Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Miskolcról minden, amit tudni szeretnél
Pályaajánló és versenyprogram egyenesen a rendezőtől
2012-08-15
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
684227222
Napi oldal:
84186
Jelenleg:
890
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

miskolcrol_minden_amit_tudni_szeretnel_1

A Young & Partners Rali-túra Bajnokság régi- új rendezőt köszönhet köreiben Üveges Gábor személyében. Az RTE 5. futama a Miskolc Rally (augusztus 25-26.) keretein belül fog zajlani, ahol a túrások mellett a B.A.Z. Megyei Rallysprintesek is a rajthoz állnak. Ralis kedvcsinálóként kérdezgettem a szervező bizottság vezetőjét, Üveges Gábort.

Hogyan jött az ötlet a Rali-túrás miskolci futam rendezéséhez?
„A 90-es években kezdtem el rali versenyeket szervezni. 1997-től 2002-ig rendeztem versenyeket a rali-túrának, az MNASz első és másodosztálynak is egyaránt, illetve amatőröknek is. Ezután egy kis szünet következett, majd 2004-ben Szlovákiában, Rozsnyón szerveztem egy szlovák bajnoki futamot. Magyarországon 2009-ben kezdtem el ismét ténykedni. Ez után jött az ötlet, hogy szervezünk egy B.A.Z. Megyei Rallysprint sorozatot, ami felöleli a környék jó pályáit. Ezzel a bajnoksággal azoknak a versenyzőknek szerettünk volna kedvezni, akiknek a ralizásra csak kisebb költségvetés áll a rendelkezésükre. Az évek során több egyeztetés, szervezkedés is volt Mészáros Ivánnal, a rali-túra atyjával. Végül az idén került rá sor, hogy a Miskolc Rally belekerült a versenynaptárba. Mivel a közös versenyek kiestek, így volt üres hely, amit nagy örömünkre mi kaptunk meg.”

Mit lehet tudni így előzetesen a pályákról?
„Az első két pálya, már többször bizonyított MNASz-es versenyeken is. Valamint 2009 óta a B.A.Z. Megyei Rallysprint Bajnokság egyik állomása is. Idén pedig a rali-túrának és a sprintnek is közös lesz az első gyorsasági, ami lentről a Mexikóvölgyből indul, majd Bükkszentkeresztnél ér véget. Ez egy nagyon klasszikus, hegyi gyorsasági szakasz, ami közel 12 km. Már a 70-es években is jól bevált részeket/utakat is magában foglal.
Viszont a második gyorsasági szakaszon, csak az RTE versenyzői autóznak majd. Ez lesz Lyukóbánya – Parasznya, ami egy kicsit tempósabb pálya, de ugyanúgy alkalmas rali versenyzésre. Ezen két pálya lesz háromszor.
A hetedik, utolsó gyorsasági szakasz Miskolc belvárosnak az utcáiban lesz - egy közel 13 km hosszú szakaszon.”

Milyen az utak minőség? Mennyi lassítóra számíthatnak a nevezők?
„Az első pályán egyetlenegy lassító lesz elhelyezve - Mexikóvölgy és Bükkszentlászló közötti szakaszon. Ez egy két sáv széles út, jó minőségű aszfalttal, ahol is egy aránylag hosszabb egyenes részen helyezzük majd el a lassítót, hogy egy kicsit csökkentsük az átlagsebességet, illetve törekedjünk a biztonságra. Bükkszentlászlótól Bükkszentkeresztig nagyon elvékonyodik az út - a sziklafal és a szakadék között kb. 3 m távolság van. Ez elég keskenynek számít, így itt sehol nem lesz tőgumizás, sem lassító. Tehát egy nagyon technikás, nagyon kanyargós hegyi pályára kell majd számítani. Remélhetőleg a versenyzők is élvezni fogják.

A második gyors egy kicsit tempósabb, normál két sáv szélességű közút. Itt már több helyen lesz tőgumizás. De nem kell aggódni, nem lesz minden kanyarban! Csak ahova tényleg szükséges a felhordás miatt. A lassítókból pedig kettővel kell majd számolni.

Az utolsó részen, a belvárosban főleg kétszer két sávos szélességű utak lesznek, de akad majd egysávos, egyirányú utca is. Ez egy nagyon összetett pályának számít majd.”

Együtt mennek a túrások a sprintesekkel az első gyorson. Lehet már tudni, hogy kik fognak kezdeni?
„Elvileg két verziót dolgoztunk ki. Az egyik az, hogy a sprintesek rajtolnak először- reggel 7-kor - az egyes gyorson, majd utánuk az RTE mezőny következik, utánuk ismét sprintesek, RTE, majd megint az RTE, és végül a sprintesek. A másik verzió pedig az, hogy a túrások rajtolnak 7 órakor, majd őket követi a sprint mezőnye, majd ismét RTE, megint sprint, megint RTE, megint sprint. De ezt majd a vezetés eldönti, hogy melyik verzió felel meg nekik jobban.”

