KZ Invest Kupa 5.forduló - 2023. szeptember 30. szombat este / Nyíregyháza
Minden jó volt
Spitzmüller Csaba a bükfürdői kiruccanás után
2010-06-24
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
657248590
Napi oldal:
15086
Jelenleg:
452
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a hetedik futam után
1. Kasza Kristóf
1276
2.
Fónagy Kristóf
1232
3. Molnár Alex
1230
4. Martinák Balázs
1222
5. Bíró-Ambrus Roland
1192
6. Budai Csaba
1018
7. Martin Márkó
1005
8. Juhász Ferenc
984
9. Péntek Ádám
916
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
a10.futam,
az Acropolis Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
200
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
167
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
134
4. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
119
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
99
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
98
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
66
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
63
9. Teemu Suninen
Hyundai i20 N Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 7.futam,
a Barum Czech Rally Zlín után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
113
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
80
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
80
5. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
72
6. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
65
7. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
8. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
63
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
108
2. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
99
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
85
4. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
80
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
76
6. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
72
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
61
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
40
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Péter Pál
Honda Civic
93
2. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
86
3. Tamás Gyula
Lada 2107
84
4. Békési Richárd
BMW 320
79
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Takács István
BMW E36
56
8. Borza Balázs
Lada 2107
53
9. Bíró Gergő
Opel Astra
41
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_Minden_jo_volt_4Bajnok pilóta bajnok navigátorral, csak éppen most egy autóban ülve, avagy Spitzmüller Csaba a bükfürdői futamnak Tóth Imrével az oldalán vágott neki. Spici mesél a hazatéréséről, és a bükfürdői futamról.

Idén a román bajnokságban versenyeztek...
A fő támogatóm továbbra is a HELL, akiknek fő célkitűzésük most Románia, így előtérbe helyezték, hogy az ottani bajnokságban induljak. Kinn egy N-es Mitsubishivel és korábbi navigátorommal, Bahor Beával versenyzek. A bajnokság első futamáról lekéstünk, így mi a második futamon kezdtük az idei évet, ami gyönyörű tájakon zajlott, rengeteg néző előtt, ám sajnos mi ott az első gyorsaságin épphogy végig tudtunk evickélni, mivel technikai problémánk volt a vadonatúj autóval. Rossz üzemanyag miatt tönkrement a motorunk, de ettől függetlenül is biztatóak voltak a jelek, hiszen ezzel a fáradt motorral is harmadik időt tudtunk autózni. A következő futam Marosvásárhelyen volt, és itt már végre sikerült abszolút győzelmet aratnunk. Szinte rajt-cél győzelem volt ez, mert a második gyorsasági szakasztól kezdve átvettük a vezetést, és ezt a végéig meg is tudtuk tartani. Most pedig már a következő - kolozsvári - futamra készülünk. Ez is egy aszfaltverseny lesz még, és ahogy a pályarajzokat megnéztem, nagyon-nagy szintkülönbséggel, gondolom ismét hatalmas szakadékokkal tarkított gyorsasági szakaszokon. Nagyon várom már, hiszen hatalmas kihívás ez a román bajnokság számunkra. Nagyon sok gyors pilóta van, nagyon jó autókkal, és kicsit nemzetközi is, hiszen ketten vagyunk magyarok, de van például olasz versenyző is S2000-es autóval... szóval tényleg egy komoly kis bajnokság ez!

Minden_jo_volt_3

Hogyan jött most ez a dolog, hogy hazatérsz?
Két dolog miatt alakult most ez így, hogy itthon menjek. Az egyik, hogy a hétvégi kolozsvári futam után már a román bajnokságban is murvás pályák fognak következni, és mivel nagyon-nagyon régen mentem már N-es autóval, szerettem volna egyéni beállításokat kitalálni, és egyúttal kipróbálni versenykörülmények között. Így nekünk most kapóra jött a szombathelyi verseny. A másik apropója a dolognak pedig Adamovits Márk, de ezt már a verseny előtti interjúban elmondtuk
Így most kipróbáltuk egymást ezen a bükfürdői versenyen. Adamovits Márk felépítette ezt az "egyversenyes" kis csapatot, aminek akár még folytatása is lehet...

