Turán Friciék az utolsó előtti ORB futamon is még a Subaruval álltak rajthoz. Az első gyorsasági szakaszon technikai hiba miatt kiálltak, másnap a superrally szabály szerint visszaálltak és hibamentes napot futottak.
Kicsit kevesebb gyorsasági kilométert autóztatok a kassai futamon, mint az eredetileg tervben volt, holott mégis ott voltatok a céldobogón…
Talán nem ez a legszerencsésebb évünk. Hol a technika makacsolja meg magát, hol én hibázok és volt olyan is, amikor a kettőnek valami egyvelege hiúsította meg a jó befejezést.
Maga a kassai futam alapvetően nagyon jó verseny volt és számunkra is remek verseny lehetett volna. Nagyon készültünk rá, próbáltuk a maximumot nyújtani már a pályabejárás során is. Jó itinert írtunk, jó hangulatban álltunk oda a versenynek.
Norbiék sajnálatos bukása miatt kicsit hektikusan kezdődött számunkra a futam. Mi voltunk a 3-4. autó, aki ott állt a rajtban 20 percet. Először mondták, hogy biztosan etap lesz, aztán jól szervezetten újra csak elindult a gyorsasági. Örültünk, hogy nem maradt el a szakasz. Persze teljesen kihűlt gumikkal tudtunk így elrajtolni és a pálya első része nagyon tempós, gyors kanyarokkal volt teli. Túlságosan nagy tempót diktáltunk, nem nagyon vettem figyelembe, hogy hidegek a gumik és egy erősebb féktávon egy relatív durvább visszaváltást nem vett jó néven az első osztómű. Sajnos itt vége is lett az első napunknak.
Nagyon sajnálom, mert úgy érzem, hogy már nagyon jól állunk az autó beállításaival. Persze mindig lehet és lehetett is rajta finomítani, de ezzel együtt egy jó eredményre számítottam, amely a körülmények okozta hiba miatt elszállt.
A szervizben kicserélték a hibás alkatrészt és másnap újra rajtolhattatok. És úgy gondolom jó időket autóztatok.
Igen. A szabályok szerint ugyan esélyünk sem volt előre lépni se a versenyen, se a bajnokságban, de versenykörülmények között tesztelhettünk. A futómű finombeállításait végeztük, amit a többiek már előző nap végrehajtottak. 90-95 százalékon mentünk, nem mondom, hogy nagyon sok volt benne, de kiélezett küzdelemben lehetett volna még egy kicsit jobb időket is menni. Voltak szakaszok, ahol sok néző volt, ott próbáltunk a kedvükre tenni, és extrán látványosan autózni, de ez nekünk is jól esett, be kell vallanom :)
Ugyanilyen autóval nyerték a futamot, legalábbis nagyon hasonlóan nézett ki. Ezek szerint lehet ezzel a Subaruval futamot nyerni, ugye?
Vannak olyan pályák, amik nagyon fekszenek neki és ez is ilyesmi volt. Nagyon jó az autó stabilitása és a súlypontja. A féket természetesen nem lehet összehasonlítani egy s2000-es autó fékével és a motorereje is gyengébb, mint egy Mitsubishinek. De összességében az autó rendben van és ha hosszútávon versenyez vele valaki, akkor nagyon jól be lehet állítani egy-egy versenyre. Nincs még vele nagy tapasztalatunk, ahogy Hadik Bandin kívül itthon senkinek, de ez meg is látszott Andrisék időeredményein, hiszen nagyon jól mentek.
Nem kerülhetem ki a kérdést, hiszen mindenkit foglalkoztat az ügy: mit szólsz az aradi versennyel kapcsolatos döntéshez?
Azt gondolom, hogy a bajnokság megítélésének nem tett jót ez a legutóbbi döntés. Nagyon megosztja a versenyzőket is, mert ha úgy érzik, hogy hibázott, akkor nem ezt az ítéletet kellett volna kapnia, ha pedig a körülményeket megvizsgálva arra az álláspontra jutnak, hogy nem vétett, akkor nem kellett volna megbüntetni.
Biztos nem csak én vagyok ezzel így, de kis hibákon múlott, hogy másfél év külföldi versenyzés után előrébb vártalak Benneteket a bajnokságban. Ami pluszt hoztunk magunkkal a VB futamokról, az sajnos negatív előjellel is elmondható, hiszen nekünk ezek a pályák S2000-es autóval teljesen újak voltak. Se a csapatnak, se nekünk nem voltak tapasztalataink a beállításokkal kapcsolatban, mégis tudtunk gyorsak lenni az autóval.
Persze, bennünk is van némi hiányérzet az eredményekkel kapcsolatosan. Főleg a pécsi verseny miatt vagyok mérges önmagamra, hiszen nagyon jót meccseltünk, de a végén én hibáztam egy buta gumiválasztással. Természetesen egészen máshogy állna a bajnokság, ha Veszprémben is ott tudunk végezni, ahol terveztük, és be tudjuk fejezni a versenyt.
Nehéz év volt lelkileg is. De ezen már túl vagyunk, és tartogatunk még meglepetéseket.