LCH Tavaszi LADA találkozó
Nekiszaladnak
Balogh Jani mesél a 2011-es évadról
2011-03-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685176233
Napi oldal:
19236
Jelenleg:
1498
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Turi Tomi ex-autója, Bútor Robi ex-navigátora, új csapat, új tervek… és hogy mindez hogyan is kapcsolódik Balogh Jani nevéhez, arról őt kérdeztem.

nekiszaladnak_1

Mesélj, mi újság veled?
Készülünk gőzerővel, hiszen nem sok híja van már a rajtnak. A típus marad, az autó másik lesz, de továbbra is EVO IX-essel fogunk indulni a terveink szerint. Most érkeztünk a munka finisébe, pár dolog van még függőben, de már tényleg jól állunk. A terv, hogy ott leszünk Egerben és a bajnokság többi futamán is.

Ott leszel Egerben, de egy új csapattal?
A tavalyi autónk eladásra került, új autó után néztünk, és így kerültünk ehhez a csapathoz. Mindenképp olyan kocsit szerettünk volna, ami legalább annyira – de talán egy picit jobban is – ütőképes, mint a tavalyi volt. Körbenéztünk, és volt olyan elképzelés is, hogy esetleg a típuson is változtatunk, de igazából a lehetőségeinkhez mérten ez az, ami a legjobban kezelhető, így maradtunk ennél. Ez az a Mitsubishi EVO IX-es, amivel a tavalyi évben még Turi Tomi versenyzett. A csapatot jól ismerem, régi barátság fűz hozzájuk, és úgy fest a dolog, hogy ezzel most egy újabb fejezethez érkezett a kapcsolatunk, levizsgáztatjuk egymást, hogy a közös munkát hogyan tudjuk majd megoldani. A korábbi években egyébként dolgoztunk már együtt, ha az nem is ilyen jellegű kapcsolat volt. Mindannyian nagy reményeket fűzünk hozzá, és bízunk benne, hogy pozitív lesz ez a közös munka.

Új csapat, új autó… és a navigátor?
Igen, ezen a téren is lesz változás, mivel a tavalyi évet négy navigátorral az oldalamon teljesítettem, így most mindenképp arra törekedtünk, hogy a csapat teljességéhez igazodva ez a dolog is az legyen. Holczer Danival fogunk nekivágni a bajnokságnak, és a jelenlegi megbeszéléseink szerint ez az egész évben így is marad.

Nem túl merész ezt így év elején, közös munka nélkül kijelenteni?
Mindketten az egész évre vonatkozóan gondoljuk ezt a közös munkát, de nyilván az első futam után leülünk majd és megbeszéljük a tapasztalatainkat. Ez egy teljesen új felállás lesz, meg kell ismerjük egymást, össze kell szoknunk, és valóban majd azután tudjuk eldönteni, hogy tudunk-e együtt dolgozni, ha már legalább egy futamon túl leszünk. Nem olyan régen, egy este összeültünk és kielemeztünk néhány videót, egyrészt az ő munkáját megnézve, másrészt az én ténykedéseimet is nézegettük, hogy mit várhatunk egymástól. Megnéztük, átbeszéltük, hogy én milyen szemlélet alapján építek fel egy pályát és mikor, mit csinálok. Próbáljuk megérteni egymást, és én annak a beszélgetésnek a végén azt szűrtem le, hogy Dani egy nagyon rutinos navigátor és a versenyzői múltjából adódóan biztosan hozzá tud tenni ehhez a dologhoz, úgyhogy én azt mondom, hogy elméleti síkon mindenképp pozitív lesz a közös tevékenységünk.

Mit vársz az idei évtől?
Nagyjából tudjuk, hogy mire vagyunk képesek, és ha tényleg összeáll az, amit kitaláltunk egy versenyképesebb autóval, jobb paraméterekkel, több tapasztalattal, egy-két hibát kiküszöbölve, akkor biztos, hogy fogunk tudni javulni és stabilan menni az egész évben. N csoportban fogunk versenyezni és azon a csoporton belül mindenképpen ott szeretnénk lenni a top 3-ban. Ha a tavalyi egész éves teljesítményünket nézzük, akkor - az év végi kicsi bakit leszámítva - ennek a célnak az elérésére szerintem van esély. Sok tényezőn múlik persze, és sok minden új lesz az idén, amihez alkalmazkodni kell majd. Ha minden klappol és stabilan, jól felépítetten tudunk versenyezni, és mindezek mellé még szerencsénk is lesz, akkor van esélyünk arra, hogy ott legyünk az elejében.

