KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
Nagy motivációval az ERC futamokra
Komoly mezőnyben akarnak autózni Német Lackóék!
2015-09-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
686372732
Napi oldal:
70383
Jelenleg:
2273
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_1


Majdnem egy hónappal ezelőtt volt a Barum Rally, ahol a Német Lackó - Szegő János is elindult, de az emlékek nem koptak. A páros nagyon készült erre a futamra, nem sikerült a legjobban a verseny, mégsem adják fel!
A pilótával készült az interjúnk:


Milyenek a pályák? Ilyenre számítottatok?
Csak hallottunk róluk korábban és láttunk egy-két videót róluk. Tempós, szűk, dobálós pályák. Erre számítottunk és ez is fogadott minket a pályabejáráson. Nehéz volt őket kettő bejárásból feldolgozni. Első körben nem igazán tudtuk, hol járunk. A szakasz nevéből néha nem is sejtettük, hogy melyik is lesz az…

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_2

 

 
Hogyan lehet beállítani ezekre a dobálós pályákra az autót?
A verseny alatt rá kellett jönnöm, hogy ezen a versenyen - de igazából mindegyiken –ez létfontosságú kérdés és ebben még nagyon sokat kell fejlődnünk. A csapat egy alapbeállítással hozta az autót, amit a shakedownon tudtuk kipróbálni. Oda jó volt, nem is állítottunk, de a szombati és a vasárnapi szakaszok mások voltak, a verseny alatt kiderült, hogy az autó hátulja nagyon idegesen viselkedik, nagy tempónál elpattant, le akart dobni az útról. Ahol Consani elesett ott majdnem mi is eldobtuk…
Telefonos segítséghez folyamodtunk, Markovics Gyurit hívtuk, szerencsére a Budapest TV távgyógyítójaihoz képest sokkal nagyobb sikerrel tudott javítani a beállításainkon. Jó irányba indultunk el az ajánlásaival, amit ezúton is köszönünk neki.
 
nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_3
Tanultunk, nagyobb hangsúlyt kell fektetni a megfelelő beállításokra az idegen versenyek esetében. Nem elég az üléspozíciót beállítani az autóban, kell tesztelni is a futam előtt. Enélkül nem lehet jó eredményeket produkálni.
 
Milyen volt a verseny?
Az első két gyorson próbáltunk nem leesni az útról, de azért próbáltunk húzósan menni. A második körben Kudlovicén próbáltunk kicsit gyorsulni. Ez sikerült is, addig, amíg az egyik faluban nekicsúsztunk egy hídkorlátnak. A poros macskakőn elvesztettük a tapadást…
Innen kezdődött a kálváriánk. Megpróbáltam továbbmenni, hátha nem lett túl nagy baja az autónak. Onnan egysávos lett a szakasz, felfelé kellett mennünk. 200 méter után egy jobb hármas kanyarban eltört a felnink és megálltunk az út közepén. Az autó mozgásképtelenné vált. Jani azonnal kipattant, hiszen egy beláthatatlan kanyar kimeneti ívén álltunk. Próbáltam mozdítani az autót, látszott, hogy csak hátrafelé tudunk menni. Jött egy kis segítség, hátratoltak, neki egy fának. A sportbíró mondta, hogy KONEC, vége. De én tudtam, ha kicseréljük a kereket, akkor tovább tudunk menni.
Igen ám, de az autó háta egy fának támaszkodott, nem fértünk hozzá az emelőhöz és a pótkerékhez. Szabályosan könyörögni kellett az ott lévő nézőknek, hogy jöjjenek segíteni.
Rengeteg időbe, 13 percbe telt, mire újra tovább tudtunk menni.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_4
 
Mérges voltam magamra, hogy megint ilyen hátrányt sikerült összehoznom és a pontszerzés reménye nélkül versenyeztünk tovább. Gyakorlatilag már csak egy teszt volt a verseny, próbáltunk a lehető leggyorsabban menni, anélkül, hogy kárt okozzunk az autóban.
 
Melyik szakasz tetszett a legjobban?
Az a gyorsasági, ahol hibáztam! :) Természetesen nem a hiba miatt, hanem mert ez egy nagyon jó, nehéz szakasz. Meglepett, hogy ennek ellenére a Pindulán értük el a legjobb eredményt, annak ellenére, hogy a gyors részeken ott is el kellett vennem a gázt, ahol teligázon kellett volna menni, annyira pattogott az autó.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_5
 
Vasárnap a szerelőknek mondtam, hogy mit tapasztaltam a hátsó futóművel, ők jelezték, hogy tudnak segíteni. Sajnos teljesen rossz irányba mentek el, az autó még kezelhetetlenebbé vált. Csoda, hogy nem estünk be sehova… A második körre már végre stabilabbá tudtuk tenni az autót. A hosszú gyorsasági első negyedében felpuhult a fékpedálunk és csak a kézifékkel tudtuk lassítani az autót, nem volt kalandmentes az a gyorsunk sem. Az utolsó szakaszon egy elektromos problémának köszönhetően kéthengeressé vált az autó, a szervizparkig még el tudtunk vele evickélni, de a 10 kilométerre lévő célig már nem tudott volna elmenni az autó, így ott befejeztük a Barum Rally-t.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_6
 
Mik a tanulságok? Jövőre megyünk újra Barum Rally-ra?
Ahogy mondtam, nagy tapasztalat volt, hogy megértettük: az autó beállításaival sokkal többet kell foglalkozni a verseny előtt és nem a versenyen kell kísérletezgetni.
 
Hatalmas motiváció, hogy ilyen erős mezőnyben kipróbálhattuk magunkat. A jövőre nézve nagyon inspirál, és próbáljuk megteremteni a feltételeit annak, hogy egy-két, akár három ERC futamon is megpróbáljunk elindulni. És ezek között természetesen szeretnénk, ha szerepelne a cseh futam is.
 
Ez a hír most jelenik meg 1887. alkalommal
Share |
Cseh Köztársaság, Zlín • külföldi rally
European Rally Championship 2015
Barum Czech Rally Zlín 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k