Nehéz verseny vár a Peugeot Kupa indulóira Miskolcon
Sajtóanyag és versenyzői interjúk
2019-04-26
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
772700569
Napi oldal:
64292
Jelenleg:
744
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

nehez_verseny_var_a_peugeot_kupa_induloira_miskolcon_1

Második futamához érkezik a Magyar Rallye bajnokság a hétvégén és idei második versenyüket vívják a Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozat nevezői is a 25. Miskolc Rallye-n. Mind a kilenc páros folytatja a küzdelmet a kupasorozatban és azon túl, hogy önmagában nehéznek ígérkezik a miskolci futam azzal, hogy a szombati napon kell teljesíteni az általában két napos viadalokon megszokott versenytávot,  ráadásul még a szélsőséges időjárással is számolniuk kell sorozat résztvevőinek.

nehez_verseny_var_a_peugeot_kupa_induloira_miskolcon_2

A szezonnyitó egri versenyen rekordszámú indulóval kezdte második szezonját a Peugeot Kupa. Az öt futamra meghirdetett kupasorozatba kilenc legénység adta le nevezését, ami önmagában is sikerként könyvelhető el. Az első verseny látványos és sportszerű izgalmai mindenképp igazolták a Peugeot magyarországi forgalmazójának törekvéseit, miszerint az egyforma autókkal versenyző párosok fair küzdelmeit szeretnék támogatni.

nehez_verseny_var_a_peugeot_kupa_induloira_miskolcon_3
Egerben volt minden, ami a rally szépségét megmutathatta mind a versenyzőknek, mind a nézőknek. Látványos autózásokat, szerencsés bukásokat láthattak a kilátogató szurkolók, miközben a Tagai Racing Technology által biztosított technikai felügyelet mellett, a PIRELLI abroncsok forgalmazójának segítségével a Peugeot 208 R2-es versenyautókkal hatalmas csatákat vívtak a másodpercekért és a pénzdíjakért az indulók.
Csomós Miklósék nyugodt, taktikus autózással szerezték meg az első helyet az egyetlen külföldi páros, a kolozsvári Maior testvérek előtt. A tavalyi bajnok Jánosa Ákos új, de nagyon tapasztalt navigátorral folytatta a versenyzést és Szőke Tamással a dobogó harmadik fokán fejezte be az Eger Rallye-t. Márta János, a népszerű Jana ezen a futamon indult először slick gumival, Hényel Ágostonnal a negyedik hely jutott nekik. A Szauer-Rácz páros látványos eséséig vezette a versenyt, végül az ötödik helyre tudott befutni az összetört autóval a déli régióból érkezett legénység. Hibjánék a hatodikak lettek, Riskó Dániel mindkét versenynapon technikai gondokkal küzdött, végül betört szélvédővel tudott áthaladni a céldobogón. A mezőny legfiatalabbja, a rallycrossból érkező Hangodi Bendegúz összetörte versenyautóját a nagy igyekezetben, míg László Martin rosszullét miatt nem tudta befejezni második szezonjának első versenyét.
A 25. Miskolc Rallye-ra mindegyik páros benevezett, de nem mindenkinek telt pihenéssel a két futam közötti időszak. Szauerék autója a verseny előtti napokban még darabokban állt, a kolozsvári Norbert Maiornak pedig egy teszten robbant fel a motorja és az utolsó pillanatban bérautót kellett szereznie, hogy ott lehessen a második versenyen.

Mindenki folytatni akarja, pedig nehéz verseny előtt állnak. A program szerint a csütörtökön kezdődő pályabejárás után még egy laza gokartozás vár a mezőnyre, amit természetesen nem értékelnek a versenybe, de ismerjük a pilótákat, ahol elindul az óra, ott tövig kell nyomni a gázt…

nehez_verseny_var_a_peugeot_kupa_induloira_miskolcon_4

Pénteken folytatódik a pályabejárás és délután indul a verseny a hagyományos prológgal a népkerti salakpályán. A villanyfényes prológ eredménye ugyan nem számít bele az értékelésbe, de hatalmas tömeg várható a Borsod Volán Sportpályán.

