h i r d e t é s
Összes oldal:
733768572
Napi oldal:
24012
Jelenleg:
3533
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
946 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
4. |
Osztás Ábel |
|
794 |
5. |
Kozsuk Péter |
|
787 |
6. |
Suborits Péter |
|
786 |
7. |
Végh Krisz |
|
783 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
759 |
9. |
Balogh Richárd |
|
714 |
1. |
Thierry Neuville |
|
207 |
2. |
Ott Tanak |
|
178 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
161 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
140 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Bajnok pilóta bajnok navigátorral, csak éppen most egy autóban ülve, avagy Spitzmüller Csaba a bükfürdői futamnak Tóth Imrével az oldalán vágott neki. Spici mesél a hazatéréséről, és a bükfürdői futamról.
Idén a román bajnokságban versenyeztek...
A fő támogatóm továbbra is a HELL, akiknek fő célkitűzésük most Románia, így előtérbe helyezték, hogy az ottani bajnokságban induljak. Kinn egy N-es Mitsubishivel és korábbi navigátorommal, Bahor Beával versenyzek. A bajnokság első futamáról lekéstünk, így mi a második futamon kezdtük az idei évet, ami gyönyörű tájakon zajlott, rengeteg néző előtt, ám sajnos mi ott az első gyorsaságin épphogy végig tudtunk evickélni, mivel technikai problémánk volt a vadonatúj autóval. Rossz üzemanyag miatt tönkrement a motorunk, de ettől függetlenül is biztatóak voltak a jelek, hiszen ezzel a fáradt motorral is harmadik időt tudtunk autózni. A következő futam Marosvásárhelyen volt, és itt már végre sikerült abszolút győzelmet aratnunk. Szinte rajt-cél győzelem volt ez, mert a második gyorsasági szakasztól kezdve átvettük a vezetést, és ezt a végéig meg is tudtuk tartani. Most pedig már a következő - kolozsvári - futamra készülünk. Ez is egy aszfaltverseny lesz még, és ahogy a pályarajzokat megnéztem, nagyon-nagy szintkülönbséggel, gondolom ismét hatalmas szakadékokkal tarkított gyorsasági szakaszokon. Nagyon várom már, hiszen hatalmas kihívás ez a román bajnokság számunkra. Nagyon sok gyors pilóta van, nagyon jó autókkal, és kicsit nemzetközi is, hiszen ketten vagyunk magyarok, de van például olasz versenyző is S2000-es autóval... szóval tényleg egy komoly kis bajnokság ez!
Hogyan jött most ez a dolog, hogy hazatérsz?
Két dolog miatt alakult most ez így, hogy itthon menjek. Az egyik, hogy a hétvégi kolozsvári futam után már a román bajnokságban is murvás pályák fognak következni, és mivel nagyon-nagyon régen mentem már N-es autóval, szerettem volna egyéni beállításokat kitalálni, és egyúttal kipróbálni versenykörülmények között. Így nekünk most kapóra jött a szombathelyi verseny. A másik apropója a dolognak pedig Adamovits Márk, de ezt már a verseny előtti interjúban elmondtuk
Így most kipróbáltuk egymást ezen a bükfürdői versenyen. Adamovits Márk felépítette ezt az "egyversenyes" kis csapatot, aminek akár még folytatása is lehet...
Milyen volt Imivel? Hogyan sikerült a futam?
Nem igazán készültünk rá, volt olyan gyorsasági, ahol csupán két és felet mentünk mindössze, mert a harmadik körre csupán a pálya feléig jutottunk el. Viszont jól ismert pályák voltak, és az volt a lényeg, hogy az autón minél több dolgot kipróbálhassunk, minél több beállítást letesztelhessünk. Nem mindig voltunk gyorsak, de igazából nem is ez volt a cél.
Szabó Gergő autójával mentünk egyébként, aki kinn a román bajnokságban az egyik legnagyobb ellenfelem. Gergőnek annyi volt a kérése csupán, hogy ne törjem össze a kocsit, hiszen akkor a kolozsvári futamon nem fog tudni elindulni. Mondtam is neki viccesen, hogy pedig akkor ezzel most egy pozíciót biztosan tudnék erősíteni. De a viccet félretéve, valóban óvtuk az autót, és bár nem tudtunk olyan időket autózni, amiket szerettünk volna, de azt a célt teljesítettük, amiért nekivágtunk ennek a futamnak. Volt egy váltóproblémánk is, és egy elektronikus hiba is végigkísért minket, ami sajnos meg is pecsételte végül a sorsunkat.
Imivel kipróbáltuk egymást, igazából nem is nagyon kellett összeszoknunk, hiszen ő tényleg egy vérprofi versenyző, és ahhoz méltóan is teljesített.
Összefoglalva: minden jó volt! Ez egy tét nélküli verseny volt számunkra, hiszen a magyar bajnokságban nem indulunk, nem vagyunk értékelve, és így legalább nem raboltunk pontot mások elől. A román bajnokságban pedig majd - igazi versenykörülmények között - megmutatjuk, hogy mennyire nagyon gyorsak is tudunk lenni!
Milyennek látod most a magyar mezőnyt, hogy nem a pálya széléről nézted?
Nagyon erős és kiélezett küzdelem folyik. Folyamatosan figyelemmel kísérem a magyar bajnokságot, és elszomorít az, amit idén eddig láttam. Borzasztó nagy visszásságokat látok a magyar mezőnyben, ami miatt ez a sport nagyon sok versenyzőt és nézőt fog veszíteni.
Úgy gondolom, hogy mérlegelni kellene azoknak, akik ezt mérlegelhetik, hogy mit helyeznek előtérbe, mivel szemben… de valójában én úgy gondolom, hogy nem is érdekli ez őket, azért áll itt most ez a sport.
Most is nagyon sok olyan versenyzőtársammal beszélgettünk, akikkel már rég nem találkoztunk, és én most egyet látok, hogy nagyon sokan el vannak keseredve. Olyan emberek vannak elkeseredve, akiknek ez a sport a szívügye. Nagyon sok olyan dolog van, amit nem értünk, és egyet hallok vissza mindenkitől, hogy "el innen!". És ez a legelszomorítóbb talán. Nekem egy jelmondatom lenne: a versenyzők és a technikai feltételek mindig egyenlők legyenek, tehát az egyenlőtől ne legyen még egyenlőbb, a szabályok mindenkire egyformán vonatkozzanak!
Spitzmüller Csaba Bahor Beával az oldalán a bükfürdői futam utáni hétvégén a román bajnokság követező futamán, a Raliul Clujului versenyen indulnak.
A verseny hivatalos honlapja ITT található.
Ez a hír most jelenik meg 5350. alkalommal
Magyar Rallye Bajnokság 2010
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok • blogok
|