Miskolc - 25 pont begyűjtve
Benik Balázs interjú
2007-05-02
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765593865
Napi oldal:
42756
Jelenleg:
1483
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Benik Balázs a második futam után vezeti a magyar rallybajnokságot. A kétszeres bajnokot kérdeztük a miskolci verseny után:

Az első versenyen taktikus kocsizással begyűjtöttétek a másodiknak járó pontokat...
Így van, de ne felejtsük el, hogy az első szakaszon behibáztunk, ami alapban húsz másodperc hátrányt hozott, ami egy olyan távolság volt Turi Tomiékkal szemben, ami nehezen volt ledolgozható. Talán csak akkor, ha hibáztak volna, de ez nem így történt.
Ha kockáztatunk sem tudtuk volna őket beérni, esetleg eldobjuk a vasat és oda a második helyért járó pont…

Most Miskolcon nem kellett taktikázni, szép autózással sikerült rajt-cél győzelmet szereznetek, hiszen az első gyorstól végig elöl mentetek…
Szombati első szakasztól kezdve vezettük a versenyt, ami azt bizonyította, hogy jól sikerült az autó felkészítése, beállítása és mi is jól dolgoztuk fel a pályákat a tréningen.
Tamáséknak (Turi) volt egy kis büntetésük is, innentől kezdve már "csak" az volt a dolgunk Varga Pisti navigátorommal, hogy megtartsuk az előnyünket.
Ez nem jelenti azt, hogy lassan mentünk, hiszen komolyakat kellett autózni, hiszen az ellenfelek is erősen hajtottak a másodpercekért.
A második nap volt egy műszaki problémánk, amit egész nap nem tudtunk megoldani, hiszen a középső difink romlott el és nem volt lehetőségünk kicserélni, így kellett végigautóznunk a vasárnapot. Csak arra volt elég, hogy be tudjuk osztani az előnyt és azon izgultunk, hogy a váltó kibírja, így is a verseny végére szinte eldobós lett…

Meséld el, kérlek, utcai autós hogy tudja elképzelni azt, mikor nem működik a középső differenciálmű? Milyen vezetni így a versenyautót?
Az első és hátsó kerekekre jutó erőt osztja el ez a szerkezet. Ez gyakorlatilag megbolondult.
Nem megfelelőek voltak a hajtáserők szűk kanyarokban, a kigyorsításoknál, nem működött a kézifék. Az izzig-vérig versenyautós filling megszűnt az autónak, csúszkált mindenfelé. Nem is volt cél, hogy abszolút időket menjünk, próbáltunk a lehető leggyorsabban autózni így, ahogy lehetett.

Vezetitek két verseny után a bajnokságot.
Az, hogy nincs Janika és talán egy kicsit kevesebb az ütősebb kocsi az ellenfeleknél, ez könnyebbé teszi a 2007-es bajnoki évadot?
Azért ez nem így van. Már kérdezték többen, hogy idén kétversenyzős lesz e a bajnokság, de ez azért messze nincs így, hiszen új versenyautók érkeztek, volt akinek még nem sikerült célbaérni rendesen. Hogy hogyan alakul majd a bajnokság, azt nehéz megjósolni még két verseny után. Nagyon várom már a murvás versenyeket, én nagyon szeretek murván menni és a Ford is jobban viselkedik ezen a talajon, szerintem.
Azt jósolom, hogy nem csak a Tamással fogok küzdeni, hiszen itt van Spici, Herczig Norbi, Turán Frici és mindannyiuk alatt jó kocsi van, ügyes pilóták, azt hiszem nagy lesz a harc a pontokért. Bárki oda tud állni egy-egy verseny céldobogójának a legtetejére…

Idén cél a harmadik bajnoki cím?
Ez még messze van.
Szeretnénk minden versenyt a lehető legjobban abszolválni és hogy ez a végén milyen eredményt fog hozni, na erről még tényleg távoli nyilatkozni.
Nehéz lesz ez az év, a hátralévő hat verseny még sok meglepetést okozhat.

Világbajnokságon már mentetek egyet…
Lesz még ilyen idén?
Sajnos semmi konkrétumot nem tudok mondani. Mexikóban mentünk és nagy dolognak tartom, hogy a magyar bajnoki nyitány előtt tudtunk menni egy világbajnoki futamon, még ha csak egy N csoportos autóval, de már akkor is úgy tudtunk Egerbe odaállni, hogy egyszer alaposan beleizzadtunk az overállba…
Szeretnénk még menni, de nagyon nehezen összeegyeztethető a magyar bajnoksággal a VB versenynaptára, és ugye elsődleges cél a magyar bajnoki cím, hiszen a támogatóinkat és a nézőinket is itthon kell kiszolgálni.
Természetesen minden pilóta vágya, hogy egy világbajnoki sorozatot végigversenyezhessen, nem feltétlenül WRC-vel. Hogy ez mikor következhet be, még nem tudok konkrétumot mondani.

Beszéljünk kicsit az autóról!
Mennyivel másabb, hogy nem külföldi csapattól bérlitek, hanem itt áll Bathó Zoliék műhelyében?
Ez nagy előny, hiszen bármikor oda tudok menni, meg tudom nézni, át tudunk mindent részletesen beszélni.
És természetesen az is szempont, hogy az autóval bárhova el tudok menni, a támogatói felkéréseket könnyebben tudjuk teljesíteni, tudunk vele prezentálni.
Üzemeltetésre van a Benik Motosportnál és a BRTH Racing készíti fel. Amióta WRC-vel versenyzem, azóta ez az első év, hogy magyar csapat készíti fel az autómat és ez nagyon jó dolog, hiszen azon túl, hogy a Bathó Racing hozzáértése megkérdőjelezhetetlen, emberileg is nagyon jó velük dolgozni.
Kézen fogható az autó és lehet vele itthon kocsizni, ha arról van szó…

Itthon van a kocsi és el tudsz vele menni bárhova…
Csajozni már nem mehetsz… :)
Neem, oda nem, hiszen mennyasszonyom van és a fehérvári futam után két héttel összeházasodunk. Természetesen az esküvő időpontja egyeztetve lett a rallynaptárral...
Nagyon várom már az első murvás versenyt, de az esküvőt is ! :)

 

Ez a hír most jelenik meg 6578. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k