24.Országos LADA Találkozó - 2025.08.21-24 - Soltvadkert
RS-EVENT - 2025.08.23. - MVM Dome, Budapest
Nekiszaladnak
Balogh Jani mesél a 2011-es évadról
2011-03-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
780001176
Napi oldal:
122668
Jelenleg:
902
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
az 5.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
883
2. Balassa Balázs
806
3. Gönczi Dániel
746
4. Rási László
710
5. Csáki Ottó
605
6. Kasza Kristóf
599
7. Somogyi Máté
597
8. Suborits Péter
586
9.
Nagy Balázs
583
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 9.futam,
a Rally Finnland után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
176
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
173
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
163
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
163
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
125
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
87
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
48
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turi Tomi ex-autója, Bútor Robi ex-navigátora, új csapat, új tervek… és hogy mindez hogyan is kapcsolódik Balogh Jani nevéhez, arról őt kérdeztem.

nekiszaladnak_1

Mesélj, mi újság veled?
Készülünk gőzerővel, hiszen nem sok híja van már a rajtnak. A típus marad, az autó másik lesz, de továbbra is EVO IX-essel fogunk indulni a terveink szerint. Most érkeztünk a munka finisébe, pár dolog van még függőben, de már tényleg jól állunk. A terv, hogy ott leszünk Egerben és a bajnokság többi futamán is.

Ott leszel Egerben, de egy új csapattal?
A tavalyi autónk eladásra került, új autó után néztünk, és így kerültünk ehhez a csapathoz. Mindenképp olyan kocsit szerettünk volna, ami legalább annyira – de talán egy picit jobban is – ütőképes, mint a tavalyi volt. Körbenéztünk, és volt olyan elképzelés is, hogy esetleg a típuson is változtatunk, de igazából a lehetőségeinkhez mérten ez az, ami a legjobban kezelhető, így maradtunk ennél. Ez az a Mitsubishi EVO IX-es, amivel a tavalyi évben még Turi Tomi versenyzett. A csapatot jól ismerem, régi barátság fűz hozzájuk, és úgy fest a dolog, hogy ezzel most egy újabb fejezethez érkezett a kapcsolatunk, levizsgáztatjuk egymást, hogy a közös munkát hogyan tudjuk majd megoldani. A korábbi években egyébként dolgoztunk már együtt, ha az nem is ilyen jellegű kapcsolat volt. Mindannyian nagy reményeket fűzünk hozzá, és bízunk benne, hogy pozitív lesz ez a közös munka.

Új csapat, új autó… és a navigátor?
Igen, ezen a téren is lesz változás, mivel a tavalyi évet négy navigátorral az oldalamon teljesítettem, így most mindenképp arra törekedtünk, hogy a csapat teljességéhez igazodva ez a dolog is az legyen. Holczer Danival fogunk nekivágni a bajnokságnak, és a jelenlegi megbeszéléseink szerint ez az egész évben így is marad.

Nem túl merész ezt így év elején, közös munka nélkül kijelenteni?
Mindketten az egész évre vonatkozóan gondoljuk ezt a közös munkát, de nyilván az első futam után leülünk majd és megbeszéljük a tapasztalatainkat. Ez egy teljesen új felállás lesz, meg kell ismerjük egymást, össze kell szoknunk, és valóban majd azután tudjuk eldönteni, hogy tudunk-e együtt dolgozni, ha már legalább egy futamon túl leszünk. Nem olyan régen, egy este összeültünk és kielemeztünk néhány videót, egyrészt az ő munkáját megnézve, másrészt az én ténykedéseimet is nézegettük, hogy mit várhatunk egymástól. Megnéztük, átbeszéltük, hogy én milyen szemlélet alapján építek fel egy pályát és mikor, mit csinálok. Próbáljuk megérteni egymást, és én annak a beszélgetésnek a végén azt szűrtem le, hogy Dani egy nagyon rutinos navigátor és a versenyzői múltjából adódóan biztosan hozzá tud tenni ehhez a dologhoz, úgyhogy én azt mondom, hogy elméleti síkon mindenképp pozitív lesz a közös tevékenységünk.

