Mosley okosságai
összefoglaltuk...
2009-04-08
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
783990439
Napi oldal:
148364
Jelenleg:
972
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Sok minden napvilágot látott már Max Mosley szájából, itt most egyszerre szembesülhet mindenki a öreg ötleteivel.

Kezdjük szép lassan, nehogy valakihez már az első sorok után mentőt kelljen hívni. Nem újdonság, hogy Mosley legfőbb jelmondata az elmúlt időkben a költségcsökkentés, így alig bírja kivárni, hogy a jelenlegi WRC autókat végre nyugdíjba küldhesse, és jöhessenek az új S2000-es csodák.

"Akarjuk az S2000-eseket, és jelenleg rengeteg van belőlük, de természetesen a jelenlegi válsághelyzetben számítani kell egy kis csúszásra, hiszen az autók eladási mutatói visszaestek, a gyártók másképp osztják be a rendelkezésükre álló pénzt, így kevesebb jut a motorsportra is. Ha majd kint leszünk a válságból, újra javulnak az eladások, akkor javul a helyzet, de eltart majd egy darabig, míg a gyártók újra több pénzt fognak majd befektetni a sportba. Minél profibb szakágról van szó, annál tovább tart ez a folyamat, hiszen a szerződéseket hosszú távra kötik. Ez az oka annak, hogy az S2000-es autók jelentik a megoldást, hiszen belőlük már most is van elég, és számos csapat van, aki anélkül tudna már most versenyezni, hogy még több pénzt kellene kérnie a főnököktől."

Ez mind nagyon szép és jó, de már van egy nagyon is jól működő bajnokság, ahol az S2000-es autók játsszák a főszerepet. Azt hiszem nem kell senkinek bemutatni az Intercontinental Rally Challenge-t, azaz az IRC-ét. A bajnokságban a szervezők az Eurosport támogatásával megcsinálta mindazt, amin az FIA már évek óta csak görcsöl, jó szakaszok, élvezetes, követhető élő közvetítések. Ez valószínűleg Max Mosley figyelmét sem kerülte el, de ennek ellenére nem tart attól, hogy az IRC bármilyen fenyegető tényező lenne vagy akár a két bajnokságot össze kellene vonni. Szerinte jó dolog, hogy létezik már egy ilyen bajnokság, hiszen így azon rendezők, akik a rotáció miatt kiesnek a világbajnokságból még mindig jelentkezhetnek IRC futam rendezőnek, és a csapatoknak is nagyobb a választási lehetőségük. De azért hozzátette, hogy az IRC soha nem lesz azon a szinten, mint a rally vb. Mosley ezzel kapcsolatban azt is kifejtette, hogy szerinte meg kell tartani a regionális bajnokságokat, hogy az embereknek - úgymond - legyen egy szamárlétra, amit végigjárhatnak, ahol van egy kezdő szint, és ahonnan majd lehetőségük nyílik a fejlődésre.

Ha már a bajnokságnál és a költségcsökkentésnél tartunk Mosley szerint az sem lenne elvetendő ötlet, hogy a világbajnokságot elvigyék az amatőr versenyek felé, hisz a rally sportban mindig is népes volt az amatőrök, és az amatőr bajnokságok száma. Ezzel nem titkoltan a gyártók hatalmát és befolyását akarja nem gyengén megnyírni az öreg, ahogy tette ezt már a Forma-1 világában is. Kérdés, hogy a több milliós költségvetéssel dolgozó világmárkáknak mennyire lesz majd ahhoz kedve, hogy egy amatőrökre szabott bajnokságban induljanak. Mosley szerint itt most nem a gyártókról van szó, hanem a bajnokság sokszínűségéről, és nem kell félni, hisz van elég S2000-es gyártó.

A nagy öreg másik ötlete a rotáció, ahol már annyiban sikerült megállapodni, hogy egyszerre 24 jelentkezőt vesznek föl, és ezek kétévente kerülnek sorra, azaz egy szezonban 12 futam lesz majd. "Ez nem olyan, mint a Forma-1, ahol csak akkor tud valaki beszállni a játékba, ha előtte épít egy jó pályát. Ha melletted áll a rendőrség, a katonaság, és egy jó szervező gárda, akkor az egész világon szinte bárhol lehetne futamot rendezni. A gond az, hogy bármely rendszer mellett döntünk rossz, nem működik, problémákat okoz. A feladat tehát az, hogy megtaláljuk azt a rendszert, ami legkevésbé rossz." - mondta Mosley.

A költségcsökkentés természetesen vonatkozik az autók szívére is. 2013-tól elviekben jön majd az 1.6-os turbófeltöltős motor, amely ha bevállik, akkor nem csak a rallyban fog szerepelni, de kisebb nagyobb változtatásokkal szinte az összes FIA bajnokságban bevezetik. Mosley továbbá szeretné, ha a Forma-1-ben idén debütáló KERS rendszert is beépítenék valahogy a rally autókból, hogy az is hasznosítani tudják a visszanyert energia egy részét. A főnöknek mindezzel az a célja, hogy a motorsport innovációit a gyártók jobban átültessék a széria autókba, és a nagyközönség számára is elérhetővé váljon.


 

Ez a hír most jelenik meg 3619. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k