. 3 bajnoki címet szereztünk, rengeteg élményt éltünk meg ezekkel az autókkal. Nehéz döntés volt, hogy átnyergeljünk a VW Polo GTI R5-re, de bevallom hajtott a kíváncsiság, illetve fontos szempont volt, hogy a Volkswagen nagy családjában tudjunk maradni. A másik érv természetesen az volt, hogy a Raimund Baumschlager részt vett ennek az autónak a fejlesztésében, első kézből voltak információink tőle.
Egy métert nem mentél előtte a kocsival, majd az első gyors végén azt nyilatkoztad, hogy olyan, mintha PlayStationnal játszanál? Miben más vezetni, mint a Skodát?
Mivel a Mikulás rali nekünk egy nagy teszt volt, ezért tényleg csak az első gyorson mentem vele élesben. Azonnal érezhető volt a futómű fejlesztés pozitív hatása. Több olyan hely volt, ahol azt vártam, hogy milyen nagyot fog ugrani az autó, azonban a kerék alig emelkedett el a földtől.
Az üléspozíciót is nagyon megkedveltem és ami még hihetetlen az a féktáv. Szerintem az egész verseny alatt jó, ha 3-4 alkalommal tudtam beletalálni egy-egy féktávba, ebben még nagyon sok van. Mennyire sikerült összebarátkoznod a 70km alatt a Polo R5-el?
Ezen a rövid barátkozáson az alapokat leraktuk, sikerült elsajátítani a kezelőszervek használatát, kaptunk egy képet az autóról, így azért jobb elmenni a téli pihenőre. De nagyon szeretnék az első futam előtt akár 2-3 alkalommal is tesztelni.
Visszatértél a régi gumimárkádhoz. Sikerült hamar 'visszaszoknod'?
Az abronccsal az érdekes az volt, mintha az elmúlt 3 évben is ezzel mentem volna. Azt tudni kell rólam, hogy a pályafutásom nagy részében Michelin abronccsal versenyeztem, ezzel a márkával van lényegesen nagyobb tapasztalatom.
Elmondtad a sajtótájékoztatón, hogy jövőre csak az olasz futamot szeretnéd minuszolni és az összes többin ott lesztek. Mi a terv, mik a célkitűzések, mivel lennél elégedett jövő ilyenkor?
Nagyon szeretnénk folyamatosan ott lenni valahol az első 5-ben az adott futamokon és pontokat gyűjtögetni, illetve azokon a szakaszokon ahol már mentünk ott gyorsítani a tempón. Ha ismét fel tudnánk állni a jövő évben a dobogóra egy-egy futamon, az nagy élmény lenne.
Március végén kezdődik az ERC szezon az Azori szigeteken. Addig semmi autózás?
Igen, ahogy már említettem nagyon szeretnénk egy tesztprogramot összeállítani a holtszezonra és a márciusi Azori-szigeteki futam előtt 2-3 alkalommal menni az autóval.
Hóautózás?
Most épp nincs hóautóm…
Esetleg a Szilveszter Rallye-n így vagy úgy részt veszel?
Sajnos az idei évben nem fogok tudni ott lenni, de figyelem majd az eredményeket.
Kellemes Ünnepeket kívánok a szurkolók nevében is!
Kööööszööönjük szépen és Kellemes Ünnepeket az egész csapat nevében, köszönjük a szurkolást!
Be kell valljam korábban nem tudtam, hogy mekkora ereje van annak, ha az embernek ilyen sokan szurkolnak, de most a Barum rali után még jobban tudom ezt értékelni.
Ez a hír most jelenik meg 4700. alkalommal
|
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.12.06-10.
részletes infóink 2024.12.06-08.
részletes infóink 2024.12.27-29.
részletes infóink 2024.12.27-28.
részletes infóink 2025.01.03-05.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |