Panasonic hőszivattyű RAKTÁRON! - +36309779995
Minden új!
Turi Tomi 2010
2010-03-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
627098386
Napi oldal:
128582
Jelenleg:
1020
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
a bajnokság végeredménye
1. Martin Márkó
1509
2. Molnár Alex
1477
3. Péntek Ádám
1467
4. Budai Csaba
1455
5.
Fónagy Kristóf
1380
6. Martinák Balázs
1277
7. Gál Krisztián
1269
8. Ivony Bálint
1126
9. Teglovics Kornél
1120
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
255
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
205
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
193
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
134
5. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
122
6. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
97
7. Craig Breen
Ford Puma Rally1
84
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
59
9. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
58
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
166
2. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
99
3. Yoann Bonato
SKODA Fabia R5 Evo
88
4. S. Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
79
5. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
70
6. S. Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
70
7. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
69
8. Ken Torn
Ford Fiesta Rally2
55
9. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
55
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
251,4
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
223,5
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
172,5
4. Német Gábor
Skoda Fabia R5
125,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
99,5
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
99,2
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
94,4
8.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
73,5
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
155
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
120,2
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
104,6
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
94,7
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
93,6
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
83,5
7. Szőllősi Roland
BMW
54
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
9.
Hevesi Norbert
BMW
73,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
84
2.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
54,9
3.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
49
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
34,5
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
20,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Lezárult a hazai rallyesportban a WRC-s korszak. A vélemények egyelőre igencsak megoszlanak a döntés helyességét illetően, sokan viszont ennek következtében új autó után nézhettek. Turi Tomit idén is láthatják a szurkolók, de a várva várt S2000-es autó - legalább is egyelőre - még elmarad.

Mivel folytatjátok a versenyzést?
Egy Mitsubishi Evo IX-esre esett a választásunk, amellyel az idei év összes hazai futamán szeretnénk majd rajthoz állni. Bár az első futamon - mivel a lehetőségek adottak voltak hozzá - a szlovák bajnokságba is neveztünk, a célunk mégiscsak az, hogy hazai bajnoki futamokon a lehető legjobb formánkat hozzuk, a lehető legtöbb pontot gyűjtsük. Szeretnénk minden futamon ott lenni, hiszen a bajnokság csak úgy teljes, ráadásul a jelenlegi pontrendszer nem igazán ad arra más lehetőséget, hogy egy-egy hiányzást követően is jó eredménnyel lehessen majd zárni az évet.

Sok újdonságot hozott neked az idei év…
Nem egyszerűen csak sokat, hanem inkább fogalmazzunk úgy, hogy minden új! Mondhatjuk, hogy teljesen az alapoknál kezdünk mindent, hiszen egy új technikával fogunk versenyezni, egy teljesen új csapat színeiben, új navigátorral, új szabályok szerint, új géposztályban.

Van azért valaki, aki segít felzárkózni az N-es mezőnyben?
Nem igazán lehet ezt elvárni senkitől, ráadásul mindenki más-más. Vannak persze akik segítenek, de nem hiszem, hogy van két olyan pilóta, aki annyira egyforma lenne, hogy ugyanaz a beállítás tökéletesen megfelelne mindkettőjük számára. Mindenkinek saját magának kell megtalálnia a jó megoldásokat, jó beállításokat, hiszen mindenkinek más a megfelelő.
Ott van viszont az új navigátorom, akinek azért a tapasztalatára tudunk támaszkodni, aki sokat tud majd segíteni a beilleszkedésben. Ez is az egyik döntő érv volt, amikor a navigátor személyét illető kérdésre kerestük a választ, azaz amikor végül Percze Nándi mellett döntöttünk. Ő egy igen tapasztalt navigátor, Asi mellett is nagyon sokat tanult…

Mennyire sikerült összeszoknotok már Nándival?
Egyelőre még csak telefonon keresztül szokom a hangját, de ha már az autó is összeáll, akkor megpróbálunk azért közelebbi ismeretséget kötni. A tréningen majd úgyis 2 napig folyamatosan össze leszünk zárva, aztán majd próbáljuk egymást megszokni. Minden versenyző különböző, hiszen minden pilóta másként, más szavakkal, kifejezésekkel diktálja fel az itinert, másként szeretné visszahallani is. A navigátorok is eltérően írják az itinert, eltérően diktálják vissza a gyorsasági szakaszokon. Nekünk majd a kettő között egy jó összhangot kell megtalálnunk, megszoknunk kicsit egymást, és akkor azt hiszem, hogy nagyon jól fogunk tudni együttműködni. Nagyon bízom benne, hogy fogunk tudni alkalmazkodni egymáshoz, de hát úgyis mindenkit meg kell szokni!

Hogyan fogadtátok az MNASZ döntését, hogy a WRC-k idén már nem kerülnek értékelésre az abszolút bajnoki címért folyó pontozásban?
Annyira azért nem fogadtuk jól. Versenyzők és nézők egyaránt tudják, hogy egy WRC, azért az WRC! Inkább úgy fogalmaznék, hogy beletörődtünk, mint a válságba. Sajnos ebben az időszakban, ami most van Magyarországon, azt hiszem annak is örülnünk kell, hogy a támogatóink átvészelték valahogy a kritikus tavalyi évet, és meg tudták teremteni azt, hogy mi most idén rajthoz tudunk állni, még ha csak egy N-essel is. Nagyon bízom benne, hogy az idei év könnyebb lesz, mint a tavalyi!

S2000-es autóban akkor egyáltalán nem is gondolkoztatok?
Dehogynem! Folyamatosan gondolkozunk, még most is! Viszont óriási az árkülönbség egy gyári gépcsoda és egy N-es autó között. A lehetőségek most csupán ezt a technikát tették lehetővé, de nem zártuk ki teljesen a céljaink közül a S2000-es versenygépet sem. Mindenféleképp szeretnénk azt is kipróbálni. Az első két futam után úgyis kiderül, hogy érdemes-e egyáltalán váltani…

Mit tippeltek végeredményként?
Szerintem nagyjából 10 páros az a magyar mezőnyben, aki esélyes az első helyezésre. A pályákat ráadásul minden versenyző minden irányból kívülről fújja szerintem. Hogy mennyire versenyképesek az N-esek a S2000-esekkel szemben, az úgyis csak Eger Rallye-n fog kiderülni. Az azért köztudott, hogy a magyar pályákat úgy általában nem az jellemzi, hogy kanyar kanyar hátán lenne… Majd meglátjuk! Az esélyeket csak latolgatni lehet, a végén van a vége! Eger után úgyis kiderül minden.

Mit vártok az első, ráadásul hazai futamtól?
Sok-sok szurkolót várunk! Reméljük, hogy a nézők még nem fordultak el a hazai rallyesporttól, hogy a szurkolóink idén is ott fognak integetni nekünk a pálya szélén, mi pedig megpróbáljuk a lehető legjobb formánkat hozni, és csatába szállni az első helyért!

Partnereink: MEGA Transport Kft, Liquid Energy, ProfiBagger, FUX, Bitumaster Kft, Mirsa, ASA Építőipari Kft, Toyota TMAX, A 123 Kft




Ez a hír most jelenik meg 7407. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
16 17 18 19202122
23 24 25 26 272829
3031 01 02 03 0405
06 07 08 09101112
13 14 15 16 17 18 19

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Országos Rally1 Bajnokság 2022
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k