Murvára magyar!
8. Duna Rallye előzetes
2007-05-25
előzetes • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765596007
Napi oldal:
44898
Jelenleg:
1585
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Ezen a hétvégén rendezik az Országos Rallye Bajnokság harmadik futamát, a 8. Duna Rallye-t, ami egyben az első murvás megmérettetés is lesz az idén.

A verseny neve ugyan a nagy folyónkat idézi, de azon kívül, hogy Dunaújvárosban lesz a prológ, sok kötődést nem nagyon lehet felfedezni a névadó és a helyszínek között. A szervizparkok Székesfehérváron, a versenyszakaszok pedig a Várpalota és Veszprém közötti katonai területeken találhatóak.

Ezek a területek a versenyzőknek nem ismeretlenek, hiszen például a tavalyi verseny néhány méter és kanyar eltéréssel, de teljesen le lett koppintva. Ami nem baj, hiszen jó verseny volt a tavalyi is és idén is jónak ígérkezik a magyar Acropolis Rallyeként emlegetett verseny, hiszen a pályák leginkább a világbajnokság egyik legautógyilkosabb görög futamához hasonlítanak.
Kő kemény ugratók, hatalmas kövek, por és minden olyan tereptárgy útban van, ami azt a célt szolgálja, hogy a futóművet kiüsse.
Ez az a verseny, ahol nem biztos, hogy az látja meg a céldobogó legfelső fokát, aki a legtöbb gyorsaságit nyeri, hiszen vissza kell fogni a lóerőket, hogy az autók kibírják a korábban tankok és katonai járművek által kitaposott "utat"

De ki kerülhet fel a dobogóra?

Persze sokan szeretnének… Talán a legesélyesebb a tavalyi bajnok, Benik Balázs, akinek kedvence a murva. Ennek ellenére aszfalton is egyre jobban teljesít és jelen pillanatban a két aszfaltos futam után vezeti a tabellát. Balázs idén már indult az Argentin VB futamon, ahol a körülmények talán hasonlítottak egy kicsit a mostani, fehérvári futamhoz. Tehát előny Beniknél, murván Ő már idén csapatott…

Turi Tomi Fabia WRC-je is javult a tavalyi autóhoz képest. Már csak azért is, hiszen a tavalyi autó csak nevében ugyanaz, mint az idei, hiszen más csapat szállítja, elvileg jobb felkészítésű az autó és Tóth Imi a jobb egyből nem szokta hagyni, hogy az amúgy sem normálisnak elkönyvelt versenyző csak pusztán végigterelje a Skodát a 9 gyorsaságin.

Spitzmüller Csaba miskolci második helyére mindenki azt mondta: ráfért a pilótára ez a jó szereplés, hiszen a tavalyi pécsi bukást csak ilyen eredményekkel lehet "elfelejteni". Spici a mostani futamon sem a megszokott navigátorral áll a rajthoz, hiszen Kazár Miki idén szeretné megvédeni a tavaly megszerzett quad bajnoki címét és a hétvégén a kis négykerekűek között próbál újra győzedelmeskedni.

Turán Frigyes Tagaiéktól örökölt Skoda Octaviája minden rallyongó szívét megdobogtatja, hiszen a legjobb hangeffekteknek járó Oscar díjat gondolkodás nélkül bárki odaítélné a nagy bálnának.
Fricire ráférne már egy célbaérkezés, hiszen az eddigi két futamon nem sikerült egyszer sem végigérnie, pedig a részeredmények nagyon kecsegtetőek voltak…

De nem szabad elfeledkezni a legcsinosabb WRC-t terelgető Herczigékről, vagy az apja nyomdokaiba lépő kis Érdiről, vagy a tavaly ugyanitt hatalmasat bukó Asiról sem.
Asi mellett A8-ban indul Hideg Krisztián, aki harmadik a bajnoki tabellán, Tagaiék remélhetőleg megmutatják már végre a nézőknek, milyen is az a Mitsubishi Evo 6.5, amivel anno WRCket vert Makkinen, Botka Dávid autocrossos múltja is jó előjel arra, hogy a WRC-k után a király kategóriát képviselő A8-ban is igen komoly küzdelmek várhatók.

