Nagy szárny, nagy remények?
Nagy szárnyas Focus
2006-03-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765514435
Napi oldal:
117672
Jelenleg:
1629
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Tegnapi sajtóanyag szerint eldőlt, hogy a korábbi bajnok Benik Balázs továbbra is Ford Focus WRC-vel versenyez, igaz, ezen az új autón a szárnyak nagyobbak a korábbinál...

A tavalyi év nem sikerült úgy, ahogy szeretted volna, ugyanakkor az év végén az ezüst ebben a kemény mezőnyben nem csillogott rosszul…
Így van!
Azt gondolom a 2005-ös esztendővel kapcsolatban, hogy sokkal rosszabb volt, mint amit az év végi eredmény mutatott. Az utolsó versenyen kellett egy igazi nagy hajrát csinálnunk és ez hozta meg végül is azt az eredményt, amiért valóban nincs mit szégyenkeznünk.
Volt két versenyünk, ahol technikai hiba miatt kellett kiállnunk és többször is voltak olyan gondjaink az autóval, amik miatt még a dobogóra sem fértünk fel. Ott már elúszott minden. Volt olyan időszak, mikor a dobogó is majdhogynem messze került a realitásoktól.
Biztos vagyok benne, hogy a technikai sport az ilyen, kell lenni szerencsétlen évnek is, ez a tavalyi mindenképp ide sorolható.

Milyen tervekkel vágtál neki az évad összerakásának?
Már tavaly elkezdtem a támogatókkal a megbeszéléseket, gondolom, mint mindenki más is. Voltak pozitívumok, annyira, hogy év végén azt gondoltam, hogy január végére, február elejére összeállnak a dolgaink, ezzel szemben még a tegnapi napon és még a most következő napokban is szerződéseket írunk alá, amik nagyban befolyásolják az idei évet. Ezeknek a szerződéseknek a következménye, hogy nem a 2002-es autóval, hanem egy újabb, 2003-as fejlesztésű Ford Focus WRC-vel vághassunk neki a 2006-os bajnoki szezonnak.

Volt más autóról is szó?
Négy márkával tárgyaltunk. Ezeknek a tárgyalásoknak természetesen a pénz volt a legfőbb hátráltatója.
Ugyanakkor szerettük volna, ha a cseh csapattal dolgozzunk tovább, hiszen ez lesz a 6. közös évünk. És igazából az döntött a JM.Engineering mellett, hogy már annyira ismerjük egymást, szinte minden gondolatomat tudják, tudják azt, hogy mikor mire van szükségem.

Mit lehet tudni erről a nagyszárnyas Focusról?
Ezzel kocsizott valamelyik aszfaltos VB futamon tavaly a Hirvonen.
Az autót még nem láttam, ebből kikövetkeztethető, hogy még nem is volt alkalmam tesztelni, így nem is tudok róla semmit mondani.
A verseny hetében lesz lehetőségem beülni és menni vele.
Azt mondták, hogy teljesen más, mint a korábbi autó. Azt nem tudom, hogy mennyivel jobb, de hogy más, az biztos. Tud lenni sokkal rosszabb is, de ha jól össze tudok vele barátkozni, akkor tud sokkal jobb is lenni.
A karosszéria formája ugyan megmaradt, de teljesen más alapokra lett legyártva az autó. Nem is véletlen, hogy az mondják, hogy a 2002-es és a 2003-as autó között volt egy nagy lépcső. Más az autó súlypontja, teljesen hátul ülünk benne, ahogy mondják sokkal nyugodtabb vezetési stílust igényel, mint a korábbi autó.

Beszéltünk a hosszútávú kapcsolatról a cseh csapattal, de hasonlóan régi és szoros az együttműködés a támogatókkal is.
Miért szereti Benik Balázst az OMV Hungária?
Büszke vagyok rá, hogy a partnereink kitartanak mellettünk.
Megpróbáljuk egymást kölcsönösen a legmagasabb szinten támogatni. Ők is mellettünk rakták le a voksukat és mi is Mellettük.
Bízom benne, hogy ez jelent valamit…

Az OMV Hungária mellett továbbra is mellettünk áll a Budapest Bank, a GE Money Bank tagja, a Scorpio Transz, a SAL, a Wunderbaum, ISH, Saxoo London, Erka Schlosser, Bosch Kft., Unifilter Kft., Béres Gumi, Speedy Racing.
Mellettük még vannak új támogatóink, akiket a verseny hetében tudunk pontosan megnevezni.

Varga Pisti bevált?
Maximálisan! Rutinos, jókedélyű barátra leltem benne, ami nagyon fontos. Nem csak a navigátorom, de barátok is vagyunk és így azt gondolom ez még könnyebbé teszi a versenyzésünket.
Talán ha lesz reményünk arra, hogy elinduljunk egy világbajnoki futamon, már ha akadna támogató, akkor ott is és talán ha az OMV Waldviertel Rallye-n is tudunk szerepelni a magyar bajnokságon kívül, akkor ezeken a versenyeken Bunkóczi László navigál majd. Pistinek jól menő vállalkozása van, ennek ellenére a magyar bajnoki futamok idején maximálisan a versenyzésre koncentrál és ezek a plusz versenyek már kiesést jelentenének a részére.

Ezek szerint vannak külföldi terveitek...
Tervek vannak, de jelenleg még konkrétumokról nem beszélhetek.
A magyar bajnoki költségvetésünkben is vannak pici hiányosságok, folyamatosan keressük a további támogatókat.

Mire lesz elég év végére ez a nagy szárny?
:)
Nem tudom. Én lennék a legboldogabb, ha erre választ tudnék most adni, elhiheted.
A cél a lehető legjobb eredmény elérése. Sok új fejlesztésű autó és sok jó páros van a magyar mezőnyben. Az tény, hogy nem a legújabb fejlesztés, de talán nem jelent ez annyit…
Bízom az autóban és a csapatban.

 

Ez a hír most jelenik meg 1919. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k