Murván az igazi - ISEUM Rallye 2018
Szombathelyen folytatódik a hazai ralibajnokság!
2018-05-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785393548
Napi oldal:
70781
Jelenleg:
1586
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Az idei évben is Szombathelyen kezdődik a sokak által „igazinak” titulált murvás bajnoki versenyek egészen rövid sora. Lassan két évtizede, hogy a Vas Megyei pályákat koptatja a honi ralisport, így a térség, a pályák jellege közel sem ismeretlen, de annál kedveltebb. Az idei év kihívásairól, programjáról és a valódi „power” gyorsaságiról kérdeztem Markó Tibor rendezőt.
 
Az utóbbi évek megszokott menetrendje szerint: ha a bajnokság harmadik versenye, akkor végre murva és Szombathely. 
Egyedülálló, hogy a vasi megyeszékhely mennyire elkötelezett és mennyire magáénak érzi ezt a versenyt. A 2015-ös Szombathelyre történő visszatérés óta egyre szorosabb és egyre konstruktívabb a Város, a térség vezetői és a Marco Racing Team kapcsolata. Örömmel tölt el, hogy itt idén is adott a lehetőségünk egy olyan programot prezentálni, ami picit más, mint a megszokott, mint az átlagos. Ez a házigazdák, a helyi erők nélkül nem menne. És ha már itt tartunk: köszönöm, köszönjük Szombathely! Köszönjük Vas Megye!  
 
 
Az elmúlt években szinte mindenki rajthoz állhatott az ISEUM Rallye-n. Idén kiket vártok, kik indulhatnak?
Folytatjuk a korábban megkezdett utat, így a Rallye 1 (ORB), a Rallye Challenge (ORC), és a Rallye2 OB-k mezőnye mellett a Historic Challenge is képviseltetheti magát. És mivel az RVSZ lehetővé teszi számukra, a MARB-os versenyzők is indulhatnak Rallye2-ben, egyedi rajtengedéllyel. Így már valóban teljes a paletta.
 
És mi lesz az idei menü? 
Talán a legfontosabb infó, hogy a verseny 3 napos. Ez nem új. De az, hogy MINDENKINEK 3 napos, az igen! Pénteken az átvételek, és az ORB kvalifikációja után este az ISEUMnál rajt ceremónia, szombaton az ORB+ORC 6, míg a Rallye2+His Ch 2 gyorsaságit teljesíthet, és vasárnap egyaránt 4-4 gyorsasági vár minden versenyzőre.  
 
Jó, hogy így átrohantunk a programon, de részletezzük egy kicsit kérlek!
OK. Fontos infó, hogy igyekeztünk itt-ott változtatni a programon úgy, hogy a versenyzőknek a pályabejáráson is legyen feladata és ne legyen elég csak leporolni a tavalyi itinert. A másik meghatározó tény, hogy az idei versenyen viszonylag alacsony a gyorsasági szakaszok darabszáma, cserébe viszont nem 6-8km-es sprint szakaszokkal készültünk: az ORB+ORC-nek 13km feletti, a Rallye2+His Ch-nek pedig több mint 15km feletti az átlagos gyorsasági hossza. Idén is sikerült egy újdonságot kitalálni, és tető alá hozni, remélem, hogy elnyeri a versenyzők és a nézők tetszését. 
 
 
Akkor most már lelőhetjük a poént, ugye? …hogy idén is a legnehezebb szakasz lesz a power stage. 
Lőjük! Persze ahogy tavaly, úgy idén sem véletlen, hogy így alakult. Az ISEUM Rallye 2018 utolsó gyorsasági szakasza 22,5km hosszú lesz minden induló számára. 
 
 
Szóval akkor: ORB, ORC?

csütörtök
 pályabejárás, HIVATALOS TESZT,
péntek pályabejárás, adminisztratív és délután kvalifikáció, majd sötétedés után rajtceremónia az ISEUMnál, és kis hazánkban ismét csak itt, Szombathelyen valósulhat meg, hogy a verseny mezőnyét a megyei jogú város főterén „állítjuk ki”, azaz, itt alakítjuk ki az éjszakai gyűjtőt (PF).
 
szombaton 2 helyszínen, 6 gyorsasági (3 „kör”), 3 féle verzióban, összesen közel 60km gyorsaságival. Az első autó 15:58h-kor áll be a PF-be.
 
vasárnap 2 helyszín, 4 gyorsasági (2 „kör”), összesen több mint 75km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz 22,50km hosszú legyen, csak, hogy ne legyen sétagalopp a vége. A cél ceremónia 14:42h-kor kezdődik, az első autó pedig 15:10h-kor áll PF-be.
Így az ORB és ORC mezőnye összesen közel 135km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen. És, hogy kisebb legyen az esetleges por okozta kellemetlenség, két perces időközökkel rajtolnak az indulók.
  
