LADARACING FESZT - 2025.06.28-29. - Black Star Speedway Visonta
Mit ér az erő, ha nincs Uralod?!
Európában az egyetlen ilyen járműből 6x6-os Dakar versenykamiont építenek
2018-07-11
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
771740948
Napi oldal:
31898
Jelenleg:
934
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Dakar-győzelemre hajt a magyar Ural 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_2
 
Az Ural márkanév hallatán mindenki inkább asszociált a végtelen orosz utak elnyűhetetlen igáslovára, mint egy csúcstechnikát képviselő versenygépre. Eddig. Most ugyanis a Hungarian Ural Next Team nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Dakar Rally kőkemény pályáira, sőt akár a 6x6-os kategóriagyőzelemre alkalmas technikát varázsol az orosz monstrumból.
 
mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_3 
Az egész történet egy borús októberi napon kezdődött egy németországi versenyen, amikor Jobbágy Ákos és Krajnyák Péter Toyotája gyakorlatilag első öt kilométeren megadta magát. Az akkori dühből született az elhatározás, hogy a Dakarnak valami megbízhatóbb járgánnyal kellene nekivágni – ha pedig megbízhatóság, akkor leginkább a kamionos kategória jöhet szóba. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a puszta részvételen túl az eredményesség is fontos szempont, akkor adja magát, hogy a 6x6-os kategóriát érdemes megcélozni a világ legnehezebb tereprali viadalán, és amikor az Ural kihozta vadonatúj modelljét, a Nextet, felmerült az ötlet, hogy ez adja a versenykamion alapját. A gondolatot tett követte, s a múlt hét elején megérkezett a csapat szentendrei műhelyébe a(z egyelőre) hófehér Ural Next, amelyet az átalakítás megkezdése előtt a sajtó képviselőinek is bemutatott a csapat.
 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_5
 
“Egy tízéves álom vált most valóra azzal, hogy a 6x6-os kategóriában elérkeztünk egy olyan típushoz, amiből építhetünk egy versenykamiont. Ez az új Ural Next típusból készül itt Magyarországon, és ez az egyetlen ilyen specifikációjú kamion Európában, úgyhogy nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a gyár nekünk gyártotta ezt az autót, és jó alapját képezi annak, hogy ebből csináljunk egy gyors versenykamiont.

A jármű hajtáslánca teljesen egyedi tervek alapján készül, a differenciálművet, a váltót és a motort a saját terveink alapján gyári komponensekből építjük és optimalizáljuk a versenykörülményekre, valamint a futóművet is mi gyártjuk. A szabályok által megkövetelt biztonsági felszerelések és az egyedi átépítések mellett az alváz és a fülke formája megmarad.

Az átépítés a tervek szerint nyolc hónapot vesz igénybe, tehát várhatóan jövő tavaszra készül el a jármű. Először Magyarországon, magyar versenyeken szeretnénk vele minél többet menni, ezután következnek a Világkupa futamai, és ha megbízhatónak bizonyul a jármű, akkor 2020-ban szeretnénk megcélozni a hosszú távú Világkupa-futamokat, a 2019-es Silk Way Rallyt, majd a Dakart” - vázolta a terveket a csapatfőnök és pilóta Jobbágy Ákos.
 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_6
 
Jobbágy Ákos a hajdani Flex Dakar Team navigátorként már megtapasztalhatta, hogy a tereprali kőkemény csapatsport, nem mindegy, milyen társakkal vág neki az ember egy ilyen kaliberű projektnek. Állandó navigátorának és társának, Krajnyák Péternek, aki a csapatfőnöki posztot is magára vállalta, oroszlánrésze volt a terv megvalósításában, többek között az ő ötlete volt az orosz gyár megkeresése is, és természetesen ő diktálja majd az itinert a versenyek során. Mellettük az Ural fülkéjének harmadik ülését Kása Balázs vezető szerelő foglalja el, az ő idegei korábban egy másik orosz csodában, egy Lada VFTS jobb egyében edződtek a feladathoz. A műszaki háttérért az a Bakó Csaba felel, akit a kamionsportot kedvelőknek aligha kell bemutatni, hiszen oroszlánrésze volt az OXXO csapat pályakamionos sikereiben. Harcsa Attila az egyik legtapasztaltabb hazai ralis versenyszerelőként csatlakozott a csapathoz, míg a logisztikai háttér megszervezése Péntek Gergő munkáját dicséri.
 
mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_1 
 

Akiket érdekel, hogyan készül a legújabb magyar versenykamion, azok nem maradnak információ nélkül a következő hónapokban sem, hiszen a csapat a Hungarian Ural Next Team Facebook oldalon rendszeresen tervez majd hírt adni az átépítés stációiról, melyről a tervek szerint dokumentumfilm is készül majd. 

Ez a hír most jelenik meg 2160. alkalommal
címkék: URAL
Share |
Szentendre • tereprally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2025.06.27-29.

részletes infóink

2025.06.26-29.

részletes infóink

2025.06.27-07.01.

részletes infóink

2025.07.04-07.

részletes infóink

2025.07.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k