AUTOMOBIL ÉS TUNING SHOW 2022. május 27-29. Budapest, Hungexpo
Minden jó volt
Spitzmüller Csaba a bükfürdői kiruccanás után
2010-06-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
601901499
Napi oldal:
82129
Jelenleg:
677
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 2.futam után
1.
Suborits Péter
420
2. Martin Márkó
372
3. Martinák Balázs
334
4. Gál Krisztián
331
5. Szücs Benedek
317
6. Liktor Balázs
293
7. Tim Gábor
285
8. Balázs Benedek
265
9. Markó Zoltán
260
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 3. futam,
a Croatia Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
76
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
47
3. Craig Breen
Ford Puma Rally1
30
4. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
27
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
26
7. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
20
8. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
17
teljes táblázat
European Rally Championship
a 2. futam,
az Azores Rally után
1. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
42
3. Nils Solans
Volkswagen Polo GTi R5
32
4. Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
30
5. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
29
6. Ricardo Moura
SKODA Fabia R5 Evo
19
7. Simon Wagner
SKODA Fabia R5 Evo
23
8. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
23
9. Georg Linnamae
Volkswagen Polo GTi R5
22
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
74,8
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
61,8
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
51,8
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
37
5. Német Gábor
Skoda Fabia R5
33,8
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
27
7.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
22
8. Ifj.Fekete László
Skoda Fabia R5
20,3
9. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
20
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
62,6
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
50,4
3. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
45
4. Karsai Zsolt
Lada 2107
37,8
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
37
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
34
7. Szőllősi Roland
BMW
25,4
8. Ráti Gergely
Ford Escort MkII
25,2
9.
Határ Attila
Peugeot 306
22,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az első futam,
a Salgó Rally után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
15
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
8
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
6
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
4
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
3
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
51
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
46
4. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
6. Goller Ákos
Citroën C2R2 max
23
7. Baksai László
Lada VFTS
19
8. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
18
9. Géringer Zoltán
Honda Civic FN2
17
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
62,6
2. Takács István
BMW E36
52,2
3. Geng Bence
Honda Civic
50,6
4. Békési Richárd
BMW 320
47,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
30,6
6. Técely Tamás
Honda Civic
22,8
7. Guzi János
Honda Civic
22
8. Géczi László
Lada 2107
19
9. Magyar Péter
Lada 21011
18,0
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat

thumb_Minden_jo_volt_4Bajnok pilóta bajnok navigátorral, csak éppen most egy autóban ülve, avagy Spitzmüller Csaba a bükfürdői futamnak Tóth Imrével az oldalán vágott neki. Spici mesél a hazatéréséről, és a bükfürdői futamról.

Idén a román bajnokságban versenyeztek...
A fő támogatóm továbbra is a HELL, akiknek fő célkitűzésük most Románia, így előtérbe helyezték, hogy az ottani bajnokságban induljak. Kinn egy N-es Mitsubishivel és korábbi navigátorommal, Bahor Beával versenyzek. A bajnokság első futamáról lekéstünk, így mi a második futamon kezdtük az idei évet, ami gyönyörű tájakon zajlott, rengeteg néző előtt, ám sajnos mi ott az első gyorsaságin épphogy végig tudtunk evickélni, mivel technikai problémánk volt a vadonatúj autóval. Rossz üzemanyag miatt tönkrement a motorunk, de ettől függetlenül is biztatóak voltak a jelek, hiszen ezzel a fáradt motorral is harmadik időt tudtunk autózni. A következő futam Marosvásárhelyen volt, és itt már végre sikerült abszolút győzelmet aratnunk. Szinte rajt-cél győzelem volt ez, mert a második gyorsasági szakasztól kezdve átvettük a vezetést, és ezt a végéig meg is tudtuk tartani. Most pedig már a következő - kolozsvári - futamra készülünk. Ez is egy aszfaltverseny lesz még, és ahogy a pályarajzokat megnéztem, nagyon-nagy szintkülönbséggel, gondolom ismét hatalmas szakadékokkal tarkított gyorsasági szakaszokon. Nagyon várom már, hiszen hatalmas kihívás ez a román bajnokság számunkra. Nagyon sok gyors pilóta van, nagyon jó autókkal, és kicsit nemzetközi is, hiszen ketten vagyunk magyarok, de van például olasz versenyző is S2000-es autóval... szóval tényleg egy komoly kis bajnokság ez!

