|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
A hetvenes évek legendás "ralitörpéje" visszatért. Az ellenfelek egyenlõre nem aggódják túl a dolgot, pedig lehet, hogy nem ártana óvakodni a törpétõl... Tudósításom helyszíne a ködös Albion, egészen pontosan a híres egyetemi város: Oxford. A nagynevû suli épülettömbje, komoran dacolt a tavaszi napfénnyel, de mindez senkit sem érdekelt, hiszen egy apró, kis piros ékszerdoboz csillogása vonzotta be mágnesként azokat, akik éppen a városban tartózkodtak. Armindo Araujo A portugál fiú személye azért gondoltam, hogy érdekes lehet mindenki számára, mert a világbajnokságon õ volt az (a brazil Oliveira mellett), aki elõször élesben összemérhette az új Mini teljesítményét a többi autóéval. Amíg az oxfordi prezentáción a média Kris Meeke, Dani Sordo és David Richards ostromával volt elfoglalva, én szép csendben elcsíptem Armindo-t, és amolyan bemelegítés képpen feltettem neki egy gyors kérdést. "A Prodrive mérnökei azt mondták, hogy az én autóm specifikációja Portugáliában teljesen megegyezik azzal, mint amit Kris és Dani fog hajtani. Az egyetlen fontos eltérést a WRC és a Super2000-es szabályok közötti különbség jelenti, vagyis az én motoromon szuszogó turbó szûkítõjének az átmérõje nem 33, hanem csupán 30 milliméter volt. A Portugál Rally után elkészült egy új aerodinamikai csomag a WRC-re, amelynek a leglátványosabb eleme a hátsó szárny. Ettõl a változtatástól a mérnökök azt várják, hogy nagyobb stabilitást ad majd az autónak. Ez akár néhány tized másodperc gyorsulást is jelenthet kilométerenként." Hm... A Portugáliában látottak után ez biztató lehet. E rövid kérdés és válasz után máris érkezett egy TV stáb és megmentették az angolul nehezen válaszolgató fiút a további kínoktól. David Lapworth A Citroën és a Ford már jóval korábban elkezdte építeni és tesztelni az új autóit, mint a Mini. Amikor Önök hozzákezdtek a munkához voltak-e olyan dolgok, amiket el tudtak lesni az ellenfelektõl, láttak-e olyan megoldásokat náluk, amik segítették a munkájukat vagy esetleg ötletet adtak? A mi autónk teljesen más felépítésû és karakterû, mint a DS3 és a Fiesta, ennek ellenére nem érzem úgy, hogy bármilyen okból hátrányosabb helyzetben lennénk hozzájuk képest. Éppen ezért várjuk már nagyon a Szardínia Rally-t, mert szeretnénk végre látni, hogy hol is tartunk valójában a többiekhez képest. Ami a kérdés második részére vonatkozik, arra csak azt tudom mondani, hogy nem kémkedtünk a többiek után és nem láttunk náluk semmi olyan, amire felkaptuk volna a fejünket. Eddig nem mutattak olyan új dolgot, ami után azt kellett volna mondanunk: Állj! Valami kimaradt, kezdjünk mindent elölrõl.
Mr. Lapworth után sikerült elkapnom azt a személyt, akitõl oly sok minden függ, és akinek a véleményére mindenképpen kíváncsi voltam. Õ nem más, mint a Prodrive tulajdonosa, David Richards. Elsõ kérdésemmel azonnal megpróbáltam a szívét célba venni... Azért tért vissza a Prodrive a Minivel, mert Önnek személy szerint is hiányzott a rali? Ebben az évben szeretnénk pontosan felmérni, hogy hol tartunk a másik két csapathoz képest és a megszerzett tapasztalatokat feldolgozva, év végére szeretnénk eljutni arra a szintre, hogy elmondhassuk magunkról: versenyképes autó áll a rendelkezésünkre. Szardínia után Finnország, Németország, Franciaország, Catalunya és Wales szerepel a programunkban. A három aszfalt versenyt leszámítva ezek elég különbözõ karakterû versenyek, ezért lehetõségünk lesz arra, hogy sok értékes információt gyûjtsünk. Ezt követõen a jövõ évben már teljes szezont fogunk futni a WRC sorozatban, ahol reményeim szerint nem lesz ritka, hogy egyszerre 8-10 Mini John Cooper Works WRC küzd majd a minél jobb helyezésekért. Ez számomra azt jelenti, hogy 2012-ben már egyre gyakrabban szeretném pódiumon látni az autóinkat. Nem vagyok telhetetlen, de a jövõ évet már nem szeretném futamgyõzelem nélkül zárni. Nos ha minden jól megy, akkor 2013-ban már harcba szállhatunk a világbajnoki címekért. Dani Sordo
Hey Dani! Üdv újra a legjobbak között! Hosszú-hosszú idõ után végre Te vagy az elsõ számú pilóta. Valóban Te vagy az elsõ számú pilóta?
Nem tudom, hogy én vagyok-e az elsõ számú pilóta. Ezt a kérdést majd akkor tudom megválaszolni, ha néhány gyorsaságin túl vagyunk. Azt gondolom, hogy Kris-el egyenlõ esélyeket és elbírálást kaptunk és kapunk. Annak, aki elsõ szeretne lenni a csapatnál, annak a pályán kell ezt elérnie a másikkal szemben.
