|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Érdi Tibi pár éve már csak WRC futamokon indul. A fiatal pilóta az idei évben az ERC versenyekből választott és egyből a szezonynyitóval indít... Szardínián egy N csoportos Subaruval indultunk. Ezzel az autóval már tavaly is versenyeztem. Nem igazán fekszik nekem a murva. Nem volt rossz a verseny, de olyan hű de jó sem. Megvolt, kipipáltuk.
Amit viszont jobban vártam, az a németországi verseny volt. Negyedik alkalommal tértünk vissza. A Topp Zoli féle zsír új Evo IX-essel rajtoltunk el. Kint, az FIA ellenőrök is megcsodálták az autót. Minden porcikája új volt az autónak. Ez érezhető volt a vezetésben is. Egy könnyű autó volt, jó erőben. Volt tapasztalatunk is erről a versenyről. Jobban is indult, mint amire számítottunk. Az első nap a második helyen fordultunk, majd másnap az egyik ellenfelünknek technikai problémája adódott és ezt kihasználva vezettük a kategóriát. Nagy élmény, hogy minden szakasz után jött a WRC TV és interjút csinált velünk angolul, majd megkéri, hogy ugyanezt anyanyelveden is mondd el és mindezt az egész szervizpark élőben nézhette. Büszkék voltunk, hogy magyarként elmondhattuk magyarul egy világbajnoki futamon, hogy vezetjük a versenyt. A nap végén Stohl, Baumschlager és a RalliArt mérnöke is odajött gratulálni. Sajnos nem tudtuk a végén leíratni ezt az eredményt. Próbáltunk óvatosan menni, de sajnos egy információ későn jött és ezeket a pályákat lehetetlen megjegyezni, maximálisan a navigátorból kell menni, így egy olyan bukkanóhoz értünk, ami után kanyar következett, amit nem tudtunk olyan sebességgel bevenni, ahogy odaértünk. Egy katonai betonelem kivégezte az autót. Kiszakadt az első, hátsó futómű, megsérült az olajhűtő is. Fel kellett adnunk a versenyt. Sokkal könnyebben éltem ezt meg, mint tavaly, amikor a harmadik helyről estünk ki. Akkor nagyon magam alatt voltam. Most inkább Attila volt elkeseredve. Próbáltam segíteni,ahogy tavaly Ő tette velem. Az anyagi kár miatt nem csak ez a futamunk, de a következő is elúszott. Az autón volt biztosítás, de az önerő elvitte a büdzsénk azon részét, ami elengedhetetlen lett volna a spanyolországi futamra. Kíváncsi lettem volna, hogy milyen, amikor az egyik nap murván, másnap aszfalton kell versenyezni, de ez most kimaradt.
Évközben beszéltünk, akkor mondtad, hogy tervben van a Szilveszter Rallye is.
Igen, augusztusban már beszéltünk róla. Ahogy közeledett az év vége, az látszott, hogy WRC-re csak nagyon szűkösen adta volna ki a keretünk.
Aztán amikor a jövőről kezdtünk el beszélgetni, akkor szóba került az ERC sorozaton való indulás is. A Janner Rallye földrajzilag is közel van és úgy döntöttünk, hogy a Szilveszter Rallye-t sem erőltetjük, és elindulunk a január első hetében megrendezendő szezonnyitón.
De mégis ott voltatok egy sárga taxival az évadzárón.
Év végén a támogatóinknak köszönhetően valóban el tudtunk indulni ezen a versenyen.
Nagyon örültem neki, hiszen augusztus óta nem ültem versenyautóban és majd egy fél év kihagyás nagyon sok. Igaz, hogy csak kettő szakaszt tudtunk versenytempóban teljesíteni, problémák voltak az autóval, nem volt hajtásunk.
Arra mindenképp jó volt, hogy menjünk pár kilométert és kicsit visszacsöppenjek a rallyba.
Tapasztalt navigátorral mész, bár Attila is az egyik legtapasztaltabb kanyarolvasó a magyar mezőnyben...
