|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
|
Semmi sem mutatja jobban egy verseny sikerét, mint a mosolygós versenyzők a célban. A HunGarian Baja végén pedig nem csupán
Tudom, hogy a „vissza a jövőbe” borzalmas képzavar, de valami ilyesmi történik jelenleg a HunGarian Bajával, igaz?
Igen. Visszatértünk a veszprémi lőtérre, ami egyet jelent azzal, hogy újra van jövőnk – válaszolta Garamvölgyi Zoltán, a magyar tereprali világkupa-futam főszervezője. – Egyúttal az is nyilvánvalóvá vált, hogy ez a verseny csak itt lehet jó, sehol máshol. Az utóbbi években ment az útkeresés, és találtunk is új pályákat, de közben tudtuk, a lőtér lenne az igazi. Most végre visszatérhettünk.
Göröngyös út vezetett idáig? Göröngyös és hosszú. Öt évig tartott. Minden évben nekifutottam, megkértem az engedélyeket, de kevésnek bizonyultam. Az idén Móczár Péter, a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség alelnöke adott nekem új erőt ebben az ügyben. Szívügyének tekintette a versenyt, hónapokon keresztül dolgoztunk azon, hogy visszatérjünk a lőtérre, Péter a betegsége idején, két műtét között is telefonálgatott, ügyintézett.
Gondolom, sok szervezéssel járt ez az egész. Nagyon sokkal. És meg kell köszönnünk a háttérmunkát Móczár Péteren kívül dr. Rácz András környezetvédelmi államtitkár-helyettesnek, és Győrffy Balázsnak, az Agrárkamara elnökének. Az ő hármuk együttes munkája kellett ahhoz, hogy a versenyzők tökéletesen elégedettek lehessenek a célban.
Voltak ellenőrzések a verseny közben?
Szombat délelőtt a Balaton-felvidéki Nemzeti Park két szakembere jött ellenőrizni a lőtérre, és mindent rendben találtak.
Mennyire voltak szigorúak a szabályok, amelyeket be kellett tartatniuk? Nagyon szigorúak voltak – ugyanakkor ésszerűek. Három nézői pontot megadhattunk a lőtéren, s nagyon köszönjük a nézőknek és a sajtó munkatársainak is, hogy nem próbálták meg kicselezni a rendezőket, és tiltott területre bemenni, hanem nagyon fegyelmezetten szurkoltak, illetve dolgoztak.
Ez azt jelenti, hogy a verseny maradhat a lőtéren? Bár visszaigazolásom egyelőre nincs, úgy érzem, hogy igen. Ugyanis meg tudtuk valósítani, amit elterveztünk, senkinek sem okoztunk kárt. Aki akart dolgozni, az tudott, aki pedig csak nézni akarta a versenyt, az is megtalálta a megfelelő pontot. Könnyen megközelíthető, jól nézhető pontok voltak ezek. S a versenyzők is betartották, amit kértünk tőlünk, nem vágták le a pályát. Egyrészt mert elhitték, hogy így biztonságos, másrészt akarnak még a lőtéren versenyezni. Ennek rajtunk kívül a lőtérparancsnok Vokla János alezredes úr örült a legjobban – vele egyébként szintén kitűnő a kapcsolatunk.
A versenyzők egyszerűen imádták a HunGarian Baját. Ön is így látta? Igen. Eleinte talán hitetlenkedtek egy kicsit, amikor megtudták, hogy a lőtér visszakerült a programba, de amikor nem jött korrigáló információ, kezdték elhinni. Jó volt látni az arcukon az örömet, az elégedettséget, s bár csak másfél napos volt a verseny, alaposan elfáradtak. Igaz, a Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah elmondta: az új erdei pályánkon, amelynek Csehbányán volt a célja, legszívesebben vasárnap is ment volna, reggeltől, éjszakáig, annyira tetszett neki.