Szombaton kezdődik az igazi verseny és egy nap alatt kell megtenniük az indulóknak összesen 400 kilométert, ami 12 gyorsasági szakaszt és 154 versenykilométert tartalmaz. A kupasorozat mentora, a hétszeres bajnok Janika szerint kemény küzdelem várható: „Általában ez a versenytáv két napra szokott eloszlani, de most hajnaltól estig kell koncentrálnia mindenkinek, megnehezítve még azzal is, hogy az időjárás-jelentések esőt jósolnak erre a szombatra. Az már most biztos: aki este a DVTK Stadionnál felállított céldobogón ünnepelhet, az egy nehéz versenyen lesz túl.”

A verseny hivatalos honlapja: http://miskolcrally.hu
On-line eredmények a https://rallylive.hu oldalon olvashatók.

A 25. Miskolc Rallye Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozatba nevezett párosai, rajtszám szerinti sorrendben:
#11 Csomós Miklós Nagy Attila East Motorsport Kft.
#12 Maior Norbert Maior Francesca Maior Norbert
#14 Jánosa Ákos Szőke Tamás Garlas MS Kft.
#15 Szauer Gergő Rácz László Topp-Cars Rallye Team
#16 Márta János Hényel Ágoston Dynamic Rally Team SE.
#17 Hibján József Szollár Csaba Garlas MS Kft.
#18 Riskó Dániel Bíró Péter East Motorsport Kft.
#20 László Martin Végh Attila M-Sport Racing Kft.
#21 Hangodi Bendegúz Kulcsár Dániel HQ Racing Sport Kft.

Peugeot Kupa állása az első forduló után:
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 18 pont
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 10 pont
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 9 pont
4. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 9 pont
5. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 5 pont
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 3 pont
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 2 pont

Versenyzői nyilatkozatok a 25. HELL Miskolc Rallye előtt:

Csomós Mixi: „Sok pontot gyűjtöttük Egerben, jól jött ki a lépés. Maximálisan felkészültünk a miskolci futamra is mind a pályák, mind az autó tekintetében. Nem volt időnk tesztelni. A szombat kérdése az eső lesz. Azt gondolom, esni fog az eső, az lesz az igazi kérdés, hogy mennyire. És az, hogy esőben ki, hogy fog tudni menni. Nem lesz egyszerű verseny! Egy napba belezsúfolva a 150 gyorsasági kilométer… Nehéz lesz, fárasztó lesz! Biztos nem az fog nyerni, aki az első gyorsot megnyeri.”

Norbert Maior: „A múlt héten, a teszten felrobbant az autónk motorja, nagyon el voltunk kenődve, kérdésessé vált az indulásunk. Végül a csapat anyagi segítségével sikerült megszervezni, hogy a Bakó Rally Team-től kibéreljünk egy autót, így mi is ott tudunk lenni a Miskolc Rallye-n. Természetesen, ahogy az egri, úgy a miskolci pályák is teljesen ismeretlenek a számunkra, de az elmondások alapján jó pályák ezek is, nagyon várjuk már a hétvégét.”

Jánosa Ákos: „Az időjárás lesz kérdőjeles… Vízen én még Peugeot-val nem mentem. Ha esik, akkor majd ahhoz kell alkalmazkodnunk. Abban biztos vagyok, hogy jó verseny lesz, nagyon jó gyorsasági szakaszokkal. Szeretnénk az első háromban végezni. Nem tudtunk tesztelni, de majd a salakon tesztelünk.”

