Négy negyed a harcmezőn
avagy így is lehet küzdeni
2008-05-16
elemzés • grf
h i r d e t é s
Összes oldal:
783830085
Napi oldal:
151579
Jelenleg:
1030
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Régen látott csata S1600-ban!

Röviden, tömören ennyivel is letudhatnánk a verseny lényegét. Amiért mégis ennél többet szentelünk a történetnek annak több oka is van.
Először is hosszú évek óta nem volt példa arra, hogy az utolsó gyorsasági előtt, még mindig hárman pályázzanak, eséllyel a S1600 első helyéért. Másodszor a végletekig kiélezett csata ellenére is végig jó hangulatú, sportszerű küzdelem jellemezte a versenyt, ami ugyan nem példátlan, de nem is jellemző a bajnokságban.


A verseny előtti nyilatkozatokból már sejteni lehetett, hogy egyik versenyző sem fogja olcsón adni a bőrét! Az egri hat indulóval szemben itt mindössze négyen indultak a kategóriában, de ez a színvonalat egyáltalán nem befolyásolta.

Pálinkásék Egerben rakoncátlankodó elektronikáját szerencsére sikerült rendbe tenni az egy hónapos szünet alatt. A Kakuszi tesók brutálisan erős Cliója az év elején kapott egy nagyobb felújítást, így az egri győzelem után itt sem lehetett kisebb a cél, mint az első hely.
A Suzukis különítmény két autójából Ollé Sasa Swiftje az újabb fejlesztés, de a régebbi Ignis is - amit a tavalyi N2-as bajnok Gyarmati Ariel hajt - igen jó formában van és ezt Egerben is bizonyította.

A csütörtök esti salakpályás prológ igazi látványosság volt, de következtetéseket az itt elért eredményekből nem szabad levonni. Jelzés értékű lehet viszont az Ollé - Kakuszi párharc végeredménye, ami mindössze egy tized másodperces különbséget mutatott a leintéskor.

A péntek reggeli rajt előtt egyetlen kérdés volt mindössze, ami válaszra várt! Gumi? Csak így egy szó és utána kérdőjel, amit hagyjunk ott nyugodt szívvel a verseny végéig, mert az időjárás felelős nem igazán volt formában a verseny alatt.

A reggeli rajtnál nagyjából mindenki ugyanúgy döntött és intermédia, vagy vágott slick-ek kerültek az autókra.

Az első gyorson az újonc Gyarmati Ariel rögtön vezényelt egy katonás ébresztőt és megnyerte a szakaszt! A lendület a második gyorson is tartott, ismét Ariel a szakasz győztese. A harmadikat Ollé, a negyediket Pálinkás nyerte.

Az első szekció krónikájához hozzátartozik, hogy Kakusziék 10 másodperces büntetéssel kezdték a versenyt, amit egy késésért kaptak az első időellenőrző állomáson. Arielnek volt két túlcsúszása a hármas gyorson, Pálinkásnak meg a kipufogója törött el a negyediken. Négy gyors után Pálinkás állt az élen, de a negyedik helyen álló Kakusziék is mindössze 5,2 másodpercre voltak az első helytől.
Következett egy 25 perces szervizpark, majd a második felvonás.
A második körre nagyjából felszáradt a pálya. Az ötös és a hatos gyorsot Ollé nyerte, a hetedik és nyolcadik legjobb ideje Gyarmati Ariel nevéhez fűződik.
A nap végén nyolc gyorsasági után az állás hihetetlenül szoros. Vezet Ollé, második helyen 1 tized (!) másodperc hátránnyal Ariel, a harmadik helyen Kakusziék 9 másodperccel lemaradva és a negyedik helyen Pálinkás, de mindössze 19 másodperc a hátránya.

Állás az első nap végén:
1.
21 Ollé Sasa Suzuki Swift S1600 45'18"7    
Czakó Janek Aquis Suzuki-Treff MSE
2. 23 Gyarmati Ariel Suzuki Ignis S1600 45'18"8 +00'00"1 +00'00"1
Kocsis György Aquis Suzuki-Treff MSE
3. 20 Kakuszi Zsolt Renault Clio S1600 45'27"7 +00'09"0 +00'08"9
Kakuszi Csaba Maxx Rally Team SE
4. 27 Pálinkás Zsolt Volkswagen Polo S1600 45'37"8 +00'19"1 +00'10"1
Bagaméri László Maxx Rally Team SE

Szombat reggel ragyogó napsütés és sehol egy felhő! A reggeli első két gyors után, amiből egyet Ollé, egyet Kakuszi nyert, minden maradt az előző esti állapotban, azaz Ollé vezet Ariel, Kakuszi és Pálinkás előtt. Következett a tizenegyedik gyorsasági, ahol Kakuszi ismét nyer, Ariel pedig bemutat egy remekbeszabott piruettet, immár a harmadikat a verseny alatt - és mindet a kánói gyorson! Becsületére legyen mondva a verseny után is ezt a gyorsaságit nevezte kedvencének!
A tizenkettedik gyors legjobb S1600-as idejét - jelezve, hogy: megforogtam ugyan, de azért még nem adtam fel - Gyarmati Ariel jegyezte.
Állás négy gyorsaságival a vége előtt: első Ollé, +2,8 mp Kakuszi, +0,1 mp Gyarmati Ariel és  a negyedik helyen Pálinkás, kissé leszakadva - 40 másodpercre az első helytől. Az első három tehát, három másodpercen belül!
Utolsó kör előtt vészjósló fekete felhők gyülekeznek, de mindenki bízik a jó időben és maradnak a száraz pályára való gumik. Persze, hogy leesik az eső Rakacán, a 13. gyorson. Ezt leginkább Ollé Sanyi bánta, mert ezen a szakaszon ő autózta a kategória legrosszabb idejét. A következő szakaszon viszont ő is tudott újítani és ismét a legjobb volt, igaz csak minimális különbséggel. A két utolsó szakaszon Kakusziék győztek és ezzel megszerezték idei második győzelmüket.

A S1600-os kategória a verseny végén:
1. 20 Kakuszi Zsolt Renault Clio S1600 1h31'10"3    
Kakuszi Csaba Maxx Rally Team SE
2.
21 Ollé Sasa Suzuki Swift S1600 1h31'26"7 +00'16"4 +00'16"4
Czakó Janek Aquis Suzuki-Treff MSE
3. 23 Gyarmati Ariel Suzuki Ignis S1600 1h31'43"0 +00'32"7 +00'16"3
Kocsis György Aquis Suzuki-Treff MSE
4. 27 Pálinkás Zsolt Volkswagen Polo S1600 1h32'19"5 +01'09"2 +00'36"5
Bagaméri László Maxx Rally Team SE


Összességében egy kitűnő versenyt láthattunk. Négy tökéletesen felkészített autó, négy ragyogóan felkészült, győzni akaró párossal, akik sem egymás idegeit, sem a technikát nem kímélték.

Nem lesz egyszerű év, azt már biztosan állíthatom.
Bárki lehet még bajnok!

Úgy tűnik, hogy a pillanatnyi formáé lesz a főszerep ebben az évben és nem lesznek előre lefutott versenyek. Ollé és a Kakuszi testvérek, valamint Pálinkás bízhatnak sok éves rutinjukban, de van ott egy újonc, akit ez nem nagyon érdekel! Ariel hihetetlen gyorsasággal megbarátkozott a számára új autóval.

A folyamatos harcot jól jellemzi a gyorsasági szakaszgyőzelmek megoszlása. A 16 gyorsaságiból Kakusziék hatot, Ollé négyet, Ariel ötöt, míg Pálinkás egyet tudott megnyerni.

Folytatás június elején Szombathelyen, már más talajon, de reméljük ugyanezzel a lendülettel!

S1600 helyezések alakulása


"A" csoport helyezések alakulása

Abszolút helyezések alakulása

Ez a hír most jelenik meg 3187. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k