Minden jó volt
Spitzmüller Csaba a bükfürdői kiruccanás után
2010-06-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
633068942
Napi oldal:
56792
Jelenleg:
850
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
a bajnokság végeredménye
1. Martin Márkó
1509
2. Molnár Alex
1477
3. Péntek Ádám
1467
4. Budai Csaba
1455
5.
Fónagy Kristóf
1380
6. Martinák Balázs
1277
7. Gál Krisztián
1269
8. Ivony Bálint
1126
9. Teglovics Kornél
1120
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
a 2.futam, a Rally Sweden után
1. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
41
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
38
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
32
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
29
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
26
6. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally1
19
7. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
15
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
8
9. P-L. Loubet
Ford Puma Rally1
8
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
166
2. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
99
3. Yoann Bonato
SKODA Fabia R5 Evo
88
4. S. Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
79
5. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
70
6. S. Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
70
7. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
69
8. Ken Torn
Ford Fiesta Rally2
55
9. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
55
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
251,4
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
223,5
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
172,5
4. Német Gábor
Skoda Fabia R5
125,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
99,5
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
99,2
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
94,4
8.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
73,5
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
155
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
120,2
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
104,6
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
94,7
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
93,6
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
83,5
7. Szőllősi Roland
BMW
54
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
9.
Hevesi Norbert
BMW
73,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
84
2.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
54,9
3.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
49
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
34,5
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
20,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_Minden_jo_volt_4Bajnok pilóta bajnok navigátorral, csak éppen most egy autóban ülve, avagy Spitzmüller Csaba a bükfürdői futamnak Tóth Imrével az oldalán vágott neki. Spici mesél a hazatéréséről, és a bükfürdői futamról.

Idén a román bajnokságban versenyeztek...
A fő támogatóm továbbra is a HELL, akiknek fő célkitűzésük most Románia, így előtérbe helyezték, hogy az ottani bajnokságban induljak. Kinn egy N-es Mitsubishivel és korábbi navigátorommal, Bahor Beával versenyzek. A bajnokság első futamáról lekéstünk, így mi a második futamon kezdtük az idei évet, ami gyönyörű tájakon zajlott, rengeteg néző előtt, ám sajnos mi ott az első gyorsaságin épphogy végig tudtunk evickélni, mivel technikai problémánk volt a vadonatúj autóval. Rossz üzemanyag miatt tönkrement a motorunk, de ettől függetlenül is biztatóak voltak a jelek, hiszen ezzel a fáradt motorral is harmadik időt tudtunk autózni. A következő futam Marosvásárhelyen volt, és itt már végre sikerült abszolút győzelmet aratnunk. Szinte rajt-cél győzelem volt ez, mert a második gyorsasági szakasztól kezdve átvettük a vezetést, és ezt a végéig meg is tudtuk tartani. Most pedig már a következő - kolozsvári - futamra készülünk. Ez is egy aszfaltverseny lesz még, és ahogy a pályarajzokat megnéztem, nagyon-nagy szintkülönbséggel, gondolom ismét hatalmas szakadékokkal tarkított gyorsasági szakaszokon. Nagyon várom már, hiszen hatalmas kihívás ez a román bajnokság számunkra. Nagyon sok gyors pilóta van, nagyon jó autókkal, és kicsit nemzetközi is, hiszen ketten vagyunk magyarok, de van például olasz versenyző is S2000-es autóval... szóval tényleg egy komoly kis bajnokság ez!

Minden_jo_volt_3

Hogyan jött most ez a dolog, hogy hazatérsz?
Két dolog miatt alakult most ez így, hogy itthon menjek. Az egyik, hogy a hétvégi kolozsvári futam után már a román bajnokságban is murvás pályák fognak következni, és mivel nagyon-nagyon régen mentem már N-es autóval, szerettem volna egyéni beállításokat kitalálni, és egyúttal kipróbálni versenykörülmények között. Így nekünk most kapóra jött a szombathelyi verseny. A másik apropója a dolognak pedig Adamovits Márk, de ezt már a verseny előtti interjúban elmondtuk
Így most kipróbáltuk egymást ezen a bükfürdői versenyen. Adamovits Márk felépítette ezt az "egyversenyes" kis csapatot, aminek akár még folytatása is lehet...

