LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Mosolygós évzárót
Bútor Robi szerint nem lesz könnyű
2013-11-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770073668
Napi oldal:
21059
Jelenleg:
2011
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

mosolygos_evzarot_1

Bútor Robi mosolygott a TAXI4 Budapest Rallye-n
Így képzeltem el az egész évet. Jókedvűen és könnyedén szerettem volna versenyezni. Az első futam ilyen is volt, aztán a második versenytől kicsit megnehezedett a helyzet és úgy látszik, hogy kellett egy kis idő, hogy kisimuljanak a dolgok.
Nagyon bízom benne, hogy ez nem csak egy pillanatnyi fellángolás volt, hanem egy  folyamatnak az egyik lépcsőfoka, amivel eljutunk oda, hogy ez az év is élvezhetővé és sikeressé válik a számunkra. Mindent megteszünk azért, hogy a pécsi verseny is ilyen legyen.

Mentél sokat külföldön, ismeretlen pályákon, kevés felírási lehetőséggel. Ez segített most a budapesti pályabejáráson?
Az öt tréning lehetőség bőven elég volt számomra. Számottevően nem javultunk a gyorsaságikon a verseny alatt. Nem az történt, hogy annyira lassan mentünk először felírási problémák miatt, hogy a második körre sokat javítottunk volna. Külföldön volt, amikor kettőből kellett menni, ott az volt a jellemző, hogy a második körre rengeteget tudtunk javulni. Itt, hogy nagyjából ismerjük a pályák stílusát, minőségét, ez az öt tréning bőségesen elég volt. Régóta ezt mondom, hogy be kellene vezetni: mindenhol csak ötöt lehessen menni és kő keményen szankcionálni azt, aki többet megy.
Teljesen felesleges heteken keresztül körözni a pályákon és ezzel rengeteg helyi lakost felbosszantani. A sok tréning és a sok, korlátlanul tréningező versenyző miatt nagyon sok negatívumot ad a hétköznapi embereknek a rali. Szerintem bőven elég az öt edzés, ennyiből is mindenki fel tudta írni a pályát!

mosolygos_evzarot_2

Pécsen elégedett lennél újra a dobogóval?
Azt gondolom, reálisan negyedikek tudunk lenni. Így álltam oda a Budapest Rallye rajtjába is. Akik előttünk vannak jelenleg, a két WRC és a Norbiék, ha nekik nincsenek problémáik, akkor ők előttünk is fognak menni. Így láttam ezt az év elején is, így látom most is, semmi nem változott. Soha nem játszottam más technikai hibájára, vagy defektjére, úgyhogy ez a realitás.
A célkitűzés a negyedik hely megszerzése, mind a bajnokságban, mind Pécsen. Nagyon bízom benne, hogy szerencsénk lesz. Örülnék, ha a harmadik helyen tudnánk végezni, de jelenleg nem tudunk gyorsabban menni. Ha csoda nem történik, akkor a negyedik helyen kell célba érnünk. Persze mindez csak akkor történhet meg, ha nem hibázunk mi sem, nem kapunk defektet, nem lesznek technikai hibáink. A negyedik helyhez is mindennek klappolnia kell. Nem lesz ez könnyű verseny!
Nehezek a pályák, vannak bennük buktatók, annak ellenére, hogy jól ismerjük már ezeket a szakaszokat. Az időjárás is megnehezítheti a futamot és sötétben is kell majd autóznunk.

mosolygos_evzarot_3

Beszéljünk a gumikérdésről?
Nem egyéni érdeket nézek, hiszen csak egy vagyok a bajnokság szereplői közül, akit érint ez a történet.
Mindig is erőltettem volna a márkakupákat! Az egyenlő esélyekkel való versenyzést mindig jó dolognak tartottam. Franciaországban, amikor mentünk a Var Rallye-n, akkor volt 20 darab DS3 R3, húsz egyforma autó, egyforma gumival, ugyanazon a pályán, három tréningből. Nagyon jó volt úgy versenyezni. Sokkal jobban kijön, hogy ki, mennyire tud alkalmazkodni az autójához, a pályákhoz, és ki, mennyire jó pilóta.
Ez a gumikérdés talán az első lépés ebbe a történetbe!
Az, hogy most a gumi Hankook, Michelin, Pirelli vagy Yokohama, szerintem mindegy. A fő célnak a versenyzők költségeinek csökkentése kell, hogy legyen! Olyan irgalmatlan pénzbe kerülnek a gumik, amiket nagyon kevesen tudnak kigazdálkodni. Mindenképpen olcsó ár kell és limitálni kell a versenyenként elhasználható gumik darabszámát. Ne az legyen, hogy valaki minden körre négy új gumit tud venni, más pedig csak a komplett versenyre tud négy gumit szerezni. Szerintem 12 db gumiba le kell limitálni a versenyenként elhasználható gumik mennyiségét.

Ha már itt a Hankook most a fő téma, Fricinek is elmondtam ezt vasárnap: azt gondolom, hogy olcsóbban kell adni a gumit. Nem az MNASz-t kell megmentenie a gumiforgalmazó cégnek, hanem a versenyzőket kell segítenie! Az MNASz hiába kap 10-15-20 millió forintot, ha nem lesz indulója a bajnokságnak. Harminc autóval nem lehet komoly bajnokságot rendezni, akkor sem, ha a Hankook sok milliót tesz a Szövetség zsebébe. Kisebb pénz kell az MNASz-nek és a versenyzőknek még jobb árat kell adni! Szerintem akkor van ennek létjogosultsága.
Persze most is lesznek vesztesek, aki Michelin, vagy Pirelli támogatott, azok most sajnos rosszabb pozícióba fognak kerülni. De ez kettő ember az ötvenből. Negyvennyolc pedig jobban kell, hogy járjon. Azt kell nézni, hogy minél többen tudjanak új gumival menni, minél többen kapjanak tesztet, mérnöki szolgáltatást, mert ez viszi előrébb a sportot.

Mondjuk, ha az Uniós elveket nézzük a kereskedelem tekintetében, akkor szerintem nem lehet ilyet csinálni, nem lehet azt mondani, hogy márpedig ezzel megy mindenki, és innentől kezdve senki nem fog Michelin-t, Yokohama-t és Pirelli-t venni, hiszen akik ebbe komoly munkát és pénzt fektettek, azoknak most az üzlete véget ér, egyik pillanatról a másikra és megszűnik a kereskedelmi versenyhelyzet is. Ez azért a mai helyzetben egy nagy érvágás, én sem lennék szívesen a helyükben...


magabiztos_gyozelem_1
 >> a páros eredményei a TAXI4 Budapest Rallye-n <<

 

mosolygos_evzarot_4

Ez a hír most jelenik meg 2349. alkalommal
címkék: Bútor Robi, TBR, Pécs
Share |
Budapest • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
TAXI4 Budapest Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k