Nagy győzelem, kis kupáért és nulla pontért
Matók Ádámék a legjobb 2WD páros voltak a kassai futamon
2012-09-26
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
555804739
Napi oldal:
95449
Jelenleg:
1640
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_2

Matók Ádám első évében egy N csoportos Honda Civiccel már a szezonzáró komlói futam előtt bajnoknak mondhatja magát...

Ádám! Hiba nélkül autóztál az idei évadban, ami az első szezonod volt az ORB mezőnyében.
Hogy érzed Magad?
Nagyon jól sikerült az idei év, azt hiszem az a statisztika, hogy 90% feletti a gyors/győzelem arányunk a Tiánnal az egész szezont tekintve, mindent elárul. Ezzel csak elégedett lehetek!

Az más kérdés, hogy én a maximumot várom el magamtól, és a tempónkkal nem mindig vagyok elégedett. Ezt úgy szoktam megfogalmazni, hogy egy pilóta szerintem akkor érzi, hogy gyorsan ment, ha kicsit magát is megtudja ijeszteni. Mi versenyzők hozzá vagyunk szokva a kiélezett szituációkhoz, és az igazi izgalom átéléséhez átkozottul gyorsan kell menni. Ezt az izgalmat idén nem éltük át sokszor. Mégpedig azért nem mert autózhattuk a saját tempónkat. Év elején megegyeztünk egy protokollba csapatilag, az autó sose hibás semmiért, sose "gumiztuk el" magunkat, nem "keressük még a beállításokat". Most, hogy úgy néz ki véget ér számunkra a szezon (erről később bővebben), elárulhatom, hogy rendkívül sok problémával küzdöttünk. Ezek a problémák nem felkészítési problémák, hiszen a csapat mindig tökéletes kocsival látott el, a hiba, ha lehet így hívni, bennünk volt, mert minden verseny végére elfogyasztottuk az autót.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_3

A mi kocsink egy teljesen N-es kocsi, gyakorlatilag utcai. Hogy legyen egy kis viszonyítási alap, míg sok más N-es kocsira például tehet az ember normális féket, addig mi a gyári egy dugattyús úszónyerges szervós fékkel tapogattuk a féktávokat, 7500 forintos féktárcsákon. Had ne mondjam, mennyire acélos féktávot lehet így venni. Ehhez hasonló részletekkel van tele a kocsink, és ezek fényébe értékelem az eredményünket. Ilyen feltételekkel nem lehet a benned rejlő maximumot kihozni, mert nincsenek meg hozzá az adott technikai feltételek. Az autóból próbáltuk kihozni a maximumot, és ez úgy tűnik sikerült, mert közel se távol nem autóztak ilyen kocsival hasonló tempót. Ezzel elégedett vagyok. Azzal, hogy nem mutathattam még meg, hogy valójában mi rejlik bennünk azzal nem vagyok elégedett. De ez majd a jövő során kiderül..

Mesélj a kassai futamról! Nem voltatok sokan a kategóriában...
Az idei év során megszokhattuk, hogy nem gyűlt össze nagy mezőny az ORB-ben, de nem is ezért mentünk Kassára. Sokkal inkább azért, hogy összemérhessük magunkat a jóval erősebb lengyel és szlovák mezőnnyel. Az első baljós jelek már a verseny előtt látszódtak a kategóriánkat illetően. Kérdéses volt ugyanis, hogy elegen neveznek e a 8-as kategóriába az ORB mezőnyből. Az év elején még nem voltak ilyen problémák, hiszen Bük Rallye-n is bőven 10 fölött voltak a kétkerekes autók, Kassára azonban megfogyatkoztunk. Ezek a kis kategóriák anno igencsak népesek voltak, és volt presztizsük. Mára azonban úgy tűnik, hogy bárki átugorhatja a szamárlétrát és egyből nagy autóba ülhet, és ez le is rombolta a kis kategóriák megítélését. Sokan elfelejtik, hogy az élmezőny is volt egyszer kicsi. Aradot is ezért hagytuk ki, hiszen szabály értelmezési viták bontakoztak ki a szövetséggel is, hogy egész pontosan mi hova leszünk sorolva ha nincs ki a kategóriánk, és hova kapjuk a pontot ha szerzünk, hiszen irreális sokkal erősebb, négykerekes autókkal meccselnünk. Az év elejétől mi a kategóriát és a 2wd kupát vettük figyelembe. Végül úgy tűnt minden rendeződik, és összehoznak egy elsőkerekes kategóriát mégpedig a Sasa, a Schuck Jani és általam, ez meg is felelt volna mindegyikőnknek.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_6

