Régen látott csata S1600-ban!
Röviden, tömören ennyivel is letudhatnánk a verseny lényegét. Amiért mégis ennél többet szentelünk a történetnek annak több oka is van.
Először is hosszú évek óta nem volt példa arra, hogy az utolsó gyorsasági előtt, még mindig hárman pályázzanak, eséllyel a S1600 első helyéért. Másodszor a végletekig kiélezett csata ellenére is végig jó hangulatú, sportszerű küzdelem jellemezte a versenyt, ami ugyan nem példátlan, de nem is jellemző a bajnokságban.A verseny előtti nyilatkozatokból már sejteni lehetett, hogy egyik versenyző sem fogja olcsón adni a bőrét! Az egri hat indulóval szemben itt mindössze négyen indultak a kategóriában, de ez a színvonalat egyáltalán nem befolyásolta.
Pálinkásék Egerben rakoncátlankodó elektronikáját szerencsére sikerült rendbe tenni az egy hónapos szünet alatt. A Kakuszi tesók brutálisan erős Cliója az év elején kapott egy nagyobb felújítást, így az egri győzelem után itt sem lehetett kisebb a cél, mint az első hely.
A Suzukis különítmény két autójából Ollé Sasa Swiftje az újabb fejlesztés, de a régebbi Ignis is - amit a tavalyi N2-as bajnok Gyarmati Ariel hajt - igen jó formában van és ezt Egerben is bizonyította.
A csütörtök esti salakpályás prológ igazi látványosság volt, de következtetéseket az itt elért eredményekből nem szabad levonni. Jelzés értékű lehet viszont az Ollé - Kakuszi párharc végeredménye, ami mindössze egy tized másodperces különbséget mutatott a leintéskor.
A péntek reggeli rajt előtt egyetlen kérdés volt mindössze, ami válaszra várt! Gumi? Csak így egy szó és utána kérdőjel, amit hagyjunk ott nyugodt szívvel a verseny végéig, mert az időjárás felelős nem igazán volt formában a verseny alatt.
A reggeli rajtnál nagyjából mindenki ugyanúgy döntött és intermédia, vagy vágott slick-ek kerültek az autókra.
Az első gyorson az újonc Gyarmati Ariel rögtön vezényelt egy katonás ébresztőt és megnyerte a szakaszt! A lendület a második gyorson is tartott, ismét Ariel a szakasz győztese. A harmadikat Ollé, a negyediket Pálinkás nyerte.

