Nagy csigával, több nyomatékkal
Harsányi Zoliék évről évre fejlesztenek
2012-04-05
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785659530
Napi oldal:
133095
Jelenleg:
1658
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_2

thumb_nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_4Harsányi Zoltán Mitsubishi Lancer rallycross autója az egyik legerősebb a magyar mezőnyben. A hétvégi szezonnyitó máriapócsi verseny előtt beszélgettem a tavalyi bajnokkal:

Nem unod? 6 bajnoki cím után még mi hajtja az embert?
Annyira szeretem a rallycross-t, hogy abban reménykedek, amíg bottal fogok tudni járni, addig szeretnék versenyezni is.
Bitang erős autókkal egymás ellen versenyezni… ez a rallycross és nekem ez az életem.

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_1

Itt beszélgetünk a műhelyben, az autód az emelőn…
Ismerős az autó, én laikus vagyok, de mintha elöl egy kicsit nagyobb lenne benne a turbó… Ez az új csigaház mit fog jelenteni?
Idáig is elég erős volt az autóm, de a szűk visszafordítókban egyest kellett váltani és az nagyon sokat lassított a dolgokon. Sikerült beszereznünk egy olyan turbót, amitől azt várjuk, hogy alul is erős lesz és a teljesítménye fent is megmarad. Nagyon remélem, hogy ez az új fejlesztés beválik, hiszen nagyon készülünk az idei EB-re… hátha sikerül valami jó eredményt megint megcsípni.

Tehát kicsit gyengének érezted néha az autót… Mondj számokat, légy szíves, csak hogy az Olvasóim is tudják, hogy mit nevezel gyengének…
Tavaly 550 lóerőt mértünk és 750 Newtonmétert. Most reméljük, hogy ha az alja és a közepe kicsit erősebb lesz a görbének, akkor eléri majd az 560-570 lóerőt. Legalábbis ez a terv…

Ezt a 10-20 lóerőt megérzed?
Nem hiszem. Inkább majd a nyomatékban lesz nagyobb változás és abban, hogy idáig csak 5000-től ment 9000-ig, most azt szeretnénk, hogy 4000-től menjen 9-ig.

Szerintem belinkelek majd egy videót erről a ’gyenge’ autóról… :)


>> további videók Harsányi Zoli weboldalán <<

Tavaly kimaradt az itthoni EB futam, de amennyire tudom, tavalyelőtt nagyon élveztétek és ahogy mondod, idén is nagyon készültök rá.
Minden évben kitalálunk valamit és nagyon szeretnénk megnézni, hogy hova lenne ez elég.
Tavaly az autó visszahűtési rendszerét fejlesztettük olyanra, amilyen korábban sosem volt. Régebben az EB-n egy-két körig ott tudtam menni az élmezőnyben, aztán elmelegedett az autó és az nagyon nagy lóerő veszteséggel jár. Ha a beszívott levegő hőmérséklete 20-30 fokkal feljebb megy, az minimum 100 lóerő mínusz.
Most olyan a rendszerünk, hogy 30 fokos a levegő a rajtnál és mondjuk maximum 40 fok amikor leintenek. Azt remélem, hogy ez a fejlesztésünk és az idei nagy csigánk is ad majd okot arra, hogy talán közelebb lehetünk az elejéhez.

A nyirádi EB június elején lesz, viszont a magyar bajnokság húsvét hétvégéjén kezdődik Máriapócson. Egyre több a nevező a rallycross szakágban (ellenben a rallyval). Mit tudsz a kategóriádról?
Úgy tudom, hogy 7-8 autó várható. Nem tűnik túl soknak, de szerintem így első versenyre jó lesz és nagyon bízom abban, hogy egyre többen leszünk.
Tudod jól, hogy a második kedvenc sportágam a rally, nagyon sajnálom, hogy így alakulnak a dolgai az idei évben ennek a szakágnak. Remélem, hogy onnan is átjön egy-két pilóta, ahogy korábban is tiszteletét tették már páran a király kategóriában. Én nagyon szeretném, ha tudnék top pilótákkal versenyezni. Nagy élmény volt korábban is harcolni velük.

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_3

Az autód külalakra évek óta nem változik. Gondolom elférnének még rajta matricák, akik viszont felkerültek, azok ott vannak már régóta…
Támogatóink stabilak, szerencsére ez a háttér idén is megmaradt, továbbra is élvezzük mindannyiuk bizalmát.
Az autóm Turbó Gyuláéknál készül, családias környezetben, hiszen Gyula és három fia készíti önfeláldozó munkával. Ők csinálnak az autón mindent. A motort, a hajtást, a turbót, a beállításokat… tényleg mindent. Ők a családom, de már legutóbb azt mondták, hogy befogadnak pótgyereknek :)
Nélkülük nem menne ez az egész, az biztos…

Ez a hír most jelenik meg 4886. alkalommal
Share |
2012.04.08-09.
MNASZ Országos RallyCross Bajnokság 2012
RallyCross OB 1.futam
Máriapócs
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k