|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Az egyik legharcosabb évetek volt a tavalyi, év végén mégsem bajnoki címmel zártatok... Mindenkinek öröm volt nézni az autózásotokat.
Örülök, ha az jött át, hogy harciasak voltunk. Belülről is ezt éreztük. Ami nekünk nagyon fontos volt ebben, hogy megtanultunk úgy gyorsan menni az autóval, hogy az biztonságosnak is mondható. Nem volt benne olyan, amikor azt kellett mondanunk: Huhh, ez épp hogy megvolt, épp kiadta. A defekteken kívül nem nagyon volt kalandunk.
Összeraktátok már az idei évet?
Nagyon sokáig mentek a találgatások, hogy lesz e WRC 2014-ben, vagy sem. Mi pontosan tudtuk, hogy ebben az évben is a S2000-es Fábiával tervezzük az idei évet, tehát ebből a szempontból pontosan mindegy is volt.
Azt el kell mondanom, hogy feltett szándékunk volt, hogy megpróbáljunk kilépni a nemzetközi porondra és elkezdtünk ezért dolgozni már tavaly októbertől. Addig nagyon lelkesek voltunk, amíg meg nem kaptuk az árajánlatot. utána már tisztán láttuk, hogy nem fogunk tudni végigcsinálni egy Európa Bajnokságot, vagy legalább egy jelentős részét, annyit, amennyiből év végén már le lehessen tenni egy eredményt. Két-három versenyre nem akartunk kimenni, többre viszont nem lett volna meg a pénzünk. Ez dugába dőlt. Nem adtuk fel, de azt gondolom, hogy az elkövetkezendő években ide fogunk koncentrálni Magyarországra.
Az idei évünkre visszatérve, már szinte mindenkivel meg vannak az aláírásaink. Szeretnénk azt a lendületet, ami a tavalyi évben jellemzett bennünket, azt idén is folytatni. Reméljük azt a formát át tudjuk 2014-re is menteni.
Az egész csapaton látszott, hogy minden és mindenki a helyén van, mindenki tudja, hogy mi a dolga. Jó hangulatban versenyeztetek.
Igen. Van egy nagyon fontos dolog, amiben talán kicsit különbözünk a többi csapattól: azért megyünk egy versenyre, hogy versenyezzünk és ezt jó hangulatban tegyük meg.
Nyilván nem bagatelizálunk el egy futamot sem! Úgy megyünk oda, hogy megteszünk minden tőlünk telhetőt, nyugodt lelkiismerettel, jó hangulatban szeretünk versenyezni. Ez talán át is jön a csapaton és azt gondolom ez az, amit Te is láthattál.
Úgy szoktam mindig mondani: profin gondolkodó amatőrök vagyunk.
Félig-meddig barátok között versenyzünk, de amikor dolgozni kell és munka van, akkor ezt mindenki komolyan veszi.
Ugyan még nincs RVSZ (Rallye Versenyek Szabályai 2014), de talán már mondhatjuk, hogy idén WRC-vel nem lehet magyar bajnoknak lenni. Szerintem ez jót tehet a bajnokságnak, még kiélezettebb csaták várhatóak.
A szakág-vezetéssel ez volt a konfliktusunk. Ha hagyják továbbra is a WRC-ket menni, akkor a versengés élményét vesztjük el.
Ezzel, hogy újra követjük az FIA-t, és a WRC-kkel nem lehet abszolút bajnoki címet szerezni, ezzel szorosabb lesz a bajnokság. Az a néhány páros, aki ide tud hozni akár S2000-et, akár RRC-t, vagy R5-öt, az nagyon komoly csatát fog vívni minden futamon. És ne feledkezzünk meg az R4-es autókról sem, hiszen azok sincsenek annyira távol az S2000-től. Ha visszanézzük az elmúlt versenyek időeredményeit, láthatjuk, hogy nem lehetnek nyugodtak az S2000-el, RRC-vel vagy R5-el indulók sem, hiszen nagyon szoros a meccs. Egy kis hiba elég. És nem lesz akkora a különbség, mint mondjuk a 'nagy' WRC-kkel volt.
Gondolom Ti is nézegettétek az elmúlt hónapok versenyeit, Super2000 kontra R5 aspektusban... Kiegyensúlyozottnak tűnik a csata.
Érdekes amit mondasz. Pro-kontra van innen is, onnan is eredmény. Van ahol az S2000 a gyorsabb, van ahol az R5. Egy biztos, visszakanyarodva ahhoz, amiről az előbb beszéltünk: verseny lesz! Most verseny lesz! Lehet, hogy lesz olyan pálya, ami az R5-nek kedvezőbb lesz. Nyilván az R5 fejlesztőinek az a célja, hogy az új kategória erősebb legyen, mint a Super2000. Sokat fog számítani itthon, hogy ki mikor tud majd ilyen autóba ülni és mennyire tudja majd kiautózni, az lesz a következő kérdés.
