duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Nasser is élvezte!
HunGarian Baja 2014 - Interjú a rendezővel és fotóalbum ajánló
2014-08-20
ajánló • sajtóanyag
h i r d e t é s
Összes oldal:
805880729
Napi oldal:
239158
Jelenleg:
1547
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat


Semmi sem mutatja jobban egy verseny sikerét, mint a mosolygós versenyzők a célban. A HunGarian Baja végén pedig nem csupán thumb_nasser_is_elvezte_12azoknak ért fülig a szájuk, akik nyertek valamilyen kupát, hanem mindenkinek. Mert jó pályákon szoros versenyt vívtak – és ez már elég, ezért jöttek. A magyar tereprali világkupa-futam végén a főszervező Garamvölgyi Zoltánt kérdeztük a tapasztalatokról.
 
Tudom, hogy a „vissza a jövőbe” borzalmas képzavar, de valami ilyesmi történik jelenleg a HunGarian Bajával, igaz? 
Igen. Visszatértünk a veszprémi lőtérre, ami egyet jelent azzal, hogy újra van jövőnk – válaszolta Garamvölgyi Zoltán, a magyar tereprali világkupa-futam főszervezője. – Egyúttal az is nyilvánvalóvá vált, hogy ez a verseny csak itt lehet jó, sehol máshol. Az utóbbi években ment az útkeresés, és találtunk is új pályákat, de közben tudtuk, a lőtér lenne az igazi. Most végre visszatérhettünk. 

nasser_is_elvezte_13

Göröngyös út vezetett idáig? 
Göröngyös és hosszú. Öt évig tartott. Minden évben nekifutottam, megkértem az engedélyeket, de kevésnek bizonyultam. Az idén Móczár Péter, a Magyar Nemzeti Autósport-szövetség alelnöke adott nekem új erőt ebben az ügyben. Szívügyének tekintette a versenyt, hónapokon keresztül dolgoztunk azon, hogy visszatérjünk a lőtérre, Péter a betegsége idején, két műtét között is telefonálgatott, ügyintézett. 

Gondolom, sok szervezéssel járt ez az egész. 
Nagyon sokkal. És meg kell köszönnünk a háttérmunkát Móczár Péteren kívül dr. Rácz András környezetvédelmi államtitkár-helyettesnek, és Győrffy Balázsnak, az Agrárkamara elnökének. Az ő hármuk együttes munkája kellett ahhoz, hogy a versenyzők tökéletesen elégedettek lehessenek a célban. 
Voltak ellenőrzések a verseny közben? 
Szombat délelőtt a Balaton-felvidéki Nemzeti Park két szakembere jött ellenőrizni a lőtérre, és mindent rendben találtak. 

nasser_is_elvezte_4

Mennyire voltak szigorúak a szabályok, amelyeket be kellett tartatniuk? 
Nagyon szigorúak voltak – ugyanakkor ésszerűek. Három nézői pontot megadhattunk a lőtéren, s nagyon köszönjük a nézőknek és a sajtó munkatársainak is, hogy nem próbálták meg kicselezni a rendezőket, és tiltott területre bemenni, hanem nagyon fegyelmezetten szurkoltak, illetve dolgoztak. 

Ez azt jelenti, hogy a verseny maradhat a lőtéren? 
Bár visszaigazolásom egyelőre nincs, úgy érzem, hogy igen. Ugyanis meg tudtuk valósítani, amit elterveztünk, senkinek sem okoztunk kárt. Aki akart dolgozni, az tudott, aki pedig csak nézni akarta a versenyt, az is megtalálta a megfelelő pontot. Könnyen megközelíthető, jól nézhető pontok voltak ezek. S a versenyzők is betartották, amit kértünk tőlünk, nem vágták le a pályát. Egyrészt mert elhitték, hogy így biztonságos, másrészt akarnak még a lőtéren versenyezni. Ennek rajtunk kívül a lőtérparancsnok Vokla János alezredes úr örült a legjobban – vele egyébként szintén kitűnő a kapcsolatunk. 

nasser_is_elvezte_5

A versenyzők egyszerűen imádták a HunGarian Baját.
Ön is így látta?
Igen. Eleinte talán hitetlenkedtek egy kicsit, amikor megtudták, hogy a lőtér visszakerült a programba, de amikor nem jött korrigáló információ, kezdték elhinni. Jó volt látni az arcukon az örömet, az elégedettséget, s bár csak másfél napos volt a verseny, alaposan elfáradtak. Igaz, a Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah elmondta: az új erdei pályánkon, amelynek Csehbányán volt a célja, legszívesebben vasárnap is ment volna, reggeltől, éjszakáig, annyira tetszett neki.

