Miskolc Trabantból, J1-ből
Miskolci élménybeszámoló
2005-05-12
élménybeszámoló • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
763586282
Napi oldal:
64763
Jelenleg:
1623
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Hetei Zoltán - Kelemen Krisztián - Trabant 601 EVO.II.

Már a verseny megkezdése előtt egyértelmű célunk csak az lehetett, hogy a lehető leglátványosabban autózva meglássuk a céldobogót!
EZ SIKERÜLT IS!

Ám addig történt egy s más velünk...
Csütörtök-prológ:
Nagy várakozással és izgalommal öltöztünk be a prológra, hiszen még egyikünk sem körözött a salakmotor pályán.
Az izgalmunkat fokozta, hogy ennyi ember előtt mutathattuk meg kicsiny, ám Eger óta izmosabb autónkat, és még egy adalék hisz egy Lancia Delta EVOIII ellen kellett felvennünk a küzdelmet!
Érzésre fantasztikus volt a 3 kör, hisz mindenki szurkolt nekünk, nem is mentünk rossz időt és a Lanciát is megvertük! Ennyire jók vagyunk!?

Már a prológ előtt elkezdődött a kelet varázsa, hisz először az ajtót nem tudtam becsukni,  majd miután ez sikerült, az ablakemelő szerkezet adta meg magát. Picit izgultunk, hogy a nem teljesen felhúzott ablakkal nem engednek elrajtolni, szerencsére feleslegesen.

Másnap nyugodtan felkeltünk, megreggeliztünk, majd elindultunk Miskolctapolcára a parkolóba. Korai érkezésünk előnyeit élvezve elbeszélgettünk versenytársainkkal, akik szintén izgalommal várták az aznapi kötelezően teljesítendő verseny kilométereket.

Sajnos már itt is találkozott egy-két versenyző a technika ördögével, hisz egy Peugeot 205Gti nem éppen környezetbarát füstöt okádva adta meg magát.
Ez a látvány tovább erősítette elhatározásunkat nekünk itt ezen a versenyen, célba kell érnünk!

Előbb azonban rajtdobogó.
A szpíker nem teljesen fogta a lényeget és kérdezte mi a célunk, és mit szeretnénk elérni, Zoli közölte az ő frappáns kimért stílusában, hogy látványos célbaérés.
Taps, integetés és indultunk is az első gyorsra.
Igaz, hogy megnövelték az etapidőt a szervezők ennek ellenére az útkarbantartási munkák miatt rövid időnk maradt a rajt előtti izgalmakra!

Beöltözés és 15-10-5 RAJT!
Én valahol Egerben elvesztettem valamit és az most nagyon hiányzott, simán végigértünk, de a teljesítményem hatalmasat hanyatlott.
A gyorson bentlévő szurkolók szerintem semmit nem érzékeltek ebből, mert a pilóta eszméletlenül elforgatta a gépet, ahol lehetett.
Neki már itt az első gyorson is volt ideje integetni, én meg csak keresgéltem, hogy egyenes után mi következik!

Második gyors első harmadáig plusz feszültséget okozott, hogy ebben az időszakban búcsúztunk Egerben.
Most semmi probléma nem hátráltatott minket (ablak fixre kötve, ajtó becsukás még mindig érdekesen hol előszöri, hol hatodszori sikeres becsukással) nyomtuk, ahogy csak lehetett.
Még a második gyorson volt egy pont, amit hihetetlen nagy jelekkel írtam be az itinerbe hisz pilótám tavalyi keze nyomát a bokrok még mai napig sem tudták elfelejteni.

Harmadik gyorson szépen tempósan végig jöttünk, akik a murvára bal5-ben álltak azok bizonyíthatják! Itt sem volt problémánk legalábbis technikai, én azonban csak nem találtam a ritmust szerencsére Zoli kihúzott minket a csávából valahogy.

Szervizpark, majd közel 90km etap következett, agyament dolog!
Szívesen beültetném a versenyszervezőt erre az etapra, nem véletlen szerintem, hogy ennyien estek ki műszaki hiba (váltó) miatt. A rossz utakon ennyit zötykölődni!
Szerencsére a technika ördöge elkerült minket, kivéve egy bal2 tőben kátyú és hopp már repült is a bal első lámpa!

A 4. gyors kb. felénél elszólta magát a bal hátsó gumink.
Megrökönyödve figyeltük hisz vadonatúj Michelineket tettünk fel reggel.
Midegy! Zoli üvölti szerinte nincs bent az emelő karja, én erre: akkor menjünk!
Kb. 7 perccel lassabban jöttünk ki mint az első körben.
Majd megállunk és láss csodát: bent a rúd, kerékcsere és tűz, mindez kb. 3 perc alatt.
Nézzük a jó oldalát a dolognak, most már tudjuk, hogy bent az emelő rúdja!!!

Az 5. és a 6. gyorsot is sikerült abszolválni, gond nélkül (a fék nem fogott normálisan és érdekes hangok szűrődtek be az utastérbe hátulról)
Az esti szervizparkban kellett a szerelőknek rendbe szedni az autót hisz másnap is várt ránk egy kevés kilométer megtétele.
Másnap reggelig keríteni kellett egy komplett bal lámpát és egy bal hátsó kerékagyat, amit a defekt miatt ki kellett volna cserélni.( emelő rúd hiánya!)
Az esti dobogón a Zoli már nagyobb terhet tett a vállunkra hisz már nem a kategóriahelyezésre, hanem az abszolútra hajtottunk.
Első nap 35 helyet jöttünk előre abszolútban.Mi lehet még holnap?!