Isten áldja a Bakonyerdőt ezért. Igaz, hogy az erdészek is segítettek a versenyen? Igen! Egészen különleges együttműködés alakult ki a Bakonyerdővel – eljutottunk addig, hogy marketing-szempontból is megtaláltuk a közös utakat. És igen, hat autóval jelen voltak a versenyen, és nem ellenőrzés, hanem segítség céljából. Segítettek felépíteni és karban tartani a pályát, és verseny közben is számíthattunk rájuk – ami hatalmas hozzáadott értéket jelent, hiszen ők úgy ismerik a területet, mint a tenyerüket, pillanatok alatt odaértek bárhova a pályán. Sokat jelent, hogy Varga László vezérigazgató úr hitt bennünk, s minden segítséget megadott.
Nasser Al-Attiyah el volt ájulva a magyar közönségtől. Azt mondta, egyedülálló ez a rajongás, és jól érezte magát a rajtnak és célnak otthont adó falvakban is. ![]() Egy ilyen versenyre mindig érkezik megfigyelő a Nemzetközi Automobil-szövetségtől is. Ő elégedett volt? Igen. És a rendezvény három szegmensét kiemelten is dicsérte Elie Semaan: az egyik a biztonság – amely Németh Sándor és csapata munkáját magasztalta, Sanyi egyébként óriási szerepet játszott a területek engedélyeztetésében is – aztán dicsérte az orvosi és gyorsbeavatkozó részlegünket – ami dr. Letenyei Ferenc főorvos és csapata munkájának elismerése – és kiemelte a sajtómunkát is.
Az autósok és a kamionosok simán vették az akadályokat – sőt, a Dakar-menő Ales Loprais azt mondta, Európában kevés ilyen jó kamionos pálya van, mint nálunk –, a motorosokkal azonban volt egy kis gond. Egész pontosan a világkupa két éllovasa negyven kilométert levágott a szombati első pályából, ami miatt meg kellett büntetni őket, így a végeredmény elég nehezen alakult ki. Mit szólt ehhez? Mi ez a szabály-különbség? Nem kötelező az itiner használata: nem kötelező abból versenyezni. Engem köteleznek azonban a szalagozásra és a táblázásra, de ebben túl sok a bizonytalansági tényező – elég a külső időjárási behatásokra, vagy akár egy vicces néző poénjára gondolni. És mivel a verseny előtti éjszaka hatalmas vihar volt, amely letépte a szalagokat és táblákat, többen is nagyon eltévedtek.
Mi ebből a kiút? Ha nem módosítják a szabályokat, akkor én fogok kilépni a sorozatból a motorosok esetében. Egyrészt azért, mert tönkreteszik a saját játékukat, másrészt mert egy sima széllökés megakadályoz engem abban, hogy egyenlő feltételeket biztosíthassak nekik. Ha használnák az itinert, mindez elkerülhető lenne – akkor nem lenne szükség órákig tartó vitára a pályalevágás miatt. Szóval dönteni kell – de ez még a jövő zenéje.
És mi következik most? Pihenés? Egyáltalán hány napot tölt ön a HunGarian Baja szervezésével? Körülbelül háromszázhatvanat. És ez nem túlzás. Tavaly konkrétan emlékszem, hogy amikor a verseny utáni reggelen felkeltünk, a reggelinél a versenyigazgató-helyettes Polgár Lacival már arról beszéltünk, hogy az idei versenyen mit és hogyan kellene másképp csinálni. És már aznap megnéztük a területeket. Egy ilyen rendezvény szervezése egész évet felemésztő munka, amit nem csak egyedül végzek.
De megéri, ugye? Meg. Az idén ráadásul a lőtér visszatérésével új lendületet kapott a csapat – aki itt dolgozott a versenyen, alig várja, hogy kezdődjön a következő, emiatt tehát mindenképpen megérte. Visszakaptunk egy elvesztett kincset, amit annak köszönhetünk, hogy mindvégig küzdöttünk érte. Sohasem adtuk fel! Ez a hír most jelenik meg 1899. alkalommal
címkék: HunGarian Baja, Garamvölgyi Zoli
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
s t a t i s z t i k á k |
|






















Ez tetszik, megosztom
































