h i r d e t é s
Összes oldal:
763354963
Napi oldal:
92420
Jelenleg:
820
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Balassa Balázs |
|
398 |
2. |
Suborits Péter |
|
396 |
3. |
Horváth Levente |
|
380 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
370 |
5. |
Végh Krisz |
|
337 |
6. |
Kasza Kristóf |
|
322 |
7. |
Gách Bence |
|
304 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
301 |
9. |
Somogyi Máté |
|
291 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
109 |
2. |
Kalle Rovanpera |
|
66 |
3. |
Thierry Neuville |
|
59 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
58 |
5. |
Ott Tanak |
|
57 |
6. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
7. |
Takamoto Katsuta |
|
39 |
8. |
Sami Pajari |
|
19 |
9. |
Grégorie Munster |
|
16 |
1. |
N.Gryazin |
|
34 |
2. |
Yoann Bonato |
|
26 |
3. |
Andrea Mabellini |
|
24 |
4. |
Jose Suarez |
|
22 |
5. |
Miko Marczyk |
|
20 |
6. |
Pepe López |
|
15 |
7. |
M.Johansson |
|
13 |
8. |
Mads Ostberg |
|
11 |
9. |
Stefan Lefebvre |
|
9 |
1. |
Turán Frigyes |
|
35 |
2. |
Tóth Tibor |
|
25 |
3. |
Bodolai László |
|
24 |
4. |
Trencsényi V. |
|
21 |
5. |
Német Gábor |
|
19 |
6. |
Trencsényi V. |
|
17 |
7. |
Ollé Sasa |
|
13 |
8. |
Vida Szabolcs |
|
11 |
9. |
Ifj.Fogarasi A. |
|
9 |
1. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
2. |
Hinger Dávid |
|
28 |
3. |
Kronome Ákos |
|
23 |
4. |
Molnár Attila |
|
20 |
5. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
6. |
Petróczy Péter |
|
16 |
7. |
Hulmann Gábor |
|
15 |
1. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
2. |
Viszló Csaba |
|
10 |
3. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
4. |
Tellér Antal |
|
5 |
5. |
Hibján József |
|
0 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|

Büki Ernővel beszélgettem a hazai autósport rallye szakágának jelenlegi helyzetéről, okokról, miértekről és megoldási lehetőségekről.
Múlt héten zajlott a „Versenyzői mozgalom az ORB megmentéséért” gyűlése, ahol te meg sem szólaltál. Mi volt ennek az oka?
Hát, elég gyenge kismozgalom…volt.
Gőzkieresztésnek jó volt. Nem szólaltam meg? Nem. Miért? Készültem egy-két gondolattal, de azt éreztem felesleges, folyamatosan beszélünk el egymás mellett. Sokszor még az egy csapatban lévők is össze-vissza beszélnek. Párszor már elmondtam, senki nem akar ártani, nem tudjuk, nem tudják a megoldást! Káosz van, tehetetlenkedés!
Mi a véleményed a kialakult helyzetről?
Most tudatosult igazán: nincs pénz! Kevés a versenyző! A nézők száma is fogyatkozik…
Elmarad az Eger Rallye…
Még lehet! A szakágvezető azt mondta, dolgoznak rajta...
Nem lesz IRC!
Erről talán Jelen István tudna nyilatkozni. Amennyit én tudok a dologról, az röviden annyi, hogy Jelen István még a mai napig nem tudta lezárni a tavalyi évet, rendesen megvezették, hogy így lesz meg úgy lesz, lesz lóvé, de nem lett (annyi). A jogdíjai és a „Júrósport” felé a kiszolgáló költségek (helikopter, televíziós közvetítés, logisztika, stb.) akkora költségbe kerülnek, hogy nem vállalhatja fel a bizonytalanra. „Nem éri meg finanszírozni egy IRC futamot, hiszen van szerencsére jó pár más világversenyünk.”
