SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Minden a helyére kerül…
Turi Tomi a verseny után
2009-05-28
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
773883154
Napi oldal:
53786
Jelenleg:
836
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Holczer Danival, Turi Tomi csapatfőnökével beszélgettünk a Salgóról, a csapatról, az autóról és sok minden másról…

Először is beszéljünk a Salgóról!
Sok kritika érte a csapatot, az autót, és az autót felkészítő Korda Racinget. Új autó, új csapat és már az elején kritikák, hiszen Tomitól mindenki azonnal győzelmet várt.
Van alapja ezeknek a kritikáknak?
Mindjárt az elején szeretném elmondani, hogy a Korda Racing egy nagyon kedvező ajánlatot adott csapatunk számára, amivel végre lehetővé vált, hogy Tomi és Imi egy olyan versenyautóba ülhessenek, ami talán képességükhöz és tehetségükhöz is méltó.

Amint azt ma már talán mindenki tudja, a Skoda kiválásával a csapat rendkívül nehéz helyzetbe került, minek következtében tavaly márciusban gyakorlatilag a nulláról kellett újra kezdeni. Egyáltalán az, hogy meg tudtuk teremteni a tavalyi versenyzés feltételeit, és Tomi több versenyen rajthoz tudott állni, az kisebbfajta csodának számít, arról nem is beszélve, hogy egy 98-as technikával is fel tudta venni a versenyt az élmezőnnyel.

Aztán évvégén megpróbáltunk (sebességet) váltani, ennek eredménye képen állhatott rajthoz a csapat egy Subaruval a Mikulás Rallye-n. Ez a verseny már egyfajta teszt volt, vagy lett volna a jövőt illetően, ám sajnos már az első gyorsasági szakaszon olyan problémák keletkeztek, amit ugye, azóta sem sikerült orvosolni…

Aztán mindjárt az év elején jött ez a snowboard baleset, ami igencsak megkérdőjelezte az idei évet, de hál'Istennek úgy tűnik, hogy Tomi válla rövidesen rendbe jön és néhány hónapon belül újra 100%-os lehet. Ezzel kapcsolatban, itt és most, ezúton is szeretném megköszönni a csapat nevében azt a sok száz érdeklődői telefont és jókívánságot, amit az elmúlt hónapokban a Tomiért aggódóktól kaptuk.

Szóval ezen előzmények után kezdtünk tárgyalásokat a Korda Racinggel, és kaptunk egy olyan lehetőséget, amivel szeretnénk is élni. Valóban sok kritika fogalmazódott meg a csapattal és az autóval szemben, de szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy mi nem látjuk ennyire negatívan a dolgokat. Természetesen nyerni indultunk Salgótarjánba, ám felmérve az erőviszonyokat talán még reálisnak is tűnhet ez a harmadik hely, hiszen most versenyezhettünk először ezzel az autóval, amit csak egy rövid teszt előzött meg, és be kell vallani, hogy Tomi mintegy fél év kihagyás után, nem 100%-osan csöppent bele a rendkívül erős bajnokságunk élmezőnyébe. A verseny során a csapat minden lehetséges eszközzel azon dolgozott, hogy finomítsa az autó beállítását és megtaláljuk azokat az ideális beállításokat, amelyekkel az autó és a versenyzőpárosunk eredményes lehet. Ennek a munkának azért voltak már kézzel fogható részeredményei is. Ez úton szeretnék minden kritikust megkérni, hogy legyen kicsit türelmesebb a Korda Racingel szemben, hiszen mi úgy látjuk, hogy a csapat minden tőle telhetőt megtesz a siker érdekében.

Hogyan tovább?
Egész évben ezzel az autóval tervezitek az indulást?
Mikor lehetnek komolyabb eredmények?
Igyekszünk mindig csak az előttünk álló feladatra koncentrálni, most egy murvás verseny következik, ami megint teljesen új feladatok elé állítja a csapatot. Szeretnénk egy komolyabb murvás tesztet végig csinálni a Veszprém Rallye előtt, melyre a Korda Racing lehetőséget is biztosít. Együtt dolgozunk a Prodrive mérnökeivel azon, hogy kihozhassuk ebből a csodálatos autóból a maximumot. Ez most a feladat, és annak érdekében meg is teszünk mindent, hogy ezt meg tudjuk valósítani. Nem titok, hogy csapatunk némileg megújult, hiszen sikerült egy olyan menedzsert magunk mellé állítani, akinek köszönhetően már körvonalazódni látszik az egész év, sőt akár a távolabbi jövő is. De nem szeretnék nagyon előre szaladni, hiszen rendkívül sok munka áll előttünk.

Ismét láthattuk a Turi szektort Ózdon, Tomi tavaly is az év legnépszerűbb pilótája lett és évek óta egyfajta legenda és mítosz veszi körül. Mi ennek az oka?
Ezzel kapcsolatosan az a véleményem, hogy Tomi mindig is törekedett arra, hogy emberközeli tudjon maradni. Bárki bármikor szóba elegyedhet vele, kérdezhet tőle, akár még találkozhat is vele. Talán a legfontosabb tulajdonságát őrizte meg mind a mai napig: sikerei ellenére tisztességes és hétköznapi EMBER tudott maradni! Ez, valljuk meg, a mai világban egy élversenyző tekintetében nem kis dolog. Mind e mellett, ha hívják, ott van a szlalom versenyeken és ha kell bárkinek segít. Ha kell, ott van bármelyik autósport rendezvényen, díjkiosztón Szanytól - Szegedig, hogy megjelenésével emelje a színvonalat. Szerintem ez példa értékű a mai nehéz időkben. Egyszóval benne megvan az a rendkívül nagy alázat a Rallyesport iránt, ami ma már nem annyira divatos. A mítoszról és a legendáról annyit, hogy aki egy 98-as Corolla WRC-vel 2008-ban, három éves lekopott gumikkal, ebben a magyar mezőnyben gyorsaságit tud nyerni az Eger rallyen, az vagy elmebeteg, vagy valami emberfelettit tud. :)

A Turi Fanclub és a Turi szektor, szurkolóink kezdeményezése, immáron második éve van jelen a versenyeken, és próbálja összefogni, és egységbe kovácsolni a Turi szurkolókat. Ebben az a csodálatos, hogy ez nem egyfajta üzleti megfontolás alapján létrejött PR fogás, hanem ténylegesen a szurkolóink által létrehozott önszerveződő társaság. Ez úton is köszönöm nekik! Mind amellett, hogy tavaly gyűjtést rendeztek Tomi versenyzésére, odafigyelnek a környezetre, szemetet szednek, és jó hangulatú közönségtalálkozókat szerveznek. Gondoljátok csak el, hogy milyen feelingje van annak, amikor 50-60 Turi szurkoló együtt járja a versenypályákat, együtt sátoroznak és együtt élnek versenyről versenyre… Csodás!
Ez egy régi időket idéző kis örömsziget, vagy szektor a hazai rallye versenypályákon, és nagyon bízom benne, hogy ez a fajta kezdeményezés példaértékű lehet más csapatok vonatkozásában is, ugyanis ez viszi előre a Rallyet, így lehetnek előbb utóbb ismét akár százezren a versenypályák mellett!

Te nem tervezed a versenyzést? Miskolcon egész jól ment!
Igen, tényleg komoly csata volt az R3-ban. Jó meccs volt, nagyon jó hangulatban. Nagyon jól esett egy év kihagyás után újra versenyautóba ülni, versenyképesnek lenni, és újra megküzdeni a többiekkel. Azonban ha Tomi versenyezni tud, akkor nem engedhetem meg magamnak azt, hogy én is menjek. Ez anyagilag sem és logiszitkailag sem megoldható. Vannak prioritások, és nekem most az a fontos, hogy Tomi és Imi újra sikeresen versenyezhessenek, nálunk ők a priorítottak! : Most erre koncentrálunk.

Tomi felajánlotta a verseny overallját egy jótékonysági árverésre.
Miért pont az segít másoknak az élmezőnyből, akinek talán a "legkevesebb" van?
Erre azt gondolom, hogy az előzőekben már választ adtam. Embernek kell maradni! Tudod, nálunk a csapatban elég magas az átlag, mármint a gyerekeket tekintve, hiszen most már hármunkra jut vagy 8 és fél gyerek. Nyílván ez is közrejátszik. Aztán az, hogy Tomi ruhájával valakinek örömöt tudunk szerezni és ezzel a bajban lévő gyerekeken is segíthetünk, külön öröm a számunkra!

Turi Tomi overalljára ma még itt lehet licitálni >> KLIKK <<


 

Ez a hír most jelenik meg 6715. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k