SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Mixi segít!
Ördögh Mixi szerint...
2009-08-13
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
773393784
Napi oldal:
15082
Jelenleg:
872
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Mixi idén először hozta ki az Escort-ot, hogy megmutassa neki a mecseki pályákat. Bár az autó valószínűleg már emlékezetből is elmegy ezeken a gyorsokon. Beszélt arról is, hogy szívesen segít a fiataloknak, bár ezt már tudjuk! És köszönjük.

Hogy tetszett a Mecsek Rallye ebben a tikkasztó hőségben?
Nagyszerű volt, nekem nagyon tetszett, engem nem zavart, hogy ilyen meleg volt. Örültem végre, hogy autóba ülhetek, hiszen idén ez volt az első, ahol el tudtam indulni. Remek volt! Sajnos rossz volt, hogy ennyit kellett várni, és nagyon sajnálom, hogy a kedvenc gyorsaságim elmaradt mind a háromszor (a H csoport harmadszor sem mehetett rajta). Ez nagy hiba volt, hajdanában ilyen elképzelhetetlen lett volna. Ha egy autó beesett és nem volt útban, akkor azt csak a verseny után lehetett kihozni, nem pedig megállítani még háromszáz embert, azért mert egy autót vissza kell tenni az útra és elszállítani. Annak a WRC-nek sem lett volna semmi további hibája, hogyha megvárja a verseny végét, amikor trélerre kerül. Egyébként nagyon sajnálom, hogy Tomiék elestek, de nagyon örülök, hogy nem lett semmi bajuk. Legközelebb az ilyen gyorsasági megszakításokra nagyon oda kéne figyelnie a versenyrendezőknek. Ezt leszámítva kifogástalan volt minden egyéb.

Rossz döntésnek tartod azt, hogy a H csoportot nem engedték le a hetvehelyi gyorson, mert rátok sötétedett? Te lementél volna sötétben a gyorson?
Igen, rossz döntésnek tartom. Mindenkinek egyformán sötét volt, miért baj az? Én boldogan lementem volna a gyorson sötétben is. Az a gyors sötétben is nagyszerű pálya. Bár én könnyen beszélek, mert nekem teljesen mindegy, hogy van lámpasor az autón, vagy nincs így sem úgy sem látok semmit sötétben.

Hányadik Mecsek rali volt ez neked?
1977-ben voltam először Mecsek Rallye-n. Sajnos volt ami kimaradt, így nem minden évben tudtam indulni, voltam közben katona is sajnos. Sokadik mecseki versenyem volt ez, de mindig az egyik kedvenc versenyem lesz a jövőben is. Nagyon szeretem.

Hogy viselkedett az autód, hogy bírta a meleget? És te hogy bírtad?
Hibátlanul ment az autó, az Escort az fantasztikus, és én is jól bírtam, nem volt semmi gond. Imrik Tomi nagyszerűen navigált, klassz volt minden. Ahhoz képest, hogy egy nappal gépátvétel előtt tudtuk meg, hogy mégis az Escort-tal kell menjünk, hősiesen végigment. Szerettem volna kipróbálni végre egy Lada VFTS-t, de sajnos nem jött meg hozzá egy "keret", amire számítottam, így aztán lejjebb adtam. Szóba került egy Honda is, de végül maradt az Escort. Amit nem bántam meg, mert a közönség úgy örül neki, és ezt olyan jó látni. 

Idén nem sok versenyen láttunk. Mi volt ennek az oka?
Sajnos az én drága, ezer éve tartó szponzoraimat is utolérte a gazdasági válság, és így nem volt meg a megfelelő anyagi háttér. Most végre egy új szponzor segítségével sikerült elindulni.

A maradék két futamon láthatunk még?
Igen. Úgy tervezem, hogy az utolsó két futamon elindulunk az Escort-tal. 

Megjelent Fekete Kálmán által írt riportkönyved…
Már tavaly márciusban elkészült a könyv, de csak most jelent meg. Ez már a 34. szezonom, hiszen '75-ben kezdtem versenyezni, és ez a dolog arra inspirált, hogy meg kell csinálnunk a folytatást is. Nagyon örülök, hogy megjelent ez a könyv, és borzasztóan megtisztelő számomra az, hogy Kálmán ilyen kedves volt és a sorozatának a következő epizódját rólam írta.

Mi újság a WRC magazinnal a Pelikán Rádiónál?
Vadul megy, és működik. Sajnos most csak este tíz órától, de ez nem tört meg, úgyhogy teljes gőzzel csinálom tovább. Szerdán este tíz órakor szeretettel várok mindenkit a hangszórók és a képernyő elé.

Van e véleményed a Mecsek Rallye-n történt incidensről?
Nagyon szomorúnak tartom, hogy ilyen dolgok bekövetkeznek. Természetesen van véleményem, de nem biztos, hogy jót tenne az ügynek, ha elmondanám. Nagyon sajnálom mind a kettőjüket, és azt kell hogy mondjam, hogy a gyilkosságok 70%-a az áldozat hibájából következik be. Ez csak egy megjegyzés ehhez a dologhoz, semmi több. És bánt, hogy ilyenekkel kell, hogy töltsük az időnket, ahelyett hogy a pályán dőlne el a verseny.

És a végére, egy amolyan üzenetféle a fiataloknak Mixitől:
Néztem a Szendrő Rallye-ról egy videót, és teljesen el vagyok ájulva. Egyrészt attól, hogy mennyi jó kezű srác van a mezőnyben, másrészt attól, hogy mennyire nem tudnak itinert írni ezek a gyerekek. A mezőny 80%-a nem írta föl, hogy az a kanyar beszűkül, és azért estek el. Nincs felírva, hogy B2 zár, szerintem csak annyit írnak fel, hogy B2, beszáll teljes gőzzel harmadik padlógázon, pedig a végén el kellene venni a gázt. És ez abszurd, kapitális hiba. Szégyellik, hogy egy ralis iskolába elmenjenek, ami ingyenes? Boldogan tartok előadást bárkinek bárhol. Lehet, hogy nem én vagyok a leggyorsabb, de a tapasztalatom tényleg tengernyi, és örömmel átadom. Csomó kalamajkát, kalandot, sérülést, és rengeteg pénzt megspórolnának, ha odafigyelnének, hogy hogyan írnak fel egy pályát. Nem csak azok hibáztak, akik elestek, ott a 80%-a hibázott. Örömmel megosztom, hogy hogyan kell egyáltalán itinert írni, hogy abból lehessen gyorsan menni, nem pedig improvizálni.




Ez a hír most jelenik meg 5761. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k