Murván az igazi - ISEUM Rallye 2018
Szombathelyen folytatódik a hazai ralibajnokság!
2018-05-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
549903263
Napi oldal:
65834
Jelenleg:
938
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

Az idei évben is Szombathelyen kezdődik a sokak által „igazinak” titulált murvás bajnoki versenyek egészen rövid sora. Lassan két évtizede, hogy a Vas Megyei pályákat koptatja a honi ralisport, így a térség, a pályák jellege közel sem ismeretlen, de annál kedveltebb. Az idei év kihívásairól, programjáról és a valódi „power” gyorsaságiról kérdeztem Markó Tibor rendezőt.
 
Az utóbbi évek megszokott menetrendje szerint: ha a bajnokság harmadik versenye, akkor végre murva és Szombathely. 
Egyedülálló, hogy a vasi megyeszékhely mennyire elkötelezett és mennyire magáénak érzi ezt a versenyt. A 2015-ös Szombathelyre történő visszatérés óta egyre szorosabb és egyre konstruktívabb a Város, a térség vezetői és a Marco Racing Team kapcsolata. Örömmel tölt el, hogy itt idén is adott a lehetőségünk egy olyan programot prezentálni, ami picit más, mint a megszokott, mint az átlagos. Ez a házigazdák, a helyi erők nélkül nem menne. És ha már itt tartunk: köszönöm, köszönjük Szombathely! Köszönjük Vas Megye!  
 
 
Az elmúlt években szinte mindenki rajthoz állhatott az ISEUM Rallye-n. Idén kiket vártok, kik indulhatnak?
Folytatjuk a korábban megkezdett utat, így a Rallye 1 (ORB), a Rallye Challenge (ORC), és a Rallye2 OB-k mezőnye mellett a Historic Challenge is képviseltetheti magát. És mivel az RVSZ lehetővé teszi számukra, a MARB-os versenyzők is indulhatnak Rallye2-ben, egyedi rajtengedéllyel. Így már valóban teljes a paletta.
 
És mi lesz az idei menü? 
Talán a legfontosabb infó, hogy a verseny 3 napos. Ez nem új. De az, hogy MINDENKINEK 3 napos, az igen! Pénteken az átvételek, és az ORB kvalifikációja után este az ISEUMnál rajt ceremónia, szombaton az ORB+ORC 6, míg a Rallye2+His Ch 2 gyorsaságit teljesíthet, és vasárnap egyaránt 4-4 gyorsasági vár minden versenyzőre.  
 
Jó, hogy így átrohantunk a programon, de részletezzük egy kicsit kérlek!
OK. Fontos infó, hogy igyekeztünk itt-ott változtatni a programon úgy, hogy a versenyzőknek a pályabejáráson is legyen feladata és ne legyen elég csak leporolni a tavalyi itinert. A másik meghatározó tény, hogy az idei versenyen viszonylag alacsony a gyorsasági szakaszok darabszáma, cserébe viszont nem 6-8km-es sprint szakaszokkal készültünk: az ORB+ORC-nek 13km feletti, a Rallye2+His Ch-nek pedig több mint 15km feletti az átlagos gyorsasági hossza. Idén is sikerült egy újdonságot kitalálni, és tető alá hozni, remélem, hogy elnyeri a versenyzők és a nézők tetszését. 
 
 
Akkor most már lelőhetjük a poént, ugye? …hogy idén is a legnehezebb szakasz lesz a power stage. 
Lőjük! Persze ahogy tavaly, úgy idén sem véletlen, hogy így alakult. Az ISEUM Rallye 2018 utolsó gyorsasági szakasza 22,5km hosszú lesz minden induló számára. 
 
 
Szóval akkor: ORB, ORC?

csütörtök
 pályabejárás, HIVATALOS TESZT,
péntek pályabejárás, adminisztratív és délután kvalifikáció, majd sötétedés után rajtceremónia az ISEUMnál, és kis hazánkban ismét csak itt, Szombathelyen valósulhat meg, hogy a verseny mezőnyét a megyei jogú város főterén „állítjuk ki”, azaz, itt alakítjuk ki az éjszakai gyűjtőt (PF).
 
szombaton 2 helyszínen, 6 gyorsasági (3 „kör”), 3 féle verzióban, összesen közel 60km gyorsaságival. Az első autó 15:58h-kor áll be a PF-be.
 
vasárnap 2 helyszín, 4 gyorsasági (2 „kör”), összesen több mint 75km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz 22,50km hosszú legyen, csak, hogy ne legyen sétagalopp a vége. A cél ceremónia 14:42h-kor kezdődik, az első autó pedig 15:10h-kor áll PF-be.
Így az ORB és ORC mezőnye összesen közel 135km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen. És, hogy kisebb legyen az esetleges por okozta kellemetlenség, két perces időközökkel rajtolnak az indulók.
  
