SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Nem a megváltó vagyok!
Kokó a Miskolc Rally versenyzői összekötője
2008-04-24
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
774022585
Napi oldal:
73245
Jelenleg:
756
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Minden jel szerint Dudás Kokó Gyula lesz a 15. Szemerey Transport Miskolc Rally versenyzői összekötője. Meglepő a hír, hisz utoljára 6 éve volt ezen a poszton.

Nagyon egyszerű ez a történet. Az elmúlt tizenhat hónap alatt kiderült, hogy nagyon - nagyon hiányzik nekem a rali. Megszakad a szívem érte. Viszont nagyon fontos dolog, hogy én is hiányzom a ralinak. Nagyon-nagyon szeretném, ha a Miskolc Rally egy nagyon jó verseny lenne. Azok az emberek, akik ennek a versenynek a rendezésére alkalmasak, bizonyos szinten egy kicsit eltávolodtak magától a versenytől és a versenyzőktől is. Jelen pillanatban, ha tetszik, ha nem, ki kell, hogy mondjam: van a munkájuk, ami nagyon sok, van a szervezésük ami megfelelő, és emellett van a pénz, ami vagy sok vagy kevés, de nem a miénk.
Tény az, hogy a versenyzők egyszerű, vagy nagyon komoly problémáival már nem igen foglalkoznak. Úgy gondolom, hogy nem a megváltó vagyok, csak talán értek valamihez, és bíznak bennem az emberek.
Valamikor ez a funkció azért lett kitalálva, hogy legyen egy kapcsolat a Szövetség, a csapatok, a versenyzők, és a rendező között. Én úgy érzem, hogy egy ember kevés, de azt hiszem, ha visszakerülök, és körülnézek, fogom látni, mit kell tennem. Azt gondolom, többen is vannak, akik alkalmasak ma Magyarországon a versenyzői összekötői feladatkör ellátására. Nagy Balázst, aki a Szövetség rallye titkára és mindenesként aktív részese az MNASZ munkájának, szerintem nem lehet leterhelni egy ilyen feladattal. Hogy miért nem találták meg a többi, erre alkalmas embert, azt nem tudom, de talán a Jacsó Tibortól kéne megkérdezni, hogy ő miért éppen engem választott. A versenyzői összekötő feladata már-már felér egy versenyigazgatóéval, és szerintem nagyon nagy segítségére lehet a versenyzőknek, a rendezvénynek és a rendezőnek egyaránt.
Ehhez a versenyhez tartozik egy olyan rendező, akivel, amikor szakágvezető voltam olykor üvöltöttem, és a valaha kiszabott második legnagyobb büntetéssel, egy millió forinttal sújtotta az általam anno vezetett bizottság. Akkor belehalt, de szerintem volt a büntetésnek foganatja.

- Vannak konkrét elképzeléseid az újításokra, változtatásokra?
- Igen. Például vissza szeretném hozni a "Rally a lurkókért!" kezdeményezést. Kórházaknak, gyerekeknek akarunk segíteni. Nagyon fontos, hogy kapcsolatot teremtsünk, és foglalkozzunk a gyerekekkel, mert nekik kellenek a példaképek.
De terv nagyon sok van, egy a fontos: csapatmunkának kell lennie, aminek én csak egy része szeretnék lenni.

