Négy évet kellett várni...
Turán Frici első győzelme után
2008-05-13
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698958
Napi oldal:
7906
Jelenleg:
878
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Turán Frici négy évet várt, hogy győztesként állhasson a dobogóra egy futam után. De megérte várni, hisz most mindent visszakaptak, amit korábban a Sors elvett tőlük.

- Frici, hány futamot is kellett várni erre az eredményre?
- Húha… 2004-től folyamatosan versenyeztünk, az azt jelenti, hogy 33 futamot.

- De beérett…
- Igen, és nagyon jól sikerült, én úgy gondolom. Persze szerencsénk is volt, és úgy gondolom, hogy ezen a versenyen talán nem mi voltunk a leggyorsabbak. Bár nyertünk szakaszt, de a Spici kifejezetten gyorsabb volt nálunk. Ennek ellenére azt gondolom, hogy ez benne van a raliban, hisz mi is voltunk hasonló helyzetben, mi is estünk ki, és adtunk át nagyon értékes helyeket az ellenfeleinknek. Most talán egy kicsit visszakaptunk valamit a Sorstól, amit korábban elvett tőlünk.

- Menjünk bele a részletekbe! Hogy zajlott a hétvége?
- A verseny nagyon jól kezdődött. A harmadik gyorsasági után már az abszolút második helyen voltunk, pár tizeddel a Balázsék előtt. Jól sikerültek a beállításaink, jó volt az autó, mi is jól felkészültünk. A negyediken volt egy megforgásunk, talán mert úgy gondoltuk, hogy megléphetünk a Balázstól, hiszen folyamatosan jobb időket tudtunk menni nála. De bekerült egy vezetéstechnikai hiba, ami azt okozta, hogy visszaestünk a negyedik helyre. Majd elkövettük mi is azt a hibát, amit még páran, hogy elgumiztuk magunkat. Nem a vizes abroncsokat kellett volna feltenni az első nap második körére, hanem a szárazat kellett volna fent hagyni. Szakadt az eső a szervizparkban, és nehéz döntés volt, és talán nem hittük el azokat az infókat, amiket hallottunk a pályáról. Emiatt volt, hogy a Turi Tomi elénk tudott kerülni, ami természetesen az ő teljesítményéből nem von le semmit, hisz nagyon jól megy a Corollával Tomi, de ezt mondjuk tudtuk is előre.
A második körben tehát már nem tudtunk beleszólni az első két időbe, így negyedikként fordultunk a nap végén.

- A második napba hogy vágtatok bele?
- Jól indult, hiszen az első körben nyertünk gyorsaságit, és folyamatosan tudtunk második időket autózni Spici mögött. Az időeredmények jók voltak, és akkor kevesen tudták, most már azért többen, hogy az autóban nem volt minden rendben.
Kálmi nagyon rosszul volt. Reggel még azon is elgondolkodtam, hogy végigcsináljuk-e a versenyt. Ő nem, neki nagyon nagy volt az elhatározása. Lázas volt, hányingere volt, nem volt jó közérzete, és azért egy WRC-ben navigálni, úgy gondolom, csak száz százalékosan lehet. Úgyhogy nagy meló volt az ő részéről. Nagyon örülök, hogy egyáltalán végig tudtuk autózni a második napot, az pedig, hogy ilyen szerencsénk volt a végén, az pedig egy külön nagy dolog.

- Műszakilag hogy álltatok?
- Az első napon volt egy kis fékproblémánk, a hátsó két betétet ki kellett cserélni, mert egy túlmelegedés miatt nagyon eldeformálódtak, de ha a múlt évhez hasonlítom, akkor azt kell, hogy mondjam, semmilyen technikai problémánk nem volt.

- Ezzel az autóval te még nem mentél murván...
Hogy készültök Szombathelyre?
- Nem, valóban nem, de nagyon várjuk a murvás futamokat, én nagyon szeretem. A múlt évi idők is azt mutatják, hogy gyorsak is tudunk lenni. Szerintem az autó képes bármire, de hogy mennyire tudunk majd gyorsak lenni, az az első tesztek után, és a versenyen kiderül majd. Egyébként az szombathelyi gyorsok nagyon tetszenek, az a legjobb bennük, hogy nem gyilkolják szét az autót. Sokan mondják, hogy nem olyan izgalmas, mert sok benne az egyenes és a derékszögű kanyar, de én úgy gondolom, hogy ez semmivel nem kisebb feladat, mint egy veszprémi vagy fehérvári futam pályáin gyorsan menni. Itt nagyon precízen, pontosan kell majd menni, és nagyon nehéz szerintem megtalálni például az ideális féktávot. Nagyon várom, hogy újra beülhessek a Peugeot-ba, hisz nagyon nagy élmény nekünk ez az autó.

Ez a hír most jelenik meg 4151. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k