LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Nagy csigával, több nyomatékkal
Harsányi Zoliék évről évre fejlesztenek
2012-04-05
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770159755
Napi oldal:
107146
Jelenleg:
1073
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_2

thumb_nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_4Harsányi Zoltán Mitsubishi Lancer rallycross autója az egyik legerősebb a magyar mezőnyben. A hétvégi szezonnyitó máriapócsi verseny előtt beszélgettem a tavalyi bajnokkal:

Nem unod? 6 bajnoki cím után még mi hajtja az embert?
Annyira szeretem a rallycross-t, hogy abban reménykedek, amíg bottal fogok tudni járni, addig szeretnék versenyezni is.
Bitang erős autókkal egymás ellen versenyezni… ez a rallycross és nekem ez az életem.

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_1

Itt beszélgetünk a műhelyben, az autód az emelőn…
Ismerős az autó, én laikus vagyok, de mintha elöl egy kicsit nagyobb lenne benne a turbó… Ez az új csigaház mit fog jelenteni?
Idáig is elég erős volt az autóm, de a szűk visszafordítókban egyest kellett váltani és az nagyon sokat lassított a dolgokon. Sikerült beszereznünk egy olyan turbót, amitől azt várjuk, hogy alul is erős lesz és a teljesítménye fent is megmarad. Nagyon remélem, hogy ez az új fejlesztés beválik, hiszen nagyon készülünk az idei EB-re… hátha sikerül valami jó eredményt megint megcsípni.

Tehát kicsit gyengének érezted néha az autót… Mondj számokat, légy szíves, csak hogy az Olvasóim is tudják, hogy mit nevezel gyengének…
Tavaly 550 lóerőt mértünk és 750 Newtonmétert. Most reméljük, hogy ha az alja és a közepe kicsit erősebb lesz a görbének, akkor eléri majd az 560-570 lóerőt. Legalábbis ez a terv…

Ezt a 10-20 lóerőt megérzed?
Nem hiszem. Inkább majd a nyomatékban lesz nagyobb változás és abban, hogy idáig csak 5000-től ment 9000-ig, most azt szeretnénk, hogy 4000-től menjen 9-ig.

Szerintem belinkelek majd egy videót erről a ’gyenge’ autóról… :)


>> további videók Harsányi Zoli weboldalán <<

Tavaly kimaradt az itthoni EB futam, de amennyire tudom, tavalyelőtt nagyon élveztétek és ahogy mondod, idén is nagyon készültök rá.
Minden évben kitalálunk valamit és nagyon szeretnénk megnézni, hogy hova lenne ez elég.
Tavaly az autó visszahűtési rendszerét fejlesztettük olyanra, amilyen korábban sosem volt. Régebben az EB-n egy-két körig ott tudtam menni az élmezőnyben, aztán elmelegedett az autó és az nagyon nagy lóerő veszteséggel jár. Ha a beszívott levegő hőmérséklete 20-30 fokkal feljebb megy, az minimum 100 lóerő mínusz.
Most olyan a rendszerünk, hogy 30 fokos a levegő a rajtnál és mondjuk maximum 40 fok amikor leintenek. Azt remélem, hogy ez a fejlesztésünk és az idei nagy csigánk is ad majd okot arra, hogy talán közelebb lehetünk az elejéhez.

A nyirádi EB június elején lesz, viszont a magyar bajnokság húsvét hétvégéjén kezdődik Máriapócson. Egyre több a nevező a rallycross szakágban (ellenben a rallyval). Mit tudsz a kategóriádról?
Úgy tudom, hogy 7-8 autó várható. Nem tűnik túl soknak, de szerintem így első versenyre jó lesz és nagyon bízom abban, hogy egyre többen leszünk.
Tudod jól, hogy a második kedvenc sportágam a rally, nagyon sajnálom, hogy így alakulnak a dolgai az idei évben ennek a szakágnak. Remélem, hogy onnan is átjön egy-két pilóta, ahogy korábban is tiszteletét tették már páran a király kategóriában. Én nagyon szeretném, ha tudnék top pilótákkal versenyezni. Nagy élmény volt korábban is harcolni velük.

nagy_csigaval_tobb_nyomatekkal_3

Az autód külalakra évek óta nem változik. Gondolom elférnének még rajta matricák, akik viszont felkerültek, azok ott vannak már régóta…
Támogatóink stabilak, szerencsére ez a háttér idén is megmaradt, továbbra is élvezzük mindannyiuk bizalmát.
Az autóm Turbó Gyuláéknál készül, családias környezetben, hiszen Gyula és három fia készíti önfeláldozó munkával. Ők csinálnak az autón mindent. A motort, a hajtást, a turbót, a beállításokat… tényleg mindent. Ők a családom, de már legutóbb azt mondták, hogy befogadnak pótgyereknek :)
Nélkülük nem menne ez az egész, az biztos…

Ez a hír most jelenik meg 4841. alkalommal
Share |
2012.04.08-09.
MNASZ Országos RallyCross Bajnokság 2012
RallyCross OB 1.futam
Máriapócs
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k