Isten áldja a Bakonyerdőt ezért. Igaz, hogy az erdészek is segítettek a versenyen? 
Igen! Egészen különleges együttműködés alakult ki a Bakonyerdővel – eljutottunk addig, hogy marketing-szempontból is megtaláltuk a közös utakat. És igen, hat autóval jelen voltak a versenyen, és nem ellenőrzés, hanem segítség céljából. Segítettek felépíteni és karban tartani a pályát, és verseny közben is számíthattunk rájuk – ami hatalmas hozzáadott értéket jelent, hiszen ők úgy ismerik a területet, mint a tenyerüket, pillanatok alatt odaértek bárhova a pályán. Sokat jelent, hogy Varga László vezérigazgató úr hitt bennünk, s minden segítséget megadott. 

Nasser Al-Attiyah el volt ájulva a magyar közönségtől. Azt mondta, egyedülálló ez a rajongás, és jól érezte magát a rajtnak és célnak otthont adó falvakban is. 
thumb_nasser_is_elvezte_7Ganna tökéletes rajthelyszíne egy szelektív szakasznak, Döbrönte világszerte ismert nézői pont a patakátkeléssel – az idén is több ezren szurkoltak ott – Csehbánya pedig új belépőként szintén nagyon szívélyesen fogadott minket, ráadásul Straub Dávid polgármester úr összekapcsolt minket Takács Szabolcs Veszprém megyei kormánymegbízottal, aki biztosított róla, hogy a Baja jövőre is kiemelt és támogatott rendezvény lesz a megyében. 

nasser_is_elvezte_6

Egy ilyen versenyre mindig érkezik megfigyelő a Nemzetközi Automobil-szövetségtől is. Ő elégedett volt? 
Igen. És a rendezvény három szegmensét kiemelten is dicsérte Elie Semaan: az egyik a biztonság – amely Németh Sándor és csapata munkáját magasztalta, Sanyi egyébként óriási szerepet játszott a területek engedélyeztetésében is – aztán dicsérte az orvosi és gyorsbeavatkozó részlegünket – ami dr. Letenyei Ferenc főorvos és csapata munkájának elismerése – és kiemelte a sajtómunkát is. 

Az autósok és a kamionosok simán vették az akadályokat – sőt, a Dakar-menő Ales Loprais azt mondta, Európában kevés ilyen jó kamionos pálya van, mint nálunk –, a motorosokkal azonban volt egy kis gond. Egész pontosan a világkupa két éllovasa negyven kilométert levágott a szombati első pályából, ami miatt meg kellett büntetni őket, így a végeredmény elég nehezen alakult ki. Mit szólt ehhez? 
thumb_nasser_is_elvezte_2A HunGarian Baja a legtradicionálisabb Európa-bajnoki futamok közé tartozik a motorosoknál, és ahogy lehetett, bekapcsolódtunk a világkupába is. A növekvő létszám érdekében bővítettük a titkárságot– így minden flottul haladt – elégedett voltam vele. De sajnos a motorosok esetében a szabályok különböznek az autósokétól, ami a komoly feladatot ad az előkészítésben és a lebonyolításban is.

Mi ez a szabály-különbség? 
Nem kötelező az itiner használata: nem kötelező abból versenyezni. Engem köteleznek azonban a szalagozásra és a táblázásra, de ebben túl sok a bizonytalansági tényező – elég a külső időjárási behatásokra, vagy akár egy vicces néző poénjára gondolni. És mivel a verseny előtti éjszaka hatalmas vihar volt, amely letépte a szalagokat és táblákat, többen is nagyon eltévedtek. 

nasser_is_elvezte_3

Mi ebből a kiút? 
Ha nem módosítják a szabályokat, akkor én fogok kilépni a sorozatból a motorosok esetében. Egyrészt azért, mert tönkreteszik a saját játékukat, másrészt mert egy sima széllökés megakadályoz engem abban, hogy egyenlő feltételeket biztosíthassak nekik. Ha használnák az itinert, mindez elkerülhető lenne – akkor nem lenne szükség órákig tartó vitára a pályalevágás miatt. Szóval dönteni kell – de ez még a jövő zenéje. 

És mi következik most? Pihenés? Egyáltalán hány napot tölt ön a HunGarian Baja szervezésével? 
Körülbelül háromszázhatvanat. És ez nem túlzás. Tavaly konkrétan emlékszem, hogy amikor a verseny utáni reggelen felkeltünk, a reggelinél a versenyigazgató-helyettes Polgár Lacival már arról beszéltünk, hogy az idei versenyen mit és hogyan kellene másképp csinálni. És már aznap megnéztük a területeket. Egy ilyen rendezvény szervezése egész évet felemésztő munka, amit nem csak egyedül végzek. 

nasser_is_elvezte_8

De megéri, ugye? 
Meg. Az idén ráadásul a lőtér visszatérésével új lendületet kapott a csapat – aki itt dolgozott a versenyen, alig várja, hogy kezdődjön a következő, emiatt tehát mindenképpen megérte. Visszakaptunk egy elvesztett kincset, amit annak köszönhetünk, hogy mindvégig küzdöttünk érte. Sohasem adtuk fel!

Ez a hír most jelenik meg 1909. alkalommal
Share |
2014-08-15
Pápa • tereprally
2014.08.14-16.
tereprally
HunGarian Baja 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k