Minden_jo_volt_3

Hogyan jött most ez a dolog, hogy hazatérsz?
Két dolog miatt alakult most ez így, hogy itthon menjek. Az egyik, hogy a hétvégi kolozsvári futam után már a román bajnokságban is murvás pályák fognak következni, és mivel nagyon-nagyon régen mentem már N-es autóval, szerettem volna egyéni beállításokat kitalálni, és egyúttal kipróbálni versenykörülmények között. Így nekünk most kapóra jött a szombathelyi verseny. A másik apropója a dolognak pedig Adamovits Márk, de ezt már a verseny előtti interjúban elmondtuk
Így most kipróbáltuk egymást ezen a bükfürdői versenyen. Adamovits Márk felépítette ezt az "egyversenyes" kis csapatot, aminek akár még folytatása is lehet...

Milyen volt Imivel? Hogyan sikerült a futam?
Nem igazán készültünk rá, volt olyan gyorsasági, ahol csupán két és felet mentünk mindössze, mert a harmadik körre csupán a pálya feléig jutottunk el. Viszont jól ismert pályák voltak, és az volt a lényeg, hogy az autón minél több dolgot kipróbálhassunk, minél több beállítást letesztelhessünk. Nem mindig voltunk gyorsak, de igazából nem is ez volt a cél.

Minden_jo_volt_1

Szabó Gergő autójával mentünk egyébként, aki kinn a román bajnokságban az egyik legnagyobb ellenfelem. Gergőnek annyi volt a kérése csupán, hogy ne törjem össze a kocsit, hiszen akkor a kolozsvári futamon nem fog tudni elindulni. Mondtam is neki viccesen, hogy pedig akkor ezzel most egy pozíciót biztosan tudnék erősíteni. De a viccet félretéve, valóban óvtuk az autót, és bár nem tudtunk olyan időket autózni, amiket szerettünk volna, de azt a célt teljesítettük, amiért nekivágtunk ennek a futamnak. Volt egy váltóproblémánk is, és egy elektronikus hiba is végigkísért minket, ami sajnos meg is pecsételte végül a sorsunkat.
Imivel kipróbáltuk egymást, igazából nem is nagyon kellett összeszoknunk, hiszen ő tényleg egy vérprofi versenyző, és ahhoz méltóan is teljesített.

Minden_jo_volt_2

Összefoglalva: minden jó volt! Ez egy tét nélküli verseny volt számunkra, hiszen a magyar bajnokságban nem indulunk, nem vagyunk értékelve, és így legalább nem raboltunk pontot mások elől. A román bajnokságban pedig majd - igazi versenykörülmények között - megmutatjuk, hogy mennyire nagyon gyorsak is tudunk lenni!

Milyennek látod most a magyar mezőnyt, hogy nem a pálya széléről nézted?
Nagyon erős és kiélezett küzdelem folyik. Folyamatosan figyelemmel kísérem a magyar bajnokságot, és elszomorít az, amit idén eddig láttam. Borzasztó nagy visszásságokat látok a magyar mezőnyben, ami miatt ez a sport nagyon sok versenyzőt és nézőt fog veszíteni.
Úgy gondolom, hogy mérlegelni kellene azoknak, akik ezt mérlegelhetik, hogy mit helyeznek előtérbe, mivel szemben… de valójában én úgy gondolom, hogy nem is érdekli ez őket, azért áll itt most ez a sport.
Most is nagyon sok olyan versenyzőtársammal beszélgettünk, akikkel már rég nem találkoztunk, és én most egyet látok, hogy nagyon sokan el vannak keseredve. Olyan emberek vannak elkeseredve, akiknek ez a sport a szívügye. Nagyon sok olyan dolog van, amit nem értünk, és egyet hallok vissza mindenkitől, hogy "el innen!". És ez a legelszomorítóbb talán. Nekem egy jelmondatom lenne: a versenyzők és a technikai feltételek mindig egyenlők legyenek, tehát az egyenlőtől ne legyen még egyenlőbb, a szabályok mindenkire egyformán vonatkozzanak!

Spitzmüller Csaba Bahor Beával az oldalán a bükfürdői futam utáni hétvégén a román bajnokság követező futamán, a Raliul Clujului versenyen indulnak.
A verseny hivatalos honlapja ITT található.

Ez a hír most jelenik meg 4609. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1617 18 19202122
23 24 25 26 272829
30 31 01 02030405
0607 08 09101112
13 14 15 16171819
2022.05.19-22.

részletes infóink

2022.05.21-22.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.06.11-12.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k