Minden új lesz
Érdi Tibi a Janner Rallye-n kezdi az idei évet
2014-01-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
751675258
Napi oldal:
108281
Jelenleg:
2015
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

minden_uj_lesz_1

Érdi Tibi pár éve már csak WRC futamokon indul. A fiatal pilóta az idei évben az ERC versenyekből választott és egyből a szezonynyitóval indít...

Tibi, kezdjük a tavalyi szezonnal... Olyan volt, amilyennek elgondoltátok?
Nem egészen... Három világbajnoki futamot terveztünk, ebből kettő valósult meg.

Szardínián egy N csoportos Subaruval indultunk. Ezzel az autóval már tavaly is versenyeztem. Nem igazán fekszik nekem a murva. Nem volt rossz a verseny, de olyan hű de jó sem. Megvolt, kipipáltuk.

Amit viszont jobban vártam, az a németországi verseny volt. Negyedik alkalommal tértünk vissza. A Topp Zoli féle zsír új Evo IX-essel rajtoltunk el. Kint, az FIA ellenőrök is megcsodálták az autót. Minden porcikája új volt az autónak. Ez érezhető volt a vezetésben is. Egy könnyű autó volt, jó erőben. Volt tapasztalatunk is erről a versenyről. Jobban is indult, mint amire számítottunk. Az első nap a második helyen fordultunk, majd másnap az egyik ellenfelünknek technikai problémája adódott és ezt kihasználva vezettük a kategóriát. Nagy élmény, hogy minden szakasz után jött a WRC TV és interjút csinált velünk angolul, majd megkéri, hogy ugyanezt anyanyelveden is mondd el és mindezt az egész szervizpark élőben nézhette. Büszkék voltunk, hogy magyarként elmondhattuk magyarul egy világbajnoki futamon, hogy vezetjük a versenyt. A nap végén Stohl, Baumschlager és a RalliArt mérnöke is odajött gratulálni.
Sajnos nem tudtuk a végén leíratni ezt az eredményt. Próbáltunk óvatosan menni, de sajnos egy információ későn jött és ezeket a pályákat lehetetlen megjegyezni, maximálisan a navigátorból kell menni, így egy olyan bukkanóhoz értünk, ami után kanyar következett, amit nem tudtunk olyan sebességgel bevenni, ahogy odaértünk. Egy katonai betonelem kivégezte az autót. Kiszakadt az első, hátsó futómű, megsérült az olajhűtő is. Fel kellett adnunk a versenyt. Sokkal könnyebben éltem ezt meg, mint tavaly, amikor a harmadik helyről estünk ki. Akkor nagyon magam alatt voltam. Most inkább Attila volt elkeseredve. Próbáltam segíteni,ahogy tavaly Ő tette velem.

Az anyagi kár miatt nem csak ez a futamunk, de a következő is elúszott. Az autón volt biztosítás, de az önerő elvitte a büdzsénk azon részét, ami elengedhetetlen lett volna a spanyolországi futamra.
Kíváncsi lettem volna, hogy milyen, amikor az egyik nap murván, másnap aszfalton kell versenyezni, de ez most kimaradt.
 
Évközben beszéltünk, akkor mondtad, hogy tervben van a Szilveszter Rallye is.
Igen, augusztusban már beszéltünk róla. Ahogy közeledett az év vége, az látszott, hogy WRC-re csak nagyon szűkösen adta volna ki a keretünk.
Aztán amikor a jövőről kezdtünk el beszélgetni, akkor szóba került az ERC sorozaton való indulás is. A Janner Rallye földrajzilag is közel van és úgy döntöttünk, hogy a Szilveszter Rallye-t sem erőltetjük, és elindulunk a január első hetében megrendezendő szezonnyitón.
 
De mégis ott voltatok egy sárga taxival az évadzárón.
Év végén a támogatóinknak köszönhetően valóban el tudtunk indulni ezen a versenyen.
Nagyon örültem neki, hiszen augusztus óta nem ültem versenyautóban és majd egy fél év kihagyás nagyon sok. Igaz, hogy csak kettő szakaszt tudtunk versenytempóban teljesíteni, problémák voltak az autóval, nem volt hajtásunk.
Arra mindenképp jó volt, hogy menjünk pár kilométert és kicsit visszacsöppenjek a rallyba.
 