Az elmúlt években a korábbi csapatodnál meglehetõsen sok tapasztalatot szereztél. Az új team megpróbált ebbõl hasznosítani valamit? Kíváncsiak voltak a véleményedre bármiben? Volt-e olyan dolog, amit magaddal hoztál a múltból, és az új csapatod profitálni tudott belõle?
Ez egy profi és jól összeszokott csapat. Úgy gondolom, hogy a mérnököknek nem volt szükségük az én tanácsaimra azzal kapcsolatban, hogy milyen autót kellene építeni. Megtettem mindent amit kértek, és ahogy kérték tõlem a közös munka, valamint a tesztek során. Bízom benne, hogy ez a hozzáállás segítette õket abban, hogy kihozzák a maximumot saját magukból is.
Számomra nagy nyugalmat ad az a tény, hogy ennél a csapatnál AKARJÁK azt, hogy itt legyek. Mindent megtesznek értem, partnerként kezelnek és bíznak bennem. Mi mást vagy többet kívánhatnék még?
Milyen benyomásaid vannak az elsõ négy verseny után? Követted egyáltalán a WRC eseményeit? Ellátogattál futamokra és esetleg megnéztél testközelbõl is gyorsasági szakaszokat?
A Citroën semmit sem adott lejjebb abból a dominanciából, ami akkor is jellemzõ volt rájuk, amikor náluk versenyeztem. Hihetetlenül jó az autójuk, ráadásul megbízható is és ami szintén nem mellékes: két fantasztikus versenyzõjük van!
Az autók, az akciók és a látvány több lett szerintem az új szabályoknak és autóknak köszönhetõen. Ez egyrészt a kisebb méretnek, másrészt a középen betiltott aktív differenciálmûnek köszönhetõen. Látványosabbak lettek a kanyarok, agresszívabban és nagyobb sebességgel kell becsúszni a kanyarokba, mint korábban, ami természetesen jobban tetszik a publikumnak is.
Loeb vagy Ogier?
Nehéz kérdés! Nem tudom a választ... Ogier nagyon éhes a sikerre és további extra motivációt jelenthet a számára, hogy a csapat vezetõje Olivier Quesnel maximálisan mögötte áll és támogatja mindenben. Loeb viszont Loeb... Rutinos, tapasztalt és pokoli gyors. Mesterien tartja kézben a versenyeket és senki máshoz nem hasonlíthatóan kontrollálja magát minden gyorsasági szakaszon.
Az utolsó mondataiddal bevallom egy kicsit engem is megleptél...
Seb nem egy olyan show man mint Petter, de mégis nagyon szerethetõ fazon. Én különösen azt szeretem benne, hogy szerény, közvetlen és emberi tudott, maradni annak ellenére, hogy hét éve legyõzhetetlen hõs.
Érzel magadban extra motivációt, hogy legyõzd õt?
Reálisan nézve a dolgokat erre idén semmi esélyem... Ha az autó jövõre elég jó lesz, természetesen meg fogom próbálni.
Néhány hónapra eltávolodtál a WRC közvetlen közelébõl és a versenyektõl. Szerinted jót tett neked ez a kis pihenõ vagy inkább hátrányodra fog válni, hogy kiestél a ritmusból?
Ha jól belegondolok, túl sok idõm nem volt merengeni és kikapcsolódni. Miután a Citroënnel elváltak útjaink azonnal új lehetõségek után kellett néznem. Szerencsére a Minivel hamar megállapodtunk és nem éreztem magam sokáig bizonytalanságban. Hat év kemény munka után jól esett egy kis lazítás az utóbbi hónapokban. Hiányzott a rali, de több idõm jutott a családomra, a barátaimra és magamra. Jól esett egy kis lazulás, de csak azért tudtam magam elengedni teljesen, mert a Mini már várt rám.
Érdekes és egyben szerencsés idõszak is volt ez a számodra...
Abszolút! Megmaradt a kapcsolatom a ralival, a céljaimról sem kellett lemondanom csak más idõtervre kellett váltanom. Az életem szerves része maradt a rali, de nem voltam állandóan elfoglalt.
Milyen személyes célokkal érkeztél Szardíniára és mit kíván tõled a csapat ezen a versenyen?
Mindenek elõtt, Szardínián szeretnék célba érni az új autóval. Ha minden rendben lesz az autóval, nem fogom elvenni a gázról a lábam, de nem az a cél, hogy szétessen alattam a masina. Tapasztalatokat kell gyûjtenünk, és le kell mérnünk hol tartunk.
Hosszú évekig ültem Citroënben és nem könnyû az átállás. Az új autót teljesen máshogy kell vezetni, mert mindenre másképp is reagál. Sokkal idegesebb és a hátulja is nagyon könnyen elindul, amit aztán nem könnyû összeszedni.
Lássuk milyen viszonyban vagy az új csapattársaddal Chris Meeke-el! Korábban versenyeztetek már egyforma autóval egymás ellen, az eredmény meglehetõsen változatos volt, de a JWRC bajnoki címet Te nyerted. Mi a helyzet most? Kris motivál téged? Az ellenfelednek tartod? Tartasz tõle vagy esetleg barátok vagytok?
A beszélgetés végére hagytam azt, ami a versenyeknek is a végén szerepel az idei évtõl. Mit gondolsz az utolsó szakasz õrületérõl, a Power stage-rõl?
Ez a hír most jelenik meg 5103. alkalommal
2011.05.06-08.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.10.17-20.
részletes infóink 2024.10.18-20.
részletes infóink 2024.10.25-27.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |