Miskolc - 25 pont begyűjtve
Benik Balázs interjú
2007-05-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783605336
Napi oldal:
100145
Jelenleg:
1137
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Benik Balázs a második futam után vezeti a magyar rallybajnokságot. A kétszeres bajnokot kérdeztük a miskolci verseny után:

Az első versenyen taktikus kocsizással begyűjtöttétek a másodiknak járó pontokat...
Így van, de ne felejtsük el, hogy az első szakaszon behibáztunk, ami alapban húsz másodperc hátrányt hozott, ami egy olyan távolság volt Turi Tomiékkal szemben, ami nehezen volt ledolgozható. Talán csak akkor, ha hibáztak volna, de ez nem így történt.
Ha kockáztatunk sem tudtuk volna őket beérni, esetleg eldobjuk a vasat és oda a második helyért járó pont…

Most Miskolcon nem kellett taktikázni, szép autózással sikerült rajt-cél győzelmet szereznetek, hiszen az első gyorstól végig elöl mentetek…
Szombati első szakasztól kezdve vezettük a versenyt, ami azt bizonyította, hogy jól sikerült az autó felkészítése, beállítása és mi is jól dolgoztuk fel a pályákat a tréningen.
Tamáséknak (Turi) volt egy kis büntetésük is, innentől kezdve már "csak" az volt a dolgunk Varga Pisti navigátorommal, hogy megtartsuk az előnyünket.
Ez nem jelenti azt, hogy lassan mentünk, hiszen komolyakat kellett autózni, hiszen az ellenfelek is erősen hajtottak a másodpercekért.
A második nap volt egy műszaki problémánk, amit egész nap nem tudtunk megoldani, hiszen a középső difink romlott el és nem volt lehetőségünk kicserélni, így kellett végigautóznunk a vasárnapot. Csak arra volt elég, hogy be tudjuk osztani az előnyt és azon izgultunk, hogy a váltó kibírja, így is a verseny végére szinte eldobós lett…

Meséld el, kérlek, utcai autós hogy tudja elképzelni azt, mikor nem működik a középső differenciálmű? Milyen vezetni így a versenyautót?
Az első és hátsó kerekekre jutó erőt osztja el ez a szerkezet. Ez gyakorlatilag megbolondult.
Nem megfelelőek voltak a hajtáserők szűk kanyarokban, a kigyorsításoknál, nem működött a kézifék. Az izzig-vérig versenyautós filling megszűnt az autónak, csúszkált mindenfelé. Nem is volt cél, hogy abszolút időket menjünk, próbáltunk a lehető leggyorsabban autózni így, ahogy lehetett.

Vezetitek két verseny után a bajnokságot.
Az, hogy nincs Janika és talán egy kicsit kevesebb az ütősebb kocsi az ellenfeleknél, ez könnyebbé teszi a 2007-es bajnoki évadot?
Azért ez nem így van. Már kérdezték többen, hogy idén kétversenyzős lesz e a bajnokság, de ez azért messze nincs így, hiszen új versenyautók érkeztek, volt akinek még nem sikerült célbaérni rendesen. Hogy hogyan alakul majd a bajnokság, azt nehéz megjósolni még két verseny után. Nagyon várom már a murvás versenyeket, én nagyon szeretek murván menni és a Ford is jobban viselkedik ezen a talajon, szerintem.
Azt jósolom, hogy nem csak a Tamással fogok küzdeni, hiszen itt van Spici, Herczig Norbi, Turán Frici és mindannyiuk alatt jó kocsi van, ügyes pilóták, azt hiszem nagy lesz a harc a pontokért. Bárki oda tud állni egy-egy verseny céldobogójának a legtetejére…

Idén cél a harmadik bajnoki cím?
Ez még messze van.
Szeretnénk minden versenyt a lehető legjobban abszolválni és hogy ez a végén milyen eredményt fog hozni, na erről még tényleg távoli nyilatkozni.
Nehéz lesz ez az év, a hátralévő hat verseny még sok meglepetést okozhat.

Világbajnokságon már mentetek egyet…
Lesz még ilyen idén?
Sajnos semmi konkrétumot nem tudok mondani. Mexikóban mentünk és nagy dolognak tartom, hogy a magyar bajnoki nyitány előtt tudtunk menni egy világbajnoki futamon, még ha csak egy N csoportos autóval, de már akkor is úgy tudtunk Egerbe odaállni, hogy egyszer alaposan beleizzadtunk az overállba…
Szeretnénk még menni, de nagyon nehezen összeegyeztethető a magyar bajnoksággal a VB versenynaptára, és ugye elsődleges cél a magyar bajnoki cím, hiszen a támogatóinkat és a nézőinket is itthon kell kiszolgálni.
Természetesen minden pilóta vágya, hogy egy világbajnoki sorozatot végigversenyezhessen, nem feltétlenül WRC-vel. Hogy ez mikor következhet be, még nem tudok konkrétumot mondani.

Beszéljünk kicsit az autóról!
Mennyivel másabb, hogy nem külföldi csapattól bérlitek, hanem itt áll Bathó Zoliék műhelyében?
Ez nagy előny, hiszen bármikor oda tudok menni, meg tudom nézni, át tudunk mindent részletesen beszélni.
És természetesen az is szempont, hogy az autóval bárhova el tudok menni, a támogatói felkéréseket könnyebben tudjuk teljesíteni, tudunk vele prezentálni.
Üzemeltetésre van a Benik Motosportnál és a BRTH Racing készíti fel. Amióta WRC-vel versenyzem, azóta ez az első év, hogy magyar csapat készíti fel az autómat és ez nagyon jó dolog, hiszen azon túl, hogy a Bathó Racing hozzáértése megkérdőjelezhetetlen, emberileg is nagyon jó velük dolgozni.
Kézen fogható az autó és lehet vele itthon kocsizni, ha arról van szó…

Itthon van a kocsi és el tudsz vele menni bárhova…
Csajozni már nem mehetsz… :)
Neem, oda nem, hiszen mennyasszonyom van és a fehérvári futam után két héttel összeházasodunk. Természetesen az esküvő időpontja egyeztetve lett a rallynaptárral...
Nagyon várom már az első murvás versenyt, de az esküvőt is ! :)

 

Ez a hír most jelenik meg 6594. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k