Miskolcról minden, amit tudni szeretnél
Pályaajánló és versenyprogram egyenesen a rendezőtől
2012-08-15
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
794813397
Napi oldal:
146202
Jelenleg:
1144
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

miskolcrol_minden_amit_tudni_szeretnel_1

A Young & Partners Rali-túra Bajnokság régi- új rendezőt köszönhet köreiben Üveges Gábor személyében. Az RTE 5. futama a Miskolc Rally (augusztus 25-26.) keretein belül fog zajlani, ahol a túrások mellett a B.A.Z. Megyei Rallysprintesek is a rajthoz állnak. Ralis kedvcsinálóként kérdezgettem a szervező bizottság vezetőjét, Üveges Gábort.

Hogyan jött az ötlet a Rali-túrás miskolci futam rendezéséhez?
„A 90-es években kezdtem el rali versenyeket szervezni. 1997-től 2002-ig rendeztem versenyeket a rali-túrának, az MNASz első és másodosztálynak is egyaránt, illetve amatőröknek is. Ezután egy kis szünet következett, majd 2004-ben Szlovákiában, Rozsnyón szerveztem egy szlovák bajnoki futamot. Magyarországon 2009-ben kezdtem el ismét ténykedni. Ez után jött az ötlet, hogy szervezünk egy B.A.Z. Megyei Rallysprint sorozatot, ami felöleli a környék jó pályáit. Ezzel a bajnoksággal azoknak a versenyzőknek szerettünk volna kedvezni, akiknek a ralizásra csak kisebb költségvetés áll a rendelkezésükre. Az évek során több egyeztetés, szervezkedés is volt Mészáros Ivánnal, a rali-túra atyjával. Végül az idén került rá sor, hogy a Miskolc Rally belekerült a versenynaptárba. Mivel a közös versenyek kiestek, így volt üres hely, amit nagy örömünkre mi kaptunk meg.”

Mit lehet tudni így előzetesen a pályákról?
„Az első két pálya, már többször bizonyított MNASz-es versenyeken is. Valamint 2009 óta a B.A.Z. Megyei Rallysprint Bajnokság egyik állomása is. Idén pedig a rali-túrának és a sprintnek is közös lesz az első gyorsasági, ami lentről a Mexikóvölgyből indul, majd Bükkszentkeresztnél ér véget. Ez egy nagyon klasszikus, hegyi gyorsasági szakasz, ami közel 12 km. Már a 70-es években is jól bevált részeket/utakat is magában foglal.
Viszont a második gyorsasági szakaszon, csak az RTE versenyzői autóznak majd. Ez lesz Lyukóbánya – Parasznya, ami egy kicsit tempósabb pálya, de ugyanúgy alkalmas rali versenyzésre. Ezen két pálya lesz háromszor.
A hetedik, utolsó gyorsasági szakasz Miskolc belvárosnak az utcáiban lesz - egy közel 13 km hosszú szakaszon.”

Milyen az utak minőség? Mennyi lassítóra számíthatnak a nevezők?
„Az első pályán egyetlenegy lassító lesz elhelyezve - Mexikóvölgy és Bükkszentlászló közötti szakaszon. Ez egy két sáv széles út, jó minőségű aszfalttal, ahol is egy aránylag hosszabb egyenes részen helyezzük majd el a lassítót, hogy egy kicsit csökkentsük az átlagsebességet, illetve törekedjünk a biztonságra. Bükkszentlászlótól Bükkszentkeresztig nagyon elvékonyodik az út - a sziklafal és a szakadék között kb. 3 m távolság van. Ez elég keskenynek számít, így itt sehol nem lesz tőgumizás, sem lassító. Tehát egy nagyon technikás, nagyon kanyargós hegyi pályára kell majd számítani. Remélhetőleg a versenyzők is élvezni fogják.

A második gyors egy kicsit tempósabb, normál két sáv szélességű közút. Itt már több helyen lesz tőgumizás. De nem kell aggódni, nem lesz minden kanyarban! Csak ahova tényleg szükséges a felhordás miatt. A lassítókból pedig kettővel kell majd számolni.

Az utolsó részen, a belvárosban főleg kétszer két sávos szélességű utak lesznek, de akad majd egysávos, egyirányú utca is. Ez egy nagyon összetett pályának számít majd.”

Együtt mennek a túrások a sprintesekkel az első gyorson. Lehet már tudni, hogy kik fognak kezdeni?
„Elvileg két verziót dolgoztunk ki. Az egyik az, hogy a sprintesek rajtolnak először- reggel 7-kor - az egyes gyorson, majd utánuk az RTE mezőny következik, utánuk ismét sprintesek, RTE, majd megint az RTE, és végül a sprintesek. A másik verzió pedig az, hogy a túrások rajtolnak 7 órakor, majd őket követi a sprint mezőnye, majd ismét RTE, megint sprint, megint RTE, megint sprint. De ezt majd a vezetés eldönti, hogy melyik verzió felel meg nekik jobban.”