Mit vársz az idei évtől?
Nagyjából tudjuk, hogy mire vagyunk képesek, és ha tényleg összeáll az, amit kitaláltunk egy versenyképesebb autóval, jobb paraméterekkel, több tapasztalattal, egy-két hibát kiküszöbölve, akkor biztos, hogy fogunk tudni javulni és stabilan menni az egész évben. N csoportban fogunk versenyezni és azon a csoporton belül mindenképpen ott szeretnénk lenni a top 3-ban. Ha a tavalyi egész éves teljesítményünket nézzük, akkor - az év végi kicsi bakit leszámítva - ennek a célnak az elérésére szerintem van esély. Sok tényezőn múlik persze, és sok minden új lesz az idén, amihez alkalmazkodni kell majd. Ha minden klappol és stabilan, jól felépítetten tudunk versenyezni, és mindezek mellé még szerencsénk is lesz, akkor van esélyünk arra, hogy ott legyünk az elejében.

nekiszaladnak_2

Teszt, vagy verseny az első bajnoki futam előtt?
Szeretném, ha a teszt arról szólna, hogy a kocsi hozzám legyen igazítva, és ne nekem kelljen alkalmazkodni a beállításokhoz. Ez az egyik tényező egyébként, amiben én a fejlődési lehetőséget látom, és a célunk az, hogy mindenképpen javulni kell. Nem gondolkodunk versenyben, hanem egy-két alkalommal a lehető legjobban összerakott tesztet szeretnénk csinálni, mind a futóműre, mind a hajtásra nagy figyelmet fordítva, majd a futott kilométerek tapasztalataiból felépítkezve szeretnénk nekiállni ennek az egri versenynek. Az lenne persze a legideálisabb, ha a teszt mellé még egy teszt-versenyt is beiktathatnánk, de erre igazából nincs lehetőségünk, így marad a nagyobb lélegzetvételű teszt, ahol mind az autót, mind magunkat megpróbáljuk hozzáhangolni ehhez a szezonhoz.

Murván jókat szoktál menni…
Murvával kapcsolatosan, ha tudjuk a tavalyi - bükfürdői - teljesítményt nyújtani, ami egy sikeres verseny volt számunkra, akkor bizakodó vagyok, főképp, hogy idén három murvás verseny lesz. Tavaly a veszprémi versenyt elrontottam azzal, hogy a teszten összetörtem az autót és magamat is, így azok után az egy elég nehéz verseny volt számomra, nem tudtuk azt produkálni, amit elterveztünk, a kocsi sem volt ebből adódóan teljesen tökéletes és én sem. Még ezt követően is 4 hónap volt, mire a csuklóm helyrejött, így ez visszavetett rendesen a bajnokság hátralévő futamain is.

nekiszaladnak_3

Szerinted az első futam után már látszani fognak az erőviszonyok?
Biztos, hogy az első két futam utáni pozíciónk fogja azt mutatni, hogy akkor hol is állunk, és mire van lehetőségünk. Rövid bajnokság lesz ez, ezzel a 6 futammal. Az elmúlt évre is jellemző volt már, hogy akár egy rossz mozdulatból adódó defekt végzetessé is tehet egy versenyt. Ez most ugyanúgy érvényes az egri futamra is, hiszen a versenykiírást nézve, biztos, hogy nagyon okosan kell beosztani az autót a pályákhoz, körülményekhez. Odafigyelve és jól felépítve kell menni. Érdekes lesz szerintem, mert mindenkiben benne lesz a "gyorsan menni akarás", amihez nehéz megtalálni az optimumot, hogy ne legyen adott esetben baj, és egyúttal a többiek se szaladjanak el. Az első versenynél mindig ez a fokozott várakozás van, főképp az első gyorsaságin, hiszen hosszú szünet után van először újra éles helyzetben a versenyző, még akkor is, ha előtte kisebb teszt-versenyen már autózott.

Tavaly év elején volt nagy kérdés, hogy mit tudnak majd futni a S2000-esek… idén mire számítasz?
Kíváncsi leszek, hogy a S2000-es autók a fejlesztéseknek köszönhetően mennyivel lesznek gyorsabbak. Már a tavalyi év során is látszott, hogy az ezekkel versenyző pilóták képességeiknek, ill. az autókhoz való alkalmazkodásuknak köszönhetően egyre gyorsabbak és ehhez most még párosul egy technikai fejlesztés is. A S2000-esek folyamatosan javulnak, így szerintem nekünk mindenképp a mi kategóriánkra kell figyelnünk, és olyanokkal kell versenyeznünk, akik hasonló autóval mennek, mint mi. Hogy alkalomszerűen tudunk-e meglepetést okozni? Majd kiderül, de szerintem, ha reálisan nézzük, akkor így kell megtalálnunk a helyünket.

nekiszaladnak_4

Végezetül?
Ezek azok a dolgok, melyek várhatóak velünk kapcsolatban az idén, arra pedig kíváncsi vagyok, hogy milyen mezőnnyel fogunk találkozni Egerben. Biztos, hogy kemény lesz, mert eddig sem volt puha! Nekiszaladunk!

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 6827. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21222324
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k