Nagy csigával, több nyomatékkal
Harsányi Zoliék évről évre fejlesztenek
2012-04-05
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776694911
Napi oldal:
32758
Jelenleg:
1009
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_2

thumb_nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_4Harsányi Zoltán Mitsubishi Lancer rallycross autója az egyik legerősebb a magyar mezőnyben. A hétvégi szezonnyitó máriapócsi verseny előtt beszélgettem a tavalyi bajnokkal:

Nem unod? 6 bajnoki cím után még mi hajtja az embert?
Annyira szeretem a rallycross-t, hogy abban reménykedek, amíg bottal fogok tudni járni, addig szeretnék versenyezni is.
Bitang erős autókkal egymás ellen versenyezni… ez a rallycross és nekem ez az életem.

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_1

Itt beszélgetünk a műhelyben, az autód az emelőn…
Ismerős az autó, én laikus vagyok, de mintha elöl egy kicsit nagyobb lenne benne a turbó… Ez az új csigaház mit fog jelenteni?
Idáig is elég erős volt az autóm, de a szűk visszafordítókban egyest kellett váltani és az nagyon sokat lassított a dolgokon. Sikerült beszereznünk egy olyan turbót, amitől azt várjuk, hogy alul is erős lesz és a teljesítménye fent is megmarad. Nagyon remélem, hogy ez az új fejlesztés beválik, hiszen nagyon készülünk az idei EB-re… hátha sikerül valami jó eredményt megint megcsípni.

Tehát kicsit gyengének érezted néha az autót… Mondj számokat, légy szíves, csak hogy az Olvasóim is tudják, hogy mit nevezel gyengének…
Tavaly 550 lóerőt mértünk és 750 Newtonmétert. Most reméljük, hogy ha az alja és a közepe kicsit erősebb lesz a görbének, akkor eléri majd az 560-570 lóerőt. Legalábbis ez a terv…

Ezt a 10-20 lóerőt megérzed?
Nem hiszem. Inkább majd a nyomatékban lesz nagyobb változás és abban, hogy idáig csak 5000-től ment 9000-ig, most azt szeretnénk, hogy 4000-től menjen 9-ig.

Szerintem belinkelek majd egy videót erről a ’gyenge’ autóról… :)


>> további videók Harsányi Zoli weboldalán <<

Tavaly kimaradt az itthoni EB futam, de amennyire tudom, tavalyelőtt nagyon élveztétek és ahogy mondod, idén is nagyon készültök rá.
Minden évben kitalálunk valamit és nagyon szeretnénk megnézni, hogy hova lenne ez elég.
Tavaly az autó visszahűtési rendszerét fejlesztettük olyanra, amilyen korábban sosem volt. Régebben az EB-n egy-két körig ott tudtam menni az élmezőnyben, aztán elmelegedett az autó és az nagyon nagy lóerő veszteséggel jár. Ha a beszívott levegő hőmérséklete 20-30 fokkal feljebb megy, az minimum 100 lóerő mínusz.
Most olyan a rendszerünk, hogy 30 fokos a levegő a rajtnál és mondjuk maximum 40 fok amikor leintenek. Azt remélem, hogy ez a fejlesztésünk és az idei nagy csigánk is ad majd okot arra, hogy talán közelebb lehetünk az elejéhez.

A nyirádi EB június elején lesz, viszont a magyar bajnokság húsvét hétvégéjén kezdődik Máriapócson. Egyre több a nevező a rallycross szakágban (ellenben a rallyval). Mit tudsz a kategóriádról?
Úgy tudom, hogy 7-8 autó várható. Nem tűnik túl soknak, de szerintem így első versenyre jó lesz és nagyon bízom abban, hogy egyre többen leszünk.
Tudod jól, hogy a második kedvenc sportágam a rally, nagyon sajnálom, hogy így alakulnak a dolgai az idei évben ennek a szakágnak. Remélem, hogy onnan is átjön egy-két pilóta, ahogy korábban is tiszteletét tették már páran a király kategóriában. Én nagyon szeretném, ha tudnék top pilótákkal versenyezni. Nagy élmény volt korábban is harcolni velük.

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_3

Az autód külalakra évek óta nem változik. Gondolom elférnének még rajta matricák, akik viszont felkerültek, azok ott vannak már régóta…
Támogatóink stabilak, szerencsére ez a háttér idén is megmaradt, továbbra is élvezzük mindannyiuk bizalmát.
Az autóm Turbó Gyuláéknál készül, családias környezetben, hiszen Gyula és három fia készíti önfeláldozó munkával. Ők csinálnak az autón mindent. A motort, a hajtást, a turbót, a beállításokat… tényleg mindent. Ők a családom, de már legutóbb azt mondták, hogy befogadnak pótgyereknek :)
Nélkülük nem menne ez az egész, az biztos…

Ez a hír most jelenik meg 4860. alkalommal
Share |
2012.04.08-09.
MNASZ Országos RallyCross Bajnokság 2012
RallyCross OB 1.futam
Máriapócs
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k