Annyira jól sikerült az ismeretlen pályák feldolgozása, hogy az első nap végén vezettétek a kétkerekes mezőnyt, pedig ha a magyarok közül nem is, de a lengyelek és a szlovákok közül kemény ellenfelek voltak...
Nekem ez volt az első szezonom az ORB-ben, tehát minden pálya gyakorlatilag teljesen új volt a számomra. Idén több olyan gyorsasági is volt amit nem lehetett többször gyakorolni, csak a hivatalos pályabejárások során. Nem titkolom, hogy a nemzetközi porondra készülök, ezért nagyon jó főpróba volt egy olyan verseny ahol maximálisan 3x lehetett menni. Ha 3x mehetsz egy pályán speciális itinerre van szükséged, pláne ha ilyen komoly tempót szeretnél autózni.

A lengyel mezőny egy része az előző heti Barum rallyról érkezett, remélem nem kell ecsetelni, mennyire kézbe van a kocsi, ha előtte egy ilyen komoly versenyt teljesített az ember. Mi nem ültünk a Veszprém rally óta az autóba, egy 30km-es tesztet leszámítva.

A szlovák mezőnynek pedig egy autentikus futama a Kassa rally, hazai pálya. Komoly handikeppel kezdtük tehát a napot. Ennek ellenére a nap végén mi vezettük a kétkerekesek között az abszolútot, a szerintem jelenleg leggyorsabb elsőkerekes kocsi a DS3 előtt, huszon valahány R2-es előtt. Úgy hogy a kategóriánk ismét percekre volt tőlünk, mint itthon. Az év során többször előfordult, hogy a másnapi rajtsorrend nem az első napi végeredmény határozta meg, hanem különböző érdekek mentén alakult ki. Ez Kassán sem volt másképp, de azt azért szeretném megköszönni, hogy amikor jeleztem a rendezők felé, hogy utol fogom érni az előttünk rajtoló Megane-t, azonnal intézkedtek,és megkaptam a 2 perces rajtidőt. A rákövetkező gyorson 1:24-et adtunk neki, tehát nem volt alaptalan a félelmünk...

A lengyelek irtó jó fejek voltak, sokat beszélgettünk. Azt mondták, hogy náluk mindig kivolt alakulva, hogy a 8-as kategóriába megy az adok kapok, nem lóg ki senki, előttük mennek az R2-esek, azok előtt az R3-asok. De ők ilyet még sose láttak, hogy egy 8-as nemhogy az R2-esekkel harcol, hanem messze vezet mindenki előtt.
Meginvitáltak Lengyelországba, mert úgy tűnt nekik, hogy valamit rosszul csinálnak :)

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_4

Megnyertétek a kétkerekesek versenyét, mégsem tudtok jóízűen gondolni a versenyre.
Rosszul értesültél, mi a helyszínen megnyertük a FIA által kiírt Central Zone Cup-ot a verseny szombatján, (igaz ezt is csak feltételezzük, mert nem láttunk még erre vonatkozó információt, kupát bármi egyebet) valamint kaptunk egy kupát amin az állt:8as kategória első hely.

De magyar részről a verseny mind a mai napig tart, folyamatos adok-kapokba vagyunk még mindig, mintha gyorsaságikon lennénk :))
Jelenlegi állása az MNASZ-nek, amit megint csak a szövetség honlapjáról észleltünk, hiszen írásban nem közölték velünk, a státuszunk "n.é." azaz "Nem értékelhető".

De, hogy érthető legyen kezdjük az elején. Hárman kezdtük az 5-ös kategóriát ahova felsoroltak minket. Volt egy ünnepélyes rajtceremónia ahova menetlevél híján igaz, de időre kellett menni, felállított IE ponttal, személyzettel.