nekiszaladnak_2

Teszt, vagy verseny az első bajnoki futam előtt?
Szeretném, ha a teszt arról szólna, hogy a kocsi hozzám legyen igazítva, és ne nekem kelljen alkalmazkodni a beállításokhoz. Ez az egyik tényező egyébként, amiben én a fejlődési lehetőséget látom, és a célunk az, hogy mindenképpen javulni kell. Nem gondolkodunk versenyben, hanem egy-két alkalommal a lehető legjobban összerakott tesztet szeretnénk csinálni, mind a futóműre, mind a hajtásra nagy figyelmet fordítva, majd a futott kilométerek tapasztalataiból felépítkezve szeretnénk nekiállni ennek az egri versenynek. Az lenne persze a legideálisabb, ha a teszt mellé még egy teszt-versenyt is beiktathatnánk, de erre igazából nincs lehetőségünk, így marad a nagyobb lélegzetvételű teszt, ahol mind az autót, mind magunkat megpróbáljuk hozzáhangolni ehhez a szezonhoz.

Murván jókat szoktál menni…
Murvával kapcsolatosan, ha tudjuk a tavalyi - bükfürdői - teljesítményt nyújtani, ami egy sikeres verseny volt számunkra, akkor bizakodó vagyok, főképp, hogy idén három murvás verseny lesz. Tavaly a veszprémi versenyt elrontottam azzal, hogy a teszten összetörtem az autót és magamat is, így azok után az egy elég nehéz verseny volt számomra, nem tudtuk azt produkálni, amit elterveztünk, a kocsi sem volt ebből adódóan teljesen tökéletes és én sem. Még ezt követően is 4 hónap volt, mire a csuklóm helyrejött, így ez visszavetett rendesen a bajnokság hátralévő futamain is.

nekiszaladnak_3

Szerinted az első futam után már látszani fognak az erőviszonyok?
Biztos, hogy az első két futam utáni pozíciónk fogja azt mutatni, hogy akkor hol is állunk, és mire van lehetőségünk. Rövid bajnokság lesz ez, ezzel a 6 futammal. Az elmúlt évre is jellemző volt már, hogy akár egy rossz mozdulatból adódó defekt végzetessé is tehet egy versenyt. Ez most ugyanúgy érvényes az egri futamra is, hiszen a versenykiírást nézve, biztos, hogy nagyon okosan kell beosztani az autót a pályákhoz, körülményekhez. Odafigyelve és jól felépítve kell menni. Érdekes lesz szerintem, mert mindenkiben benne lesz a "gyorsan menni akarás", amihez nehéz megtalálni az optimumot, hogy ne legyen adott esetben baj, és egyúttal a többiek se szaladjanak el. Az első versenynél mindig ez a fokozott várakozás van, főképp az első gyorsaságin, hiszen hosszú szünet után van először újra éles helyzetben a versenyző, még akkor is, ha előtte kisebb teszt-versenyen már autózott.

Tavaly év elején volt nagy kérdés, hogy mit tudnak majd futni a S2000-esek… idén mire számítasz?
Kíváncsi leszek, hogy a S2000-es autók a fejlesztéseknek köszönhetően mennyivel lesznek gyorsabbak. Már a tavalyi év során is látszott, hogy az ezekkel versenyző pilóták képességeiknek, ill. az autókhoz való alkalmazkodásuknak köszönhetően egyre gyorsabbak és ehhez most még párosul egy technikai fejlesztés is. A S2000-esek folyamatosan javulnak, így szerintem nekünk mindenképp a mi kategóriánkra kell figyelnünk, és olyanokkal kell versenyeznünk, akik hasonló autóval mennek, mint mi. Hogy alkalomszerűen tudunk-e meglepetést okozni? Majd kiderül, de szerintem, ha reálisan nézzük, akkor így kell megtalálnunk a helyünket.

nekiszaladnak_4

Végezetül?
Ezek azok a dolgok, melyek várhatóak velünk kapcsolatban az idén, arra pedig kíváncsi vagyok, hogy milyen mezőnnyel fogunk találkozni Egerben. Biztos, hogy kemény lesz, mert eddig sem volt puha! Nekiszaladunk!

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 6651. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k