Ez így van! Amikor kiválasztottuk az ERC futamokat, amiken indulni fogunk (Janner, Ypres, Barum, Valais), akkor még nem tudtuk, hogy Atinak új munkahelye lesz és olyan a beosztása, hogy nem tud eljönni a pályabejárásra. A versenyen ott lesz velünk, de kellett egy beugró navigátort keresnünk erre a futamra, hiszen nem csak a versenynapokból áll egy futam.
Zsiros Gabi fogja pótolni most Attilát.
Volt egy kis kavarodás az autó tekintetében is...
Improvizálnotok kellett... Gabinak van egy Subaru R4-ese, ami már teljesített több ERC futamot is, úgy gondoltuk, hogy próbáljuk meg az Ő autójával.
Minden új lesz...
Igen! Új autó, új navigátor, új sorozat... Négy évvel ezelőtt volt hasonló, amikor a WRC-s korszak után belevágtunk a világbajnoki futamokba, N csoportos autóval, szöges gumival a hóban...
Ráadásul azt az autót, amit pár hete kipróbálhattam Ádándon, azt most nem tudjuk befogni, hiszen a Szilveszter Rallye-n olyan mértékben sérült meg az autó, hogy lehetetlen volt két nap alatt rendbehozni. Ez pályafutásom során nem először fordult elő... A cseh RallySprinten anno összetörték azt a WRC-t, amivel a Mikulás Rallye-n mentem volna, most pedig a Szilveszer Rallye-n tört össze a Subaru, amivel a Janneren indultunk volna...
Szerencsére Gabi jó szervező és sikerült még vasárnap letárgyalni Tagai Tomiékkal, és végül az ő Subarujukkal indulunk a futamon.
Mik az elvárásaitok?
Nem mentem még ezen a környéken sem, nem mentem még ilyen gumival, nem tudom az ellenfelek milyen erősek. Nem tudom. Gabi szerint benne lehet lenne az első 5-6-ban. Én nem merek tippelni. Ahol azt hittem, hogy a VB-n ott lehet lenni az elejébe, ott nyögvenyelősen sem tudtunk, ahol úgy gondoltam, erős ellenfelek vannak, ott vezettük a versenyt.
Meglátjuk...
Milyen volt az évkezdet, a szilveszter?
Ugyanolyan volt, mint a többi nap. Az, hogy új évszámot írunk másnap, az engem annyira nem hat meg, ezért nem is volt akkora probléma, hogy január elsején reggel kellett felvenni az itinert és nekivágni a pályabejárásnak. Sok ember mondta, hogy milyen fura, hogy ezt agy szervezték... Nekünk ez az életünk, ezt szeretjük csinálni! Bárcsak minden évet így kezdhetnénk...
Két nap volt a pályabejárás, ma délelőtt voltak az átvételek. 11-től megyünk a shakedownra, ahol délig autózhatunk 20 autó társaságában. Háromszor lehet majd menni, ki fogjuk használni.
A pályákon nincs hó, a felsőbb részeken a pálya mellett igen, de a nyomvonalon inkább csak jég a hűvösebb, árnyékosabb részeken.
Nagyon zavart, hogy csak 60-al lehetett pályát írni. Szörnyű volt! Folyamatosan oda kellett figyelni, hogy ne lépjük át a sebességhatárt. A pályák nagyon gyorsak. Többen kaptak húzós büntetéseket.
A szakaszok nagy része száraz volt, tegnap esett eső, emiatt sok helyen tiszta jég az út, lesznek részek, amiket nagyon el kell majd spórolni. Próbáltuk ezeket felírni. Sok a levág, a felhordás. Jó hangulatban telt az elmúlt két napunk.
Este találkozunk!
Ez a hír most jelenik meg 3268. alkalommal
címkék: Érdi Tibi, Zsiros Gabi
![]() 2014.01.03-05.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.02.07-08.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.09.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.15.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.15-16.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.22.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |