LCH Tavaszi LADA találkozó
Nagy Matyi ezzel a gumival jobban szereti
Váltottak és sokkal jobban érzi magát!
2018-04-11
belső felvétel • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684697546
Napi oldal:
36399
Jelenleg:
984
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_1

Nagy Matyi kihagyta a tavalyi szezont, egy betegséggel küzdött és sikerült felülkerekednie. Aztán a Mikulás Rallye-t és a Szilveszter Rallye-t szánták a visszarázódásra, hogy idén teljes szezont tudjanak versenyezni az N csoportos versenyautójukkal.

Matyi, mielőtt nekivágnánk az első futam értékelésének, beszéljünk a holtszezonról.
A Szilveszter Rallye után szétszedtük az autónkat és egy nagyrevízión esett át. Kapott új motort, új vezeték köteget, új féltengelyeket. Egy nagyobb ráncbeszedésen esett át.

Úgy néz ki, hogy az a korábban jelentkező elektromos problémánk is megoldódott azzal, hogy mindent kicseréltünk. Igaz, nem tudjuk a mai napig, hogy mi volt a baj… Sok apró hibát találtunk, de nagy hibát nem. De a lényeg, hogy nem volt gondunk az autóval!

Tudtatok tesztelni a futam előtt?
Igen! Hankook gumira váltottunk és Turán Friciék biztosítottak számunkra egy egész napos tesztlehetőséget még a verseny előtti szerdán.

Nagyon hasznos volt és nagyon jól sikerült a teszt! Nyugodtabb lett az autó és nekem nagyon tetszik a Hankook gumi. Azt nem tudom eldönteni, hogy mennyivel jobb vagy rosszabb a Pirellinél, nekem jobban bejön. És ez tényleg nem reklámszöveg, és tudom, sokan le is hülyéznek miatta, de az én vezetési stílusomnak jobban bejön ez! Én nem tudok annyira pontosan vezetni… Vagy nem szeretek :)

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_3

És a verseny? Amikor megláttad a kiírást, akkor mit gondoltál a futamról?
Én kimondottan nem szeretem ezt a lassítótól lassítóig tartó gyorsasági versenyeket. De úgy általában az egri futam jó szokott lenni és most is az volt.

Egy jót meccseltetek az újdonsült N csoportos jövevénnyel, Szauer Gergővel!
Háát sajnos nem volt nagy meccs, mert a Gergő jól elvert minket. A többiekkel meccseltünk, igen.

Másnap tény és való, hogy közelebb kerültünk hozzá, de úgy tudom volt technikai gondjai is. Az első nap pedig jó sokat kaptunk tőle. Igaz, nekünk is volt gondunk az elején, amit megoldottunk. Utána már csak 5-6 másodperceket kaptunk, de a kilométerenkénti 1 msp sem tetszik még.

De az jó, ha van kivel vívni, nem?
Perszee! Nagyon bírom a Gergőt és örülök neki, hogy itt tud lenni új arcként és tényleg nagyon ügyes pilóta.

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_2

Másodikak lettetek a futamon kategóriában, mégis a második napi jó eredményetekkel és a Power Stage győzelemmel több pontot értetek el, mint a verseny győztesei.

Úgy indultam neki az évnek, hogy szeretnék bajnok lenni. Kicsit fura ez a szituáció, ha valaki jól végigmegy, akkor el tud lépni, ha rumlija van, akkor sokat tud veszíteni. Én most ezzel jól jártam. Az biztos, hogy érdekessé teszi a helyzetet, hogy 4 összetevőből áll a versenyenként kapható pontok száma, így sokkal több mindenre oda kell figyelni. Mindenképp érdekes és ösztönző ez a pontrendszer.

A futamon végig jól éreztük magunkat! Jó volt versenyezni, jó volt végre éles OB futamon menni, amit tavaly ugye kihagytunk. Jót tett a csapatnak és személy szerint nekem is, hogy Bosch Petike is minket erősít, adott egy plusz motivációt. Mindenki tudta a dolgát, senki sem idegeskedett. És annak is örültem, hogy a gumik ilyen jól viselkedtek!

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_4

Már megint gumizol? :)
Igen! Mert tényleg nagyon jó volt velük menni! Igazából a hátsó gumikkal meg tudtam volna csinálni az egész versenyt, pedig a puhák voltak fent.

Nekem nagyon tetszett a balatoni szakasz is! Mindenki mondta, hogy most miért kell olyan messzire menni egy szakaszért, de szerintem megérte! Igazi jó kis rallypálya volt az! Új gumikat raktam fel hátra és előre is a Power Stage-re, ami jó döntésnek bizonyult, meg tudtuk nyerni és feliratni magunknak a pontokat!

A nyugodtságomhoz hozzátett még az is, hogy kipróbáltuk: milyen lenne utcai benzinnel menni. És igazából ugyanott végeztünk vele, mintha a versenybenzinnel mentünk volna. Igazi N-es autóval mentünk!

Az abszolút helyezésünk nem tetszik!
Tavalyelőtt még sokkal lassabban mentek a srácok az R5-ös kocsikkal! Az nyilvánvaló, hogy egy R5-el el kell tudni verni egy N-s Mitsubishit, de azt reméltem, hogy majd be fogunk tudni az első tíz közé. 

Hogyan tovább?
Menni szeretnénk mindegyik futamon. Felkészülten akarunk odaállni és Miskolcon szeretném letörni Gergő szarvát!

 

Ez a hír most jelenik meg 2413. alkalommal
címkék: Nagy Matyi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k