Milyen volt Imivel? Hogyan sikerült a futam?
Nem igazán készültünk rá, volt olyan gyorsasági, ahol csupán két és felet mentünk mindössze, mert a harmadik körre csupán a pálya feléig jutottunk el. Viszont jól ismert pályák voltak, és az volt a lényeg, hogy az autón minél több dolgot kipróbálhassunk, minél több beállítást letesztelhessünk. Nem mindig voltunk gyorsak, de igazából nem is ez volt a cél.

Minden_jo_volt_1

Szabó Gergő autójával mentünk egyébként, aki kinn a román bajnokságban az egyik legnagyobb ellenfelem. Gergőnek annyi volt a kérése csupán, hogy ne törjem össze a kocsit, hiszen akkor a kolozsvári futamon nem fog tudni elindulni. Mondtam is neki viccesen, hogy pedig akkor ezzel most egy pozíciót biztosan tudnék erősíteni. De a viccet félretéve, valóban óvtuk az autót, és bár nem tudtunk olyan időket autózni, amiket szerettünk volna, de azt a célt teljesítettük, amiért nekivágtunk ennek a futamnak. Volt egy váltóproblémánk is, és egy elektronikus hiba is végigkísért minket, ami sajnos meg is pecsételte végül a sorsunkat.
Imivel kipróbáltuk egymást, igazából nem is nagyon kellett összeszoknunk, hiszen ő tényleg egy vérprofi versenyző, és ahhoz méltóan is teljesített.

Minden_jo_volt_2

Összefoglalva: minden jó volt! Ez egy tét nélküli verseny volt számunkra, hiszen a magyar bajnokságban nem indulunk, nem vagyunk értékelve, és így legalább nem raboltunk pontot mások elől. A román bajnokságban pedig majd - igazi versenykörülmények között - megmutatjuk, hogy mennyire nagyon gyorsak is tudunk lenni!

Milyennek látod most a magyar mezőnyt, hogy nem a pálya széléről nézted?
Nagyon erős és kiélezett küzdelem folyik. Folyamatosan figyelemmel kísérem a magyar bajnokságot, és elszomorít az, amit idén eddig láttam. Borzasztó nagy visszásságokat látok a magyar mezőnyben, ami miatt ez a sport nagyon sok versenyzőt és nézőt fog veszíteni.
Úgy gondolom, hogy mérlegelni kellene azoknak, akik ezt mérlegelhetik, hogy mit helyeznek előtérbe, mivel szemben… de valójában én úgy gondolom, hogy nem is érdekli ez őket, azért áll itt most ez a sport.
Most is nagyon sok olyan versenyzőtársammal beszélgettünk, akikkel már rég nem találkoztunk, és én most egyet látok, hogy nagyon sokan el vannak keseredve. Olyan emberek vannak elkeseredve, akiknek ez a sport a szívügye. Nagyon sok olyan dolog van, amit nem értünk, és egyet hallok vissza mindenkitől, hogy "el innen!". És ez a legelszomorítóbb talán. Nekem egy jelmondatom lenne: a versenyzők és a technikai feltételek mindig egyenlők legyenek, tehát az egyenlőtől ne legyen még egyenlőbb, a szabályok mindenkire egyformán vonatkozzanak!

Spitzmüller Csaba Bahor Beával az oldalán a bükfürdői futam utáni hétvégén a román bajnokság követező futamán, a Raliul Clujului versenyen indulnak.
A verseny hivatalos honlapja ITT található.

Ez a hír most jelenik meg 5060. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
18 19 20 21 222324
25 26 27 28293001
0203 04 05 06 0708
09 10 11 12 13 1415
1617 18 19 202122
2023.09.29-10.02.

részletes infóink

2023.09.29-10-01.

részletes infóink

2023.09.30.

részletes infóink

2023.09.28-10.01.

részletes infóink

2023

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k