24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Mosolygós évzárót
Bútor Robi szerint nem lesz könnyű
2013-11-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
780115770
Napi oldal:
40625
Jelenleg:
1197
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

mosolygos_evzarot_1

Bútor Robi mosolygott a TAXI4 Budapest Rallye-n
Így képzeltem el az egész évet. Jókedvűen és könnyedén szerettem volna versenyezni. Az első futam ilyen is volt, aztán a második versenytől kicsit megnehezedett a helyzet és úgy látszik, hogy kellett egy kis idő, hogy kisimuljanak a dolgok.
Nagyon bízom benne, hogy ez nem csak egy pillanatnyi fellángolás volt, hanem egy  folyamatnak az egyik lépcsőfoka, amivel eljutunk oda, hogy ez az év is élvezhetővé és sikeressé válik a számunkra. Mindent megteszünk azért, hogy a pécsi verseny is ilyen legyen.

Mentél sokat külföldön, ismeretlen pályákon, kevés felírási lehetőséggel. Ez segített most a budapesti pályabejáráson?
Az öt tréning lehetőség bőven elég volt számomra. Számottevően nem javultunk a gyorsaságikon a verseny alatt. Nem az történt, hogy annyira lassan mentünk először felírási problémák miatt, hogy a második körre sokat javítottunk volna. Külföldön volt, amikor kettőből kellett menni, ott az volt a jellemző, hogy a második körre rengeteget tudtunk javulni. Itt, hogy nagyjából ismerjük a pályák stílusát, minőségét, ez az öt tréning bőségesen elég volt. Régóta ezt mondom, hogy be kellene vezetni: mindenhol csak ötöt lehessen menni és kő keményen szankcionálni azt, aki többet megy.
Teljesen felesleges heteken keresztül körözni a pályákon és ezzel rengeteg helyi lakost felbosszantani. A sok tréning és a sok, korlátlanul tréningező versenyző miatt nagyon sok negatívumot ad a hétköznapi embereknek a rali. Szerintem bőven elég az öt edzés, ennyiből is mindenki fel tudta írni a pályát!

mosolygos_evzarot_2

Pécsen elégedett lennél újra a dobogóval?
Azt gondolom, reálisan negyedikek tudunk lenni. Így álltam oda a Budapest Rallye rajtjába is. Akik előttünk vannak jelenleg, a két WRC és a Norbiék, ha nekik nincsenek problémáik, akkor ők előttünk is fognak menni. Így láttam ezt az év elején is, így látom most is, semmi nem változott. Soha nem játszottam más technikai hibájára, vagy defektjére, úgyhogy ez a realitás.
A célkitűzés a negyedik hely megszerzése, mind a bajnokságban, mind Pécsen. Nagyon bízom benne, hogy szerencsénk lesz. Örülnék, ha a harmadik helyen tudnánk végezni, de jelenleg nem tudunk gyorsabban menni. Ha csoda nem történik, akkor a negyedik helyen kell célba érnünk. Persze mindez csak akkor történhet meg, ha nem hibázunk mi sem, nem kapunk defektet, nem lesznek technikai hibáink. A negyedik helyhez is mindennek klappolnia kell. Nem lesz ez könnyű verseny!
Nehezek a pályák, vannak bennük buktatók, annak ellenére, hogy jól ismerjük már ezeket a szakaszokat. Az időjárás is megnehezítheti a futamot és sötétben is kell majd autóznunk.

mosolygos_evzarot_3

Beszéljünk a gumikérdésről?
Nem egyéni érdeket nézek, hiszen csak egy vagyok a bajnokság szereplői közül, akit érint ez a történet.
Mindig is erőltettem volna a márkakupákat! Az egyenlő esélyekkel való versenyzést mindig jó dolognak tartottam. Franciaországban, amikor mentünk a Var Rallye-n, akkor volt 20 darab DS3 R3, húsz egyforma autó, egyforma gumival, ugyanazon a pályán, három tréningből. Nagyon jó volt úgy versenyezni. Sokkal jobban kijön, hogy ki, mennyire tud alkalmazkodni az autójához, a pályákhoz, és ki, mennyire jó pilóta.
Ez a gumikérdés talán az első lépés ebbe a történetbe!
Az, hogy most a gumi Hankook, Michelin, Pirelli vagy Yokohama, szerintem mindegy. A fő célnak a versenyzők költségeinek csökkentése kell, hogy legyen! Olyan irgalmatlan pénzbe kerülnek a gumik, amiket nagyon kevesen tudnak kigazdálkodni. Mindenképpen olcsó ár kell és limitálni kell a versenyenként elhasználható gumik darabszámát. Ne az legyen, hogy valaki minden körre négy új gumit tud venni, más pedig csak a komplett versenyre tud négy gumit szerezni. Szerintem 12 db gumiba le kell limitálni a versenyenként elhasználható gumik mennyiségét.

Ha már itt a Hankook most a fő téma, Fricinek is elmondtam ezt vasárnap: azt gondolom, hogy olcsóbban kell adni a gumit. Nem az MNASz-t kell megmentenie a gumiforgalmazó cégnek, hanem a versenyzőket kell segítenie! Az MNASz hiába kap 10-15-20 millió forintot, ha nem lesz indulója a bajnokságnak. Harminc autóval nem lehet komoly bajnokságot rendezni, akkor sem, ha a Hankook sok milliót tesz a Szövetség zsebébe. Kisebb pénz kell az MNASz-nek és a versenyzőknek még jobb árat kell adni! Szerintem akkor van ennek létjogosultsága.
Persze most is lesznek vesztesek, aki Michelin, vagy Pirelli támogatott, azok most sajnos rosszabb pozícióba fognak kerülni. De ez kettő ember az ötvenből. Negyvennyolc pedig jobban kell, hogy járjon. Azt kell nézni, hogy minél többen tudjanak új gumival menni, minél többen kapjanak tesztet, mérnöki szolgáltatást, mert ez viszi előrébb a sportot.

Mondjuk, ha az Uniós elveket nézzük a kereskedelem tekintetében, akkor szerintem nem lehet ilyet csinálni, nem lehet azt mondani, hogy márpedig ezzel megy mindenki, és innentől kezdve senki nem fog Michelin-t, Yokohama-t és Pirelli-t venni, hiszen akik ebbe komoly munkát és pénzt fektettek, azoknak most az üzlete véget ér, egyik pillanatról a másikra és megszűnik a kereskedelmi versenyhelyzet is. Ez azért a mai helyzetben egy nagy érvágás, én sem lennék szívesen a helyükben...


magabiztos_gyozelem_1
 >> a páros eredményei a TAXI4 Budapest Rallye-n <<

 

mosolygos_evzarot_4

Ez a hír most jelenik meg 2382. alkalommal
címkék: Bútor Robi, TBR, Pécs
Share |
Budapest • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
TAXI4 Budapest Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
2025.08.21-24.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.08.22-26.

részletes infóink

2025.08.23.

részletes infóink

2025.08.29-30.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k