Nem a legszerencsésebb az évük
Turán Friciék csak egy napot mentek Kassán, a másodikat.
2012-09-24
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776070350
Napi oldal:
8649
Jelenleg:
1052
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turán Friciék az utolsó előtti ORB futamon is még a Subaruval álltak rajthoz. Az első gyorsasági szakaszon technikai hiba miatt kiálltak, másnap a superrally szabály szerint visszaálltak és hibamentes napot futottak.

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_5

Kicsit kevesebb gyorsasági kilométert autóztatok a kassai futamon, mint az eredetileg tervben volt, holott mégis ott voltatok a céldobogón…
Talán nem ez a legszerencsésebb évünk. Hol a technika makacsolja meg magát, hol én hibázok és volt olyan is, amikor a kettőnek valami egyvelege hiúsította meg a jó befejezést.

Maga a kassai futam alapvetően nagyon jó verseny volt és számunkra is remek verseny lehetett volna. Nagyon készültünk rá, próbáltuk a maximumot nyújtani már a pályabejárás során is. Jó itinert írtunk, jó hangulatban álltunk oda a versenynek.

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_4

Norbiék sajnálatos bukása miatt kicsit hektikusan kezdődött számunkra a futam. Mi voltunk a 3-4. autó, aki ott állt a rajtban 20 percet. Először mondták, hogy biztosan etap lesz, aztán jól szervezetten újra csak elindult a gyorsasági. Örültünk, hogy nem maradt el a szakasz. Persze teljesen kihűlt gumikkal tudtunk így elrajtolni és a pálya első része nagyon tempós, gyors kanyarokkal volt teli. Túlságosan nagy tempót diktáltunk, nem nagyon vettem figyelembe, hogy hidegek a gumik és egy erősebb féktávon egy relatív durvább visszaváltást nem vett jó néven az első osztómű. Sajnos itt vége is lett az első napunknak.

Nagyon sajnálom, mert úgy érzem, hogy már nagyon jól állunk az autó beállításaival. Persze mindig lehet és lehetett is rajta finomítani, de ezzel együtt egy jó eredményre számítottam, amely a körülmények okozta hiba miatt elszállt.

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_1

A szervizben kicserélték a hibás alkatrészt és másnap újra rajtolhattatok. És úgy gondolom jó időket autóztatok.
Igen. A szabályok szerint ugyan esélyünk sem volt előre lépni se a versenyen, se a bajnokságban, de versenykörülmények között tesztelhettünk. A futómű finombeállításait végeztük, amit a többiek már előző nap végrehajtottak. 90-95 százalékon mentünk, nem mondom, hogy nagyon sok volt benne, de kiélezett küzdelemben lehetett volna még egy kicsit jobb időket is menni. Voltak szakaszok, ahol sok néző volt, ott próbáltunk a kedvükre tenni, és extrán látványosan autózni, de ez nekünk is jól esett, be kell vallanom :)

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_3

Ugyanilyen autóval nyerték a futamot, legalábbis nagyon hasonlóan nézett ki. Ezek szerint lehet ezzel a Subaruval futamot nyerni, ugye?
Vannak olyan pályák, amik nagyon fekszenek neki és ez is ilyesmi volt. Nagyon jó az autó stabilitása és a súlypontja. A féket természetesen nem lehet összehasonlítani egy s2000-es autó fékével és a motorereje is gyengébb, mint egy Mitsubishinek. De összességében az autó rendben van és ha hosszútávon versenyez vele valaki, akkor nagyon jól be lehet állítani egy-egy versenyre. Nincs még vele nagy tapasztalatunk, ahogy Hadik Bandin kívül itthon senkinek, de ez meg is látszott Andrisék időeredményein, hiszen nagyon jól mentek.

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_2

Nem kerülhetem ki a kérdést, hiszen mindenkit foglalkoztat az ügy: mit szólsz az aradi versennyel kapcsolatos döntéshez?
Azt gondolom, hogy a bajnokság megítélésének nem tett jót ez a legutóbbi döntés. Nagyon megosztja a versenyzőket is, mert ha úgy érzik, hogy hibázott, akkor nem ezt az ítéletet kellett volna kapnia, ha pedig a körülményeket megvizsgálva arra az álláspontra jutnak, hogy nem vétett, akkor nem kellett volna megbüntetni.

Biztos nem csak én vagyok ezzel így, de kis hibákon múlott, hogy másfél év külföldi versenyzés után előrébb vártalak Benneteket a bajnokságban.
Ami pluszt hoztunk magunkkal a VB futamokról, az sajnos negatív előjellel is elmondható, hiszen nekünk ezek a pályák S2000-es autóval teljesen újak voltak. Se a csapatnak, se nekünk nem voltak tapasztalataink a beállításokkal kapcsolatban, mégis tudtunk gyorsak lenni az autóval.
Persze, bennünk is van némi hiányérzet az eredményekkel kapcsolatosan. Főleg a pécsi verseny miatt vagyok mérges önmagamra, hiszen nagyon jót meccseltünk, de a végén én hibáztam egy buta gumiválasztással. Természetesen egészen máshogy állna a bajnokság, ha Veszprémben is ott tudunk végezni, ahol terveztük, és be tudjuk fejezni a versenyt.

Nehéz év volt lelkileg is. De ezen már túl vagyunk, és tartogatunk még meglepetéseket.

a csapat támogatói :

nem_a_beiroban_dolt_el_1

nem_a_beiroban_dolt_el_2

nem_a_beiroban_dolt_el_3

nem_a_beiroban_dolt_el_4

nem_a_beiroban_dolt_el_5

nem_a_beiroban_dolt_el_34

nem_a_beiroban_dolt_el_7

nem_a_beiroban_dolt_el_8

nem_a_beiroban_dolt_el_9

nem_a_beiroban_dolt_el_10

nem_a_beiroban_dolt_el_11

nem_a_beiroban_dolt_el_12

nem_a_beiroban_dolt_el_13

nem_a_beiroban_dolt_el_14

nem_a_beiroban_dolt_el_15

nem_a_beiroban_dolt_el_16

nem_a_beiroban_dolt_el_17

nem_a_beiroban_dolt_el_18

nem_a_beiroban_dolt_el_19

nem_a_beiroban_dolt_el_20

nem_a_beiroban_dolt_el_21

nem_a_beiroban_dolt_el_22

nem_a_beiroban_dolt_el_23

nem_a_beiroban_dolt_el_24

nem_a_beiroban_dolt_el_25

nem_a_beiroban_dolt_el_26

Ez a hír most jelenik meg 3344. alkalommal
Share |
2012-09-06
Szlovákia, Kassa • rally ob
2012.09.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Rally Kosice 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k