Janikát ne várjuk, hiszen a Super2000-es Peugeot ugyan itthon van és várja a következő futamot, de mivel nincs még hozzá murvás szett, így idén csak aszfaltos versenyek várnak a kis oroszlánra, legközelebb a belga IRC futamon indul a sokszoros magyar bajnok.

Bútor Robi és Ollé Sasa két kettős győzelemmel viszi a prímet a Super1600-os autók között, mind a két legénység először próbálhatja ki a Swiftet murván. Kakusziék Egerben defekttel, Miskolcon még a verseny előtt egy felrobbant motorral adtak egy kis előnyt az esztergomi székhelyű Suzuki Team Hungary-nek, de most fogadkoznak, hogy nagyon jól sikerültek a Clio S1600 beállításai és igenis megmutatják, hogy a Maxx-imumot fogják tudni kiautózni magukból és az autóból is.

N4-ben bármi lehet… Mint ahogy eddig is bármi volt…
Igaz, hogy Elekék két futamgyőzelemmel toronymagasan vezetik a kategóriát, de aki a számok mögé lát, tudja, kő kemény küzdelem árán sikerült mind a kétszer bezsebelni a 10-10 pontot. Elég, ha csak ízelítőül annyit mondunk, hogy 24 (!) autó indul ebben a kategóriában…

Természetesen lesznek VFTS-ek, lesznek Ignisek és lesz mindenki, aki nem félti az autóját attól, hogy a kövek kikoptassák a doblemezt…

A Rallye2-es bajnokság mezőnye is megmutatja, hogy igenis nekik is tetszik a murva és Ők sem féltik az autójukat odatenni, ahol a kő az úr. 45 páros nevezett be a vasárnapi küzdelmekre és arra, hogy az első osztályú mezőny után indulva próbálják megtalálni a nyomot, amit valószínűleg már alaposan kijártak a "nagykocsik".

A programról röviden:
A péntek délelőtt a papírmunkáé: adminisztratív és technikai átvétel. Délután pedig igazi Street-Rallye, ahogy a rendezők nevezik. Le a kalappal Dunaújváros lakossága előtt, hiszen péntek délután négykor egy ilyen szintű városban eltűrni, hogy megáll az élet a hangos, színes gyorskocsik miatt, na ahhoz kell megfelelő tolerancia…
Vagy talán még az is lehet, hogy ott szeretik a rallye-t??
Itt rendezik a prológot, ami nem számít bele az értékelésbe, elég lenne csak végiggurulni a városon és integetni a rengeteg, de tényleg rengeteg nézőnek. De miért tennének így a versenyzők? Igaz, hogy a murvás beállítások nem igazán alkalmasak arra, hogy a kereszteződésekben a legideálisabb kanyarsebességgel forduljanak el, de talán pont ez a jó benne, kedvére kocsizhat mindenki látványosan, hogy utána szombaton 5, vasárnap 4 gyorsasági szakaszon próbálja ki, hogy mennyit láthat az előtte egy percre induló porában.

Mert hatalmas por lesz, ha eső nem lesz.
Ha lesz, nem lesz, ha nem lesz, lesz…





A bajnokság állása a 8. Duna Rallye előtt:
1. Benik Balázs - Varga István - Ford Focus WRC - 45pont
2. Turi Tamás - Tóth Imre - Skoda Fabia WRC - 42p.
3. Hideg Krisztián - Kerék István - Mitsubishi Lancer Evo VI. - 26p.
4. Ifj.Érdi Tibor - Lukács József - Toyota Corolla WRC - 23p.
5. Spitzmüller Csaba - Béres László - Skoda Fabia WRC - 20p.

Ingyenesen letölthető műsorfüzet:

Ez a hír most jelenik meg 10025. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k