Tapasztalt navigátorral mész, bár Attila is az egyik legtapasztaltabb kanyarolvasó a magyar mezőnyben...
Ez így van! Amikor kiválasztottuk az ERC futamokat, amiken indulni fogunk (Janner, Ypres, Barum, Valais), akkor még nem tudtuk, hogy Atinak új munkahelye lesz és olyan a beosztása, hogy nem tud eljönni a pályabejárásra. A versenyen ott lesz velünk, de kellett egy beugró navigátort keresnünk erre a futamra, hiszen nem csak a versenynapokból áll egy futam.
Zsiros Gabi fogja pótolni most Attilát.
 
Volt egy kis kavarodás az autó tekintetében is...
Improvizálnotok kellett...
Gabinak van egy Subaru R4-ese, ami már teljesített több ERC futamot is, úgy gondoltuk, hogy próbáljuk meg az Ő autójával.
 
Minden új lesz...
Igen! Új autó, új navigátor, új sorozat... Négy évvel ezelőtt volt hasonló, amikor a WRC-s korszak után belevágtunk a világbajnoki futamokba, N csoportos autóval, szöges gumival a hóban...
 
Ráadásul azt az autót, amit pár hete kipróbálhattam Ádándon, azt most nem tudjuk befogni, hiszen a Szilveszter Rallye-n olyan mértékben sérült meg az autó, hogy lehetetlen volt két nap alatt rendbehozni. Ez pályafutásom során nem először fordult elő... A cseh RallySprinten anno összetörték azt a WRC-t, amivel a Mikulás Rallye-n mentem volna, most pedig a Szilveszer Rallye-n tört össze a Subaru, amivel a Janneren indultunk volna...
Szerencsére Gabi jó szervező és sikerült még vasárnap letárgyalni Tagai Tomiékkal, és végül az ő Subarujukkal indulunk a futamon.
 
Mik az elvárásaitok?
Nem mentem még ezen a környéken sem, nem mentem még ilyen gumival, nem tudom az ellenfelek milyen erősek. Nem tudom. Gabi szerint benne lehet lenne az első 5-6-ban. Én nem merek tippelni. Ahol azt hittem, hogy a VB-n ott lehet lenni az elejébe, ott nyögvenyelősen sem tudtunk, ahol úgy gondoltam, erős ellenfelek vannak, ott vezettük a versenyt.
Meglátjuk...
 
Milyen volt az évkezdet, a szilveszter?
Ugyanolyan volt, mint a többi nap. Az, hogy új évszámot írunk másnap, az engem annyira nem hat meg, ezért nem is volt akkora probléma, hogy január elsején reggel kellett felvenni az itinert és nekivágni a pályabejárásnak. Sok ember mondta, hogy milyen fura, hogy ezt agy szervezték... Nekünk ez az életünk, ezt szeretjük csinálni! Bárcsak minden évet így kezdhetnénk...
 
Két nap volt a pályabejárás, ma délelőtt voltak az átvételek. 11-től megyünk a shakedownra, ahol délig autózhatunk 20 autó társaságában. Háromszor lehet majd menni, ki fogjuk használni.
 
A pályákon nincs hó, a felsőbb részeken a pálya mellett igen, de a nyomvonalon inkább csak jég a hűvösebb, árnyékosabb részeken.
 
Nagyon zavart, hogy csak 60-al lehetett pályát írni. Szörnyű volt! Folyamatosan oda kellett figyelni, hogy ne lépjük át a sebességhatárt. A pályák nagyon gyorsak. Többen kaptak húzós büntetéseket.
 
A szakaszok nagy része száraz volt, tegnap esett eső, emiatt sok helyen tiszta jég az út, lesznek részek, amiket nagyon el kell majd spórolni. Próbáltuk ezeket felírni. Sok a levág, a felhordás. Jó hangulatban telt az elmúlt két napunk.
 
Este találkozunk!
 
Ez a hír most jelenik meg 3268. alkalommal
Share |
2014.01.03-05.
European Rally Championship 2014
31. Int. Jannerrallye
Ausztria, Freistadt
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
272829 30 310102
030405 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
2025.02.07-08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k