duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Minden új lesz
Érdi Tibi a Janner Rallye-n kezdi az idei évet
2014-01-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
806912481
Napi oldal:
69675
Jelenleg:
1573
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

minden_uj_lesz_1

Érdi Tibi pár éve már csak WRC futamokon indul. A fiatal pilóta az idei évben az ERC versenyekből választott és egyből a szezonynyitóval indít...

Tibi, kezdjük a tavalyi szezonnal... Olyan volt, amilyennek elgondoltátok?
Nem egészen... Három világbajnoki futamot terveztünk, ebből kettő valósult meg.

Szardínián egy N csoportos Subaruval indultunk. Ezzel az autóval már tavaly is versenyeztem. Nem igazán fekszik nekem a murva. Nem volt rossz a verseny, de olyan hű de jó sem. Megvolt, kipipáltuk.

Amit viszont jobban vártam, az a németországi verseny volt. Negyedik alkalommal tértünk vissza. A Topp Zoli féle zsír új Evo IX-essel rajtoltunk el. Kint, az FIA ellenőrök is megcsodálták az autót. Minden porcikája új volt az autónak. Ez érezhető volt a vezetésben is. Egy könnyű autó volt, jó erőben. Volt tapasztalatunk is erről a versenyről. Jobban is indult, mint amire számítottunk. Az első nap a második helyen fordultunk, majd másnap az egyik ellenfelünknek technikai problémája adódott és ezt kihasználva vezettük a kategóriát. Nagy élmény, hogy minden szakasz után jött a WRC TV és interjút csinált velünk angolul, majd megkéri, hogy ugyanezt anyanyelveden is mondd el és mindezt az egész szervizpark élőben nézhette. Büszkék voltunk, hogy magyarként elmondhattuk magyarul egy világbajnoki futamon, hogy vezetjük a versenyt. A nap végén Stohl, Baumschlager és a RalliArt mérnöke is odajött gratulálni.
Sajnos nem tudtuk a végén leíratni ezt az eredményt. Próbáltunk óvatosan menni, de sajnos egy információ későn jött és ezeket a pályákat lehetetlen megjegyezni, maximálisan a navigátorból kell menni, így egy olyan bukkanóhoz értünk, ami után kanyar következett, amit nem tudtunk olyan sebességgel bevenni, ahogy odaértünk. Egy katonai betonelem kivégezte az autót. Kiszakadt az első, hátsó futómű, megsérült az olajhűtő is. Fel kellett adnunk a versenyt. Sokkal könnyebben éltem ezt meg, mint tavaly, amikor a harmadik helyről estünk ki. Akkor nagyon magam alatt voltam. Most inkább Attila volt elkeseredve. Próbáltam segíteni,ahogy tavaly Ő tette velem.

Az anyagi kár miatt nem csak ez a futamunk, de a következő is elúszott. Az autón volt biztosítás, de az önerő elvitte a büdzsénk azon részét, ami elengedhetetlen lett volna a spanyolországi futamra.
Kíváncsi lettem volna, hogy milyen, amikor az egyik nap murván, másnap aszfalton kell versenyezni, de ez most kimaradt.
 
Évközben beszéltünk, akkor mondtad, hogy tervben van a Szilveszter Rallye is.
Igen, augusztusban már beszéltünk róla. Ahogy közeledett az év vége, az látszott, hogy WRC-re csak nagyon szűkösen adta volna ki a keretünk.
Aztán amikor a jövőről kezdtünk el beszélgetni, akkor szóba került az ERC sorozaton való indulás is. A Janner Rallye földrajzilag is közel van és úgy döntöttünk, hogy a Szilveszter Rallye-t sem erőltetjük, és elindulunk a január első hetében megrendezendő szezonnyitón.
 
De mégis ott voltatok egy sárga taxival az évadzárón.
Év végén a támogatóinknak köszönhetően valóban el tudtunk indulni ezen a versenyen.
Nagyon örültem neki, hiszen augusztus óta nem ültem versenyautóban és majd egy fél év kihagyás nagyon sok. Igaz, hogy csak kettő szakaszt tudtunk versenytempóban teljesíteni, problémák voltak az autóval, nem volt hajtásunk.
Arra mindenképp jó volt, hogy menjünk pár kilométert és kicsit visszacsöppenjek a rallyba.
 
