h i r d e t é s
Összes oldal:
751614123
Napi oldal:
47146
Jelenleg:
1085
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Sebastian Ogier |
|
33 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
26 |
3. |
Adrien Fourmaux |
|
20 |
4. |
Kalle Rovanpera |
|
18 |
5. |
Ott Tanak |
|
11 |
6. |
Thierry Neuville |
|
9 |
7. |
Joshua McErlean |
|
6 |
8. |
Yohan Rossel |
|
4 |
9. |
Nikolay Gryazin |
|
2 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|

A Young & Partners Rali-túra Bajnokság régi- új rendezőt köszönhet köreiben Üveges Gábor személyében. Az RTE 5. futama a Miskolc Rally (augusztus 25-26.) keretein belül fog zajlani, ahol a túrások mellett a B.A.Z. Megyei Rallysprintesek is a rajthoz állnak. Ralis kedvcsinálóként kérdezgettem a szervező bizottság vezetőjét, Üveges Gábort.
Hogyan jött az ötlet a Rali-túrás miskolci futam rendezéséhez?
„A 90-es években kezdtem el rali versenyeket szervezni. 1997-től 2002-ig rendeztem versenyeket a rali-túrának, az MNASz első és másodosztálynak is egyaránt, illetve amatőröknek is. Ezután egy kis szünet következett, majd 2004-ben Szlovákiában, Rozsnyón szerveztem egy szlovák bajnoki futamot. Magyarországon 2009-ben kezdtem el ismét ténykedni. Ez után jött az ötlet, hogy szervezünk egy B.A.Z. Megyei Rallysprint sorozatot, ami felöleli a környék jó pályáit. Ezzel a bajnoksággal azoknak a versenyzőknek szerettünk volna kedvezni, akiknek a ralizásra csak kisebb költségvetés áll a rendelkezésükre. Az évek során több egyeztetés, szervezkedés is volt Mészáros Ivánnal, a rali-túra atyjával. Végül az idén került rá sor, hogy a Miskolc Rally belekerült a versenynaptárba. Mivel a közös versenyek kiestek, így volt üres hely, amit nagy örömünkre mi kaptunk meg.”
Mit lehet tudni így előzetesen a pályákról?
„Az első két pálya, már többször bizonyított MNASz-es versenyeken is. Valamint 2009 óta a B.A.Z. Megyei Rallysprint Bajnokság egyik állomása is. Idén pedig a rali-túrának és a sprintnek is közös lesz az első gyorsasági, ami lentről a Mexikóvölgyből indul, majd Bükkszentkeresztnél ér véget. Ez egy nagyon klasszikus, hegyi gyorsasági szakasz, ami közel 12 km. Már a 70-es években is jól bevált részeket/utakat is magában foglal.
Viszont a második gyorsasági szakaszon, csak az RTE versenyzői autóznak majd. Ez lesz Lyukóbánya – Parasznya, ami egy kicsit tempósabb pálya, de ugyanúgy alkalmas rali versenyzésre. Ezen két pálya lesz háromszor.
A hetedik, utolsó gyorsasági szakasz Miskolc belvárosnak az utcáiban lesz - egy közel 13 km hosszú szakaszon.”
Milyen az utak minőség? Mennyi lassítóra számíthatnak a nevezők?
„Az első pályán egyetlenegy lassító lesz elhelyezve - Mexikóvölgy és Bükkszentlászló közötti szakaszon. Ez egy két sáv széles út, jó minőségű aszfalttal, ahol is egy aránylag hosszabb egyenes részen helyezzük majd el a lassítót, hogy egy kicsit csökkentsük az átlagsebességet, illetve törekedjünk a biztonságra. Bükkszentlászlótól Bükkszentkeresztig nagyon elvékonyodik az út - a sziklafal és a szakadék között kb. 3 m távolság van. Ez elég keskenynek számít, így itt sehol nem lesz tőgumizás, sem lassító. Tehát egy nagyon technikás, nagyon kanyargós hegyi pályára kell majd számítani. Remélhetőleg a versenyzők is élvezni fogják.
A második gyors egy kicsit tempósabb, normál két sáv szélességű közút. Itt már több helyen lesz tőgumizás. De nem kell aggódni, nem lesz minden kanyarban! Csak ahova tényleg szükséges a felhordás miatt. A lassítókból pedig kettővel kell majd számolni.
Az utolsó részen, a belvárosban főleg kétszer két sávos szélességű utak lesznek, de akad majd egysávos, egyirányú utca is. Ez egy nagyon összetett pályának számít majd.”
Együtt mennek a túrások a sprintesekkel az első gyorson. Lehet már tudni, hogy kik fognak kezdeni?
