Egy fiatal csapat életében mindig új feladatokat kell megoldani. A Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosának most a murva lesz az újdonság. A Citroën C3 R5 a legújabb fejlesztésű gátlókkal érkezik a veszprémi megmérettetésre. Velenczei Ádám és Zsiros Gábor egy hosszabb teszten van túl, ami után mindketten bizakodóan nyilatkoztak: még sosem ültek ennyire kezelhető versenyautóban! Remélhetőleg hasonlóan vidáman adnak interjút majd a futam után is!
Három versenyhétvégét követően a negyedik helyen áll az Országos Rallye Bajnokság abszolút értékelésében a Citroën Rally Team Hungary egysége. Aszfalton már bizonyítottan ütőképes a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor – Citroën C3 R5 trió, de most a bajnokság egyetlen murvás versenyén, a Veszprém Rallye-n kell megmutatniuk, mire is képesek együtt.
A futamok közötti szünetekben is van programja a csapatnak, hiszen a Citroën június 29-én a Kincsem Parkban ünnepelte 100. évfordulóját. Velenczei Ádám és Zsiros Gábor egy Citroën C5 Aircross-szal vett részt a száz évnyi Citroën parádés felvonulásán. A lóversenypályán ők adták át a díjat a Citroën Celeb Derby győztesének, Urbán Flóriánnak, egykori válogatott labdarúgónak.
A centenáriumi ünnep után egy hosszabb teszt várt a fiúkra. A porban, kánikulában tartott teszt végén egyikőjük sem panaszkodott:
„Nem a szívem csücske a murva.” - kezdte a pilóta.
„A korábbi murvás versenyeim az előző években sorra nem úgy sikerültek, ahogy terveztük. Most egy hosszabb teszten vagyunk túl, sikerült 80-90 kilométert menni a Citroënnel murván és teljesen máshogy állok ehhez a futamhoz! Folyamatosan gyorsultunk az autóval, ahogy sikerült egyre jobb beállításokat találnunk Tagai Tamással. Sokkal kezelhetőbb, mint a korábbi autóm, amivel tavaly mentem. Sokkal bizakodóbb vagyok, mint az előző években!”
A tapasztalt navigátor, Zsiros Gábor is hasonlóan összegezte a tesztet:
„Az autóról úgy hallottuk előzetesen, hogy murván még kezelhetőbb, mint aszfalton. Ezt a teszten be is bizonyította! Ádám nagyon hamar ráérzett és annak ellenére, hogy viszonylag kevés kilométert ment még murván, bizakodásra ad okot, ahogy a C3 R5-öt kezelte.”
A Veszprém Rallye híres az autógyilkos pályáiról. A klasszikus szakaszok, a kislődi és várpalotai gyorsasági mellett a programban szerepelnek igazi lőterek is, ahol a futam előtt pár nappal még éleslövészetet tartanak nemzetközi katonai egységek.
Velenczei Ádám tudja, hogy nehéz verseny előtt állnak:
„A pályák nagyon kemények lesznek. Várhatóan a második körre már nagyon sok követ fog kiforgatni a mezőny, figyelni kell, hogy elkerüljük a defektet, ami eldöntené mindenkinek a dobogós reményeit. Próbálunk ésszel menni majd! Ésszel és gyorsan!”
A program rövid, de sűrű a hétvégén: pénteken és szombat délelőtt pályabejárás, szombat délután kvalifikációs szakaszt kell teljesíteni, aminek a végeredménye alapján dől el, hogy milyen rajtsorrendben autózik a mezőny eleje a vasárnapi szakaszokon. Azt követően 9 gyors, 125 gyorsasági kilométer után vasárnap este céldobogó a Veszprém Aréna mellett, ahol a szervizpark is helyet kap a hétvégére.
A bajnokság állása három futam után, a Veszprém Rallye előtt:
1. Vincze Ferenc – Igor Bacigál Skoda Fabia R5 111 pont
2. Balogh János – Holczer Dániel Skoda Fabia R5 57 pont
3. Turán Frigyes – Bagaméri László Ford Fiesta R5 55 pont
4. Velenczei Ádám – Zsiros Gábor Citroën C3 R5 52 pont
5. Hadik András – Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 35 pont
A csapat partnerei:
C Automobil Import Kft., TOTAL
Betonútépítő, SIVA Group, EuroAszfalt, Közmű Alagút, STRAVIA, FORVETT, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, Lead Design, Szirt BAU Kft., EFTECH Kft., Modul Hungária Kft., KirályHázak, KA-BA kft.
TAGAI RACING TECHNOLOGY, PIRELLI