Kinevezték Botka Endrét…
Igen, ki. Sajnos sem Endre, sem más nem élvezi a jogosultak legalább felének a bizalmát, mégis kinevezték, „valamit tegyünk már” döntés. De egy év „töketlenkedés” eredményeként, elindulásnak jó lehet. Őszintén mondom, minden tiszteletem az Övé, megy előre mindenáron. Kéne hagyni egy kicsit, aztán meglátjuk. Nem ez a legnagyobb gond (most).
Milyen megoldásokkal lehetne „alakítani” a jelenlegi helyzetet?
Nem tudom. Rengeteget gondolkodom, gondolkodunk páran, de nem jutok előre. Tehetetlen, pontosabban alkalmatlan vagyok még jó ötletre is.
Talán rövidtávon megoldás lehetne, egy jelentős pénzügyi injekció, de ez nincs és nem is várható. Összefogás! Kérdem én mire? Oda nem jutunk el évek óta, hogy a szembenálló oldalak „vezető” képviselői leüljenek és átbeszéljék a jelenlegi helyzetet.
Félre kéne tenni a sérelmeket, nem kell barátkozni, de együtt dolgozni lehetne.
Nattán Gyuri mondta nem oly rég: „Mindenkinek vissza kéne venni egy 20%-ot az arcából!”
Szerinted lesz idén 6 fordulós bajnokság?
Szerintem nem lesz hat forduló, de szeretnék ebben (is) tévedni. A pénteki „Nagygyűlésen” elhangzott a szakág részéről A, B, C variáció, majd a rendezők-versenyzők (mármint azok a versenyzők akik eddig is anyagilag támogatták a rendezvényeket. - a szerk. ) csütörtöki egyeztetése után felállított verzió. Aztán mi van? Egyelőre semmi.
Múlnak a napok. Versenynaptár vagy legalább naptárszerű, majd lesz.
Pár versenyző jelezte, esetlegesen lehetne a nevezési díjat emelni, meg még(!) segítenek… ez nagyon komoly szándék, de ez is csak akkor működhetne, ha egységesebbek lennének, ja és mindenki tudna róla.
Mi újság Markó Tibivel? Lesz Bükfürdő Rallye? Mikor, hogyan?
Tibi nyaral, gondtalanul, pihenget, napozgat, olvasgat, egy-két hét és elkezd gyúrogatni is. Komolyra fordítva, Tibi átesett egy „motorgenerálon”, nagyon jól viselte, jól van, lábadozik, és gőzerővel azon van, hogy legyen Bükfürdőn verseny. Mikor? Erről majd ő nyilatkozik.(a korcsolyákat időben éleztessük meg!! :-) )
Régóta a rallye-val foglalkozol, szerinted volt már ilyen mélyponton a hazai rallyesport? Ki lehet még ebből lábalni?
Megsúgom, van még lejjebb! Ki kell lábalni!
Melyek a legfőbb okok, hogy idáig jutottunk?
Ha kapásból válaszolnék, azt mondanám a pénz! De nem szabad a háttérben lévő problémákat eltussolni, hiszen szerintem ezek miatt is juthattunk ide, amelyet az egyre népszerűbb pénztelenség dobott felszínre.
A teljesség igénye nélkül: a kommunikáció hiánya (abszolút nincs, ha van az már késő). Visszacsatolások értékelése (a negatívumokból lehet építkezni, a pozitív csak erősít). Érdektelenség felrázása (arccal vállalt megnyilvánulások, javaslatok, néha még lehet szarozás is, legalább a k…a szakágvezető-jelölő lap visszaküldése 95%-ban). Félelem legyűrése (pl. „Ernő, akkor adom oda Cselényire a papírt, ha biztos nyertek, mert tudod….” Mit tudok, barom, mitől fosol, b…meg a papírod!)…
Mindannyian felelősök vagyunk!
Az interjúért köszönet:
Ez a hír most jelenik meg 5986. alkalommal
|