Most verseny lesz!
Herczig Norbiék összerakták az idei évüket.
2014-02-16
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763301566
Napi oldal:
39023
Jelenleg:
787
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 most_verseny_lesz_5

Az egyik legharcosabb évetek volt a tavalyi, év végén mégsem bajnoki címmel zártatok...
Egy általam nagyra becsült korábbi sokszoros magyar bajnokkal beszélgettem és viccesen arra a megállapításra jutottunk, hogy 2012-ben elvesztettem a bajnoki címet, 2013-ban pedig elvették :)
Amikor kiderült, hogy WRC-vel lehet menni a 2013-as bajnokságban, akkor pontosan tudtuk, hogy kevesebb az esélyünk a bajnoki címre, mint az előző években.
Ennek ellenére egy nagyon fontos hozadéka van a tavalyi évnek, mégpedig ekkor mentem a leggyorsabban az S2000-es autóval. Feszíteni kellett a tempót és ez mindenképp kellett ahhoz, hogy közelebb kerültem a Szuper2000-es autóhoz és a saját határaimhoz.

Mindenkinek öröm volt nézni az autózásotokat.
Örülök, ha az jött át, hogy harciasak voltunk. Belülről is ezt éreztük. Ami nekünk nagyon fontos volt ebben, hogy megtanultunk úgy gyorsan menni az autóval, hogy az biztonságosnak is mondható. Nem volt benne olyan, amikor azt kellett mondanunk: Huhh, ez épp hogy megvolt, épp kiadta. A defekteken kívül nem nagyon volt kalandunk.

most_verseny_lesz_6
 
Összeraktátok már az idei évet?
Nagyon sokáig mentek a találgatások, hogy lesz e WRC 2014-ben, vagy sem. Mi pontosan tudtuk, hogy ebben az évben is a S2000-es Fábiával tervezzük az idei évet, tehát ebből a szempontból pontosan mindegy is volt.
 
Azt el kell mondanom, hogy feltett szándékunk volt, hogy megpróbáljunk kilépni a nemzetközi porondra és elkezdtünk ezért dolgozni már tavaly októbertől. Addig nagyon lelkesek voltunk, amíg meg nem kaptuk az árajánlatot. utána már tisztán láttuk, hogy nem fogunk tudni végigcsinálni egy Európa Bajnokságot, vagy legalább egy jelentős részét, annyit, amennyiből év végén már le lehessen tenni egy eredményt. Két-három versenyre nem akartunk kimenni, többre viszont nem lett volna meg a pénzünk. Ez dugába dőlt. Nem adtuk fel, de azt gondolom, hogy az elkövetkezendő években ide fogunk koncentrálni Magyarországra.
 
Az idei évünkre visszatérve, már szinte mindenkivel meg vannak az aláírásaink. Szeretnénk azt a lendületet, ami a tavalyi évben jellemzett bennünket, azt idén is folytatni. Reméljük azt a formát át tudjuk 2014-re is menteni.
 
Az egész csapaton látszott, hogy minden és mindenki a helyén van, mindenki tudja, hogy mi a dolga. Jó hangulatban versenyeztetek.
Igen. Van egy nagyon fontos dolog, amiben talán kicsit különbözünk a többi csapattól: azért megyünk egy versenyre, hogy versenyezzünk és ezt jó hangulatban tegyük meg.
Nyilván nem bagatelizálunk el egy futamot sem! Úgy megyünk oda, hogy megteszünk minden tőlünk telhetőt, nyugodt lelkiismerettel, jó hangulatban szeretünk versenyezni. Ez talán át is jön a csapaton és azt gondolom ez az, amit Te is láthattál.
 
Úgy szoktam mindig mondani: profin gondolkodó amatőrök vagyunk.
Félig-meddig barátok között versenyzünk, de amikor dolgozni kell és munka van, akkor ezt mindenki komolyan veszi.

most_verseny_lesz_8
 
Ugyan még nincs RVSZ (Rallye Versenyek Szabályai 2014), de talán már mondhatjuk, hogy idén WRC-vel nem lehet magyar bajnoknak lenni. Szerintem ez jót tehet a bajnokságnak, még kiélezettebb csaták várhatóak.
A szakág-vezetéssel ez volt a konfliktusunk. Ha hagyják továbbra is a WRC-ket menni, akkor a versengés élményét vesztjük el.
Ezzel, hogy újra követjük az FIA-t, és a WRC-kkel nem lehet abszolút bajnoki címet szerezni, ezzel szorosabb lesz a bajnokság. Az a néhány páros, aki ide tud hozni akár S2000-et, akár RRC-t, vagy R5-öt, az nagyon komoly csatát fog vívni minden futamon. És ne feledkezzünk meg az R4-es autókról sem, hiszen azok sincsenek annyira távol az S2000-től. Ha visszanézzük az elmúlt versenyek időeredményeit, láthatjuk, hogy nem lehetnek nyugodtak az S2000-el, RRC-vel vagy R5-el indulók sem, hiszen nagyon szoros a meccs. Egy kis hiba elég. És nem lesz akkora a különbség, mint mondjuk a 'nagy' WRC-kkel volt.
 