Szauer Gergő: „Az autónk még húsvét után üresen állt négy keréken, de mire kell, addigra kész lesz! Mi nagyon jól vagyunk! :) A pályák felén mentünk már egyszer, a másik kettő ismeretlen, de volt már ilyen korábban is, nem esünk kétségbe. A mentalitáson nem szeretnék változtatni! :) Ha esik, az sem baj. Ha éppen akkor esőgumi lesz az autón, akkor főleg nem baj. Ha pedig slick gumikon ér minket valahol, akkor majd kicsit átfogalmazódnak a fizika szabályai, de remélem nem lesz gond!”

Márta János: „Nagyon várjuk a hétvégét Ágostonnal. Bízom benne, hogy megússzuk eső nélkül. Egy hosszabb teszten vagyunk túl. Amit Eger után változtatni szerettünk volna a vezetési stílusomon, azt sikerült kipróbálni és úgy gondolom nagyon hasznos volt a teszt. Reméljük ez látszani fog a száraz úton. Esőben meg majd improvizálunk és ennek a sportnak minden szépségét egyszerre tapasztaljuk meg. Nézőként húsz évvel ezelőtt láttam ezeket a pályákat utoljára, valahogy pont úgy jött ki a lépést, hogy talán a sátai gyors egy részén mentem csak korábban. A többit csak videókról ismerjük.”

Hibján József: „Nagyon várjuk már a hétvégét. Ezek olyan szakaszok, amik szerintem mindenkinek ismerősök kell, hogy legyenek, hiszen 10 éve is ezeken a pályákon versenyeztünk. Bükkszent igazi klasszikus… Sátán már minden irányban mentünk… Ismerős vidék ez nekünk. :) Az autót teljesen felkészítettük, de sajnos nem volt időnk menni vele, majd a prológon tesztelünk! Én jobban szerettem volna szárazon menni ezeken a pályákon, de nagyon úgy néz ki, hogy esni fog. Újabb kihívás… Ismerkedünk mindennel… Navigátorral, kocsival… Most majd az esővel is. :)”

Riskó Dani: „Technikai gondokkal küzdöttünk az első futamon. A csapat feltérképezte a hibákat és a napokban volt egy egész napos tesztünk, ahol az autó nagyon jól működött. Többféle futómű-beállítást kipróbáltunk, úgy gondolom megtaláltuk a megfelelőt a Miskolc Rallye-ra. Nagyon sok segítséget kaptam a csapatomtól, nagyon bízom benne, hogy műszaki gondok nélkül, felszabadultan tudunk versenyezni.”

László Martin:Az előző futamon sajnos ki kellett állnunk, ezért is szeretnénk még jobban megnyomni a miskolci versenyt és szeretnénk a dobogón befejezni a futamot! Egy nagyon jó itinert szeretnénk írni és az alapján gyorsan menni. Rákészültünk! Eger után elindultunk a Lavanttal Rallye-n, ezzel melegítve egy kicsit Miskolcra. Jól sikerült, hiszen a Mitropa Kupában kategória másodikak lettünk. Nagy esőben mentünk Ausztriában, nem bánnám, ha most hétvégén is esne.”

Hangodi Bendegúz: „A kocsi összetört, de már megcsináltuk. Sokat tanultunk az első futamból és most megpróbálok máshogy hozzáállni a hétvégéhez. Kezdem már kapizsgálni, hogy mi is a rally lényege! Sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk a pályafelírásra, hiszen ebből az itinerből fogunk versenyezni. Ha úgy vezetek, mint Egerben tettem, azzal nem jutok előbbre… Az az érzés kell, hogy bennem legyen minden kanyar után, hogy „itt is tudtam volna gyorsabban menni” és így fogunk tudni majd célba érni. Áprilisban minden hétvégén versenyeztem, hol rallyban, hol rallycrossban… A múlt hétvégén belekeveredtem rallycrossban egy balesetbe, az autó látványosan összetört, de szerencsére inkább csak látványos volt a történet. A szezonkezdet valahogy nem alakult jól egyik szakágban sem, de majd most jön egy kis szünet és lesz időnk kielemezni a dolgokat.”
 

 

Ez a hír most jelenik meg 2187. alkalommal
címkék: Peugeot
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k