Ezen a hétvégén rendezik az Országos Rallye Bajnokság harmadik futamát, a 8. Duna Rallye-t, ami egyben az első murvás megmérettetés is lesz az idén.
A verseny neve ugyan a nagy folyónkat idézi, de azon kívül, hogy Dunaújvárosban lesz a prológ, sok kötődést nem nagyon lehet felfedezni a névadó és a helyszínek között. A szervizparkok Székesfehérváron, a versenyszakaszok pedig a Várpalota és Veszprém közötti katonai területeken találhatóak.

Ezek a területek a versenyzőknek nem ismeretlenek, hiszen például a tavalyi verseny néhány méter és kanyar eltéréssel, de teljesen le lett koppintva. Ami nem baj, hiszen jó verseny volt a tavalyi is és idén is jónak ígérkezik a magyar Acropolis Rallyeként emlegetett verseny, hiszen a pályák leginkább a világbajnokság egyik legautógyilkosabb görög futamához hasonlítanak.
Kő kemény ugratók, hatalmas kövek, por és minden olyan tereptárgy útban van, ami azt a célt szolgálja, hogy a futóművet kiüsse.
Ez az a verseny, ahol nem biztos, hogy az látja meg a céldobogó legfelső fokát, aki a legtöbb gyorsaságit nyeri, hiszen vissza kell fogni a lóerőket, hogy az autók kibírják a korábban tankok és katonai járművek által kitaposott "utat"
De ki kerülhet fel a dobogóra?
Persze sokan szeretnének… Talán a legesélyesebb a tavalyi bajnok, Benik Balázs, akinek kedvence a murva. Ennek ellenére aszfalton is egyre jobban teljesít és jelen pillanatban a két aszfaltos futam után vezeti a tabellát. Balázs idén már indult az Argentin VB futamon, ahol a körülmények talán hasonlítottak egy kicsit a mostani, fehérvári futamhoz. Tehát előny Beniknél, murván Ő már idén csapatott…
Turi Tomi Fabia WRC-je is javult a tavalyi autóhoz képest. Már csak azért is, hiszen a tavalyi autó csak nevében ugyanaz, mint az idei, hiszen más csapat szállítja, elvileg jobb felkészítésű az autó és Tóth Imi a jobb egyből nem szokta hagyni, hogy az amúgy sem normálisnak elkönyvelt versenyző csak pusztán végigterelje a Skodát a 9 gyorsaságin.
Spitzmüller Csaba miskolci második helyére mindenki azt mondta: ráfért a pilótára ez a jó szereplés, hiszen a tavalyi pécsi bukást csak ilyen eredményekkel lehet "elfelejteni". Spici a mostani futamon sem a megszokott navigátorral áll a rajthoz, hiszen Kazár Miki idén szeretné megvédeni a tavaly megszerzett quad bajnoki címét és a hétvégén a kis négykerekűek között próbál újra győzedelmeskedni.
Turán Frigyes Tagaiéktól örökölt Skoda Octaviája minden rallyongó szívét megdobogtatja, hiszen a legjobb hangeffekteknek járó Oscar díjat gondolkodás nélkül bárki odaítélné a nagy bálnának.
Fricire ráférne már egy célbaérkezés, hiszen az eddigi két futamon nem sikerült egyszer sem végigérnie, pedig a részeredmények nagyon kecsegtetőek voltak…
De nem szabad elfeledkezni a legcsinosabb WRC-t terelgető Herczigékről, vagy az apja nyomdokaiba lépő kis Érdiről, vagy a tavaly ugyanitt hatalmasat bukó Asiról sem.
Asi mellett A8-ban indul Hideg Krisztián, aki harmadik a bajnoki tabellán, Tagaiék remélhetőleg megmutatják már végre a nézőknek, milyen is az a Mitsubishi Evo 6.5, amivel anno WRCket vert Makkinen, Botka Dávid autocrossos múltja is jó előjel arra, hogy a WRC-k után a király kategóriát képviselő A8-ban is igen komoly küzdelmek várhatók.
Janikát ne várjuk, hiszen a Super2000-es Peugeot ugyan itthon van és várja a következő futamot, de mivel nincs még hozzá murvás szett, így idén csak aszfaltos versenyek várnak a kis oroszlánra, legközelebb a belga IRC futamon indul a sokszoros magyar bajnok.
Bútor Robi és Ollé Sasa két kettős győzelemmel viszi a prímet a Super1600-os autók között, mind a két legénység először próbálhatja ki a Swiftet murván. Kakusziék Egerben defekttel, Miskolcon még a verseny előtt egy felrobbant motorral adtak egy kis előnyt az esztergomi székhelyű Suzuki Team Hungary-nek, de most fogadkoznak, hogy nagyon jól sikerültek a Clio S1600 beállításai és igenis megmutatják, hogy a Maxx-imumot fogják tudni kiautózni magukból és az autóból is.
N4-ben bármi lehet… Mint ahogy eddig is bármi volt…
Igaz, hogy Elekék két futamgyőzelemmel toronymagasan vezetik a kategóriát, de aki a számok mögé lát, tudja, kő kemény küzdelem árán sikerült mind a kétszer bezsebelni a 10-10 pontot. Elég, ha csak ízelítőül annyit mondunk, hogy 24 (!) autó indul ebben a kategóriában…
Természetesen lesznek VFTS-ek, lesznek Ignisek és lesz mindenki, aki nem félti az autóját attól, hogy a kövek kikoptassák a doblemezt…
A Rallye2-es bajnokság mezőnye is megmutatja, hogy igenis nekik is tetszik a murva és Ők sem féltik az autójukat odatenni, ahol a kő az úr. 45 páros nevezett be a vasárnapi küzdelmekre és arra, hogy az első osztályú mezőny után indulva próbálják megtalálni a nyomot, amit valószínűleg már alaposan kijártak a "nagykocsik".
A programról röviden:
A péntek délelőtt a papírmunkáé: adminisztratív és technikai átvétel. Délután pedig igazi Street-Rallye, ahogy a rendezők nevezik. Le a kalappal Dunaújváros lakossága előtt, hiszen péntek délután négykor egy ilyen szintű városban eltűrni, hogy megáll az élet a hangos, színes gyorskocsik miatt, na ahhoz kell megfelelő tolerancia…
Vagy talán még az is lehet, hogy ott szeretik a rallye-t??
Itt rendezik a prológot, ami nem számít bele az értékelésbe, elég lenne csak végiggurulni a városon és integetni a rengeteg, de tényleg rengeteg nézőnek. De miért tennének így a versenyzők? Igaz, hogy a murvás beállítások nem igazán alkalmasak arra, hogy a kereszteződésekben a legideálisabb kanyarsebességgel forduljanak el, de talán pont ez a jó benne, kedvére kocsizhat mindenki látványosan, hogy utána szombaton 5, vasárnap 4 gyorsasági szakaszon próbálja ki, hogy mennyit láthat az előtte egy percre induló porában.
Mert hatalmas por lesz, ha eső nem lesz.
Ha lesz, nem lesz, ha nem lesz, lesz…
A bajnokság állása a 8. Duna Rallye előtt:
1. Benik Balázs - Varga István - Ford Focus WRC - 45pont
2. Turi Tamás - Tóth Imre - Skoda Fabia WRC - 42p.
3. Hideg Krisztián - Kerék István - Mitsubishi Lancer Evo VI. - 26p.
4. Ifj.Érdi Tibor - Lukács József - Toyota Corolla WRC - 23p.
5. Spitzmüller Csaba - Béres László - Skoda Fabia WRC - 20p.
Ingyenesen letölthető műsorfüzet:
