Mindannyian felelősök vagyunk!
Büki Ernő megszólal
2012-03-29
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763354963
Napi oldal:
92420
Jelenleg:
820
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

mindannyian_felelosok_vagyunk_1

Büki Ernővel beszélgettem a hazai autósport rallye szakágának jelenlegi helyzetéről, okokról, miértekről és megoldási lehetőségekről.

Múlt héten zajlott a „Versenyzői mozgalom az ORB megmentéséért” gyűlése, ahol te meg sem szólaltál. Mi volt ennek az oka?
thumb_mindannyian_felelosok_vagyunk_2Hát, elég gyenge kismozgalom…volt.
Gőzkieresztésnek jó volt. Nem szólaltam meg? Nem. Miért? Készültem egy-két gondolattal, de azt éreztem felesleges, folyamatosan beszélünk el egymás mellett. Sokszor még az egy csapatban lévők is össze-vissza beszélnek. Párszor már elmondtam, senki nem akar ártani, nem tudjuk, nem tudják a megoldást! Káosz van, tehetetlenkedés!

Mi a véleményed a kialakult helyzetről?
Most tudatosult igazán: nincs pénz! Kevés a versenyző! A nézők száma is fogyatkozik…

Elmarad az Eger Rallye…
Még lehet! A szakágvezető azt mondta, dolgoznak rajta...

Nem lesz IRC!
Erről talán Jelen István tudna nyilatkozni. Amennyit én tudok a dologról, az röviden annyi, hogy Jelen István még a mai napig nem tudta lezárni a tavalyi évet, rendesen megvezették, hogy így lesz meg úgy lesz, lesz lóvé, de nem lett (annyi). A jogdíjai és a „Júrósport” felé a kiszolgáló költségek (helikopter, televíziós közvetítés, logisztika, stb.) akkora költségbe kerülnek, hogy nem vállalhatja fel a bizonytalanra. „Nem éri meg finanszírozni egy IRC futamot, hiszen van szerencsére jó pár más világversenyünk.”

Kinevezték Botka Endrét…
Igen, ki. Sajnos sem Endre, sem más nem élvezi a jogosultak legalább felének a bizalmát, mégis kinevezték, „valamit tegyünk már” döntés. De egy év „töketlenkedés” eredményeként, elindulásnak jó lehet. Őszintén mondom, minden tiszteletem az Övé, megy előre mindenáron. Kéne hagyni egy kicsit, aztán meglátjuk. Nem ez a legnagyobb gond (most).

Milyen megoldásokkal lehetne „alakítani” a jelenlegi helyzetet?
Nem tudom. Rengeteget gondolkodom, gondolkodunk páran, de nem jutok előre. Tehetetlen, pontosabban alkalmatlan vagyok még jó ötletre is.
Talán rövidtávon megoldás lehetne, egy jelentős pénzügyi injekció, de ez nincs és nem is várható. Összefogás! Kérdem én mire? Oda nem jutunk el évek óta, hogy a szembenálló oldalak „vezető” képviselői leüljenek és átbeszéljék a jelenlegi helyzetet.
Félre kéne tenni a sérelmeket, nem kell barátkozni, de együtt dolgozni lehetne.
Nattán Gyuri mondta nem oly rég: „Mindenkinek vissza kéne venni egy 20%-ot az arcából!”

Szerinted lesz idén 6 fordulós bajnokság?
Szerintem nem lesz hat forduló, de szeretnék ebben (is) tévedni. A pénteki „Nagygyűlésen” elhangzott a szakág részéről A, B, C variáció, majd a rendezők-versenyzők (mármint azok a versenyzők akik eddig is anyagilag támogatták a rendezvényeket.  -  a szerk. ) csütörtöki egyeztetése után felállított verzió. Aztán mi van? Egyelőre semmi.
Múlnak a napok. Versenynaptár vagy legalább naptárszerű, majd lesz.
Pár versenyző jelezte, esetlegesen lehetne a nevezési díjat emelni, meg még(!) segítenek… ez nagyon komoly szándék, de ez is csak akkor működhetne, ha egységesebbek lennének, ja és mindenki tudna róla.

Mi újság Markó Tibivel? Lesz Bükfürdő Rallye? Mikor, hogyan?
Tibi nyaral, gondtalanul, pihenget, napozgat, olvasgat, egy-két hét és elkezd gyúrogatni is. Komolyra fordítva, Tibi átesett egy „motorgenerálon”, nagyon jól viselte, jól van, lábadozik, és gőzerővel azon van, hogy legyen Bükfürdőn verseny. Mikor? Erről majd ő nyilatkozik.(a korcsolyákat időben éleztessük meg!! :-) )

Régóta a rallye-val foglalkozol, szerinted volt már ilyen mélyponton a hazai rallyesport? Ki lehet még ebből lábalni?
Megsúgom, van még lejjebb! Ki kell lábalni!

Melyek a legfőbb okok, hogy idáig jutottunk?
Ha kapásból válaszolnék, azt mondanám a pénz! De nem szabad a háttérben lévő problémákat eltussolni, hiszen szerintem ezek miatt is juthattunk ide, amelyet az egyre népszerűbb pénztelenség dobott felszínre.
A teljesség igénye nélkül: a kommunikáció hiánya (abszolút nincs, ha van az már késő). Visszacsatolások értékelése (a negatívumokból lehet építkezni, a pozitív csak erősít). Érdektelenség felrázása (arccal vállalt megnyilvánulások, javaslatok, néha még lehet szarozás is, legalább a k…a szakágvezető-jelölő lap visszaküldése 95%-ban). Félelem legyűrése (pl. „Ernő, akkor adom oda Cselényire a papírt, ha biztos nyertek, mert tudod….” Mit tudok, barom, mitől fosol, b…meg a papírod!)…
Mindannyian felelősök vagyunk!

Az interjúért köszönet:RallyRacing

Ez a hír most jelenik meg 5986. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k