Mosolygós évzárót
Bútor Robi szerint nem lesz könnyű
2013-11-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
691052565
Napi oldal:
178500
Jelenleg:
2041
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 1.futam,
a Nyerges Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

mosolygos_evzarot_1

Bútor Robi mosolygott a TAXI4 Budapest Rallye-n
Így képzeltem el az egész évet. Jókedvűen és könnyedén szerettem volna versenyezni. Az első futam ilyen is volt, aztán a második versenytől kicsit megnehezedett a helyzet és úgy látszik, hogy kellett egy kis idő, hogy kisimuljanak a dolgok.
Nagyon bízom benne, hogy ez nem csak egy pillanatnyi fellángolás volt, hanem egy  folyamatnak az egyik lépcsőfoka, amivel eljutunk oda, hogy ez az év is élvezhetővé és sikeressé válik a számunkra. Mindent megteszünk azért, hogy a pécsi verseny is ilyen legyen.

Mentél sokat külföldön, ismeretlen pályákon, kevés felírási lehetőséggel. Ez segített most a budapesti pályabejáráson?
Az öt tréning lehetőség bőven elég volt számomra. Számottevően nem javultunk a gyorsaságikon a verseny alatt. Nem az történt, hogy annyira lassan mentünk először felírási problémák miatt, hogy a második körre sokat javítottunk volna. Külföldön volt, amikor kettőből kellett menni, ott az volt a jellemző, hogy a második körre rengeteget tudtunk javulni. Itt, hogy nagyjából ismerjük a pályák stílusát, minőségét, ez az öt tréning bőségesen elég volt. Régóta ezt mondom, hogy be kellene vezetni: mindenhol csak ötöt lehessen menni és kő keményen szankcionálni azt, aki többet megy.
Teljesen felesleges heteken keresztül körözni a pályákon és ezzel rengeteg helyi lakost felbosszantani. A sok tréning és a sok, korlátlanul tréningező versenyző miatt nagyon sok negatívumot ad a hétköznapi embereknek a rali. Szerintem bőven elég az öt edzés, ennyiből is mindenki fel tudta írni a pályát!

mosolygos_evzarot_2

Pécsen elégedett lennél újra a dobogóval?
Azt gondolom, reálisan negyedikek tudunk lenni. Így álltam oda a Budapest Rallye rajtjába is. Akik előttünk vannak jelenleg, a két WRC és a Norbiék, ha nekik nincsenek problémáik, akkor ők előttünk is fognak menni. Így láttam ezt az év elején is, így látom most is, semmi nem változott. Soha nem játszottam más technikai hibájára, vagy defektjére, úgyhogy ez a realitás.
A célkitűzés a negyedik hely megszerzése, mind a bajnokságban, mind Pécsen. Nagyon bízom benne, hogy szerencsénk lesz. Örülnék, ha a harmadik helyen tudnánk végezni, de jelenleg nem tudunk gyorsabban menni. Ha csoda nem történik, akkor a negyedik helyen kell célba érnünk. Persze mindez csak akkor történhet meg, ha nem hibázunk mi sem, nem kapunk defektet, nem lesznek technikai hibáink. A negyedik helyhez is mindennek klappolnia kell. Nem lesz ez könnyű verseny!
Nehezek a pályák, vannak bennük buktatók, annak ellenére, hogy jól ismerjük már ezeket a szakaszokat. Az időjárás is megnehezítheti a futamot és sötétben is kell majd autóznunk.

mosolygos_evzarot_3

Beszéljünk a gumikérdésről?
Nem egyéni érdeket nézek, hiszen csak egy vagyok a bajnokság szereplői közül, akit érint ez a történet.
Mindig is erőltettem volna a márkakupákat! Az egyenlő esélyekkel való versenyzést mindig jó dolognak tartottam. Franciaországban, amikor mentünk a Var Rallye-n, akkor volt 20 darab DS3 R3, húsz egyforma autó, egyforma gumival, ugyanazon a pályán, három tréningből. Nagyon jó volt úgy versenyezni. Sokkal jobban kijön, hogy ki, mennyire tud alkalmazkodni az autójához, a pályákhoz, és ki, mennyire jó pilóta.
Ez a gumikérdés talán az első lépés ebbe a történetbe!
Az, hogy most a gumi Hankook, Michelin, Pirelli vagy Yokohama, szerintem mindegy. A fő célnak a versenyzők költségeinek csökkentése kell, hogy legyen! Olyan irgalmatlan pénzbe kerülnek a gumik, amiket nagyon kevesen tudnak kigazdálkodni. Mindenképpen olcsó ár kell és limitálni kell a versenyenként elhasználható gumik darabszámát. Ne az legyen, hogy valaki minden körre négy új gumit tud venni, más pedig csak a komplett versenyre tud négy gumit szerezni. Szerintem 12 db gumiba le kell limitálni a versenyenként elhasználható gumik mennyiségét.

Ha már itt a Hankook most a fő téma, Fricinek is elmondtam ezt vasárnap: azt gondolom, hogy olcsóbban kell adni a gumit. Nem az MNASz-t kell megmentenie a gumiforgalmazó cégnek, hanem a versenyzőket kell segítenie! Az MNASz hiába kap 10-15-20 millió forintot, ha nem lesz indulója a bajnokságnak. Harminc autóval nem lehet komoly bajnokságot rendezni, akkor sem, ha a Hankook sok milliót tesz a Szövetség zsebébe. Kisebb pénz kell az MNASz-nek és a versenyzőknek még jobb árat kell adni! Szerintem akkor van ennek létjogosultsága.
Persze most is lesznek vesztesek, aki Michelin, vagy Pirelli támogatott, azok most sajnos rosszabb pozícióba fognak kerülni. De ez kettő ember az ötvenből. Negyvennyolc pedig jobban kell, hogy járjon. Azt kell nézni, hogy minél többen tudjanak új gumival menni, minél többen kapjanak tesztet, mérnöki szolgáltatást, mert ez viszi előrébb a sportot.

Mondjuk, ha az Uniós elveket nézzük a kereskedelem tekintetében, akkor szerintem nem lehet ilyet csinálni, nem lehet azt mondani, hogy márpedig ezzel megy mindenki, és innentől kezdve senki nem fog Michelin-t, Yokohama-t és Pirelli-t venni, hiszen akik ebbe komoly munkát és pénzt fektettek, azoknak most az üzlete véget ér, egyik pillanatról a másikra és megszűnik a kereskedelmi versenyhelyzet is. Ez azért a mai helyzetben egy nagy érvágás, én sem lennék szívesen a helyükben...


magabiztos_gyozelem_1
 >> a páros eredményei a TAXI4 Budapest Rallye-n <<

 

mosolygos_evzarot_4

Ez a hír most jelenik meg 2241. alkalommal
címkék: Bútor Robi, TBR, Pécs
Share |
Budapest • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
TAXI4 Budapest Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

2024.06.13-15.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k