Nagy Matyi ezzel a gumival jobban szereti
Váltottak és sokkal jobban érzi magát!
2018-04-11
belső felvétel • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
784796243
Napi oldal:
90567
Jelenleg:
1279
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

 nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_1

Nagy Matyi kihagyta a tavalyi szezont, egy betegséggel küzdött és sikerült felülkerekednie. Aztán a Mikulás Rallye-t és a Szilveszter Rallye-t szánták a visszarázódásra, hogy idén teljes szezont tudjanak versenyezni az N csoportos versenyautójukkal.

Matyi, mielőtt nekivágnánk az első futam értékelésének, beszéljünk a holtszezonról.
A Szilveszter Rallye után szétszedtük az autónkat és egy nagyrevízión esett át. Kapott új motort, új vezeték köteget, új féltengelyeket. Egy nagyobb ráncbeszedésen esett át.

Úgy néz ki, hogy az a korábban jelentkező elektromos problémánk is megoldódott azzal, hogy mindent kicseréltünk. Igaz, nem tudjuk a mai napig, hogy mi volt a baj… Sok apró hibát találtunk, de nagy hibát nem. De a lényeg, hogy nem volt gondunk az autóval!

Tudtatok tesztelni a futam előtt?
Igen! Hankook gumira váltottunk és Turán Friciék biztosítottak számunkra egy egész napos tesztlehetőséget még a verseny előtti szerdán.

Nagyon hasznos volt és nagyon jól sikerült a teszt! Nyugodtabb lett az autó és nekem nagyon tetszik a Hankook gumi. Azt nem tudom eldönteni, hogy mennyivel jobb vagy rosszabb a Pirellinél, nekem jobban bejön. És ez tényleg nem reklámszöveg, és tudom, sokan le is hülyéznek miatta, de az én vezetési stílusomnak jobban bejön ez! Én nem tudok annyira pontosan vezetni… Vagy nem szeretek :)

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_3

És a verseny? Amikor megláttad a kiírást, akkor mit gondoltál a futamról?
Én kimondottan nem szeretem ezt a lassítótól lassítóig tartó gyorsasági versenyeket. De úgy általában az egri futam jó szokott lenni és most is az volt.

Egy jót meccseltetek az újdonsült N csoportos jövevénnyel, Szauer Gergővel!
Háát sajnos nem volt nagy meccs, mert a Gergő jól elvert minket. A többiekkel meccseltünk, igen.

Másnap tény és való, hogy közelebb kerültünk hozzá, de úgy tudom volt technikai gondjai is. Az első nap pedig jó sokat kaptunk tőle. Igaz, nekünk is volt gondunk az elején, amit megoldottunk. Utána már csak 5-6 másodperceket kaptunk, de a kilométerenkénti 1 msp sem tetszik még.

De az jó, ha van kivel vívni, nem?
Perszee! Nagyon bírom a Gergőt és örülök neki, hogy itt tud lenni új arcként és tényleg nagyon ügyes pilóta.

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_2

Másodikak lettetek a futamon kategóriában, mégis a második napi jó eredményetekkel és a Power Stage győzelemmel több pontot értetek el, mint a verseny győztesei.

Úgy indultam neki az évnek, hogy szeretnék bajnok lenni. Kicsit fura ez a szituáció, ha valaki jól végigmegy, akkor el tud lépni, ha rumlija van, akkor sokat tud veszíteni. Én most ezzel jól jártam. Az biztos, hogy érdekessé teszi a helyzetet, hogy 4 összetevőből áll a versenyenként kapható pontok száma, így sokkal több mindenre oda kell figyelni. Mindenképp érdekes és ösztönző ez a pontrendszer.

A futamon végig jól éreztük magunkat! Jó volt versenyezni, jó volt végre éles OB futamon menni, amit tavaly ugye kihagytunk. Jót tett a csapatnak és személy szerint nekem is, hogy Bosch Petike is minket erősít, adott egy plusz motivációt. Mindenki tudta a dolgát, senki sem idegeskedett. És annak is örültem, hogy a gumik ilyen jól viselkedtek!

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_4

Már megint gumizol? :)
Igen! Mert tényleg nagyon jó volt velük menni! Igazából a hátsó gumikkal meg tudtam volna csinálni az egész versenyt, pedig a puhák voltak fent.

Nekem nagyon tetszett a balatoni szakasz is! Mindenki mondta, hogy most miért kell olyan messzire menni egy szakaszért, de szerintem megérte! Igazi jó kis rallypálya volt az! Új gumikat raktam fel hátra és előre is a Power Stage-re, ami jó döntésnek bizonyult, meg tudtuk nyerni és feliratni magunknak a pontokat!

A nyugodtságomhoz hozzátett még az is, hogy kipróbáltuk: milyen lenne utcai benzinnel menni. És igazából ugyanott végeztünk vele, mintha a versenybenzinnel mentünk volna. Igazi N-es autóval mentünk!

Az abszolút helyezésünk nem tetszik!
Tavalyelőtt még sokkal lassabban mentek a srácok az R5-ös kocsikkal! Az nyilvánvaló, hogy egy R5-el el kell tudni verni egy N-s Mitsubishit, de azt reméltem, hogy majd be fogunk tudni az első tíz közé. 

Hogyan tovább?
Menni szeretnénk mindegyik futamon. Felkészülten akarunk odaállni és Miskolcon szeretném letörni Gergő szarvát!

 

Ez a hír most jelenik meg 2603. alkalommal
címkék: Nagy Matyi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k