Másnap reggel Schuck János már nem volt megtalálható a szervizparkban, de úgy tudjuk, közölte a rendezőkkel és a kategóriájával is,hogy technikai problémák miatt hazautazik.

Ezt ott kint mindenki úgy értelmezte, hogy megkezdte a versenyt. Ezért ebben a pillanatban ölünkbe hullott a bajnoki cím a 8-as kategóriában, innentől maximális erővel tudtunk a győzelemért autózni, ami sikerült is.

Minden továbbiról már csak a versenyt követő csütörtökön szereztünk tudomást, amikor a szövetség honlapján kitették a magyar bajnokság ponttáblázatát. Amíg ezt nem láttuk a saját szemünkkel, addig abban a tudatban voltunk, hogy megnyertük a felsorolt kategóriát. Azonban az ominózus táblázatban a 3-as kategória (N abszolút) voltunk értékelve, ott is hatodikként, 3 pontot kapva. Eddig abban a hiszemben voltunk, hogy megnyertük a versenyt, és megkapjuk a 10 + 3 pontot ami ezért jár.

Ezt követően telefonon érdeklődtünk a szövetségben az okokról, miértekről. Elkezdett körvonalazódni a történet háttere. Azt az információt kaptuk, hogy egy versenyző társunk a kiesését követően, telefonos bejelentést tett,hogy az Ő értelmezésük szerint Schuck János nem kezdte meg a versenyt, azaz értékelhetetlen a kategória és a 2wd kupa. Hangsúlyozom (!) tudomásom szerint, a szlovák rendezők felhívták a magyarok figyelmét arra,hogy a 2wd kupába beleszámítanak az S csoportos kétkerekes autók is.

Ezért 5 nappal a verseny után, második körben kaptunk 3 pontot a 3 kategóriával feljebb sorolásért, 25 pontot a 2wdért, és 1 pontot az ORB abszolút 10. helyért.

Majd a versenyt követő 17. napon felkerült egy módosított ponttáblázat a szövetség honlapjára, ami alapján a kategória értékelésünk "nem értékelhető" besorolást kapott és az abszolút 10. helyért 1 pontot.

Akkor most bajnokok vagytok vagy sem?
Természetesen a bajnoki címünket nem veszélyezteti ez a kálvária, igen bajnokok vagyunk! Részemről 100%-osnak értékelem az évünket. A versenynek nem íróasztal mögött, és szabálykönyv értelmezés közben kell eldőlnie. Felnőtt férfiak vagyunk, nekem a stopper döntött a pályán. A magyar szövetség szerint 0 pontot ér, hogy a kategóriát megnyertük, akkor inkább a CEZ 25 pontjának örülök és annak, hogy mégse olyan gyenge ez a magyar bajnokság, ha hazai pályájukon tudtam legyőzni ellenfeleimet.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_1

Mindenki vigyázzon aki a sportok házába igyekszik, mert egy pontnyelő feketelyukat észleltek ott! :)

Mi a következő versenyetek?
Részt veszünk a Baranya kupán, szeretnénk menni még a Waldviertel Rallye-n, ennél távolabbi dátumokon még nem gondolkozunk.

Szeretném megköszönni az idei évet mindenkinek aki úgy érzi,hogy egy kicsi kis szerepe is volt abban, hogy idáig jutottunk. A legnagyobb szerepe azonban a Tiánnak volt, aki mindenek felett a legjobban hitt bennem. Köszi Tián, él a navigátor, pilóta házasság!
Köszönöm az MNASZ utánpótlás képzési programjának, ha van ilyen, hogy mindennel próbálkoztak, hogy megnehezítsék a dolgunkat, teher alatt nő a pálma! Feltételezem a képzés része, hogy negatív tapasztalatok érjék jó korán a versenyzőt, nehogy már azt hihesse, hogy szükség van rá :)

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_7

Ez a hír most jelenik meg 3355. alkalommal
Share |
2012-09-06
Szlovákia, Kassa • rally ob
2012.09.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Rally Kosice 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2930 31 01 020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 16 1718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 0102
2021.04.09-12.

részletes infóink


2021.04.10-11.

részletes infóink


2021.04.10-11.

részletes infóink


2021.04.10.

részletes infóink


2021.04.17-18.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k