- Amikor a rendező felhívott, gondolkodtál rajta, hogy elvállad vagy sem?
- Nem. Nem szoktam gondolkodási időt kérni, mert úgy érzem, hogy te például újságot írsz, kérdezel, neked ez a feladatod. Ha szerencsés ember vagy, azt csinálod amit szeretsz. Ha nem szereted, nem csinálod. Én azért nagyrészt szerencsés ember voltam egész életemben, mert mindig azt csinálhattam, amihez picit értek, és legfőképpen szeretek. Éppen ezért nem gondolkodtam, hanem azt mondtam, hogy ha ez a megoldás, és nem bántunk meg vele senkit, akkor szívesen.
Amikor ő engem felkért, spontán jutottam eszébe. Mondta is, hogy biztos milyen ciki ez nekem, lévén szakágvezető voltam, most meg versenyzői összekötő leszek. Erre csak a következőt tudom mondani: én ezzel segítek egy rendezvénynek és a versenyzőknek, csapatoknak.
Ez nagyon fontos, mert úgy érzem, igazából most nincsenek csapatok. A 16 hónap alatt, amíg távolabbról figyeltem a ralit, azt figyeltem meg, hogy a csapatok mintha megszűntek volna. Akik nyernek, és állnak a dobogó tetején, nem borulnak össze. A kicsikkel - és most jól figyelj! - ugyanúgy, mint anno nálunk az én vezetésem alatt, igazán senki sem foglalkozik. Nálunk a kicsiket ugyanígy elhanyagoltuk. Valamit azért tanultam 16 hónap alatt, - a rali alázatán kívül még egy fontos dolgot -, tökmindegy, ki és mivel, a cél a lényeg. És a cél, hogy ha a magyar ralisport Magyarországon százezreket mozgat meg, akkor ne menjenek el a nézők. A nézők maradjanak a pálya szélén, amihez szeretnénk kulturált feltételeket biztosítani. Ez a fontos!
Az én célom pedig, hogy segítsek a Miskolc Rally rendezőjének, és ez által a versenyzőknek és a sportnak. Ha gondjuk van, én már az edzésen ott leszek szombaton, és megpróbálom azt a feladatot ellátni, amit valamikor hat éven keresztül már csináltam. Én azért lépek vissza ebbe a feladatba egy rendezvény erejéig, mert úgy érzem, hogy most szükség van rám. Viszont arra is kértem a rendezőt, hogy ha csak egyetlen ember is van, aki megkérdőjelezi, hogy miért pont én, akkor vegye tudomásul, hogy nem tudom elvállalni, mert szerintem a bizalom a legfontosabb.
Úgy érzem, és úgy gondolom, hogy szükség van arra, hogy ennek a zűrös történetnek előbb-utóbb vége szakadjon. Lehet, hogy korábban tényleg hibákat követtünk el, és hibát követtem el, hisz az én felelőségem volt minden, de szerintem azt mindenki elismeri, hogy azt mindig megtettük, amit meg kellett tenni a sportért.

- Ha a tagságot két részre szakadtnak tekintjük, akkor a te oldalad mit szól ahhoz, hogy a másik oldal vezetése alatt vállalsz tisztséget?
- Megosztott az MNASZ. És ha megosztott, azzal nem megyünk előre. Együtt kell csinálnunk! Ha nem így lesz, nem előre fogunk menni, hanem szét és lefelé. Nézd, a tulajdonképpeni kérés a Jacsótól hangzott el, a válasz meg tőlem. De tudom, hogy nehéz helyzetben van a szakágvezető… Soha nem voltam egy alázatos rabszolga, de mindig tudtam, hogy az embernek főnöke van. Bizonyos szinten egy érdekes egyéniség vagyok, én ezt tudom, és lehet, hogy nem is mindenben felelek meg annak, hogy diplomata leszek. De én azt vallom, hogy ez a 16 hónap nagyon sok mindent megmagyarázott nekem is az életben. Egyből nem adok alább: hiszem, hogy én ezt jól tudom egyszer majd ismét vezetni, és bízom abban is, hogy a támogatók újra bíznak majd bennem. Persze ehhez kell egy kis idő, de azt is hiszem, hogy ha a versenyzők közé megyek, nekem nem az a dolgom, hogy figyeljem, kire szavaznak, és miért.  Ott csak a verseny számít, nem az, hogy ki legyen a szakágvezető.
Nem hiszem, hogy az Eger Rallye-t bárki is az utóbbi évek legsikeresebb versenyének tartja. Mindazonáltal én azt gondolom, hogy a Lakatos Robi ettől még egy jó rendező. Ez most nem sikerült. De az igazi kérdés, hogy miért nem, de ez még nem az én kompetenciám. De a szemrehányás, az igen, az tőlem ered. Tőlem, aki minden rendezvényen ott voltam szerdától a vasárnapi célig. Azelőtt a díjkiosztóról mindig én hagytam el utoljára a terepet, ezt tudják, tudjátok nem kell bizonygatnom. Tudod, amikor az ember abbahagyja a versenyzést, az a legrosszabb, hogy nincs ott az a csapat, akivel együtt érted el a sikereket. Először, mikor abbahagytam, ez volt. A szívem szakadt meg, azt hittem, belehalok, hogy el kell jönnöm. Úgy éreztem, a rali nélkül fél az életem. Amikor szakágvezető voltam, olyan jó volt látni egy díjkiosztón, hogy mindenki ott áll a dobogó tetején, és akkor még ott a győztesek együtt ugráltak, és örültek. Na ezt kéne valahogy visszahozni, és én hiszek benne, hogy van értelme, és ezt együtt meg tudjuk csinálni!

Ez a hír most jelenik meg 3671. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k