Szombaton hol kerül megrendezésre a Rajtceremónia?
„A Miskolc Városi Sportcsarnok előtti díszburkolaton fogjuk felállítani a rajtdobogót, ahol minden versenyzőpáros rövid bemutatás és pár kérdés után - természetesen ünnepélyes keretek között - átgurulhat.”
Előtte prológ is lesz. Belépőre lehet számítani? Kiket láthatunk majd?
„Ezer forintos belépőt határoztunk meg (14 év alattiaknak és 70 év felettieknek ingyenes). Elsősorban a Young & Partners Rali-túra Bajnokság mezőnyét csodálhatják meg, de a licences versenyzők között is lesznek említésre méltó nevek, mint például: Hadik András és csapata, Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós és Asi.”

A verseny többi helyszíne?
„Ugyebár két mezőny képviselteti magát a hétvégén. A sprinteseknek Bükkszentkereszten lesz a szervízparkja, míg a rali-túrának Miskolc belvárosában (a könyvtár, a sportcsarnok és a városi temető közötti 3 részes parkolóban) lesz kialakítva.

Ahol pedig még sokszor fognak megfordulni a versenyzők, az a Miskolc Autóház, ami a diósgyőri vár szomszédságában található. Itt lesz az adminisztratív, a gépátvétel, az éjszakai parc fermé, vasárnap a rajt, itt lesz a gyűjtő állomás és a cél is.”

miskolcrol_minden_amit_tudni_szeretnel_2
>> versenykiírás <<

>> nevezési lap <<
nevezési határidő:
augusztus 17. péntek

>> hivatalos honlap <<


Eddig hogyan alakultak a nevezések?
„A sprint mezőny másfél nap alatt teltházas lett – 90 nevezés érkezett be, de 60 autóban maximáltuk az indulókat. Az RTE-ben 3 nap alatt 65 nevezés érkezett be, de péntekig van a határidő, hogy jelezni tudják a részvételi szándékukat.”

Pár szóban segítsünk a nézőknek is. Hova érdemes menni nézelődni? Hány órától lesz pályazárás?
„A mexikóvölgyi pálya egy része a Bükki Nemzeti park mentén, illetve területén megy keresztül. Itt fokozottan felhívnám a nézők figyelmét arra, hogy a rendezők és a kint lévő táblák utasításait vegyék figyelembe és szigorúan tartsák be. Ezen múlik, az eddigi jó megítélésünk megtartása, illetve a jövőbeni további sikeres együttműködés. Ezen a pályán nagyon sok olyan hely van, ami nézői szemszögből igazán látványosnak számít. A bükkszentlászlói visszafordítós kanyar után, a kékmezői elágazás után 200 méterrel van egy kanyar kombináció. Itt nagyon sok néző szokott lenni. Ha feljebb megyünk, van egy úgynevezett katlanos kanyar – olyan mintha egy völgyben menne az út. Ezt két oldalt a dombról nagyon jól be lehet látni. Bükkszentkereszten pedig 100-150 méterenként vannak látványos helyszínek, kanyarok. A pályát pedig vasárnap reggel 6 órakor fogjuk lezárni.

A második gyorson – Lyukóbánya – Parasznya - fél 8-tól lesz pályazárás. Ez a rész is izgalmasnak ígérkezik, hiszen tempósabb a gyors. Rajt után kb. 800 méterrel van egy öt-hat kanyarból álló szerpentines kombináció. Ezt követően is vannak még nagyon látványos kanyarok a bánya bejáratánál.

A belvárosban pedig mindegy, hogy hova állnak a nézők, hiszen mindenhol lehet számítani a ralis látványra. A kijelölt utcák pedig délután 3 órától kerülnek lezárásra.”

Mikor ér véget a verseny?
„A tervezett cél - ha minden flottul megy az időterv szerint - délután 6-kor várható”

Zárszóként?
„Nagyon igyekszünk! Majd a versenyzők elmondjak a rendezvény után, hogy mire volt elég az igyekezetünk. Reméljük jövőre is megmaradhatunk az RTE rendezők soraiba. Hiszen akkor majd az idei tapasztalatokat hasznosíthatjuk a következő években is és jövőre megpróbálunk a visszajelzések alapján még jobb, pörgősebb, színvonalasabb versenyt szervezni.

Végül szeretném megköszönni a közreműködést Miskolc város polgármesterének, Dr. Kriza Ákosnak és az országgyűlési képviselőnknek, Csöbör Katalinnak.”

 

Ez a hír most jelenik meg 7853. alkalommal
Share |
2012.08.25-26.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
Miskolc Rally 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k