Gondolom Ti is nézegettétek az elmúlt hónapok versenyeit, Super2000 kontra R5 aspektusban... Kiegyensúlyozottnak tűnik a csata.
Érdekes amit mondasz. Pro-kontra van innen is, onnan is eredmény. Van ahol az S2000 a gyorsabb, van ahol az R5. Egy biztos, visszakanyarodva ahhoz, amiről az előbb beszéltünk: verseny lesz! Most verseny lesz! Lehet, hogy lesz olyan pálya, ami az R5-nek kedvezőbb lesz. Nyilván az R5 fejlesztőinek az a célja, hogy az új kategória erősebb legyen, mint a Super2000. Sokat fog számítani itthon, hogy ki mikor tud majd ilyen autóba ülni és mennyire tudja majd kiautózni, az lesz a következő kérdés.
 
Idén még nem gondolkoztok R5-ben? Vagy jövőre??
Ahogy mondtam a beszélgetésünk elején: a következő pár évben a magyar bajnokságra szeretnénk koncentrálni. Megfogalmazódott bennünk egy kicsit távolabbi jövőkép, miszerint 2014-ben szeretnénk a S2000-es autóval végigcsinálni a magyar bajnokságot. 2015-ben szeretnénk azzal elkezdeni, év közben, amikor megérkezik az új ŠKODA Fabia Spacebackből készülő R5 versenyautója a ŠKODA-nak. 2016-ban pedig egy teljes évet szeretnénk futni ezzel az R5-ös Fabiával.

most_verseny_lesz_7
 
Beszéltünk már pár szót a csapatról. Nem hinném, hogy változni fog valami, vagy igen?
Biztos, hogy nem!
Igorral két éve megyünk együtt. Mindenhogy megismertük egymást. Mind szakmailag, mind emberileg. Lehetett hallani szakmán belül kisebb nagyobb intrikákat a személyét illetően. Az eredményeink önmagukért beszélnek! Nagyon sok munkánk volt közösen, egymáson. Nekem is kellett hozzá idomulnom és ugyanúgy neki is hozzá. Azt gondolom, hogy ez nagyon jól sikerült! Tavaly a Budapest Rallye-n mondtam a csapatnak, hogy összeértünk, készen vagyunk! Nyugodt lelkiismerettel vágnék bele egy külföldi szereplésbe Igorral. Nagyon jól tudunk együtt dolgozni.
A csapatvezetőnkről, Kajcsa Zsoltiról, a koordinátorunkról Baranyai Laciról, de az ellátmányunkért felelősökről és a BRR-ről is csak azt tudom elmondani, erről a komplett CSAPAT-ról: így szeretek és így szeretnék versenyezni még egy pár évet az élmezőnyben. Utána nem tudom mi lesz, de most úgy megyünk el egy-egy futamra, olyan emberek között vagyunk, akik között jó lenni.

most_verseny_lesz_3
 
Tehát a teljes ORB szezon már biztos. Azért gondolkoztok még egy-két külföldi megmérettetésen?
Sajnos annyira nem vet fel a pénz, hogy elmenjünk egy-egy futamra, hogy versenyezzünk. Nyilván nagyon jó lenne! A munícióinkat inkább spóroljuk a 2015-ös esztendőre, amikor az R5-ös autóra szeretnénk váltani. 
 
Nagyon izgat a külföldi versenyzés, az utóbbi időben egyre jobban. Ha külföldre mennék versenyezni, akkor ezt nagyon szeretném a BRR-el megtenni. A Baumschlager Rallye & Racing egy olyan szint a rali világában, ami nem olcsó, cserébe drága, de a legprofibb privát csapat. Csak velük mennék külföldön, de ehhez jelen pillanatban nincs meg a pénzünk. Egy magyar bajnokság mellett a külföldi szereplést nem tudunk bevállalni.
 
Úgy tudom, hogy az első idei bajnoki futam előtt még láthatunk Benneteket.
Így van, március 21-23-ig lesz az Autó-Motor-Tuning Show a Hungexpo területén, ahol a magyarországi ŠKODA márka is képviselteti magát és ennek keretében kint lesz a versenyautónk és mi is ott leszünk valamikor, de erről majd még beszélünk.

most_verseny_lesz_2
 
A napokban olvastam egy cikket, amiben valami olyasmit nyilatkoztál, miszerint az amatőr sorozatok nagy károkat okoznak a profi bajnokságnak. Kicsit ezzel megleptél.
Sajnos a cikk nem teljesen úgy jelent meg, mint ahogy én mondtam. 
Továbbra is az a véleményem, amit már több éve mondok: az amatőr bajnokságokra nagy szüksége van a hazai autósportnak. Megfelelő szabályozás mellett szükségesek ahhoz, hogy legyenek első és másodosztályban szereplő versenyzők. Azzal viszont nem értek egyet, hogy ezekben a sorozatokban nagyon nagy köbcentis, több száz lóerős autókkal versenyeznek. Ezek a gondolataim lettek egy kicsit kisarkítva.
 
Köszönöm, hogy tudtunk beszélgetni, találkozunk az AMTS-en és utána a bajnokság futamain!
most_verseny_lesz_1
Ez a hír most jelenik meg 6517. alkalommal
Share |
7 verseny
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k