Tapasztalt navigátorral mész, bár Attila is az egyik legtapasztaltabb kanyarolvasó a magyar mezőnyben...
Ez így van! Amikor kiválasztottuk az ERC futamokat, amiken indulni fogunk (Janner, Ypres, Barum, Valais), akkor még nem tudtuk, hogy Atinak új munkahelye lesz és olyan a beosztása, hogy nem tud eljönni a pályabejárásra. A versenyen ott lesz velünk, de kellett egy beugró navigátort keresnünk erre a futamra, hiszen nem csak a versenynapokból áll egy futam.
Zsiros Gabi fogja pótolni most Attilát.
 
Volt egy kis kavarodás az autó tekintetében is...
Improvizálnotok kellett...
Gabinak van egy Subaru R4-ese, ami már teljesített több ERC futamot is, úgy gondoltuk, hogy próbáljuk meg az Ő autójával.
 
Minden új lesz...
Igen! Új autó, új navigátor, új sorozat... Négy évvel ezelőtt volt hasonló, amikor a WRC-s korszak után belevágtunk a világbajnoki futamokba, N csoportos autóval, szöges gumival a hóban...
 
Ráadásul azt az autót, amit pár hete kipróbálhattam Ádándon, azt most nem tudjuk befogni, hiszen a Szilveszter Rallye-n olyan mértékben sérült meg az autó, hogy lehetetlen volt két nap alatt rendbehozni. Ez pályafutásom során nem először fordult elő... A cseh RallySprinten anno összetörték azt a WRC-t, amivel a Mikulás Rallye-n mentem volna, most pedig a Szilveszer Rallye-n tört össze a Subaru, amivel a Janneren indultunk volna...
Szerencsére Gabi jó szervező és sikerült még vasárnap letárgyalni Tagai Tomiékkal, és végül az ő Subarujukkal indulunk a futamon.
 
Mik az elvárásaitok?
Nem mentem még ezen a környéken sem, nem mentem még ilyen gumival, nem tudom az ellenfelek milyen erősek. Nem tudom. Gabi szerint benne lehet lenne az első 5-6-ban. Én nem merek tippelni. Ahol azt hittem, hogy a VB-n ott lehet lenni az elejébe, ott nyögvenyelősen sem tudtunk, ahol úgy gondoltam, erős ellenfelek vannak, ott vezettük a versenyt.
Meglátjuk...
 
Milyen volt az évkezdet, a szilveszter?
Ugyanolyan volt, mint a többi nap. Az, hogy új évszámot írunk másnap, az engem annyira nem hat meg, ezért nem is volt akkora probléma, hogy január elsején reggel kellett felvenni az itinert és nekivágni a pályabejárásnak. Sok ember mondta, hogy milyen fura, hogy ezt agy szervezték... Nekünk ez az életünk, ezt szeretjük csinálni! Bárcsak minden évet így kezdhetnénk...
 
Két nap volt a pályabejárás, ma délelőtt voltak az átvételek. 11-től megyünk a shakedownra, ahol délig autózhatunk 20 autó társaságában. Háromszor lehet majd menni, ki fogjuk használni.
 
A pályákon nincs hó, a felsőbb részeken a pálya mellett igen, de a nyomvonalon inkább csak jég a hűvösebb, árnyékosabb részeken.
 
Nagyon zavart, hogy csak 60-al lehetett pályát írni. Szörnyű volt! Folyamatosan oda kellett figyelni, hogy ne lépjük át a sebességhatárt. A pályák nagyon gyorsak. Többen kaptak húzós büntetéseket.
 
A szakaszok nagy része száraz volt, tegnap esett eső, emiatt sok helyen tiszta jég az út, lesznek részek, amiket nagyon el kell majd spórolni. Próbáltuk ezeket felírni. Sok a levág, a felhordás. Jó hangulatban telt az elmúlt két napunk.
 
Este találkozunk!
 
Ez a hír most jelenik meg 3348. alkalommal
Share |
2014.01.03-05.
European Rally Championship 2014
31. Int. Jannerrallye
Ausztria, Freistadt
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k