Az első szekció krónikájához hozzátartozik, hogy Kakusziék 10 másodperces büntetéssel kezdték a versenyt, amit egy késésért kaptak az első időellenőrző állomáson. Arielnek volt két túlcsúszása a hármas gyorson, Pálinkásnak meg a kipufogója törött el a negyediken. Négy gyors után Pálinkás állt az élen, de a negyedik helyen álló Kakusziék is mindössze 5,2 másodpercre voltak az első helytől.
Következett egy 25 perces szervizpark, majd a második felvonás.
A második körre nagyjából felszáradt a pálya. Az ötös és a hatos gyorsot Ollé nyerte, a hetedik és nyolcadik legjobb ideje Gyarmati Ariel nevéhez fűződik.
A nap végén nyolc gyorsasági után az állás hihetetlenül szoros. Vezet Ollé, második helyen 1 tized (!) másodperc hátránnyal Ariel, a harmadik helyen Kakusziék 9 másodperccel lemaradva és a negyedik helyen Pálinkás, de mindössze 19 másodperc a hátránya.
Állás az első nap végén:
1.
|
21 |
Ollé Sasa |
Suzuki Swift S1600 |
45'18"7 |
|
|
Czakó Janek |
Aquis Suzuki-Treff MSE |
2. |
23 |
Gyarmati Ariel |
Suzuki Ignis S1600 |
45'18"8 |
+00'00"1 |
+00'00"1 |
Kocsis György |
Aquis Suzuki-Treff MSE |
3. |
20 |
Kakuszi Zsolt |
Renault Clio S1600 |
45'27"7 |
+00'09"0 |
+00'08"9 |
Kakuszi Csaba |
Maxx Rally Team SE |
4. |
27 |
Pálinkás Zsolt |
Volkswagen Polo S1600 |
45'37"8 |
+00'19"1 |
+00'10"1 |
Bagaméri László |
Maxx Rally Team SE |
Szombat reggel ragyogó napsütés és sehol egy felhő! A reggeli első két gyors után, amiből egyet Ollé, egyet Kakuszi nyert, minden maradt az előző esti állapotban, azaz Ollé vezet Ariel, Kakuszi és Pálinkás előtt. Következett a tizenegyedik gyorsasági, ahol Kakuszi ismét nyer, Ariel pedig bemutat egy remekbeszabott piruettet, immár a harmadikat a verseny alatt - és mindet a kánói gyorson! Becsületére legyen mondva a verseny után is ezt a gyorsaságit nevezte kedvencének!
A tizenkettedik gyors legjobb S1600-as idejét - jelezve, hogy: megforogtam ugyan, de azért még nem adtam fel - Gyarmati Ariel jegyezte.
Állás négy gyorsaságival a vége előtt: első Ollé, +2,8 mp Kakuszi, +0,1 mp Gyarmati Ariel és a negyedik helyen Pálinkás, kissé leszakadva - 40 másodpercre az első helytől. Az első három tehát, három másodpercen belül!
Utolsó kör előtt vészjósló fekete felhők gyülekeznek, de mindenki bízik a jó időben és maradnak a száraz pályára való gumik. Persze, hogy leesik az eső Rakacán, a 13. gyorson. Ezt leginkább Ollé Sanyi bánta, mert ezen a szakaszon ő autózta a kategória legrosszabb idejét. A következő szakaszon viszont ő is tudott újítani és ismét a legjobb volt, igaz csak minimális különbséggel. A két utolsó szakaszon Kakusziék győztek és ezzel megszerezték idei második győzelmüket.
A S1600-os kategória a verseny végén:
1. |
20 |
Kakuszi Zsolt |
Renault Clio S1600 |
1h31'10"3 |
|
|
Kakuszi Csaba |
Maxx Rally Team SE |
2.
|
21 |
Ollé Sasa |
Suzuki Swift S1600 |
1h31'26"7 |
+00'16"4 |
+00'16"4 |
Czakó Janek |
Aquis Suzuki-Treff MSE |
3. |
23 |
Gyarmati Ariel |
Suzuki Ignis S1600 |
1h31'43"0 |
+00'32"7 |
+00'16"3 |
Kocsis György |
Aquis Suzuki-Treff MSE |
4. |
27 |
Pálinkás Zsolt |
Volkswagen Polo S1600 |
1h32'19"5 |
+01'09"2 |
+00'36"5 |
Bagaméri László |
Maxx Rally Team SE |
Összességében egy kitűnő versenyt láthattunk. Négy tökéletesen felkészített autó, négy ragyogóan felkészült, győzni akaró párossal, akik sem egymás idegeit, sem a technikát nem kímélték.
Nem lesz egyszerű év, azt már biztosan állíthatom.
Bárki lehet még bajnok!
Úgy tűnik, hogy a pillanatnyi formáé lesz a főszerep ebben az évben és nem lesznek előre lefutott versenyek. Ollé és a Kakuszi testvérek, valamint Pálinkás bízhatnak sok éves rutinjukban, de van ott egy újonc, akit ez nem nagyon érdekel! Ariel hihetetlen gyorsasággal megbarátkozott a számára új autóval.
A folyamatos harcot jól jellemzi a gyorsasági szakaszgyőzelmek megoszlása. A 16 gyorsaságiból Kakusziék hatot, Ollé négyet, Ariel ötöt, míg Pálinkás egyet tudott megnyerni.
Folytatás június elején Szombathelyen, már más talajon, de reméljük ugyanezzel a lendülettel!
S1600 helyezések alakulása

"A" csoport helyezések alakulása

Abszolút helyezések alakulása
