Négy évet kellett várni...
Turán Frici első győzelme után
2008-05-13
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
783830734
Napi oldal:
152228
Jelenleg:
1099
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turán Frici négy évet várt, hogy győztesként állhasson a dobogóra egy futam után. De megérte várni, hisz most mindent visszakaptak, amit korábban a Sors elvett tőlük.

- Frici, hány futamot is kellett várni erre az eredményre?
- Húha… 2004-től folyamatosan versenyeztünk, az azt jelenti, hogy 33 futamot.

- De beérett…
- Igen, és nagyon jól sikerült, én úgy gondolom. Persze szerencsénk is volt, és úgy gondolom, hogy ezen a versenyen talán nem mi voltunk a leggyorsabbak. Bár nyertünk szakaszt, de a Spici kifejezetten gyorsabb volt nálunk. Ennek ellenére azt gondolom, hogy ez benne van a raliban, hisz mi is voltunk hasonló helyzetben, mi is estünk ki, és adtunk át nagyon értékes helyeket az ellenfeleinknek. Most talán egy kicsit visszakaptunk valamit a Sorstól, amit korábban elvett tőlünk.

- Menjünk bele a részletekbe! Hogy zajlott a hétvége?
- A verseny nagyon jól kezdődött. A harmadik gyorsasági után már az abszolút második helyen voltunk, pár tizeddel a Balázsék előtt. Jól sikerültek a beállításaink, jó volt az autó, mi is jól felkészültünk. A negyediken volt egy megforgásunk, talán mert úgy gondoltuk, hogy megléphetünk a Balázstól, hiszen folyamatosan jobb időket tudtunk menni nála. De bekerült egy vezetéstechnikai hiba, ami azt okozta, hogy visszaestünk a negyedik helyre. Majd elkövettük mi is azt a hibát, amit még páran, hogy elgumiztuk magunkat. Nem a vizes abroncsokat kellett volna feltenni az első nap második körére, hanem a szárazat kellett volna fent hagyni. Szakadt az eső a szervizparkban, és nehéz döntés volt, és talán nem hittük el azokat az infókat, amiket hallottunk a pályáról. Emiatt volt, hogy a Turi Tomi elénk tudott kerülni, ami természetesen az ő teljesítményéből nem von le semmit, hisz nagyon jól megy a Corollával Tomi, de ezt mondjuk tudtuk is előre.
A második körben tehát már nem tudtunk beleszólni az első két időbe, így negyedikként fordultunk a nap végén.

- A második napba hogy vágtatok bele?
- Jól indult, hiszen az első körben nyertünk gyorsaságit, és folyamatosan tudtunk második időket autózni Spici mögött. Az időeredmények jók voltak, és akkor kevesen tudták, most már azért többen, hogy az autóban nem volt minden rendben.
Kálmi nagyon rosszul volt. Reggel még azon is elgondolkodtam, hogy végigcsináljuk-e a versenyt. Ő nem, neki nagyon nagy volt az elhatározása. Lázas volt, hányingere volt, nem volt jó közérzete, és azért egy WRC-ben navigálni, úgy gondolom, csak száz százalékosan lehet. Úgyhogy nagy meló volt az ő részéről. Nagyon örülök, hogy egyáltalán végig tudtuk autózni a második napot, az pedig, hogy ilyen szerencsénk volt a végén, az pedig egy külön nagy dolog.

- Műszakilag hogy álltatok?
- Az első napon volt egy kis fékproblémánk, a hátsó két betétet ki kellett cserélni, mert egy túlmelegedés miatt nagyon eldeformálódtak, de ha a múlt évhez hasonlítom, akkor azt kell, hogy mondjam, semmilyen technikai problémánk nem volt.

- Ezzel az autóval te még nem mentél murván...
Hogy készültök Szombathelyre?
- Nem, valóban nem, de nagyon várjuk a murvás futamokat, én nagyon szeretem. A múlt évi idők is azt mutatják, hogy gyorsak is tudunk lenni. Szerintem az autó képes bármire, de hogy mennyire tudunk majd gyorsak lenni, az az első tesztek után, és a versenyen kiderül majd. Egyébként az szombathelyi gyorsok nagyon tetszenek, az a legjobb bennük, hogy nem gyilkolják szét az autót. Sokan mondják, hogy nem olyan izgalmas, mert sok benne az egyenes és a derékszögű kanyar, de én úgy gondolom, hogy ez semmivel nem kisebb feladat, mint egy veszprémi vagy fehérvári futam pályáin gyorsan menni. Itt nagyon precízen, pontosan kell majd menni, és nagyon nehéz szerintem megtalálni például az ideális féktávot. Nagyon várom, hogy újra beülhessek a Peugeot-ba, hisz nagyon nagy élmény nekünk ez az autó.

Ez a hír most jelenik meg 4187. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k