Év elejétől azt hallgatjuk Matics Misitől, hogy bár indulnak a hazai bajnokságban, az Arad Rallye-n biztosan nem állnak rajthoz. Most viszont úgy tűnik, hogy egészen megváltoztak a céljai, és az eddig szorgalmasan összegyűjtött bajnoki pontokat nem akarják veszni hagyni, és ezért még Romániáig is elmennek!

Hogyan készültetek a Veszprém Rallye-ra?
A szokásos módon, maximálisan! :-) Azt hiszem, minden versenyző győzelmi céllal vág neki egy-egy versenynek, fő célunk nekünk is ez volt, ill. mivel valamennyi ponttal vezetjük a bajnokságot a kategóriánkban, így szerettük volna ezt a pontkülönbséget megtartani, és ha lehet még tovább növelni.
Hogyan alakult a verseny pénteki napja?
Jól! Bővebben? :-) Gyakorlatilag nem kockáztattunk szinte semmit, lehetett volna még gyorsabban menni, de ez is elég volt, hogy az első nap végén az abszolút 6. helyen zárjunk. Mi ezen a napon esőre számítottunk, így az volt a taktika, hogy itt lassabban kellene mennünk, hogy minél hátrébbról rajtoljunk szombaton... de ez nem sikerült.
De nem is esett! Sajnáltad?
Mindenképp jobb volt így, elég koszos lett így is a kocsi, mi lett volna, ha még esik is? :-) Az időjárással nagyon mázlink volt, nem volt hőség, nem a megszokott 40 fokban zajló Veszprém Rallye volt most ez.

Szombaton egész szépen autóztatok, bár reggel Balogh Jani még megelőzött...
Igen, mert szombat reggel megint okoskodni próbáltam, nagyon erőltettem a zártmintás gumit, Jani pedig már reggelről a nyitottal jött ki, ráadásul mi nem is őt figyeltük, nekünk Pethő Tyutyut kellett szem előtt tartani. Janiék a pontokat illetően nem állnak túl jól a bajnokságban, Pethőék viszont igen, így nekünk mindenképpen őket kellett magunk mögött tartani. Az utolsó előtti körben Tyutyuék feltették a nyitott mintás gumit, így muszáj volt nekünk is meglépni ezt. Az utolsó körben még két gyorsasági szakaszt teljesítettünk, az elsőn sikerült így Janiékon is hoznunk, de nem tudjuk, hogy mi lett volna, ha ők nem kapnak a legvégén defektet.
Nagyon sokat variál a mezőny a nyitott és zárt gumikkal, mi ezek között alapvetően a különbség?
Ha jó kemény, kötött a talaja a pályának, akkor sokkal gyorsabban lehet rajta menni egy zárt gumival… tehát nem azt mondom, hogy gyorsabban is megyünk, de a lehetőség benne van. Tényleg nagyon-nagyon jó ez a gumi, ott, ahol végig kemény a talaj és kiszámítható! Én viszont nem tudtam vele nyugodtan autózni, mert például a szentgáli gyorsaságin is volt olyan, amikor teljesen egyformának nézett ki két féktáv, az egyiken úgy megállt az autó, hogy lógtunk az övön, akkorát fogott, a másikon pedig úgy gördültünk tovább, mintha jégre mentünk volna.
Nekem még nagyon nagy fejtörést okoz ez, nagyon rátartással autózom vele! Onnét kezdve, hogy feltettem a nyitottat, sokkal felszabadultabban, lazábban tudtam menni, olyan volt mintha hóban autóztam volna!
Az autó elejével nem volt gondom, az a helyén volt, de a hátulja amint kiment a nyomból, mindjárt megijesztett. Lehet az lett volna a jó megoldás, hogy előre zárt, hátulra pedig nyitott... de erre a próbálgatásra már nem volt idő, nem volt több kör a versenyen!

Hogyan tetszett maga a rendezvény?
Most tényleg jó volt! Lakatos Robi nagyon jól összerakta a pályákat, és bár azt mondhatjuk, hogy az elmúlt 20 év legjobb Veszprém Rallye-ja volt a pályákat illetően, azért mégis nagyon észnél kellett lenni, hiszen voltak kövek a pályán, ami sokak sorsát meg is pecsételte, lásd Kazár, Balogh, Hadik… Elég pörgősen zajlott a verseny, minden rendben ment. Csak így tovább, előre!
Elégedett vagy mindennel?
Úgy gondolom, hogy igen! Jó versenyen, jó pályákon hatalmas csata zajlott, melyben végül az abszolút 5. helyen végeztünk, és megnyertük a kategóriánkat! Sok pontot gyűjtöttünk!
Hogyan álltok a bajnokságban?
Egész jól! Még az abszolútban is, hiszen ötödikek vagyunk, és bár az első háromtól jó sok ponttal lemaradva, Turán Friciéktől mindössze 6 pontra vagyunk. A kategóriánkat továbbra is vezetjük, 35 pontunk van, mögöttünk Tyutyuék állnak 26-tal, majd Osváth Petiék 18-cal.
Ennek tükrében is úgy véled, hogy Aradon nem indultok?
Ha Pethő Tyutyu azt mondaná, hogy nem megy, akkor én sem mennék! De mivel ő megy, így nekem is muszáj lesz mennem! Nem fog érdekelni, hogy azon a versenyen hányadik leszek, az lesz a fontos, hogy ne raboljanak túl sok pontot tőlünk, valamennyit szerezzek én is, annak érdekében, hogy ne zárkózzanak fel rám, mert egy kiesés lehetősége bármelyik pillanatban benne van ebben a sportban, és akkor már oda is veszett ez a 9 pontos előny.
Tehát akkor Tyutyuval egész jól bele tudjátok rántgatni egymást mindenben? :-)
Persze-persze! :-) Most a veszprémi versenyen is egymással voltunk elfoglalva, ő azt figyelte, hogy mi milyen gumival megyünk ki, és mikor láttam, hogy ő is a zártmintásat tette fel, mondtam is, hogy innét kezdve nagy baj nincs! :-) Csak éppen ő a második körre már felrakta a nyitottat, mert rájött...

Arad és Veszprém között eltelik pár hét, melyik versenyen töltitek a szabadidőtöket?
Hú, tényleg! Arad még messze van.... ööö.... akkor Szendrőn! :-) Az autót már építjük át aszfaltra, 60 %-ban már kész van. Gurulunk még egyet, hogy a versenykilométerek gyűljenek, és bár igaz, hogy nem murva, de legalább versenykilométer. Köszönjük a partnereinknek, hogy ismét versenyezhettünk, és hamarosan újra rajthoz tudunk állni! A csapatnak pedig szeretném megköszönni a munkát, és hogy ilyen remek autóval versenyezhetek!
csapat támogatói


