Nagy motivációval az ERC futamokra
Komoly mezőnyben akarnak autózni Német Lackóék!
2015-09-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776330647
Napi oldal:
29106
Jelenleg:
842
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

 

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_1


Majdnem egy hónappal ezelőtt volt a Barum Rally, ahol a Német Lackó - Szegő János is elindult, de az emlékek nem koptak. A páros nagyon készült erre a futamra, nem sikerült a legjobban a verseny, mégsem adják fel!
A pilótával készült az interjúnk:


Milyenek a pályák? Ilyenre számítottatok?
Csak hallottunk róluk korábban és láttunk egy-két videót róluk. Tempós, szűk, dobálós pályák. Erre számítottunk és ez is fogadott minket a pályabejáráson. Nehéz volt őket kettő bejárásból feldolgozni. Első körben nem igazán tudtuk, hol járunk. A szakasz nevéből néha nem is sejtettük, hogy melyik is lesz az…

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_2

 

 
Hogyan lehet beállítani ezekre a dobálós pályákra az autót?
A verseny alatt rá kellett jönnöm, hogy ezen a versenyen - de igazából mindegyiken –ez létfontosságú kérdés és ebben még nagyon sokat kell fejlődnünk. A csapat egy alapbeállítással hozta az autót, amit a shakedownon tudtuk kipróbálni. Oda jó volt, nem is állítottunk, de a szombati és a vasárnapi szakaszok mások voltak, a verseny alatt kiderült, hogy az autó hátulja nagyon idegesen viselkedik, nagy tempónál elpattant, le akart dobni az útról. Ahol Consani elesett ott majdnem mi is eldobtuk…
Telefonos segítséghez folyamodtunk, Markovics Gyurit hívtuk, szerencsére a Budapest TV távgyógyítójaihoz képest sokkal nagyobb sikerrel tudott javítani a beállításainkon. Jó irányba indultunk el az ajánlásaival, amit ezúton is köszönünk neki.
 
nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_3
Tanultunk, nagyobb hangsúlyt kell fektetni a megfelelő beállításokra az idegen versenyek esetében. Nem elég az üléspozíciót beállítani az autóban, kell tesztelni is a futam előtt. Enélkül nem lehet jó eredményeket produkálni.
 
Milyen volt a verseny?
Az első két gyorson próbáltunk nem leesni az útról, de azért próbáltunk húzósan menni. A második körben Kudlovicén próbáltunk kicsit gyorsulni. Ez sikerült is, addig, amíg az egyik faluban nekicsúsztunk egy hídkorlátnak. A poros macskakőn elvesztettük a tapadást…
Innen kezdődött a kálváriánk. Megpróbáltam továbbmenni, hátha nem lett túl nagy baja az autónak. Onnan egysávos lett a szakasz, felfelé kellett mennünk. 200 méter után egy jobb hármas kanyarban eltört a felnink és megálltunk az út közepén. Az autó mozgásképtelenné vált. Jani azonnal kipattant, hiszen egy beláthatatlan kanyar kimeneti ívén álltunk. Próbáltam mozdítani az autót, látszott, hogy csak hátrafelé tudunk menni. Jött egy kis segítség, hátratoltak, neki egy fának. A sportbíró mondta, hogy KONEC, vége. De én tudtam, ha kicseréljük a kereket, akkor tovább tudunk menni.
Igen ám, de az autó háta egy fának támaszkodott, nem fértünk hozzá az emelőhöz és a pótkerékhez. Szabályosan könyörögni kellett az ott lévő nézőknek, hogy jöjjenek segíteni.
Rengeteg időbe, 13 percbe telt, mire újra tovább tudtunk menni.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_4
 
Mérges voltam magamra, hogy megint ilyen hátrányt sikerült összehoznom és a pontszerzés reménye nélkül versenyeztünk tovább. Gyakorlatilag már csak egy teszt volt a verseny, próbáltunk a lehető leggyorsabban menni, anélkül, hogy kárt okozzunk az autóban.
 
Melyik szakasz tetszett a legjobban?
Az a gyorsasági, ahol hibáztam! :) Természetesen nem a hiba miatt, hanem mert ez egy nagyon jó, nehéz szakasz. Meglepett, hogy ennek ellenére a Pindulán értük el a legjobb eredményt, annak ellenére, hogy a gyors részeken ott is el kellett vennem a gázt, ahol teligázon kellett volna menni, annyira pattogott az autó.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_5
 
Vasárnap a szerelőknek mondtam, hogy mit tapasztaltam a hátsó futóművel, ők jelezték, hogy tudnak segíteni. Sajnos teljesen rossz irányba mentek el, az autó még kezelhetetlenebbé vált. Csoda, hogy nem estünk be sehova… A második körre már végre stabilabbá tudtuk tenni az autót. A hosszú gyorsasági első negyedében felpuhult a fékpedálunk és csak a kézifékkel tudtuk lassítani az autót, nem volt kalandmentes az a gyorsunk sem. Az utolsó szakaszon egy elektromos problémának köszönhetően kéthengeressé vált az autó, a szervizparkig még el tudtunk vele evickélni, de a 10 kilométerre lévő célig már nem tudott volna elmenni az autó, így ott befejeztük a Barum Rally-t.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_6
 
Mik a tanulságok? Jövőre megyünk újra Barum Rally-ra?
Ahogy mondtam, nagy tapasztalat volt, hogy megértettük: az autó beállításaival sokkal többet kell foglalkozni a verseny előtt és nem a versenyen kell kísérletezgetni.
 
Hatalmas motiváció, hogy ilyen erős mezőnyben kipróbálhattuk magunkat. A jövőre nézve nagyon inspirál, és próbáljuk megteremteni a feltételeit annak, hogy egy-két, akár három ERC futamon is megpróbáljunk elindulni. És ezek között természetesen szeretnénk, ha szerepelne a cseh futam is.
 
Ez a hír most jelenik meg 1978. alkalommal
Share |
Cseh Köztársaság, Zlín • külföldi rally
European Rally Championship 2015
Barum Czech Rally Zlín 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k