KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Nagy szárny, nagy remények?
Nagy szárnyas Focus
2006-03-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774583130
Napi oldal:
3747
Jelenleg:
1057
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Tegnapi sajtóanyag szerint eldőlt, hogy a korábbi bajnok Benik Balázs továbbra is Ford Focus WRC-vel versenyez, igaz, ezen az új autón a szárnyak nagyobbak a korábbinál...

A tavalyi év nem sikerült úgy, ahogy szeretted volna, ugyanakkor az év végén az ezüst ebben a kemény mezőnyben nem csillogott rosszul…
Így van!
Azt gondolom a 2005-ös esztendővel kapcsolatban, hogy sokkal rosszabb volt, mint amit az év végi eredmény mutatott. Az utolsó versenyen kellett egy igazi nagy hajrát csinálnunk és ez hozta meg végül is azt az eredményt, amiért valóban nincs mit szégyenkeznünk.
Volt két versenyünk, ahol technikai hiba miatt kellett kiállnunk és többször is voltak olyan gondjaink az autóval, amik miatt még a dobogóra sem fértünk fel. Ott már elúszott minden. Volt olyan időszak, mikor a dobogó is majdhogynem messze került a realitásoktól.
Biztos vagyok benne, hogy a technikai sport az ilyen, kell lenni szerencsétlen évnek is, ez a tavalyi mindenképp ide sorolható.

Milyen tervekkel vágtál neki az évad összerakásának?
Már tavaly elkezdtem a támogatókkal a megbeszéléseket, gondolom, mint mindenki más is. Voltak pozitívumok, annyira, hogy év végén azt gondoltam, hogy január végére, február elejére összeállnak a dolgaink, ezzel szemben még a tegnapi napon és még a most következő napokban is szerződéseket írunk alá, amik nagyban befolyásolják az idei évet. Ezeknek a szerződéseknek a következménye, hogy nem a 2002-es autóval, hanem egy újabb, 2003-as fejlesztésű Ford Focus WRC-vel vághassunk neki a 2006-os bajnoki szezonnak.

Volt más autóról is szó?
Négy márkával tárgyaltunk. Ezeknek a tárgyalásoknak természetesen a pénz volt a legfőbb hátráltatója.
Ugyanakkor szerettük volna, ha a cseh csapattal dolgozzunk tovább, hiszen ez lesz a 6. közös évünk. És igazából az döntött a JM.Engineering mellett, hogy már annyira ismerjük egymást, szinte minden gondolatomat tudják, tudják azt, hogy mikor mire van szükségem.

Mit lehet tudni erről a nagyszárnyas Focusról?
Ezzel kocsizott valamelyik aszfaltos VB futamon tavaly a Hirvonen.
Az autót még nem láttam, ebből kikövetkeztethető, hogy még nem is volt alkalmam tesztelni, így nem is tudok róla semmit mondani.
A verseny hetében lesz lehetőségem beülni és menni vele.
Azt mondták, hogy teljesen más, mint a korábbi autó. Azt nem tudom, hogy mennyivel jobb, de hogy más, az biztos. Tud lenni sokkal rosszabb is, de ha jól össze tudok vele barátkozni, akkor tud sokkal jobb is lenni.
A karosszéria formája ugyan megmaradt, de teljesen más alapokra lett legyártva az autó. Nem is véletlen, hogy az mondják, hogy a 2002-es és a 2003-as autó között volt egy nagy lépcső. Más az autó súlypontja, teljesen hátul ülünk benne, ahogy mondják sokkal nyugodtabb vezetési stílust igényel, mint a korábbi autó.

Beszéltünk a hosszútávú kapcsolatról a cseh csapattal, de hasonlóan régi és szoros az együttműködés a támogatókkal is.
Miért szereti Benik Balázst az OMV Hungária?
Büszke vagyok rá, hogy a partnereink kitartanak mellettünk.
Megpróbáljuk egymást kölcsönösen a legmagasabb szinten támogatni. Ők is mellettünk rakták le a voksukat és mi is Mellettük.
Bízom benne, hogy ez jelent valamit…

Az OMV Hungária mellett továbbra is mellettünk áll a Budapest Bank, a GE Money Bank tagja, a Scorpio Transz, a SAL, a Wunderbaum, ISH, Saxoo London, Erka Schlosser, Bosch Kft., Unifilter Kft., Béres Gumi, Speedy Racing.
Mellettük még vannak új támogatóink, akiket a verseny hetében tudunk pontosan megnevezni.

Varga Pisti bevált?
Maximálisan! Rutinos, jókedélyű barátra leltem benne, ami nagyon fontos. Nem csak a navigátorom, de barátok is vagyunk és így azt gondolom ez még könnyebbé teszi a versenyzésünket.
Talán ha lesz reményünk arra, hogy elinduljunk egy világbajnoki futamon, már ha akadna támogató, akkor ott is és talán ha az OMV Waldviertel Rallye-n is tudunk szerepelni a magyar bajnokságon kívül, akkor ezeken a versenyeken Bunkóczi László navigál majd. Pistinek jól menő vállalkozása van, ennek ellenére a magyar bajnoki futamok idején maximálisan a versenyzésre koncentrál és ezek a plusz versenyek már kiesést jelentenének a részére.

Ezek szerint vannak külföldi terveitek...
Tervek vannak, de jelenleg még konkrétumokról nem beszélhetek.
A magyar bajnoki költségvetésünkben is vannak pici hiányosságok, folyamatosan keressük a további támogatókat.

Mire lesz elég év végére ez a nagy szárny?
:)
Nem tudom. Én lennék a legboldogabb, ha erre választ tudnék most adni, elhiheted.
A cél a lehető legjobb eredmény elérése. Sok új fejlesztésű autó és sok jó páros van a magyar mezőnyben. Az tény, hogy nem a legújabb fejlesztés, de talán nem jelent ez annyit…
Bízom az autóban és a csapatban.

 

Ez a hír most jelenik meg 1924. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k