 
És a Rallye2, Historic Challenge?
A legfontosabb infó, hogy a Rallye2-nek ezúttal is „nagy versenyt” rendezhetünk, hiszen több mint 98km gyorsaságival, rajtceremónia + 2 nap versennyel és 1,5-ös szorzóval várjuk Őket!
 
csütörtök HIVATALOS TESZT és akár már csütörtökön is járhatnak be pályát, ez nem extra előny, hiszen korlátozott a pályabejárás (max.4 alkalom)
péntek pályabejárás, adminisztratív és technikai átvételek. És akár csak tavaly, az idei évben is részt vehet a Rallye2 – és a His CH – mezőnye a rajtceremónián, és ők is részesei lehetnek a főtéren kialakított úttörő Rallye kiállításunknak, hiszen Ők is ide érkeznek majd éjszakai gyűjtőbe (PF).
 
szombaton Már szombaton is versenyezni fog a Rallye! 2 helyszínen, 1-1 gyorsasági (1 „kör”), összesen több mint 23km gyorsaságival. Az első autó 18:28h-kor áll be a PF-be.
 
vasárnap 2 helyszín, 4 gyorsasági (2 „kör”), összesen több mint 75km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz a Ralye2-nek is 22,50km hosszú legyen, csak, hogy Ők se unatkozzanak. A cél ceremónia 17:12h-kor kezdődik, az első autó pedig 17:40h-kor áll PF-be.

Így a Rallye2 és a Historic Ch mezőnye összesen több, mint 98km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen. Természetesen a R2 ás a His Ch is 2 percre rajtol a hétvégén. 
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_2
 
Milyen kiegészítő dolgokkal készültök?
Kezdjük a miért-tel. Szerintem azért fontosak ezek az „apróságok” mert a normálisan felépített és üzemeltetett gyorsasági szakaszokon kívül – ami az alap – pontosan ezek a kiegészítő rendelkezések nyújt(hat)ják a versenyzőknek azt a pluszt, amitől még inkább versenyzőnek érezhetik magukat. Idén is lesz verseny közben autómosás, idén is szinte minden csapatjárművet beengedünk a szervizbe, ezzel is egyszerűsítve a csapatok mozgását, megszervezzük az esti rajtceremóniát és kivételes Parc Femét a főtérre. Idén is a szervizben alakítjuk az 1. nap utáni parc fermé-t, ez is kényelmi szempontokat szolgál. A hosszú gyorsokról már beszéltünk, a gyorsasági – etap arány sem rossz, ahogy a Rallye2 szorzója is extra. Kb ennyi, ami az előírásokon felül teljesül idén Szombathelyen.
 
Szóba került a hivatalos teszt...
A már-már klasszikusnak nevezhető teszttel várjuk az érdeklődőket a verseny előtti csütörtökön, Káldon. A versenykiírás elején megtalálható lesz a teszt infó csak úgy, mint a verseny hivatalos weboldalán: www.savariarallye.hu-n. 2018. május 24. csütörtökön, 14:00 – 19:00h között állunk a tesztelni vágyók rendelkezésére, az ismert 3,90km-es szakasszal. A teszt megrendezéséhez min. 20 nevező szükséges, és előzetesen regisztrálni kell a rallyeoffice@gmail.com-on.
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_3
 
Kérted, hogy beszéljünk az előfutási lehetőségről.
Igen! A biztosítási tervünk hiánytalan megvalósítása érdekében még néhány előfutó jelentkezését el tudjuk fogadni. Versenyzői tapasztalattal rendelkező érdeklődők jelentkezését várjuk, akik az FIA vonatkozó biztonsági szabályainak (egyáltalán nem teljesíthetetlen) betartását vállalni tudják. Akit érdekel a lehetőség, keressen bennünket a részletekért a marcoracingteamkft@gmail.com címen.
 
Meddig lehet nevezni az ISEUM Rallye-ra?
A nevezési zárlatot – tekintettel az előző versenyen „lesérült” jelentős számú autóra – pár nappal kitoljuk, így 2018. május 14. (hétfő) a nevezési lehetőség zárása.
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_4
 
Nézők nevében érdeklődöm, hogy lesz-e belépő, és mennyibe fog kerülni?
Szombathely Megyei Jogú Városának köszönhetően a rendezvény minden programrésze ingyenesen látogatható, sehol nem kell belépőt váltania az érdeklődőknek. Azonban minden helyszínen kötelező betartani a sportbíró és pályabiztosító kollégák kéréseit, utasításait! NE feledjük: az autósport veszélyes üzem! A részt vétel lehetőségével mindenki saját felelősségére élhet.
És hogy mikor, merre, hova lesz érdemes kilátogatni, azt is megosztjuk majd a nézőkkel, többek között a hivatalos műsorfüzetünkben.

 

Ez a hír most jelenik meg 7248. alkalommal
Share |
2018.05.25-27.
Országos Rallye Bajnokság 2018
ISEUM Rallye 2018
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1516 17 18 192021
2223 24 25 262728
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 1314
15 16 17 18 192021
2021.02.26-03.01.

részletes infóink


2021.02.26-28.

részletes infóink


2021.02.28.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k