Idén még nem gondolkoztok R5-ben? Vagy jövőre??
Ahogy mondtam a beszélgetésünk elején: a következő pár évben a magyar bajnokságra szeretnénk koncentrálni. Megfogalmazódott bennünk egy kicsit távolabbi jövőkép, miszerint 2014-ben szeretnénk a S2000-es autóval végigcsinálni a magyar bajnokságot. 2015-ben szeretnénk azzal elkezdeni, év közben, amikor megérkezik az új ŠKODA Fabia Spacebackből készülő R5 versenyautója a ŠKODA-nak. 2016-ban pedig egy teljes évet szeretnénk futni ezzel az R5-ös Fabiával.
Beszéltünk már pár szót a csapatról. Nem hinném, hogy változni fog valami, vagy igen?
Biztos, hogy nem!
Igorral két éve megyünk együtt. Mindenhogy megismertük egymást. Mind szakmailag, mind emberileg. Lehetett hallani szakmán belül kisebb nagyobb intrikákat a személyét illetően. Az eredményeink önmagukért beszélnek! Nagyon sok munkánk volt közösen, egymáson. Nekem is kellett hozzá idomulnom és ugyanúgy neki is hozzá. Azt gondolom, hogy ez nagyon jól sikerült! Tavaly a Budapest Rallye-n mondtam a csapatnak, hogy összeértünk, készen vagyunk! Nyugodt lelkiismerettel vágnék bele egy külföldi szereplésbe Igorral. Nagyon jól tudunk együtt dolgozni.
A csapatvezetőnkről, Kajcsa Zsoltiról, a koordinátorunkról Baranyai Laciról, de az ellátmányunkért felelősökről és a BRR-ről is csak azt tudom elmondani, erről a komplett CSAPAT-ról: így szeretek és így szeretnék versenyezni még egy pár évet az élmezőnyben. Utána nem tudom mi lesz, de most úgy megyünk el egy-egy futamra, olyan emberek között vagyunk, akik között jó lenni.
Tehát a teljes ORB szezon már biztos. Azért gondolkoztok még egy-két külföldi megmérettetésen?
Sajnos annyira nem vet fel a pénz, hogy elmenjünk egy-egy futamra, hogy versenyezzünk. Nyilván nagyon jó lenne! A munícióinkat inkább spóroljuk a 2015-ös esztendőre, amikor az R5-ös autóra szeretnénk váltani.
Nagyon izgat a külföldi versenyzés, az utóbbi időben egyre jobban. Ha külföldre mennék versenyezni, akkor ezt nagyon szeretném a BRR-el megtenni. A Baumschlager Rallye & Racing egy olyan szint a rali világában, ami nem olcsó, cserébe drága, de a legprofibb privát csapat. Csak velük mennék külföldön, de ehhez jelen pillanatban nincs meg a pénzünk. Egy magyar bajnokság mellett a külföldi szereplést nem tudunk bevállalni.
Úgy tudom, hogy az első idei bajnoki futam előtt még láthatunk Benneteket.
Így van, március 21-23-ig lesz az Autó-Motor-Tuning Show a Hungexpo területén, ahol a magyarországi ŠKODA márka is képviselteti magát és ennek keretében kint lesz a versenyautónk és mi is ott leszünk valamikor, de erről majd még beszélünk.
A napokban olvastam egy cikket, amiben valami olyasmit nyilatkoztál, miszerint az amatőr sorozatok nagy károkat okoznak a profi bajnokságnak. Kicsit ezzel megleptél.
Sajnos a cikk nem teljesen úgy jelent meg, mint ahogy én mondtam.
Továbbra is az a véleményem, amit már több éve mondok: az amatőr bajnokságokra nagy szüksége van a hazai autósportnak. Megfelelő szabályozás mellett szükségesek ahhoz, hogy legyenek első és másodosztályban szereplő versenyzők. Azzal viszont nem értek egyet, hogy ezekben a sorozatokban nagyon nagy köbcentis, több száz lóerős autókkal versenyeznek. Ezek a gondolataim lettek egy kicsit kisarkítva.
Köszönöm, hogy tudtunk beszélgetni, találkozunk az AMTS-en és utána a bajnokság futamain!
Ez a hír most jelenik meg 6462. alkalommal
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2025.01.31-02.01.
részletes infóink 2025.02.08.
részletes infóink 2025.02.09.
részletes infóink 2025.02.15-16.
részletes infóink 2025.02.22.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |