Véget értek a 2005. évi Magyar Bajnokság küzdelmei, ami sokak szerint méltán száll harcba a "minden idők" legjobb magyar bajnoksága címért. Valóban így volt? Hát… mi nem fogunk állást foglalni ez ügyben, de megpróbáljuk bemutatni az elmúlt év történéseit, kicsit a számok tükrében. Íme:
Figyelem! Az következő sorokhoz nagy fokú rallyfanatizmus és talán egy kis "autizmus" szükségeltetik!!!
Mint láthatjuk összesen 94 gyorsasági szakaszt tartottak meg 2005. évben. (táblázat csak a versenybe beszámító szakaszokat tartalmazza) A szakasz győzelmeken összesen 9 pilóta osztozott, ebből is a legtöbbet szám szerint 37 -et Ifj. Tóth zsebelhetett be. Ami érdekes, hogy ő volt az egyetlen versenyző a mezőnyben, aki minden versenyen képes volt gyorsasági szakaszt nyerni. Kiegyensúlyozottság szempontjából a 2. helyen osztozik Turi Tomi, valamint Herczig Norbi, akik egyaránt 6-6 versenyen voltak képesek erre a bravúrra.
A elitben ASI szerepel egyedül mint kakukktojás, hiszen Ő nem WRC volánja mögött szerezte szakaszgyőzelmeit.
Versenygyőzelmek szempontjából már kiegyensúlyozottabb a helyzet:
Janika nyert 3-at, Turi, Spici 2-2, Benik pedig 1-et. Spicit nevezhetjük a magyar murva királynak, mert mindkét murvás versenyt sikerült megnyernie az öregecske Corollával. Úgy látszik igaz a szóbeszéd, miszerint dzsuván jön ki legkevésbé az autók közötti különbség.
Érdekes még megemlíteni, hogy Veszprémben elég volt egy prológon legjobbnak lenni és természetesen a többi gyorson kiegyensúlyozottan a 2., 3. helyeken autózni egy futamgyőzelemért...
Ez egy sokkal érdekesebb táblázat, mert mint láthatjuk a 94 gyorsaságiból 37 -et a Peugeot nyerte, pedig Janika volt az egyetlen, aki ezzel a márkával versenyzett. Minden más márkából jóval többet olvashattunk a rajtlistákban. A Skodának összesen 4-en szereztek szakaszgyőzelmet (Turi, Tagai, Bútor, Michna), a Fordnak ketten (Benik, Herczig) a Toyotának, bár több is indult a legtöbb futamon, csak Spici, a Mitsuval pedig csak ASI.
Futamgyőzelemben is a 206WRC vitte el a pálmát 3 győzelemmel, de itt a második helyen osztozik a Corolla és az Octavia 2-2 és a sor végén "kullog" a Ford bár szerintünk ezt év elején sokan nem így gondolták, mindössze 1 győzelemre voltak képesek.
A táblázatokat rengeteg féle és fajta módon lehet még elemezni mi csak a legszembetűnőbbeket próbáltuk kiszemezgetni. A további elemzésekhez sok sikert mindenkinek.
A táblázatokhoz használt adatokat a YOKOHAMA rallylive.hu oldalon találtuk.