Milyen volt Imivel? Hogyan sikerült a futam?
Nem igazán készültünk rá, volt olyan gyorsasági, ahol csupán két és felet mentünk mindössze, mert a harmadik körre csupán a pálya feléig jutottunk el. Viszont jól ismert pályák voltak, és az volt a lényeg, hogy az autón minél több dolgot kipróbálhassunk, minél több beállítást letesztelhessünk. Nem mindig voltunk gyorsak, de igazából nem is ez volt a cél.

Minden_jo_volt_1

Szabó Gergő autójával mentünk egyébként, aki kinn a román bajnokságban az egyik legnagyobb ellenfelem. Gergőnek annyi volt a kérése csupán, hogy ne törjem össze a kocsit, hiszen akkor a kolozsvári futamon nem fog tudni elindulni. Mondtam is neki viccesen, hogy pedig akkor ezzel most egy pozíciót biztosan tudnék erősíteni. De a viccet félretéve, valóban óvtuk az autót, és bár nem tudtunk olyan időket autózni, amiket szerettünk volna, de azt a célt teljesítettük, amiért nekivágtunk ennek a futamnak. Volt egy váltóproblémánk is, és egy elektronikus hiba is végigkísért minket, ami sajnos meg is pecsételte végül a sorsunkat.
Imivel kipróbáltuk egymást, igazából nem is nagyon kellett összeszoknunk, hiszen ő tényleg egy vérprofi versenyző, és ahhoz méltóan is teljesített.

Minden_jo_volt_2

Összefoglalva: minden jó volt! Ez egy tét nélküli verseny volt számunkra, hiszen a magyar bajnokságban nem indulunk, nem vagyunk értékelve, és így legalább nem raboltunk pontot mások elől. A román bajnokságban pedig majd - igazi versenykörülmények között - megmutatjuk, hogy mennyire nagyon gyorsak is tudunk lenni!

Milyennek látod most a magyar mezőnyt, hogy nem a pálya széléről nézted?
Nagyon erős és kiélezett küzdelem folyik. Folyamatosan figyelemmel kísérem a magyar bajnokságot, és elszomorít az, amit idén eddig láttam. Borzasztó nagy visszásságokat látok a magyar mezőnyben, ami miatt ez a sport nagyon sok versenyzőt és nézőt fog veszíteni.
Úgy gondolom, hogy mérlegelni kellene azoknak, akik ezt mérlegelhetik, hogy mit helyeznek előtérbe, mivel szemben… de valójában én úgy gondolom, hogy nem is érdekli ez őket, azért áll itt most ez a sport.
Most is nagyon sok olyan versenyzőtársammal beszélgettünk, akikkel már rég nem találkoztunk, és én most egyet látok, hogy nagyon sokan el vannak keseredve. Olyan emberek vannak elkeseredve, akiknek ez a sport a szívügye. Nagyon sok olyan dolog van, amit nem értünk, és egyet hallok vissza mindenkitől, hogy "el innen!". És ez a legelszomorítóbb talán. Nekem egy jelmondatom lenne: a versenyzők és a technikai feltételek mindig egyenlők legyenek, tehát az egyenlőtől ne legyen még egyenlőbb, a szabályok mindenkire egyformán vonatkozzanak!

Spitzmüller Csaba Bahor Beával az oldalán a bükfürdői futam utáni hétvégén a román bajnokság követező futamán, a Raliul Clujului versenyen indulnak.
A verseny hivatalos honlapja ITT található.

Ez a hír most jelenik meg 4939. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1314 15 16171819
20 21 22 23 242526
2728 29 30 310102
03 04 05 06 07 0809
1011 12 13 141516
2023.03.24-27.

részletes infóink

2023.03.25-26.

részletes infóink

2023.03.26.

részletes infóink

2023.03.31-04.02.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k