Még este sikerült szerezni egy bontott alkatrészt köszönjük a segítséget ezért is meg azért is mert a parcfermé bejáratánál megkaptuk a komplett bal lámpát igaz egy kicsit porosabban de épen.
Köszi!

A reggeli szervizben kicseréltük az elgörbült kerékagyat, de kiderült, hogy a hátsó féknek sem tett túl jót a felnin gurulás.
Sebaj a versenyt befejezni jöttünk majd az adott feltételekkel gurulunk!
A kijelentéssel semmi gond nem volt. A végrehajtás?!

Kánó-Ragály erdő jobb5!!!!!
Aki ott volt pontosan látta kicsit tempósabban érkeztünk, kézi nem nagyon volt, az autó megbillent majd Zoli ránt egyet a kormányon mielőtt földet érnénk, még egy bukkanó! Na ez nem kellett volna hisz így elgörbült a bal kormányösszekötő.
Zoltán picit idegesen feltépi a kicsiny autónk ajtaját, majd elköveti a tépés mozdulatsorát a sisak csatlakozójával is. (Gratulálok!)
Én arra gondoltam, hogy kitört valami hátulról de szerencsére tévedtem. Zoli visszaül és megyünk tovább.
Emberek ÖRJÖNGENEK ez idő alatt!
Vészvillogóval végiggurulunk, egyértelmű jelei voltak a manővernek hisz jobbos kanyarokban fékezésnél mi balra haladtunk.
Csak a szervizparkig bírjuk ki!
Kibírtuk és javítás után már mentünk is a következő körre!
A bal kormányösszekötőnk nem szerethette a Kánó-Ragály pályát, hisz egy másik kanyarban ő úgy döntött, hogy ismét elgörbül! (köszi a segítséget a visszatolásnál emberek!)

És megyünk tovább, rengetegen kiestek de a trabi még mindig gurul!
Ragály céltól 300 méterre Zoli kiszállt és megköszönte a nézőknek a szurkolást és mindenkinek, a segítséget hisz ekkor kissé elbizonytalanodtunk a folytatást illetően.

Etapon oldalára fordítottuk a vasat majd az emelő segítségével versenykész állapotba hoztuk a gépet és irány a következő IE.
Késés kizárva, a kilométeróra mutató bőven 120 felett időben odaértünk, közben telefonon odarendeltük az utolsó gyors rajtjához a nejlonzacskó repi óvszert, készülve a meglepetésre.

Ekkorra már az autót csak betolva lehetett életre kelteni, és elkezdett fordulaton csörögni ez a motor végének jellegzetes trabis hangja.
Ezen a verseny semmi sem állhatja útját fényes múltú versenyatónknak, célba akar érni velünk együtt!

Amíg élek el nem fogom feledni az utolsó Kánó-Ragály gyorsot!
Rajt után, ahol csak lehetett Zoli és Én is szórtuk a repi óvszert!
Az emberek szinte őrjöngve kiabálták azokat a rigmusokat, amiket csak a trabisok érdemelhetnek ki.
A slusszpoén a végén volt hisz a fotocellától kb. 150 méterre, a pályára özönlő emberek megállítottak és nem akartak tovább engedni.
Mások letépték a kordont és abból készítettek célszalagot.
A 150 méter szerintem 2 perc alatt sikerült megtennünk!
Ez az idő kárpótolt engem minden feszültségért szenvedésért és lemondásért.

Miután Zoli kikapcsolta a kamerát elpityeregtem magam, a torkom összeszorult hisz fantasztikus volt, ahogy az emberek fogadtak minket!
Ezután, a rövid szerviz alatt szakítottam időt arra, hogy megköszönjem minden szervizesünknek külön is a munkáját, hisz nélkülük sehol nem lennénk!

Irány a céldobogó!
Örömittasan közelítünk a végcél felé autónkkal minden rendben, vagy csak mi gondoljuk így!
Ő nem!
Egy piros lámpa után egy köhhentés és kész!
A Zolival összenézünk így itt végképp nem lehet vége!
Ugrás ki az autóból és toltam mind az állat, csak nem akar életre kelni!
200 méter után megunta szenvedésem és hatalmas durrogások után "felbőgött" a motor.
Beugrottam és tűz a dobogó, menetlevelet időben leadtam és úgy kalkuláltuk, hogy innen a parcferméig akár kézzel is eltoljuk.
Szerencsére erre nem kellett sort keríteni!
A céldobogón olyan fogadtatásban volt részünk, mint az abszolút verseny első három helyezettjének!
Hatalmas ováció, pezsgő és ünneplés!

Köszönök mindenkinek mindent, hisz csak én és a Zoli kevés lett volna!

Kassán támadunk!
Reszkessenek a H9-es géposztály indulói!! Vagy megint az abszolútra megyünk?! Még gondolkodunk.Van idő addig.

Kelemen Krisztián

Ez a hír most jelenik meg 3683. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k