Szombaton hol kerül megrendezésre a Rajtceremónia?
„A Miskolc Városi Sportcsarnok előtti díszburkolaton fogjuk felállítani a rajtdobogót, ahol minden versenyzőpáros rövid bemutatás és pár kérdés után - természetesen ünnepélyes keretek között - átgurulhat.”
Előtte prológ is lesz. Belépőre lehet számítani? Kiket láthatunk majd?
„Ezer forintos belépőt határoztunk meg (14 év alattiaknak és 70 év felettieknek ingyenes). Elsősorban a Young & Partners Rali-túra Bajnokság mezőnyét csodálhatják meg, de a licences versenyzők között is lesznek említésre méltó nevek, mint például: Hadik András és csapata, Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós és Asi.”

A verseny többi helyszíne?
„Ugyebár két mezőny képviselteti magát a hétvégén. A sprinteseknek Bükkszentkereszten lesz a szervízparkja, míg a rali-túrának Miskolc belvárosában (a könyvtár, a sportcsarnok és a városi temető közötti 3 részes parkolóban) lesz kialakítva.

Ahol pedig még sokszor fognak megfordulni a versenyzők, az a Miskolc Autóház, ami a diósgyőri vár szomszédságában található. Itt lesz az adminisztratív, a gépátvétel, az éjszakai parc fermé, vasárnap a rajt, itt lesz a gyűjtő állomás és a cél is.”

miskolcrol_minden_amit_tudni_szeretnel_2
>> versenykiírás <<

>> nevezési lap <<
nevezési határidő:
augusztus 17. péntek

>> hivatalos honlap <<


Eddig hogyan alakultak a nevezések?
„A sprint mezőny másfél nap alatt teltházas lett – 90 nevezés érkezett be, de 60 autóban maximáltuk az indulókat. Az RTE-ben 3 nap alatt 65 nevezés érkezett be, de péntekig van a határidő, hogy jelezni tudják a részvételi szándékukat.”

Pár szóban segítsünk a nézőknek is. Hova érdemes menni nézelődni? Hány órától lesz pályazárás?
„A mexikóvölgyi pálya egy része a Bükki Nemzeti park mentén, illetve területén megy keresztül. Itt fokozottan felhívnám a nézők figyelmét arra, hogy a rendezők és a kint lévő táblák utasításait vegyék figyelembe és szigorúan tartsák be. Ezen múlik, az eddigi jó megítélésünk megtartása, illetve a jövőbeni további sikeres együttműködés. Ezen a pályán nagyon sok olyan hely van, ami nézői szemszögből igazán látványosnak számít. A bükkszentlászlói visszafordítós kanyar után, a kékmezői elágazás után 200 méterrel van egy kanyar kombináció. Itt nagyon sok néző szokott lenni. Ha feljebb megyünk, van egy úgynevezett katlanos kanyar – olyan mintha egy völgyben menne az út. Ezt két oldalt a dombról nagyon jól be lehet látni. Bükkszentkereszten pedig 100-150 méterenként vannak látványos helyszínek, kanyarok. A pályát pedig vasárnap reggel 6 órakor fogjuk lezárni.

A második gyorson – Lyukóbánya – Parasznya - fél 8-tól lesz pályazárás. Ez a rész is izgalmasnak ígérkezik, hiszen tempósabb a gyors. Rajt után kb. 800 méterrel van egy öt-hat kanyarból álló szerpentines kombináció. Ezt követően is vannak még nagyon látványos kanyarok a bánya bejáratánál.

A belvárosban pedig mindegy, hogy hova állnak a nézők, hiszen mindenhol lehet számítani a ralis látványra. A kijelölt utcák pedig délután 3 órától kerülnek lezárásra.”

Mikor ér véget a verseny?
„A tervezett cél - ha minden flottul megy az időterv szerint - délután 6-kor várható”

Zárszóként?
„Nagyon igyekszünk! Majd a versenyzők elmondjak a rendezvény után, hogy mire volt elég az igyekezetünk. Reméljük jövőre is megmaradhatunk az RTE rendezők soraiba. Hiszen akkor majd az idei tapasztalatokat hasznosíthatjuk a következő években is és jövőre megpróbálunk a visszajelzések alapján még jobb, pörgősebb, színvonalasabb versenyt szervezni.

Végül szeretném megköszönni a közreműködést Miskolc város polgármesterének, Dr. Kriza Ákosnak és az országgyűlési képviselőnknek, Csöbör Katalinnak.”

 

Ez a hír most jelenik meg 8192. alkalommal
Share |
2012.08.25-26.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
Miskolc Rally 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k