 
És a Rallye2, Historic Challenge?
A legfontosabb infó, hogy a Rallye2-nek ezúttal is „nagy versenyt” rendezhetünk, hiszen több mint 98km gyorsaságival, rajtceremónia + 2 nap versennyel és 1,5-ös szorzóval várjuk Őket!
 
csütörtök HIVATALOS TESZT és akár már csütörtökön is járhatnak be pályát, ez nem extra előny, hiszen korlátozott a pályabejárás (max.4 alkalom)
péntek pályabejárás, adminisztratív és technikai átvételek. És akár csak tavaly, az idei évben is részt vehet a Rallye2 – és a His CH – mezőnye a rajtceremónián, és ők is részesei lehetnek a főtéren kialakított úttörő Rallye kiállításunknak, hiszen Ők is ide érkeznek majd éjszakai gyűjtőbe (PF).
 
szombaton Már szombaton is versenyezni fog a Rallye! 2 helyszínen, 1-1 gyorsasági (1 „kör”), összesen több mint 23km gyorsaságival. Az első autó 18:28h-kor áll be a PF-be.
 
vasárnap 2 helyszín, 4 gyorsasági (2 „kör”), összesen több mint 75km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz a Ralye2-nek is 22,50km hosszú legyen, csak, hogy Ők se unatkozzanak. A cél ceremónia 17:12h-kor kezdődik, az első autó pedig 17:40h-kor áll PF-be.

Így a Rallye2 és a Historic Ch mezőnye összesen több, mint 98km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen. Természetesen a R2 ás a His Ch is 2 percre rajtol a hétvégén. 
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_2
 
Milyen kiegészítő dolgokkal készültök?
Kezdjük a miért-tel. Szerintem azért fontosak ezek az „apróságok” mert a normálisan felépített és üzemeltetett gyorsasági szakaszokon kívül – ami az alap – pontosan ezek a kiegészítő rendelkezések nyújt(hat)ják a versenyzőknek azt a pluszt, amitől még inkább versenyzőnek érezhetik magukat. Idén is lesz verseny közben autómosás, idén is szinte minden csapatjárművet beengedünk a szervizbe, ezzel is egyszerűsítve a csapatok mozgását, megszervezzük az esti rajtceremóniát és kivételes Parc Femét a főtérre. Idén is a szervizben alakítjuk az 1. nap utáni parc fermé-t, ez is kényelmi szempontokat szolgál. A hosszú gyorsokról már beszéltünk, a gyorsasági – etap arány sem rossz, ahogy a Rallye2 szorzója is extra. Kb ennyi, ami az előírásokon felül teljesül idén Szombathelyen.
 
Szóba került a hivatalos teszt...
A már-már klasszikusnak nevezhető teszttel várjuk az érdeklődőket a verseny előtti csütörtökön, Káldon. A versenykiírás elején megtalálható lesz a teszt infó csak úgy, mint a verseny hivatalos weboldalán: www.savariarallye.hu-n. 2018. május 24. csütörtökön, 14:00 – 19:00h között állunk a tesztelni vágyók rendelkezésére, az ismert 3,90km-es szakasszal. A teszt megrendezéséhez min. 20 nevező szükséges, és előzetesen regisztrálni kell a rallyeoffice@gmail.com-on.
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_3
 
Kérted, hogy beszéljünk az előfutási lehetőségről.
Igen! A biztosítási tervünk hiánytalan megvalósítása érdekében még néhány előfutó jelentkezését el tudjuk fogadni. Versenyzői tapasztalattal rendelkező érdeklődők jelentkezését várjuk, akik az FIA vonatkozó biztonsági szabályainak (egyáltalán nem teljesíthetetlen) betartását vállalni tudják. Akit érdekel a lehetőség, keressen bennünket a részletekért a marcoracingteamkft@gmail.com címen.
 
Meddig lehet nevezni az ISEUM Rallye-ra?
A nevezési zárlatot – tekintettel az előző versenyen „lesérült” jelentős számú autóra – pár nappal kitoljuk, így 2018. május 14. (hétfő) a nevezési lehetőség zárása.
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_4
 
Nézők nevében érdeklődöm, hogy lesz-e belépő, és mennyibe fog kerülni?
Szombathely Megyei Jogú Városának köszönhetően a rendezvény minden programrésze ingyenesen látogatható, sehol nem kell belépőt váltania az érdeklődőknek. Azonban minden helyszínen kötelező betartani a sportbíró és pályabiztosító kollégák kéréseit, utasításait! NE feledjük: az autósport veszélyes üzem! A részt vétel lehetőségével mindenki saját felelősségére élhet.
És hogy mikor, merre, hova lesz érdemes kilátogatni, azt is megosztjuk majd a nézőkkel, többek között a hivatalos műsorfüzetünkben.

 

Ez a hír most jelenik meg 8501. alkalommal
Share |
2018.05.25-27.
Országos Rallye Bajnokság 2018
ISEUM Rallye 2018
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k