„Elvileg két verziót dolgoztunk ki. Az egyik az, hogy a sprintesek rajtolnak először- reggel 7-kor - az egyes gyorson, majd utánuk az RTE mezőny következik, utánuk ismét sprintesek, RTE, majd megint az RTE, és végül a sprintesek. A másik verzió pedig az, hogy a túrások rajtolnak 7 órakor, majd őket követi a sprint mezőnye, majd ismét RTE, megint sprint, megint RTE, megint sprint. De ezt majd a vezetés eldönti, hogy melyik verzió felel meg nekik jobban.”
Szombaton hol kerül megrendezésre a Rajtceremónia?
„A Miskolc Városi Sportcsarnok előtti díszburkolaton fogjuk felállítani a rajtdobogót, ahol minden versenyzőpáros rövid bemutatás és pár kérdés után - természetesen ünnepélyes keretek között - átgurulhat.”
Előtte prológ is lesz. Belépőre lehet számítani? Kiket láthatunk majd?
„Ezer forintos belépőt határoztunk meg (14 év alattiaknak és 70 év felettieknek ingyenes). Elsősorban a Young & Partners Rali-túra Bajnokság mezőnyét csodálhatják meg, de a licences versenyzők között is lesznek említésre méltó nevek, mint például: Hadik András és csapata, Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós és Asi.”
A verseny többi helyszíne?
„Ugyebár két mezőny képviselteti magát a hétvégén. A sprinteseknek Bükkszentkereszten lesz a szervízparkja, míg a rali-túrának Miskolc belvárosában (a könyvtár, a sportcsarnok és a városi temető közötti 3 részes parkolóban) lesz kialakítva.
Ahol pedig még sokszor fognak megfordulni a versenyzők, az a Miskolc Autóház, ami a diósgyőri vár szomszédságában található. Itt lesz az adminisztratív, a gépátvétel, az éjszakai parc fermé, vasárnap a rajt, itt lesz a gyűjtő állomás és a cél is.”
Eddig hogyan alakultak a nevezések?
„A sprint mezőny másfél nap alatt teltházas lett – 90 nevezés érkezett be, de 60 autóban maximáltuk az indulókat. Az RTE-ben 3 nap alatt 65 nevezés érkezett be, de péntekig van a határidő, hogy jelezni tudják a részvételi szándékukat.”
Pár szóban segítsünk a nézőknek is. Hova érdemes menni nézelődni? Hány órától lesz pályazárás?
„A mexikóvölgyi pálya egy része a Bükki Nemzeti park mentén, illetve területén megy keresztül. Itt fokozottan felhívnám a nézők figyelmét arra, hogy a rendezők és a kint lévő táblák utasításait vegyék figyelembe és szigorúan tartsák be. Ezen múlik, az eddigi jó megítélésünk megtartása, illetve a jövőbeni további sikeres együttműködés. Ezen a pályán nagyon sok olyan hely van, ami nézői szemszögből igazán látványosnak számít. A bükkszentlászlói visszafordítós kanyar után, a kékmezői elágazás után 200 méterrel van egy kanyar kombináció. Itt nagyon sok néző szokott lenni. Ha feljebb megyünk, van egy úgynevezett katlanos kanyar – olyan mintha egy völgyben menne az út. Ezt két oldalt a dombról nagyon jól be lehet látni. Bükkszentkereszten pedig 100-150 méterenként vannak látványos helyszínek, kanyarok. A pályát pedig vasárnap reggel 6 órakor fogjuk lezárni.
A második gyorson – Lyukóbánya – Parasznya - fél 8-tól lesz pályazárás. Ez a rész is izgalmasnak ígérkezik, hiszen tempósabb a gyors. Rajt után kb. 800 méterrel van egy öt-hat kanyarból álló szerpentines kombináció. Ezt követően is vannak még nagyon látványos kanyarok a bánya bejáratánál.
A belvárosban pedig mindegy, hogy hova állnak a nézők, hiszen mindenhol lehet számítani a ralis látványra. A kijelölt utcák pedig délután 3 órától kerülnek lezárásra.”
Mikor ér véget a verseny?
„A tervezett cél - ha minden flottul megy az időterv szerint - délután 6-kor várható”
Zárszóként?
„Nagyon igyekszünk! Majd a versenyzők elmondjak a rendezvény után, hogy mire volt elég az igyekezetünk. Reméljük jövőre is megmaradhatunk az RTE rendezők soraiba. Hiszen akkor majd az idei tapasztalatokat hasznosíthatjuk a következő években is és jövőre megpróbálunk a visszajelzések alapján még jobb, pörgősebb, színvonalasabb versenyt szervezni.
Végül szeretném megköszönni a közreműködést Miskolc város polgármesterének, Dr. Kriza Ákosnak és az országgyűlési képviselőnknek, Csöbör Katalinnak.”
Ez a hír most jelenik meg 7986. alkalommal
hírek • fórumok
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
hírek • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|